Aihe: Parhat golf appit iPhoneen? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Parhat golf appit iPhoneen?

Etusivu Foorumit Yleistä Parhat golf appit iPhoneen?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kellään kokemusta Golfshot gps, versiosta, maksaa n. 24 eur, eli onko hintansa veroinen ja miten löytyy Suomen kentät?

listaus kentistä löytyy ko tuotteen sivuilta:

kentät suomessa ko. ohjelmalle

hintansa väärti, no se riippuu mitä kaipaa jos haluat käyttökelpoisia mittoja luotettavasti, niin unohda, meinaan noiden Iphonen / kännyn gps tarkuus on aika onnetonta. eikä nuo softat paranna sitä

lisäksi ainakaan Iphonen akku ei kestä täyttä 18-reijän kierrosta jos gps tietoja tarvitsee pitää yllä niin että ne on luettavissa ilman minuutin parin odottelua.

jos taas haluat katsella kentää ilmakuvana google mapsista, no ei siihenkään tarvitse ko. softaa

scorecardina varmaan ihan ok, mutta itse tykkään golfcard pro softasta enemmän

Jooseppi, kiitos kommentista. Näin sen olin itsekin ajatellut, en ole käyttänyt iphonen gps ominaisuuksia golfkentällä, enkä taida tarvitakaan.

Itse käytin tulosten kirjaamisen golfcard softaa, mutta päivitys pro versioon ja linkitys OOBgolf sivustoon hävisi. Eikä nykyinen usHandicap jenkkisivusto löydä Suomen kenttiä ja tilastoinnin OOBgolfiin joutuu nyt tekemään koneella kotona.

Ehkä siihen ajan kanssa Suomen kentät päivittyy…

EFC

Lauri H. kirjoitti: (22.7.2010 12:24:00)

Itse käytin tulosten kirjaamisen golfcard softaa, mutta päivitys pro versioon ja linkitys OOBgolf sivustoon hävisi. Eikä nykyinen usHandicap jenkkisivusto löydä Suomen kenttiä ja tilastoinnin OOBgolfiin joutuu nyt tekemään koneella kotona.

Nyt sitten selkis miksei keskiviikkoaamuna löytynyt Vanajan kenttää.

EFC

Lisäys edelliseen: Löytää kyllä osan ja ne mitkä on ladattu aiemmin.

Tilastointiin & tuloskorttina Golfshot:n ilmaisversio on toiminut täällä hyvin. Golfcardia kokeilin ensin, mutta Golfshot oli huomattavasti miellyttävämpi käyttää.

Golfshotin tekijöiltä löytyy Golfplan niminen maksullinen appi, joka tekee Golfshot:iin hakattujen tilastojen perusteella ’henkilökohtaisen treeniohjelman’. Harjoitukset näytetään videoklippeinä Paul Azingerin toimesta. http://golfplanpro.com

APu72:n käyttämä mScorecard löytyy myös minun Noksusta. Ainakin 5800:n GPSiin riittää akkua koko kierroksen edestä. Softakin on sopivan ’vaativa’ eli peruskäyttöön riittää puttien ja lyöntien määrä. Pelin lopuksi kertoo normaalia statistiikkaa griiniosumista, par 3,4,5 keskimääräisistä lyönneistä. Osaa myös ’sivupelit’ eli jakaa skinit oikein. Kierroksen aikana voi syöttää halutessaan muutakin dataa. Minä olen tykännyt. Hauska feature on lähettää kaverin tulokset + statit sähköpostilla jos on pelikaverille ko. osoitteen laittanut.

Käytin eilen gamebookia ja olin todella tyytyväinen sovellukseen, mutta onko tosiaan niin että sovellus ei laske pistebogey pisteitä suoraan? itse en niitä mistään löytänyt vaan ne piti laskea itse?

Juka kirjoitti: (4.8.2010 12:54:02)
    Käytin eilen gamebookia ja olin todella tyytyväinen sovellukseen, mutta onko tosiaan niin että sovellus ei laske pistebogey pisteitä suoraan? itse en niitä mistään löytänyt vaan ne piti laskea itse?

Valitse Side Gameksi Stableford ja händicäpätty slopella, niin näkyy liiderboordilla II-symbolin takaa.

Lauri H. kirjoitti: (22.7.2010 12:24:00)
    Jooseppi, kiitos kommentista. Näin sen olin itsekin ajatellut, en ole käyttänyt iphonen gps ominaisuuksia golfkentällä, enkä taida tarvitakaan.

Ehkä siihen ajan kanssa Suomen kentät päivittyy…

Tuota samaista olen katsellut ja mietiskellyt, vaikuttaa pätevältä. Oliko siinä pre Pro versiossa Suomen kentät näkyvissä?

nyt tuli vihdoin oobgolfin oma appsi, käytän iphonea tilastointiin, en gps säätöön.

Tämä löytää hyvin Suomen kentät. En vaan ole vielä päässyt testaamaan kentällä, kun olen vaimon musiikkileirillä lstenhoitajana, tuli yli kahden vkon tauko peleihin. sunnuntaina vihdoin pääsee kentälle testaamaan…

http://www.oobgolf.com/
    oobgolf

Olen tämän kauden pelit tilastoinut itse oobgolfiin…

Lauri H. kirjoitti: (4.8.2010 19:29:14)
    nyt tuli vihdoin oobgolfin oma appsi, käytän iphonea tilastointiin, en gps säätöön.

Tämä löytää hyvin Suomen kentät. En vaan ole vielä päässyt testaamaan kentällä, kun olen vaimon musiikkileirillä lstenhoitajana, tuli yli kahden vkon tauko peleihin. sunnuntaina vihdoin pääsee kentälle testaamaan…

http://www.oobgolf.com/
    oobgolf

Olen tämän kauden pelit tilastoinut itse oobgolfiin…

Joo mutta kun tuota GolfCardia saisi Androidiin myös. ;-(

Olen käyttänyt Gamebook:ia ja nyt myös oobgolf:in omaa. Täytyy sanoa että oobgolf on itselleni sopivampi kuin gamebook. Gamebook kaatu yllättävän usein kun sen käynnistää (iPhone 3g), eikä siinä ole pelattavasta reiästä mitään tietoa ei edes pituutta( oob:issa on). Gamebook myöskin maksaa joka vuosi 15,99€ ja oobgolf maksaa 0,79 € kertamaksuna.
    Oobgolfistakin voi maksaa 12 $ vuodessa, jos haluaa kerätä lähes naurettavan määrän statistiikkaa kierroksilta (Wasted Pars, GIR+1, GIR-1 yms.)
    Itse en ole maksanut 12 $, vaan minulle on riittänyt ilmaiseksi kerättävät tieto kierrokselta.
    Gamebook on varmaankin ihan hyvä jos pitää ultra sosiaalisesta golffista, jossa jokaisen pitää koko ajan tietää muiden kentällä olijoiden edesottamukset reaaliajassa.

MacG kirjoitti: (4.8.2010 20:00:03)

Tsekkaapa tämä YourGolf. En ole vielä ehtinyt itse testata, mutta tunnistaa oobgolfin kautta suomalaisiakin kenttiä. Käytettävyydestä ei ole itsellä vielä kokemuksia.

Käytössä siis HTC Hero (Andoid 2.1). Vaikka käytössä on MB pro ja kotona mini, niin vaikuttaa Android menevän iPhonen ohi ominaisuuksiltaan heittämällä 😉

Poodri Hoo kirjoitti: (5.8.2010 10:43:29)

MacG kirjoitti: (4.8.2010 20:00:03)

Tsekkaapa tämä YourGolf. En ole vielä ehtinyt itse testata, mutta tunnistaa oobgolfin kautta suomalaisiakin kenttiä. Käytettävyydestä ei ole itsellä vielä kokemuksia.

Käytössä siis HTC Hero (Andoid 2.1). Vaikka käytössä on MB pro ja kotona mini, niin vaikuttaa Android menevän iPhonen ohi ominaisuuksiltaan heittämällä 😉

Löysin saman Android Marketista ja latasin. Piti tänään testata mutta ei jaksanut lähteä sateeseen. Latasin myös tuon WeGolfin (www.wegolf.com) vertailun vuoksi, kun se on saanut varsin hyvää kritiikkiä.

Samaa mieltä Androidista, varsinkin tuo uus 2.2 Froyo. Mielestäni sen saa jo päivitettyä sun puhelimeesi, mulle vasta Syyskuussa (Samsung Galaxy S).

#462799 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

R&A on julkaissut Iphonelle ilmaisen appin. Säännöt, kuvia, videoita, sääntöpähkinöitä.

Ensimmäisen vilkaisun perusteella näyttää hyvällä.

#462800 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Taksikuski Dublinista kirjoitti: (11.10.2010 14:32:48)
    R&A on julkaissut Iphonelle ilmaisen appin. Säännöt, kuvia, videoita, sääntöpähkinöitä.

En tiä, mikä on, mutta kuvitetusta kirjan osasta paluu heittää joka kerta uloos. ???

#462801 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En saanut toistettua virhettä.

Sen sijaan kehoittaisin Lordeja tarkastamaan tuon quizin vastauksia huolellisemmin. Aika moneen olivat merkanneet vastaukseksi aivan mitä sattuu…

Mutta kaikenkaikkiaan meikäläisen makuun tehty sääntökirja kentälle mukaan otettavaksi. Esim kaikki määritelmät on linkin takana, samoin kuin sääntökohdat yms. Pääsee helposti ja nopeasti käsiksi oleellisiin caseen liittyviin lisätietoihin.

#462802 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jaa saisikohan siihen apple kalikkaan liitettyä tälläisen BPS ball positioning systemin. U.S. Golf Association kuin on sellaisen radiosiru pallonkin hyväksynyt ja detection rangekin on 30-100 feet. Tälläiselle installaatiolle kuin saattaisi olla käyttöä meilläkin. Tämä laite yhdessä tälläisen automaattisen kulunvalvonnan kanssa siirtäisi yli 4 tunnin kierrokset historiaan.

#462803 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

visionääri kirjoitti: (11.10.2010 16:30:39)
    Jaa saisikohan siihen apple kalikkaan liitettyä tälläisen BPS ball positioning systemin. U.S. Golf Association kuin on sellaisen radiosiru pallonkin hyväksynyt ja detection rangekin on 30-100 feet. Tälläiselle installaatiolle kuin saattaisi olla käyttöä meilläkin. Tämä laite yhdessä tälläisen automaattisen kulunvalvonnan kanssa siirtäisi yli 4 tunnin kierrokset historiaan.

Keksintö ei ole millään muotoa uusi. Lähettimen sisältämiä palloja saa ihan vapaasti käyttää, mutta tasoitukseen vaikuttavilla kierroksilla vastaanottimen käyttö on kielletty (Dec 14-3/14).

#462804 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

Pekka Pelimies kirjoitti: (11.10.2010 14:51:55)

Taksikuski Dublinista kirjoitti: (11.10.2010 14:32:48)

En tiä, mikä on, mutta kuvitetusta kirjan osasta paluu heittää joka kerta uloos. ???

Hyvin toi on mun touchissa toiminut jo useemman kuukauden.

#462805 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (11.10.2010 17:30:05)

Keksintö ei ole millään muotoa uusi. Lähettimen sisältämiä palloja saa ihan vapaasti käyttää, mutta tasoitukseen vaikuttavilla kierroksilla vastaanottimen käyttö on kielletty (Dec 14-3/14).

Tässä kyseisessä ei ole kysymys lähettimestä vaan pallon sisällä on vain riisinjyvän kokoinen antenni joka heijastaa radioaallon takaisin lähettimeen joka on pallonetsijän kädessä eli mitään erillistä virtalähdettä ei pallonsisällä ole ja antenni kestää kokopallon eliniän.

Uusinta uutta tällä alueella on gps paikannukseen perustuva systeemi, josta tosin ei ole vielä kaupallista versiota saatavana.

#462806 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

visionääri kirjoitti: (12.10.2010 19:15:39)
    Tässä kyseisessä ei ole kysymys lähettimestä vaan pallon sisällä on vain riisinjyvän kokoinen antenni joka heijastaa radioaallon takaisin lähettimeen joka on pallonetsijän kädessä eli mitään erillistä virtalähdettä ei pallonsisällä ole ja antenni kestää kokopallon eliniän.

Uusinta uutta tällä alueella on gps paikannukseen perustuva systeemi, josta tosin ei ole vielä kaupallista versiota saatavana.

Tuollainen RFID juttuhan on käytössä ollu koekäytössä esim rullakoiden ja erilaisten pakettien osalta ja pelaa.

uusinta uutta on Japanissa kehitetty ’erikoisgolfpallo’.

Joutuessaan vesiesteeseen se nousee pintaan, tulee ropeli ulos kyljestä ja ajaa takaisin rantaan, aina siihen rantaa josta se meni yli esteen rajan.

Raffissa vastaa vihellikseen piippauksella, joka helpottaa löytämistä

Pimeessä siinä on vilkkuvalo jolla sen löytää.

Senlisäksi se pitää hirmeetä meteliä (sumusireeni) jos pelaaja on edes vaarassa jäädä aikataulusta jlkeen enemmin kun 2 minuuttia.

Ainakin minä olen muutaman sellaisen jo löytänny pimeessä raffista, silloin se sekä vilkkuu että piipittää 🙂

#462807 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

visionääri kirjoitti: (12.10.2010 19:15:39)

KL kirjoitti: (11.10.2010 17:30:05)

Ai jaaaaa riisinjyvän kokoinen? No sitten!

Edelleenkin pallon käyttö on sallittua, mutta paikantimen käyttö tasoitukseen vaikuttavilla kierroksilla ei ole. Sinällään olisi tosi käytännöllistä, jos kunnollisiin pelipalloihin tuommoinen riisinjyvä laitettaisiin ihan vakiona, niin aikaa säästyisi harkkarundeilla ihan tolkuttomasti. Eilenkin ryhmässämme oli 77-vuotias vetreä seniori, jolta pallon lyöminen sujui kerrassaan mallikkaasti, mutta näkökyvyssä oli paljonkin toivomisen varaa. Paljon olisi aikaa säästynyt palloa syksyn maahan puhaltamien lehtien seasta etsittäessä, jos olisi moinen ihmevempain ollut apunamme.

Joskus on minullakin käynyt niin, että alkuperäinen pallo löytyy, mutta varapallo jää kadoksiin. Jälkimmäisen etsiminen paikantimen avulla ei olisi millään muotoa vastoin sääntöjä, joten tämäkin seikka puoltaa riisinjyvien asentamista kaikkiin vähänkin merkittäviin golfpalloihin vallan suuresti!

Kerätäänkös adressi?

#462808 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (12.10.2010 21:01:08)

visionääri kirjoitti: (12.10.2010 19:15:39)[I

Ai jaaaaa riisinjyvän kokoinen? No sitten!

Edelleenkin pallon käyttö on sallittua, mutta paikantimen käyttö tasoitukseen vaikuttavilla kierroksilla ei ole. Sinällään olisi tosi käytännöllistä, jos kunnollisiin pelipalloihin tuommoinen riisinjyvä laitettaisiin ihan vakiona, niin aikaa säästyisi harkkarundeilla ihan tolkuttomasti. Eilenkin ryhmässämme oli 77-vuotias vetreä seniori, jolta pallon lyöminen sujui kerrassaan mallikkaasti, mutta näkökyvyssä oli paljonkin toivomisen varaa. Paljon olisi aikaa säästynyt palloa syksyn maahan puhaltamien lehtien seasta etsittäessä, jos olisi moinen ihmevempain ollut apunamme.

Joskus on minullakin käynyt niin, että alkuperäinen pallo löytyy, mutta varapallo jää kadoksiin. Jälkimmäisen etsiminen paikantimen avulla ei olisi millään muotoa vastoin sääntöjä, joten tämäkin seikka puoltaa riisinjyvien asentamista kaikkiin vähänkin merkittäviin golfpalloihin vallan suuresti!

Kerätäänkös adressi?

Niin tämä riisin jyvän kokoinen antenni on ilmeisesti saatavilla vain tälläisiin kaksiosaisiin palloihin joiden lista hinta netissä tusinalta on 39.90 taalaa ja koko paketti detektorilla, alumiinipussilla ja tusina palloja 239 taalaa.

Eli itse antennin kustannus ei ehkä ole kovinkaan suuri.

Tämä kehitteillä oleva gps tekniikkaan perustuva installaatio toimisi sitten kaikilla palloilla.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #462768 kohteessaParhat golf appit iPhoneen?

Etusivu Foorumit Yleistä Parhat golf appit iPhoneen?