Aihe: Paras kenttäsi, mitä olet pelannut?! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Paras kenttäsi, mitä olet pelannut?!

Etusivu Foorumit Yleistä Paras kenttäsi, mitä olet pelannut?!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 40)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Siitä sitten vaan, se voi olla joko täällä suomessa tai ulkomailla, itse olen pelannut miami beachin kentällä.

enpä ole paljon pelaillut vieraskentillä, koska olen opiskelija ja rahat ovat tiukalla. Mutta Suomen paras kenttä on Kymen Golf tai Aura. Itävallassa olen pelannut muutaman kiepin. Kentän nimeä en muista, mutta se oli zel am zeen lähellä.

Laem Chapang Thaimaassa.

Jack Nicklauksen suunnittelema 27 reikäinen.

Nam !

Laem Chabang on tosi hieno, olen siellä muutaman kerran pelannut. Samoilla seuduilla on muitakin hienoja kenttiä: Natural Park Resort (tällä hetkellä konkurssissa!! pah), Khao Kheow ja St. Andrews 2000. Espanjassa Rio Real on hieno samoinkuin Torrequebrada. Ja Suomessa Tahko on ehdotonta huippua, toki muitakin erittäin hienoja kenttiä löytyy. Valinta on vaikea, sillä kenttien kunto vaihtelee ja paremmuuden määrittäminen on melkein mahdoton tehtävä – kriteereitä on niin paljon.

Parhaita kenttiä, missä olen käynyt:

– Paltamo

– Tahko

– Peurunka

Oikeasti huonolla kentällä en ole käynyt. Onko niitä edes? 🙂

Ulkomailla en ole pelannut, vielä. Tunisian matka jo häämöttää kuukauden päässä.

Suomalaisista kentistä suosikkini on ehkä Nordcenterin Benz ja Kytäjäkin on hyvä. Myös omista kotikentistä pidän (St. Laurence) aika paljon.

YKI

Thaimaassa Hua Hinin alueella kaksi lempikenttääni.

Majestic country club ja Springsfield royal

Paras kenttä, missä olen pelannut on Talman Par 3, koska rakastuin siellä tähän lajiin 🙂

Ulkomailla – Ria Bintan – Ocean, Indoneesia. Gary Playerin suunnittelema. Rankattu No2 Aasiassa. Layout upea, griinit kieroja kun korkkiruuvvi, väylät samettia ja bunkkerit sitä mitä GP:ltä voi odottaa.

Suomessa – Paltamo

Nämä siis kun ajattelee kenttää golf arkkitehtuurin ja kentän kunnon kannalta. Valinta vois olla joku muu jos huomioitaisiin oheispalvelut, miten peli luisti, millaista peliseuraa löytyi, mitä maksoi etc etc.

Lue lisää: Ria Bintan

dog

The Majestic Creek Hua Hinissä Thaimaassa, siellä on paljon vesiesteitä ja siellä löin elämäni komeimmat ylitykset. Muistelen hyvillä mielin.

Ulkomailla PGA de Catalunya, startti 8.20 tyhjään kenttään…. böördi nam nam.

Kotimaassa EGS, makukysymyksistä voi kyllä kiistellä , mutta kovin järkevää se ei ole ( hauskaa kylläkin )

No, kotimaan kentistä Kytäjän SE on aivan omaa luokkaansa (oli jo viime kesänä). Kokonaisuus vain paranee kun ensi kesänä avataan toinen 18 väylää, eli NE kenttä. Kytäjällä on myös paras range-alue, mitä missään olen nähnyt. Auragolfin greenit ovat myös erinomaisia, parhaimmat lähes yhtä hyviä kuin Kytäjällä. Toisaalta Auran edestakaisin pelattavat peltoväylät (8,9,10,11) ovat hieman aneemisia. Toki lukuisilla muillakin kentillä on todella hienoja väyliä.

Pelasin pari viikkoa sitten Thaimaassa Hua-Hin alueen kentillä. Kaikki ne ovat mainioita kenttiä, parhaita juuri Springfield, Majestic Creek, Lakeview ja Sawang. Siellä kenttiä hoidetaan esimerkillisesti, henkilökuntaa on varmaan kymmenkertaisesti täkäläisiin verrattuna ja se todellakin näkyy kenttien ja ympäristön kunnossa.

Espanjan kenttiä ei oikein viitsi kehuskella. Siellä meno alkaa olla liian ruuhkaista.

EFC

…myös Palmares Portugalissa on maininnan arvoinen

Käymistäni Suomen kentistä Espoo (ei ole kotienttäni), joka päihittää Kytäjänkin puhumattakaan näistä ’championship’-kenttinä itseään mainostavista tai Suomen parhaista jne

Vähistä kentistä, joilla olen pelannut, ensi viikon Eurooppa Tourin kenttä Madeiran Santo Da Serra nousee ykköseksi. Hienokuntoinen 3 x 9 reikää, ja ne maisemat, joita ei Suomessa voi nähdä. Kesäisin tykkään kylläkin pelata ehdottomasti Suomessa, sillä täälläkin riittää tavalliselle golfarille haasteita. Viime syksynä bongattu Kytäjä oli kehujen arvoinen, vaikkei se peltomaisema kentän ulkopuolella tuo lisätunnelmaa. Kuten edellä mainittiin, pelkästään Kytäjän harjoitusalue on vierailemisen arvoinen.

Kentät mielestäni pitää jaotella kahteen ryhmään, koska niillä pelaamisessa on kysymys kahdesta eri ’lajista’.

Links kentät:

1. St.Andrews old course (New course ja Jubilee Course eivät ole lähellekkään samaa tasoa).

2.Carnoustie (Skotlanti)

3.Turnberry (Skotlanti)

4.Royal Troon (Skotlanti)

5.Prestwick (Skotlanti)

6.Portmarnok (Irlanti)

7.Royal Dublin (Irlanti)

Suomalaisista ’linkskentistä’ Vuosaari ja Yyteri

Puistokentät:

1. The K Club (Irlanti)

2. Valderrama (Espanja)

3. Druids Glen (Irlanti)

4. Quinta do Lago (Portugali)

5. Sotogrande (Espanja)

6. Ullna (Ruotsi)

7. Flamingo (Tunisia)

8. – Nizzan ja Monacon ympärillä useita kenttiä.

Suomalaisista Tahko ja Nordcenter, Kytäjä on vielä korkkaamatta.

Näiden lisäksi lukemattomia hyviä kenttiä, mutta peliseura, säätila ja päivänkunto aina vaikuttaa ’rankkaukseen’.

Nimetön

Paras pelaamani kenttä löytyy Havaijilta Oahun saaren pohjoisosasta erään Hotellin omistama kenttä. Ikävä kyllä sen nimeä en muista…

Itselleni ’paras’ kenttä on Wiurila. Joka kesä tulee useaan kertaa pelattua ja aina se on yhtä hauskaa.

Aurassa olen viihtynyt kentän kunnon takia ja Tahko on taas maisemaltaan viihtyisä.

ccg

El Saler, Valencia. Sekä aitoa merenranta-linksiä että puistokenttää samalla kierroksella. Vaativa.

Jep ! Minä pidin kanssa kentistä:

Hua Hin

Springfield (muutkin kentät Royal, Lake View, Palm Hills, Majestic OK)

Lagos (Algarve)

Palmares: mieleen jäi

ykkönen yli 400 m alamäkeen oikealle kaartuva

rannalla 550 m dog leg oikealle

kiva ysiväylä lyhyt par 4 ylämäkeen (avaus spoonilla puitten yli)

takaysiltä jäi mieleen pitkä par 3 alamäkeen

ja erityisesti 17 par 5 alamäkeen (jossa pamautin yli 300 m avauksen)

Zell Am See:stä jäi mieleen kentän ja kraffin erittäin hieno kunto. Oma pettymykseni oli kentän tasaisuus (maisemat eivät olleet tasaiset).

Kotimaassa on paljon erilaisia kenttiä, joissa nauttii pelata kunhan griinit ja ilmat ovat kunnossa (heinä-syyskuu).

Vammala (takatee), Seinäjoki, Hyvinkää, Yyteri nyt tuli heti mieleen.

Ulkomaisista Portugalissa Boavista Lagosin lähellä, ja Saksassa St. Leon-Rot Heidelbergin lähellä. Boavistan maisemat ja väylät ovat huikeimpia näkemiäni. St Leon-Rot on yleensäkin todella hieno, mutta etenkin koska se pidetään uskomattoman hienossa kunnossa. Suomessa suosikkeja on useita, Kytäjä, EGS, Tawast.

Vaikeaa on laittaa kenttia paremmuusjarjestykseen, mutta talla hetkella taalla Skotlannissa kotikenttana on Balmore Golf Club, mika on mielestani erittain hyva kentta, vaikka par onkin vain 66. Opiskelijaliittyminen (ja pelikausimaksu samassa) 110 puntaa!

Lisaks viikonloppuisin pelaan kavereiden ’siivella’ ilmaiseks Buchanan Castle Golf Clubilla, mika on myos perinteikas ja erittain tasokas kentta.

Molemmat kentat on puistokenttia ja maisemiltaan todella kauniita. Kunnoltaan ne voittaa suomalaiset kentat kesalla jo tahan aikaan vuodesta. Suosittelen tutustumista, jos liikutte Glasgowssa pain (ilmoitelkaa niin voin lahtee mukaan oppaaksi).

Vaikea valinta seuraavien välillä: Paltamo, Kytäjä, Nordcenter molemmat, Kerigolf, Estella (Porto), Prince’s (Sandwich).

Vastaan: Paltamo

Espanja

Valderrama, Sotogrande

Suomi

Tahko, Nordcenter 1ja2 ja moni muu.

Nimimerkki EVOT:in tapaan jaan kentät links ja sisämaankenttiin:

Links kentät:

1. European Club, Irlanti

2. Western Gailes, Skotlanti

3. St. Andrews old course

4. Portmarnock, Irlanti

5. Falsterbo, Ruotsi

Sisämaan kentät:

1. Bay of Islands, NZ

2. TPC at Sawgrass, Florida

3. PGA Golf de Catalunya, Espanja

4. Druids Glen, Irlanti

5. Ascona, Sveitsi

Uuden Seelannin kenttä on tosin osittain merenranta kenttä, mutta ei links. Järisyttävän hienot maisemat ja muodot kentässä! Kaikista pelaamistani kentistä varmaankin kuitenkin tuo European Club on kokonaisuutena paras.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 40)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #382571 kohteessaParas kenttäsi, mitä olet pelannut?!

Etusivu Foorumit Yleistä Paras kenttäsi, mitä olet pelannut?!