Aihe: Päivän (kompa)kysymys - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Päivän (kompa)kysymys

Etusivu Foorumit Yleistä Päivän (kompa)kysymys

Esillä 20 viestiä, 51 - 70 (kaikkiaan 70)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

greeninone kirjoitti: (7.1.2012 21:48:34)

Pyyteettömästi yritän täällä auttaa lukijoita, mutta ehkä se ei ole oikea asenne tälle forumille…

Kaikkea muuta kuin pyyteettömästi, ensisijaisesti yritit pönkittää omaa statustasi mahtailemalla ja besserwisseröimällä, mikä ei ole oikea asenne hyväksynnän ja arvostuksen saavuttamiseksi millään foorumilla.

Toivottavasti asenne on nyttemmin muuttunut, koskapa hyvien pallonlyöjien omakohtaiset kokemukset ovat arvokasta luettavaa kaikille omaa osaamistaan kehittämään pyrkiville pelureille.

Joo tää on nyt jatkunut tarpeeksi kauan. Tää ketju oli mun osalta tässä. Olisi ilmeisesti pitänyt kylmästi valehdella ja sanoa, että lyön vaikka vain 260 metrisiä draiveja niin ei olisi saanut tälläistä kateellisten shitstormia niskaan. Hävetkää v***u oikeesti…

Ja suurin osa mun swingiajatuksista on suoraan tai epäsuorasti tulleet henkilöltä, joka ennen vaikutti täällä nimimerkillä TS. Tämän ketjun jälkeen en ihmettele yhtään miksi ei vaikuta täällä enään…

Toivottavasti tästä ketjusta oli apua edes jollekulle niistä, jotka pystyivät käsittelemään totuutta niin kuin aikuiset. Jos totuuden kertominen on mahtailua niin sitten olen mahtailija ja ylpeä siitä.

greeninone kirjoitti: (8.1.2012 1:16:51)
    Joo tää on nyt jatkunut tarpeeksi kauan. Tää ketju oli mun osalta tässä. Olisi ilmeisesti pitänyt kylmästi valehdella ja sanoa, että lyön vaikka vain 260 metrisiä draiveja niin ei olisi saanut tälläistä kateellisten shitstormia niskaan. Hävetkää v***u oikeesti…

Ja suurin osa mun swingiajatuksista on suoraan tai epäsuorasti tulleet henkilöltä, joka ennen vaikutti täällä nimimerkillä TS. Tämän ketjun jälkeen en ihmettele yhtään miksi ei vaikuta täällä enään…

Toivottavasti tästä ketjusta oli apua edes jollekulle niistä, jotka pystyivät käsittelemään totuutta niin kuin aikuiset. Jos totuuden kertominen on mahtailua niin sitten olen mahtailija ja ylpeä siitä.

Kerroppas nyt että palvoakko sinun lyöntipituuksiasi olisi pitänyt? Allekirjoittaneelle on ainakin aivan täysin sama minkämittaisia hutkit. Itse olen omassa pelissäni aina ollut valmis luovuttamaan draivimitastani pois vaikka 40metriä jos sillä saisin toimivan lähipelin. Sillä se tulos kuitenkin lopulta tehdään, ei 350+metrisillä draiveilla.

Se lähipelin puute onkin suurin syy miksi olen yhtä paska pelaaja kuin sinä arvon greeninone. Kyllä, juuri yhtä paska vaikka draivaan taatusti huomattavasti lyhyemmälle, enkä sen vuoksi tiedä golflyönnistä yhtään mitään.

PulliDuffi kirjoitti: (8.1.2012 1:32:28)

Kerroppas nyt että palvoakko sinun lyöntipituuksiasi olisi pitänyt? Allekirjoittaneelle on ainakin aivan täysin sama minkämittaisia hutkit. Itse olen omassa pelissäni aina ollut valmis luovuttamaan draivimitastani pois vaikka 40metriä jos sillä saisin toimivan lähipelin. Sillä se tulos kuitenkin lopulta tehdään, ei 350+metrisillä draiveilla.

Se lähipelin puute onkin suurin syy miksi olen yhtä paska pelaaja kuin sinä arvon greeninone. Kyllä, juuri yhtä paska vaikka draivaan taatusti huomattavasti lyhyemmälle, enkä sen vuoksi tiedä golflyönnistä yhtään mitään.

Jos joku pystyy jonkin asian minua paremmin tekemään niin kyllä minä siitä hänelle respectit annan. Ihan sama onko kyseessä putti, bunkkerilyönti, chippi, draivi…

Jos pitäisi valita otanko 40 metriä lisää pituutta draiviin vai 4 lyöntiä kierroskeskiarvosta pois niin pitäisi kyllä miettiä … nanosekunti. 4 lyöntiä pois kierroskeskiarvosta niin saattaisi saada esim. pysyvän kortin FT:lle. Mutta kun 40 metriä draiviin lisää tarkoittaisi periaatteessa että alettaisiin olemaan ’The longest in the world’ niin siinä vaiheessa ei kiinnostaisi paskan vertaa joku kierroskeskiarvo.

Siis kyllähän greeninone on ihan oikeassa. Ei tekniikassa voi olla paljoa virheitä jos lyöntimitat on tuota mitä hän lyö. Siinä vaan yksinkertaisesti tapahtuu hyvin paljon oikeita asioita voimantuoton kannalta. Kun aletaan puhuman kilpagolfista niin on kuitenkin aika olennaista ettei anna pituudessa hyvistä muille, toki hyvällä lähipelillä voidaan korvata niitä puutteita mitä pituudessa jää. Kuitenkin kumpikin yhdessä on aina parempi. Ei kai kenellekkään ole epäselvää se että mitä lähemmäksi pääset lippua vähemmillä lyönneillä niin sen parempaa tulosta suuremmalla todennäköisyydellä teet. Kun tekniikan hallinnan kautta ei tarvitse repiä ns täysiä, niin on varaa hieman höllentää ja säilyttää lyönnissä hyvä rytmi, tasapaino, riittävä pituus ja tarkkuus paremman tuloksenteon kannalta.

Finnwin kirjoitti: (3.1.2012 17:11:05)

greeninone kirjoitti: (3.1.2012 13:56:56)
    ’Kuinka paljon svingissäsi on käsityksesi mukaan vartalon sivusuunnan liikettä?’

Vartalon sivusuuntaiselle keinumiselle swingissä ’sopiva’ määrä on tasan nolla. Silti näyttää 20% vastanneen ’liian vähän’. Taitaa olla omissa käsityksissä korjaamista, tai ehkä näin vastanneet eivät halua lyödä pitkälle, tai suoraan, tai toistettavasti…

Vartalon sivusuuntainen liike on yksi yleinen major power leak. Älkää nyt herranjumala kukaan yrittäkö lisätä sivusuuntaista liikettä jos olette ’liian vähän’ tähän menneet vastaamaan!!

Mihin kategoriaan tämän laittaisit?
    World nr. 1

Pohdiskelevaan tyyliini luottaen vähän jälkijunassa… Tuossa clipissä näkyy aika hyvin yksi omakin havainto: yksi voimantuottotapa on ponnistaa takajalalla eteen ja vähän ylöskin. Kädet kun tulevat samaan aikaan alas, niin syntyy aika paljon jousivoimaa jolla saa (kohtuu paljon) painetta palloon. Mutta, edellyttää tarkan ajoituksen osumassa koska release lähtee aiemmin liikkeelle -> flippaus (pyörähtävämmässä lyönnissä sitä voi helpommin pidätellä tapahtumaan myöhemmin). Luken takajalan ponnistus näkyy 12-13 sekunnin kohdalla mielestäni aika hyvin.

Hei greeninone, saako kysyä yhtä asiaa (kun olen tuota pyörähtävämpää tekniikkaa kokeilemassa): sulla on tuossa Audi tour clipissä etujalka lyönnin aikana jalkaterä aika paljon lyöntisuuntaan nähden poikittain, mutta osuman jälkeen se pyörähtää lipun suuntaan. Mulla kun on ikää ja painoakin jo vähän enemmän, niin etujalan polvi rutisee aika paljon jos yritän samaa, joten olen kääntänyt etujalkaa lipun suuntaan jo alkuasennossa. Legendojen kuvissa on tuota (etukäteen käännettyä jalkaterää) näkyvissä myös aika paljon. Kysymys on siis onko tuo jalkaterän asento kuinka iso osa voimantuottoa? En haluaisi hajottaa polvea…

KL

Swinger? kirjoitti: (8.1.2012 17:26:51)
    Tuossa clipissä näkyy aika hyvin yksi omakin havainto: yksi voimantuottotapa on ponnistaa takajalalla eteen ja vähän ylöskin. Kädet kun tulevat samaan aikaan alas, niin syntyy aika paljon jousivoimaa jolla saa (kohtuu paljon) painetta palloon. Mutta, edellyttää tarkan ajoituksen osumassa koska release lähtee aiemmin liikkeelle -> flippaus (pyörähtävämmässä lyönnissä sitä voi helpommin pidätellä tapahtumaan myöhemmin). Luken takajalan ponnistus näkyy 12-13 sekunnin kohdalla mielestäni aika hyvin.

Olen ymmärtänyt, että kaikki ponnistavat takajalalla, eihän voimakasta pyörintää mutten edes saa aikaiseksi. Tästä oli oikein ketjukin joskus aiemmin, jossa kummasteltiin mm. Tuomas Tuovisen oikean jalan lukemaa jossakin paineanalysaattorissa, se kun oli selvästi yli hänen oman painonsa.

’Kuinka paljon svingissäsi on käsityksesi mukaan vartalon sivusuunnan liikettä?’

Vartalon sivusuuntaiselle keinumiselle swingissä ’sopiva’ määrä on tasan nolla. Silti näyttää 20% vastanneen ’liian vähän’. Taitaa olla omissa käsityksissä korjaamista, tai ehkä näin vastanneet eivät halua lyödä pitkälle, tai suoraan, tai toistettavasti…

Vartalon sivusuuntainen liike on yksi yleinen major power leak. Älkää nyt herranjumala kukaan yrittäkö lisätä sivusuuntaista liikettä jos olette ’liian vähän’ tähän menneet vastaamaan!!

World nr. 1

Pohdiskelevaan tyyliini luottaen vähän jälkijunassa… Tuossa clipissä näkyy aika hyvin yksi omakin havainto: yksi voimantuottotapa on ponnistaa takajalalla eteen ja vähän ylöskin. Kädet kun tulevat samaan aikaan alas, niin syntyy aika paljon jousivoimaa jolla saa (kohtuu paljon) painetta palloon. Mutta, edellyttää tarkan ajoituksen osumassa koska release lähtee aiemmin liikkeelle -> flippaus (pyörähtävämmässä lyönnissä sitä voi helpommin pidätellä tapahtumaan myöhemmin). Luken takajalan ponnistus näkyy 12-13 sekunnin kohdalla mielestäni aika hyvin.

Hei greeninone, saako kysyä yhtä asiaa (kun olen tuota pyörähtävämpää tekniikkaa kokeilemassa): sulla on tuossa Audi tour clipissä etujalka lyönnin aikana jalkaterä aika paljon lyöntisuuntaan nähden poikittain, mutta osuman jälkeen se pyörähtää lipun suuntaan. Mulla kun on ikää ja painoakin jo vähän enemmän, niin etujalan polvi rutisee aika paljon jos yritän samaa, joten olen kääntänyt etujalkaa lipun suuntaan jo alkuasennossa. Legendojen kuvissa on tuota (etukäteen käännettyä jalkaterää) näkyvissä myös aika paljon. Kysymys on siis onko tuo jalkaterän asento kuinka iso osa voimantuottoa? En haluaisi hajottaa polvea…

Lantion pyörittäminen vaatii työtä kummaltakin jalalta. Jos vasen puoli ei potki tarpeeksi hyvin vastaan niin käy noin niin kuin Donaldilla että lantio liikkuu eteen ja ylös. Tiger rikkoi polvensa juuri tällä moovilla kun teki sitä aika paljon rivakammin kuin Donaldi.

Mitä tulee tuohon vasemman jalan aukaisuun niin en näkisi sen olevan kovin merkittävä seikka voimantuoton kannalta. Jos on hyvät nastat vasemmassa kengässä niin kyllä sieltä saa tarpeeksi hyvän tuen pönkkäämistä varten vaikka sitä avaisikin esim. 30 astetta alkuasennossa.

Ja tuolla aiemmin Järvipallo ihmetteli tuota mun alkuasennon leveyttä niin nykyään ei taida enään olla ihan noin leveä, mutta varmaan kuitenki keskivertoa leveämpi on kaikilla mailoilla. Stanssi kapenee sitä mukaa kun maila pienenee.

Älä turhaan ota pulttia, hyviä kommentteja sulta tulee. Ihan mielenkiintoista kuulla analyysia ja erityisesti tuntemuksia sellaiselta joka oikeesti osaa tuota palloa kauas lyödä. Kyllähän lähes kaikki sen kanssa koko ajan töitä tekee vaikka höpöttäiskin vaan lähipelin tärkeydestä.

greeninone kirjoitti: (9.1.2012 2:16:37)

World nr. 1

Lantion pyörittäminen vaatii työtä kummaltakin jalalta. Jos vasen puoli ei potki tarpeeksi hyvin vastaan niin käy noin niin kuin Donaldilla että lantio liikkuu eteen ja ylös. Tiger rikkoi polvensa juuri tällä moovilla kun teki sitä aika paljon rivakammin kuin Donaldi.

Mitä tulee tuohon vasemman jalan aukaisuun niin en näkisi sen olevan kovin merkittävä seikka voimantuoton kannalta. Jos on hyvät nastat vasemmassa kengässä niin kyllä sieltä saa tarpeeksi hyvän tuen pönkkäämistä varten vaikka sitä avaisikin esim. 30 astetta alkuasennossa.

Ja tuolla aiemmin Järvipallo ihmetteli tuota mun alkuasennon leveyttä niin nykyään ei taida enään olla ihan noin leveä, mutta varmaan kuitenki keskivertoa leveämpi on kaikilla mailoilla. Stanssi kapenee sitä mukaa kun maila pienenee.

Hyvää settiä tulee, kun vielä lisää sen että tuo etujalan potku on oikeastaan paljon oleellisempi voimantuoton, pyörimisen ja tasapainon kannalta. Takajalalla ponnistus on vasta esileikkiä sille että se etujalka tulee mukaan kunnolla ja kunnollinen pyöriminen on mahdollista;)

greeninone kirjoitti: (9.1.2012 2:16:37)

Ok, ja kiitos! Joo, mulla viime kesän jäljiltä lyönti lähti aika suorilta jaloilla ja enimmäkseen pelkällä hartiakierrolla (ja lantio käytännössä seurasi mukana), ja nyt otin talven harjoitteluun lantionkierron edistämiseksi jalat mukaan ja painopistettä alemmas. Vasen jalka kyllä potki vastaan, mutta ei se edelleenkään hyvin menny, koska tuloksena oli (pelkästään) ponnistus molemmilla jaloilla. Siinä vaan noustiin ylös. Nyt kun pari viikkoa sitten tajusin kokeilla enemmän jaloista lähtevää (lantion)kiertoa (’Lantion pyörittäminen vaatii työtä kummaltakin jalalta.’) niin homma tuntuu ja näyttää paremmalta. Mutta, vasemman jalan ympäri ei mun polvella käännytä ilman että se on valmiiksi jo jonkin verran avattu; eli sillä jatketaan. Täytyy vaan yhdistää tuo kierto ja pönkkä sopivalla tavalla.

Dosto kirjoitti: (9.1.2012 9:13:36)

Älä turhaan ota pulttia, hyviä kommentteja sulta tulee. Ihan mielenkiintoista kuulla analyysia ja erityisesti tuntemuksia sellaiselta joka oikeesti osaa tuota palloa kauas lyödä. Kyllähän lähes kaikki sen kanssa koko ajan töitä tekee vaikka höpöttäiskin vaan lähipelin tärkeydestä.

+1

Täsmälleen samaa mieltä.

mesikämmen kirjoitti: (5.1.2012 1:08:20)

Arsu kirjoitti: (4.1.2012 20:41:25)
    En mä tikkaakaan heitä täydellä teholla, tai no ehkä joskus:) Tauluun on kyllä silloin vaikea osua.

Tässä oli sanottu melkeiin kaikki mitä tähän ketjuun pitää sanoa..

Par-3 -kentillä tuo voisi toimia.

J_M

No elä nyt… katselin joka päivä hetken tuota ET kisaa viikonloppuna, ja en nähnyt yhtäkään lyöntiä jossa kaveri olis latassu apinan raivolla 100% voimalla… Mutta kivampi ottaa 10% pois kontrollin vuoks 300m kuin 270m drivestä eiks jeh?

No niin nyt ollaan jännän äärellä…

Pääsin tänään lyömään Trackmaniin ja sain jopa videoitua swingini kahdesta suunnasta.

Tein oman kanavan youtubeen. Sieltä löytyy kahdesta suunnasta videot swingistä draiverilla sekä trackmanin antamat statsit lyönnistä.

HUOM! Kyseessä ei ole mikään repäisy ’apinan raivolla’. Kuten huomaatte teen jopa tasapainoisen loppuasennon! : D

Enjoy!

Hyvinhän tuo hanuri pyörii ympäri juu. Vähän OT:na, milläs olet tuon kuvannut? On frameja vähän enemmän kuin minun Canonissa. Siksi pistelenkin tubeen chippejä ni pysyy vähän vanhempikin kamera perässä 😉

Henkka kirjoitti: (10.1.2012 13:58:40)
    Hyvinhän tuo hanuri pyörii ympäri juu. Vähän OT:na, milläs olet tuon kuvannut? On frameja vähän enemmän kuin minun Canonissa. Siksi pistelenkin tubeen chippejä ni pysyy vähän vanhempikin kamera perässä 😉

En kyllä osaa sanoa minkälainen kamera oli kyseessä. En itse omista kamerakännykkää kummempaa…

KL

Henkka kirjoitti: (10.1.2012 13:58:40)
    Hyvinhän tuo hanuri pyörii ympäri juu.

Siis hetkinen!!! Kohtahan tämä alkaa olla lähempänä sitä Hanuri hellänä -ketjua!!!

Hillitse itsesi, Henkka!

P.S. Pelaatteko alkavalla kaudella Lohjalla? Pitää vissiin tulla rykäisemään Kalkkis bäkäriltä, on meinaan meikäläisen lyöntipituuksilla haastetta. Sinä voit sitten pyörivien hanureittesi ja lyöntiverkkojesi tuomien lisämetrien avulla näyttää mallia…

greenione kirjoitti: (10.1.2012 19:24:06)
    En kyllä osaa sanoa minkälainen kamera oli kyseessä. En itse omista kamerakännykkää kummempaa…

Kuka tuon videon sitten otti? Hyvää kuvaa kuitenkin.

KL kirjoitti: (10.1.2012 19:30:29()
    P.S. Pelaatteko alkavalla kaudella Lohjalla? Pitää vissiin tulla rykäisemään Kalkkis bäkäriltä, on meinaan meikäläisen lyöntipituuksilla haastetta. Sinä voit sitten pyörivien hanureittesi ja lyöntiverkkojesi tuomien lisämetrien avulla näyttää mallia…

Siellähän me edelleen. Kalkkis ei ole bäkäreiltä paha. Otetaan mielummin hattu pois ja mennään Pyhiksen mustille. Sitä en ole itsekkään pelannut. Siinä saa kyllä muutamalla väylällä lyödä näillä mailanpään nopeuksilla palloa ihan huolella jos meinaa greeniosumia saada.

Henkka kirjoitti: (10.1.2012 19:58:00)

greenione kirjoitti: (10.1.2012 19:24:06)

Kuka tuon videon sitten otti? Hyvää kuvaa kuitenkin.

Valmentaja otti videon. Näyttää ottaneen 200 frames per second tuo kamera että sellaisen kun ostaa niin saa tuollaista videoo aikaiseksi.

Esillä 20 viestiä, 51 - 70 (kaikkiaan 70)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #430202 kohteessaPäivän (kompa)kysymys

Etusivu Foorumit Yleistä Päivän (kompa)kysymys