Aihe: Pakkomyyntiä! - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

Pakkomyyntiä!

Etusivu Foorumit Yleistä Pakkomyyntiä!

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuoreimmassa Golflehdessä kirjoitettiin, Mitkä 14 jutussa: ’Milloin olet viimeksi lyönyt taivaanrantaan ampaisevan, makealta tuntuvan lyönnin rauta kolmosella?’ Itse huomasin pitkien rautojen vaikeuden kauan sitten joten ostin ’seniiliiseiskan’, joka on settini paras maila. Nyt kysynkin miksi pitää ostaa tarpeettomia (i3, i4) mailoja kun ostaa uuden rautasetin? Ymmärrän toki myyjien intressit, mutta mielummin maksan esim. 110€/maila sw-i5 kuin 100€/maila sw-i3, ja täydennän tarpeen mukaan hybridi- tai puumailoilla.

Niin. Minun vastaukseni on tietty suht asiantuntematon. Jokatapauksessa itse haluan ehdottomasti oppia lyömään pitkillä raudoilla. Jostain syystä vain olen mieltänyt pitkillä raudoilla pelaamisen olennaiseksi osaksi peliä. Nyt kun olen saanut i4 lyöntejä napakasti kuplan takaseinään, niin kyllä se tuntuu makealta.

Eli eiväthän ne nyt tarpeettomia ole. Haastavia kyllä, mutta harjoittelun kautta 🙂

Just joo.

Jos kahdeksan mailan perusrautasetti (3-pw tai joissain tapauksissa 4-sw) maksaa vaikka 800 euroa eli 100 euroa/maila, voit olla varma että logistisen järjen mukaan samat mailat irtokappaleina maksavat enemmän.

Yhtä lailla joku voisi haluta korvata vaikka pw:n ja sw:n jollain paremmalla wedgellä eli kauppias möisi asiakkaalle raudat 5-9. Eikös esimerkiksi Wilsonin halvimpia malleja myydä aika yleisesti yksittäiskappaleina?

Miksi joudun ostamaan kengännauhoja kahden nauhan paketin, vaikka vain toinen kengännauhani on katkennut?

Itselleni nuo ei ole turhia mailoja eikä myöskään mitenkään vaikeita. Ymmärrän kuitenkin Bobin näkemyksen pakkomyynnistä. Useimmilla pelaajilla ko. mailat taitavat jäädä bägiin koristeiksi.

Osa kauppiaista ja mailavalmistajista kuitenkin myy myös mailoja jopa yksittäiskappalein.

Ilmeisesti mailavalmistajatkin ovat alkaneet huomata pelaajien todelliset tarpeet. Esim. TourEdge on tuonut hyvin mielenkiintoisen Hybridi combosetin tälle kaudelle.

Lue lisää: TourEdge Combo

Minä ostin rautamailani komponenttisettinä ja olen asettanut kolmoslavan pystyyn työpöydälleni odottamaan parempia aikoja ja muistuttamaan golfin haasteellisuudesta. Ehkä jo syksyllä laitetaan siihen varsi.

Callaway ainakin myy mailansa myös yksin kappalein.

Itse ihmettelen sitä kun pelaajat valittaa pitkien rautojen vaikeutta (johtuneeko yläpäästä vai virheellisestä svingistä ettei niillä saa palloa lentoon). Henk.koht. ainakin on paljon nautinnollisempaa lyödä esim i4:lla 160-170 m lähestyminen kuin jollain puulla ja sitäpaitsi pallokin tuntuu pysyvän paremmin griinillä, tosin minullahan ei ole kuin vasta yksi kesä harrastusta takana, mutta paljon mieluummin väylällä kaivan bägistä pitkän raudan kuin väyläpuun

kengännauha kommentti oli aika naivi.

Sinua ei varmaan haittaisi vaikka täysi rautasetti sisältäisi i2 ja i1.

Ongelmahan on niillä joilla pitkät raudat ei toimi tai ei muuten vaan tykkää käyttää.

Itse jätin pitkät raudat pois ostin w7 ja kehitin lähipeliä= hcp 5,8 mutta silti en halua maksaa mailoista joille ei ole käyttöä.

(Kiitos Jarna Callaway vinkistä)

Pitkät raudat ovat maailman parhaita mailoja kun pelaa tuulisilla ja kapeilla väylillä. Siellä pallon pitää lentää matalaa kaarta ja suoraan.

Itsellä on usein driveri ainoana puumailana bag’issä. Vanha (blade)rauta-2 on kovassa käytössä. Se on usein parempi maila kuin mikään spooni tai 5-puu. Eikä muuten ole sen vaikeampi lyötävä kuin mikään muukaan maila.

Asenteesta on paljon kysymys. Pitkillä raudoilla on kiva lyödä, siinä on sitä ’jotain’, mihin tuossa threadin avausviestissä jo vihjattiin.

Omien mieltymysten näköjään näkemykset (tietenkin) menevät.

Kengännauhalla on käyttöä myöhemmin, mutta itselläni i3 ja i4 ihan turhia mailoja.

Onneksi puupuolella yksittäisiä mailoja löytyy aika hyvin ilman kytköksiä ja voipi olla, että seuraava valinnan vaikeus syntyy w9:n tai hybridin välillä.

Uusimman Golflehden mukaan Vijay Singhillä w9 kuuluu vakiosettiin. Yllätyksekseni jutussa annettiin ymmärtää, että jotkut golfarit oikeasti kuvittelevat olevansa kovia hemmoja pelatessaan väylällä vain raudoilla.

Tulee helposti mieleen puheet tietyistä automerkeistä tietyn kapineen jatkeena.

DCI

Mitä jos jotkut ovat vain perinneuskollisia ja haluavat pelata mahdollisimman perinteisellä setillä; ei suurinta mahdollista draiveria, bladeraudat, puu-3, perusputteri. Silloin jäävät hybridit, ja puuysit pois.

Minusta ainakin hybridit on niin hemmetin rumia, että en ottaisi ilmaiseksikaan bägiin. Olen kuitenkin samaa mieltä, että rautoja pitäisi myydä enemmän yksittäiskappaleina. Jos maila särkyy, niin mistä uusi?

Ainakin Wilsonin Pro Staffeja saa yksittäin, eri asia on, että monen mielestä mailojen laatu ei taida riittää ja hintakin on edullinen.

Makuasia, mutta minusta mailojen ulkonäkö on täysin jonninjoutava asia pelaamisessa. Ihan vapaasti saa olla eri mieltä :-).

Puhut kuin minun suullani =)

Allekirjoitan täysin molemmat viestisi.

Jos pelkästään ulkonäköä kattoo niin miellummin kannan mukana hybridiä kuin two ball putteria.

(kohta alkaa sataa viestejä)

Itse en myöskään pidä yleensä rauta 3 mukana kentällä. Kuitenkin rangella rauta 3 tai rauta 2 on erinomainen harjoittelu maila ja mikäli svingi toimii näillä mailoilla niin se toimii varmasti myös näitä lyhemmillä. Jos taas pitkillä raudoilla esiintyy vaikeuksia jo rangellakin niin silloin voi ongelmaa etsiä omasta svingistä.

Muistaakseni ritari mainitsi tuolla toisessa ketjussa, että hänellä on liian nopea tempo svingissä. Se on sellainen ensimmäinen ongelma, joka selviää kun ottaa rauta 3 tai rauta 2 käteen ja alkaa mättää palloja rangella. Pitkä rauta tarvitsee malttia eikä sitä sovi repiä rystyset valkoisina ja naama punaisena.

Kiitos käytännöllisestä vinkistä, talven aikana kuplassa tai kuplissa on mätkitty lähinnä rautaa (7-pw) ja puuseiskaa. Pitääpi ottaa seuraavalla kerralla i3 ja i4 matkaan.

Tässä näköjään on näköjään yritetty kiivetä puuhun latvasta käsin :-).

Samaa mieltä Turzin kanssa. Vaikka Rauta 2:ta tai -3:ta ei kierroksella mukana pitäisikään on se hyvä treenimaila ja svingin laadun mittari.

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #382187 kohteessaPakkomyyntiä!

Etusivu Foorumit Yleistä Pakkomyyntiä!