Aihe: Painonsiirrosta - Golfpiste.com

6.10. – 13.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][12]
KilpailuaSuomalaista

Painonsiirrosta

Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Painonsiirrosta

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 370)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • B

Tässäkään ei mietitä painonsiirtoa?

’Olen siirtynyt etujalalle aivan liian aikasin ja nyt olen yrittänyt pysyä takana kauemmin. Siinä käy usein niin, että paino jää takajalalle loppuun asti enkä ponnista pallosta läpi .’

Kyllä painonsiirtoa voi opettaa, jos on tietoa. Ei tarvitse hapuilla mielikuvien varassa.

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 8:30:53)
    Tässäkään ei mietitä painonsiirtoa?

’Olen siirtynyt etujalalle aivan liian aikasin ja nyt olen yrittänyt pysyä takana kauemmin. Siinä käy usein niin, että paino jää takajalalle loppuun asti enkä ponnista pallosta läpi .’

Kyllä painonsiirtoa voi opettaa, jos on tietoa. Ei tarvitse hapuilla mielikuvien varassa.

Hassuja puhut. Kaikesta kuitenkin näkee, että nojatuoli on ainoa paikka missä olet golfia opiskellut.

Jalkatyön voi toki opettaa toimimaan kunnolla, mutta painonsiirto on paholaisen luomus.

Viimeinen lauseesi kertoo tietämyksesi todellisen nollatason. Mielikuvista kun kaikki kuitenkin on kiinni

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 8:38:41)
    Viimeinen lauseesi kertoo tietämyksesi todellisen nollatason. Mielikuvista kun kaikki kuitenkin on kiinni

Millainen ’mielikuva’ sinulla on siitä voimasta [N] (suuruusluokka), jolla hyvät pelaajat ja ammattilaiset ’vastustavat painonsiirtoa’ etujalan suuntaan?

Miksi sinä B haluat tuhota kaiken opettavan keskustelun tällä foorumilla ?

Kyllähän tuossa Hoganin swingissä näkyy selvä ’vastapotku’. Kuten myös Tigerin swingissä.

Mielenkiintoista on se että Piltz opettaa, lyhyesti tekstissä, painon siirtymisestä etujalalle. Nuoremmat innokkaat tuupparit, ja miksei vanhemmatkin, siis ilmeisesti saa täysin väärää infoa painonsiirrosta lukemalla pikaisesti ao opetusniksin?

Opetus

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 8:55:37)

ts kirjoitti: (11.4.2014 8:38:41)

Millainen ’mielikuva’ sinulla on siitä voimasta [N] (suuruusluokka), jolla hyvät pelaajat ja ammattilaiset ’vastustavat painonsiirtoa’ etujalan suuntaan?

Siis mitä helvattia sä ihan oikeesti sekoilet?? Luuletko ihan oikeesti edelleen swingin liikkuvan jollain X-akselilla 2D:nä?

Ja miks mun pitäis ajatella koko asiaa newtonien kautta, koska se ei todellakaan ole merkityksellinen eikä todellisuutta kertova mittaus, koska ne voimat antureille voidaan tuottaa samoilla arvoilla ihan eri liikkeillä. Mun pitää vaan ymmärtää mihin suuntaan pelaaja liikettä tekee missäkin vaiheessa ja miten tuottaa oikeaa vastavoimaa dynaamisen tasapainon hallintaan.

rape04 kirjoitti: (11.4.2014 8:58:49)
    Miksi sinä B haluat tuhota kaiken opettavan keskustelun tällä foorumilla ?

Erittäin hyvä kysymys joka on esitetty satoja kertoja vuosien varrella.
    Niin on kyllä pirun monta muutakin ja aina saamatta vastausta.

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 9:07:16)
    Ja miks mun pitäis ajatella koko asiaa newtonien kautta, koska se ei todellakaan ole merkityksellinen eikä todellisuutta kertova mittaus, koska ne voimat antureille voidaan tuottaa samoilla arvoilla ihan eri liikkeillä.

Jos puhutaan ’dynamiikasta’ ja ’vastavoimasta’ ja meillä on käytettävissä selkeät luvut, jotka kertovat totuuden siitä, millä tasolla hyvät tuupparit, hyvät pelaajat ja ammattilaiset liikkuvat, kannattaa katsoa niitä, eikä konfabuloida.
    Väitteesi siitä, että etujalalle ei siirry hyvässä svingissä painoa ennen osumaa vaan vertikaalivoimien mittaustulokset kertovat kohhteensuuntaisesta vastapotkusta ovat yksiselitteisesti vääriä.
    Sen sijaan voit hyvin opettaa tuollaista svingiä ja tehdä siitä uuden suomalaisen menestystarinan. Kannustan siihen täysillä.

Mun pitää vaan ymmärtää mihin suuntaan pelaaja liikettä tekee missäkin vaiheessa ja miten tuottaa oikeaa vastavoimaa dynaamisen tasapainon hallintaan.

Tieto lisää ymmärrystä ja kumoaa mielipiteet ja tarinat. Mielikuvien käyttöä opetuksessa tieto ei estä. Sitäpaitsi tieto antaa mahdollisuuden uusiin ja entistä mehevämpiin tarinoihin: ’Minäkin opetin vastapotkua ja pidättelyä kunnes…

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 9:31:29)

Ja miks mun pitäis ajatella koko asiaa newtonien kautta, koska se ei todellakaan ole merkityksellinen eikä todellisuutta kertova mittaus, koska ne voimat antureille voidaan tuottaa samoilla arvoilla ihan eri liikkeillä.

Jos puhutaan ’dynamiikasta’ ja ’vastavoimasta’ ja meillä on käytettävissä selkeät luvut, jotka kertovat totuuden siitä, millä tasolla hyvät tuupparit, hyvät pelaajat ja ammattilaiset liikkuvat, kannattaa katsoa niitä, eikä konfabuloida.
    Väitteesi siitä, että etujalalle ei siirry hyvässä svingissä painoa ennen osumaa vaan vertikaalivoimien mittaustulokset kertovat kohhteensuuntaisesta vastapotkusta ovat yksiselitteisesti vääriä.
    .

Et siis vieläkään ymmärrä miten vastavoima näkyy noissa käyrissä. Siksi et pysty vastaamaan myöskään esittämääni kysymykseen.. tai siis halua vastata.

Kysynpä silti vielä uudestaan: Miksi käyrissä näkyy hyvin lyhytkestoinen piikki etujalan alla ja paine antureilla putoaa liki lähtötasolleen heti sen jälkeen (millisekuneissa). Miksi käyrä ei jää ylös jos todellakin paino siirtyy etujalalle?

Ja jotta edes hieman voidaan vähentää saivartelua; se paino myös todellakin siirtyy (ja käyrä kiipeää uudelleen ylös) osuman jälkeen. Silloin se myös pysyy siellä.

Oletko muuten miettinyt, paljonko tuota käyrää nostaa käsien ja mailan siirtyminen eteen, vaikka pelaaja ei muilta osin siirtyisikään sille puolelle? Eikös olekin mukavia kysymyksiä..

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 9:39:50)
    Et siis vieläkään ymmärrä miten vastavoima näkyy noissa käyrissä.

Täytyy sanoa, että olisi mielenkiintoista kuulla selityksesi.

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 10:04:00)

ts kirjoitti: (11.4.2014 9:39:50)
    Et siis vieläkään ymmärrä miten vastavoima näkyy noissa käyrissä.

Täytyy sanoa, että olisi mielenkiintoista kuulla selityksesi.

Ja erittäin mielenkiintoista olisi kuulla vastauksesi esittämiini kysymyksiin.

ts kirjoitti: (11.4.2014 9:39:50) Miksi käyrissä näkyy hyvin lyhytkestoinen piikki etujalan alla ja paine antureilla putoaa liki lähtötasolleen heti sen jälkeen (millisekuneissa)… paljonko tuota käyrää nostaa käsien ja mailan siirtyminen eteen

Mistä käyristä puhutaan?

B kirjoitti: (11.4.2014 9:31:29)
    meillä on käytettävissä selkeät luvut, jotka kertovat totuuden siitä, millä tasolla hyvät tuupparit, hyvät pelaajat ja ammattilaiset liikkuvat

Mistä luvuista on kysymys?

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 10:05:41)

tehdään diili.
    Jos selität tän vastavoimajutskan, vastaan yhteen kysymyksistäsi.

B

4par kirjoitti: (11.4.2014 10:12:16)
    Mistä luvuista on kysymys?

Kyse on hyvin tehdyistä julkaistuista alan tutkimuksista. Ehkä ymmärrät, jos en toistaiseksi tässä yhteydessä anna tarkempia viitteitä.

ts

4par kirjoitti: (11.4.2014 10:12:16)

Mistä käyristä puhutaan?

Nuo ’painonsiirtoa’ mittaavien balance boardien käyrissä näkyy usein terävä piikki paineen kasvussa etummaisen jalan alla ennen osumaan.

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 10:26:00)

ts kirjoitti: (11.4.2014 10:05:41)

tehdään diili.
    Jos selität tän vastavoimajutskan, vastaan yhteen kysymyksistäsi.

Koitapa hypät vaa’an päältä niin näet miten hetkellisesti viisarit nousevat.

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 10:40:37)

Nyt vielä se selitys.

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 10:43:23)

Nyt vielä se selitys.

Totaaliselle ääliölle ei kannata yrittää selittää yhtään mitään. Jos ei tuosta minkä kerroin tajua selitystä, niin voi voi vaan.

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 10:52:25)

Nyt vielä se selitys.

Jos ei tuosta minkä kerroin tajua selitystä, niin voi voi vaan.

Voidaanko sopia, että hypätäkseni vaa’an päältä olen siirtänyt sille painoni tai ainakin osan siitä?

Ei tää saa**na voi olla noin vaikeeta..toiset puhuu fysiikkaa ja toiset mielikuvia ja toiset mitä lie. Mitähän mä mahan puhua…
    Tää on B:lle: Tuleeko lyönnistä parempi jos lyöntisuunnan puoleiselle jalalle, siis etujalalle siirtyy mahdollisimman paljon painoa? Kuinka paljon sitä pitää vastustaa oli sitten sivuliike tai kiertoliike swingissä?
    Jos kaveri on 60 kg voiko hän tuottaa voimaa niin paljon et pallo lähtee 300 m? Kuinka paljon tarttee tehä kyykkyä vai riittääkö rangella treeni?
    Mitä helvetin väliä sillä newton määrällä on on, jos lyönti sujuu ja pallo on siellä missä pitääkin? Mä nyt uskoisin että se taito kohenee kun harjoittelee, ei tää nyt mistään reisivoimista pelkästään kiinni ole. Taidon kohentuessa kohenee myös voimat, kun treenaa monipuolisesti. Jos joku on ripakinttu, se taas muuttaa lyöntiään sopivaksi, eikö?
    En edelleenkään anna myöden painon siirrosta etujalle, kun kyse on enemmän tunteesta mitä sillä jalalla tehdään…

Hyvä B, olet tajunnut jotain :). Meikäläisen kommentit ovat vähissä mutta on tämä jo aika huttua … .

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 11:03:42)

ts kirjoitti: (11.4.2014 10:52:25)

Nyt vielä se selitys.

Jos ei tuosta minkä kerroin tajua selitystä, niin voi voi vaan.

Voidaanko sopia, että hypätäkseni vaa’an päältä olen siirtänyt sille painoni tai ainakin osan siitä?

Ei, koska se on voinut olla siellä jo ennenstään.

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 11:44:09)

Meillä on vaaka saunan porstuassa ja käyn siellä vain 1-2 kertaa viikossa.

B

tepi62 kirjoitti: (11.4.2014 11:23:03)
    Ei tää saa**na voi olla noin vaikeeta..toiset puhuu fysiikkaa ja toiset mielikuvia ja toiset mitä lie. Mitähän mä mahan puhua…
    Tää on B:lle: Tuleeko lyönnistä parempi jos lyöntisuunnan puoleiselle jalalle, siis etujalalle siirtyy mahdollisimman paljon painoa? Kuinka paljon sitä pitää vastustaa oli sitten sivuliike tai kiertoliike swingissä?
    Jos kaveri on 60 kg voiko hän tuottaa voimaa niin paljon et pallo lähtee 300 m? Kuinka paljon tarttee tehä kyykkyä vai riittääkö rangella treeni?
    Mitä helvetin väliä sillä newton määrällä on on, jos lyönti sujuu ja pallo on siellä missä pitääkin? Mä nyt uskoisin että se taito kohenee kun harjoittelee, ei tää nyt mistään reisivoimista pelkästään kiinni ole. Taidon kohentuessa kohenee myös voimat, kun treenaa monipuolisesti. Jos joku on ripakinttu, se taas muuttaa lyöntiään sopivaksi, eikö?
    En edelleenkään anna myöden painon siirrosta etujalle, kun kyse on enemmän tunteesta mitä sillä jalalla tehdään…

Se on just näin, tepi62.

ts

B kirjoitti: (11.4.2014 11:49:35)

ts kirjoitti: (11.4.2014 11:44:09)

Meillä on vaaka saunan porstuassa ja käyn siellä vain 1-2 kertaa viikossa.

Hienoa. Kaikki varmaan tiedämme, että sen näyttämä tulee aina pysymään IQ:tasi alempana

B

ts kirjoitti: (11.4.2014 12:08:26)
    Hienoa. Kaikki varmaan tiedämme, että sen näyttämä tulee aina pysymään IQ:tasi alempana

Sä joudut kovalle dieetille, jos haluat painolukemasi IQ:si alle eikä sitten yhtään heilumista siinä vaa’an päällä. :-DD

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 370)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #201154 kohteessaPainonsiirrosta

Etusivu › Foorumit › Kilpagolf & harjoittelu › Painonsiirrosta