30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Paljon maksat ’Pro’ tunnista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Paljon maksat ’Pro’ tunnista

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nopeasti vilkaistuna palliheinästä saisi palvelua 120 € / tunti. Aika kova hinta noista palleista; tosin opetushan voi olla vaikka miten hyvää ja hintansa väärti ?!

    Huippuluokan olosuhteista harjoitteluun pitää maksaa! Ilmeisesti myös opetuksen taso on kova, koska hinnat selvästi korkeammat kuin muutamalla muulla suomen kärkivalmentajalla. Esim. Pilzin Mika laskutti viime kesänä ilmeisesti 50 minuutista 80 euroa.

    Asiantuntijapalveluissa hinnat vaihtelevat suuresti eikä yhtä oikeaa hintaa ole. Niin se on juristeilla, talousasiantuntijoilla, insinööreillä, urheiluvalmentajilla jne.

    Golfvalmennuksessa taso lienee suomessa hyvin konservatiivinen eli me harrastelijat saamme oppia melko halvalla parhaimmiltakin golfprolta. Mikähän lienee Leadbetterin yksityistunnin hinta? Se on siten yksilöllistä mitä opetuksessa halutaan maksaa ja mihin sitä halutaan. Jollekin opetus on enemmän henkistä terapiaa joka pitää mielenkiinnon harrastuksessa vaikkei opetuksen hyödyt tuloskortissa ole koskaan näkynyt. Se sopii hänelle ja hyvä niin. Mitäpä jos opetuksessa olisi joku tulospalkkiokorvaus. Itse voisin maksaa vaikka kohtalaisen suuren palkkion jos pääsisin pahimmista swingivirheistäni eroon. Meni ohjeisiin aikaa sitten 20 oppituntia tai 5 minuuttia. Valitettavasti helppoa tietä ei taida olla eikä lahjattomuudestani johtuen auta pron tunnit, ei pelikaverit, ei lobotomia eikä mikään.

    Tärkeintä lienee löytää se pro joka sopii kullekin. Siihen liittyy henkilökemiaa, sitoutumista yms. Tosin voi olla hyödyllistä käydä useammankin opeissa niin voi löytyä erilaisia hyviä näkökulmia. Hintaerot ovat kuitenkin niin pienet että kustannus ei ole kovin merkityksellinen.

    Eikös siinä ole (suluissa) samaan hintaan 1-2 hlöä!! Jokainen saa sitten päättää meneekö yksin vaiko kaksin, vai miten??
    No, mä en mene kyl…

    Ottaako Pilz enää klubituuppareita opetukseen?

    pelikelvoton kirjoitti: (23.1.2016 11:26:23)
    Ottaako Pilz enää klubituuppareita opetukseen?

    Ottaa kyllä, opettaa ainakin Tapiola Golfin jäseniä Golf Areenalla Espoossa tänä talvena ja miksei opettaisi siellä muitakin niinkuin aikaisempina talvina.

    Henkilökemia on tietysti tärkeää.

    Toinen tärkeä asia on löytää pro joka puhuu ’samaa kieltä’. Swingin mielikuvat ovat kovin yksilöllisiä. Tavan tuupparille on kovin haastavaa pukea nuo mielikuvat sanoiksi. Jos löydät pron joka ymmärtää mielikuvasi ja osaa pukea ohjeensa sellaiseen muotoon että saat käännettyä ne toimiviksi mielikuvaksi, on raha täysin epäoleellista…

    Minulle ei itse opetus hirveästi maksanut mutta kun pro pisti lyömään tunnin matolta ihmeellisessä asennossa (pron mielestä varmaan ns oikeassa asennossa) niin lääkärikulut polven röntgenkuvineen maksoivatkin sitten aika paljon. Enää en mene ’prolle’.

    Kerran yritin ottaa Proolta puttiopetusta 10 euron verran, muttei suostunut koska puoli tuntia on minimi. Tuntihinta taisi olla 60 euroa. Sama sälli kerran katseli puttigreenillä kun puttailin, kysyin että onko puttitekniikassa vikaa? Vastasi ettei lapa ole osumahetkellä nousevassa kulmassa etkä osu palloon lavan keskikohdalla, no sen verran vissiin näkö heittää, mutta oli kuitenkin Proona hyvä tyyppi. Eikä niinkuin monesti on että MINÄ OLEN PRO. Olen siis klubin Kuningas

    Nyt täytyy kolauttaa ilmoille

    Järvenpään pohjoispuolella on pro jolla on oma range ja tarjoaa laadukasta opetusta vain 20e/h. Vaikka hinta on todella huokee, on kyllä hyvä, itse ottanut 10h setin ja peli on kehittynyt todella paljon. Aloittaessani tunnit 6/2015 tasoitus oli 16,5 nytten 10/2015 5,7.

    Opetus on normaalista pron tunnista poiketen hieman syvällisempää. Opetus ei ole vain pallon tahkoamista. lyöntiteknisiin asioihin puututaan vain tarvittavalla tasolla, paino piste on mielestäni aika oikeissa asioissa, ainakin omalta osaltani.

    Opin todella paljon uusia asioita golffista pelinä, joita en ollut tullut ajatelleeksi. Pääsin eroon teknisestä pelaamisesta ja sain tilalle stratekisen golf pelaamisen. Pystyn pelaamaan golfia omalla- tavalla ja tasolla.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #197876 kohteessaPaljon maksat ’Pro’ tunnista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Paljon maksat ’Pro’ tunnista