Aihe: Painonsiirrosta - Golfpiste.com

14.7.–21.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][9]
KilpailuaSuomalaista

Painonsiirrosta

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Painonsiirrosta

Esillä 25 viestiä, 326 - 350 (kaikkiaan 370)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (21.4.2014 15:09:26)

toveri kirjoitti: (21.4.2014 15:04:13)
    Mainostaminen ei mielestäni ole suotavaa foorumilla. Siitä mainitaan myös säännöissä.

Ehkä sun pitäis kommentoida tuota niille jotka sitä tekee ja siihen liityvissä yhteyksissä. Vai onko täsäkin kyse nähdä vain sitä mitä haluaa nähdä?

No itseasiassa yritin mainita siitä niin että kyseinen henkilö sen ymmärtää. Mielestäni ei mitenkään vaikeasti ymmärrettävissä olevasti.

ts

toveri kirjoitti: (21.4.2014 15:34:53)

ts kirjoitti: (21.4.2014 15:09:26)

Mainostaminen ei mielestäni ole suotavaa foorumilla. Siitä mainitaan myös säännöissä.

Ehkä sun pitäis kommentoida tuota niille jotka sitä tekee ja siihen liityvissä yhteyksissä. Vai onko täsäkin kyse nähdä vain sitä mitä haluaa nähdä?

No itseasiassa yritin mainita siitä niin että kyseinen henkilö sen ymmärtää. Mielestäni ei mitenkään vaikeasti ymmärrettävissä olevasti.

Ja minä koitin varsin selkeästi kertoa, että sinun kannattaisi etsiä niitä muualta ja muista tahoista. Ei senkään olisi pitänyt olla vaikea ymmärrettäväksi.

ts kirjoitti: (21.4.2014 16:15:00)

Ja minä koitin varsin selkeästi kertoa, että sinun kannattaisi etsiä niitä muualta ja muista tahoista. Ei senkään olisi pitänyt olla vaikea ymmärrettäväksi.

On mielestäni perin valitettavaa että otat itseesi siitä jos joku sinua muistuttaa foorumin säännöistä

ts

toveri kirjoitti: (21.4.2014 16:35:25)

On mielestäni perin valitettavaa että otat itseesi siitä jos joku sinua muistuttaa foorumin säännöistä

Et siis vieläkään ymmärtänyt, mutta koitanpa vääntää ratakiskosta.

Minä en mainosta tällä foorumilla, se olisi kovasti erinäköistä tekstiä se. Muutama hölmö mainostaa minua tietämätään ja se on heidän asiansa taas se.

Sen sijaan foorumilla tapahtuu ihan oikeakin mainontaa muiden toimesta ja kysymys kuuluu: Miksi et heitä huomauta siitä?

En siis ottanut lainkaan itseeni, mutta suunatonta typeryyttä minun on edelleen vaikea sietää

ts kirjoitti: (21.4.2014 16:46:11)

toveri kirjoitti: (21.4.2014 16:35:25)

Et siis vieläkään ymmärtänyt, mutta koitanpa vääntää ratakiskosta.

Minä en mainosta tällä foorumilla, se olisi kovasti erinäköistä tekstiä se. Muutama hölmö mainostaa minua tietämätään ja se on heidän asiansa taas se.

Sen sijaan foorumilla tapahtuu ihan oikeakin mainontaa muiden toimesta ja kysymys kuuluu: Miksi et heitä huomauta siitä?

En siis ottanut lainkaan itseeni, mutta suunatonta typeryyttä minun on edelleen vaikea sietää

Suunnatonta typeryyttä mielestäni osoittaa se että en ole väittänyt sinun mainostavan täällä. Silti puolustaudut siltä väitteeltä.

Täällä joku sano että suunnatonta typeryyttä osoitta että ……!
    Ettei vaan ollut peilin edessä kaveri.
    Meidän typeryksien mielestä kasilla alkava rundi siis 18 reikää on paskaa peliä vaikka olisi ollut missä valmennettavana??????
    Onneksi alko seiskalla .
    Meillä stadissa sanottiin ennen kun löyty oikeen uuno niin tosta olisi voitu tehdä kymmenen tavallisen hölmöä.
    Älä välitä,ollaan samassa junassa!

ts

Näin sitä on saatu kooste Ballmarkerille, joka kertoi palstalla olevan 1-2 häirikköä. Oli hienoa saada heidät niputettua tähän ketjuun. Johtotähtenä tänään palkittakoon toveri, joka muistuttaa muita palstan säännöistä, unohtaen samalla rikkovansa niitä joka ainoassa postauksessa.

Palstalla on 1-2 häirikköä?
    Johtuukohan tämä sun vaatimattomuus sinun hertaisesta luonteen piirteestä.
    Minä ja moni ehkä muu lueskelee näitä juttuja täällä pelkästään sinun takia,ei ehkä valmennuksen ja neuvojen takia vaan ihan pelkästää sinun miellyttävän luonteen piirteen takia.
    Teemu.sinulla on lehdessä paljon golfvalmentajien neuvoja ympäri maailmaa mutta kuinka sinä olet unohtnut yhden täältä.

Monet varmasti odottavat.

Avaa meille kaikille golfin salat ja tee parin sivun juttu lehteesi,siitä ei varmaankaan tykkäisi huonoa valmentajakaan.

ts

Luonteenpiirre on muuten yhdyssana. Tosin ei noin vaikeita asioita voi sinun odottaa hallitsevan.

KL

janari kirjoitti: (21.4.2014 19:28:04)
    Minä ja moni ehkä muu lueskelee näitä juttuja täällä pelkästään sinun takia,ei ehkä valmennuksen ja neuvojen takia vaan ihan pelkästää sinun miellyttävän luonteen piirteen takia.
    Teemu.sinulla on lehdessä paljon golfvalmentajien neuvoja ympäri maailmaa mutta kuinka sinä olet unohtnut yhden täältä.

Avaa meille kaikille golfin salat ja tee parin sivun juttu lehteesi,siitä ei varmaankaan tykkäisi huonoa valmentajakaan.

Jos jotakin oikein ymmärsin ala-asteikäisen tasoisesta sepustuksestasi, niin haluat Teemu Tyryn tekevän artikkelin golf(sving)in saloista nimenomaan ts:n näkökulmasta. Ajatus ei ole lainkaan huono, ei likimainkaan oikeinkirjoituksesi tasoa.

Kannatan ehdotustasi. Samalla liitän sinut tuohon häirikkölistaan ihan kaupan päälle, ja täysin omien ansioittesi perusteella.

ts

KL kirjoitti: (21.4.2014 22:24:57)

Jos jotakin oikein ymmärsin ala-asteikäisen tasoisesta sepustuksestasi, niin haluat Teemu Tyryn tekevän artikkelin golf(sving)in saloista nimenomaan ts:n näkökulmasta. Ajatus ei ole lainkaan huono, ei likimainkaan oikeinkirjoituksesi tasoa.

Kannatan ehdotustasi. Samalla liitän sinut tuohon häirikkölistaan ihan kaupan päälle, ja täysin omien ansioittesi perusteella.

Hei vähän kannustavampi asenne KL… janari sentään yritti ja tunnin rakensi tuota tekstiään saadakseen sen tuohon muotoon. Parhaansa kun yrittää niin pitää antaa kannustavaa palautetta.

Niin ja toi jutun tekohan on ollu vireillä vasta muutaman vuoden säännöllisesti. Ainakin siitä Talman Hogan-luennosta asti. Ollaan vaan vähän vissiin kiireisiä molemmat ja enköhän mä muutenkin ole jo sanottavani sanonut.. ainakin sen mitä haluan.

ts kirjoitti: (21.4.2014 22:46:11)

KL kirjoitti: (21.4.2014 22:24:57)

Hei vähän kannustavampi asenne KL… janari sentään yritti ja tunnin rakensi tuota tekstiään saadakseen sen tuohon muotoon. Parhaansa kun yrittää niin pitää antaa kannustavaa palautetta.

Niin ja toi jutun tekohan on ollu vireillä vasta muutaman vuoden säännöllisesti. Ainakin siitä Talman Hogan-luennosta asti. Ollaan vaan vähän vissiin kiireisiä molemmat ja enköhän mä muutenkin ole jo sanottavani sanonut.. ainakin sen mitä haluan.

Siitä luennosta en haluaisi kyllä lukea enää yhtään mitään.

Miksi et, olitko paikalla? Itse en ollut ja katsoisin tilaisuuden mielelläni, mikäli siitä on olemassa taltiointi. Onko sinulla ts sellaista?

duffeli kirjoitti: (22.4.2014 10:49:01)
    Miksi et, olitko paikalla? Itse en ollut ja katsoisin tilaisuuden mielelläni, mikäli siitä on olemassa taltiointi. Onko sinulla ts sellaista?

Olin paikalla, melkoinen pettymys.

ts

joo-o kirjoitti: (22.4.2014 10:51:38)

duffeli kirjoitti: (22.4.2014 10:49:01)

Olin paikalla, melkoinen pettymys.

Hassua, koska palaute on ollut 99% juuri päinvastaista.

Mikä meni pieleen?

Kritiikissä ei ole mitään pahaa, jos se on selkeää ja perusteltua. Toivottavasti laitat hieman lisäinfoa, niin ei jää mustamaalauksen puolelle. Ja edelleen olisi hauska tietää kuvattiinko sessio?

duffeli kirjoitti: (22.4.2014 11:33:16)
    Kritiikissä ei ole mitään pahaa, jos se on selkeää ja perusteltua. Toivottavasti laitat hieman lisäinfoa, niin ei jää mustamaalauksen puolelle. Ja edelleen olisi hauska tietää kuvattiinko sessio?

Aihehan oli erittäin mielenkiintoinen ja luennossa esitettiin mielestäni hyvin Hoganin salaisuudet, mutta olisin toivonut enemmän vinkkejä ja konkreettista esimerkkiä mitä tavallinen harrastaja voi siitä oppia ja parantaa omaa peliään. Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut mustamaalata. Toki oma tietämykseni asiasta ei ole samalla tasalla kuin tsn, mutta mielestäni paremmalla havainnoinnilla olisin voinut itsekkin ymmärtää enemmän 🙂

Kiitos vastauksesta, aiemmista postauksista todellakin sai aivan vääristyneen kuvan joka tässä oikeni. Aihe on enemmän kuin mielenkiintoinen ja minua edelleen harmittaa että en päässyt paikalle.

joo-o kirjoitti: (22.4.2014 14:00:47)

duffeli kirjoitti: (22.4.2014 11:33:16)

Aihehan oli erittäin mielenkiintoinen ja luennossa esitettiin mielestäni hyvin Hoganin salaisuudet, mutta olisin toivonut enemmän vinkkejä ja konkreettista esimerkkiä mitä tavallinen harrastaja voi siitä oppia ja parantaa omaa peliään. Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut mustamaalata. Toki oma tietämykseni asiasta ei ole samalla tasalla kuin tsn, mutta mielestäni paremmalla havainnoinnilla olisin voinut itsekkin ymmärtää enemmän 🙂

Eikös tuo kilahtanut omaan nilkkaan, jos havainnoinnissa oli kerran puutetta?

Mitä otsikon aiheeseen tulee, niin oon käyttäny tämmöistä harjoitetta, että pääsis tahattomasta painonsiirrosta eroon.

Pekka Pelimies kirjoitti: (29.4.2014 20:25:51)

Eikös tuo kilahtanut omaan nilkkaan, jos havainnoinnissa oli kerran puutetta?

Mitä otsikon aiheeseen tulee, niin oon käyttäny tämmöistä harjoitetta, että pääsis tahattomasta painonsiirrosta eroon.

Puutarhuroinnilla ja golfilla on hämmästyttävän paljon yhteistä. Sitoutumattomiin pelaajiin voisi kokeilla Rounduppia.

B

Hyvää settiä painonsiirrosta tässä ketjussa.
    Oman aiemman esimerkkini pelaaja mitattuna tuotti osuman tuntumassa vaa’alle 1.4*mg lukeman.
    Laskeskelin huvikseni perinteisten forumkeskustelujen hahmojen kuviteltuja lukemia.

-50 kiloinen hento juniorityttönen, joka sivaltelee hyvmy huulilla parisataametrisiä draiveja 90mph:lla

-Bubba W painaa menemään kolmesataajaardisen draivin 125 mph:lla

-110 kiloinen mörssäri iskee 145mph mailanpäänopeudellä pallon horisonttiin
    Bubban fyysiset mitat sain PGA:n sivulta ja svingikaaren säteen vedin arviolta hatusta kussakin tapauksessa.
    Ynnäsin mg:n ja sentripetaalivoiman ja istu ja pala!! summavoima näytti kaikissa tapauksissa 1.4-1.43* mg luokkaa olevia arvoja.
    Onko siis 1.4 golfin siikrettien Siikretti?
    Beats me!

Kyllä!! On se sen verran lähellä eri laitteilla mitattuja keskivertoisen klubipelaajan smash factor’ien keskiarvoa.

B

ts kirjoitti: (20.4.2014 9:58:17)
    … mitä sillä GOLFOPETUKSESSA ON TARKOITETTU LÄPI VUOSIKYMMENTEN JA MITEN SE ON PELAAJIEN KESKUUDESSA YMMÄRRETTY.

Läpi vuosikymmenten on painonsiirto ja laajemmin jalkatyö golfsvingissä ollut keskiössä eikä syyttä. Asiasta on ollut vuosikymmeniä tutkittua tietoa enkä saata uskoa, että kaikki golfopetus olisi ollut hakoteillä vuosikymmeniä ja vielä samalla tavalla.
    Pelaajillakaan tuskin on ollut kollektiivista väärinymmärrystä asiassa.
    Tämän keskustelun myötä toivottavasti on syntynyt oikea käsitys sitä, mitä hyvissä svingeissä painon- ja massan suhteen tapahtuu. Paino siirtyy, painonsiirron ajoitus ja tapa muodostavat hyvän svingin elementit: rytmin ja liikejärjestyksen, mailanpään kiihdyttämisen, tehontuoton optimoinnin ja tasapainon.

B

ts kirjoitti: (20.4.2014 9:58:17)
    … mitä sillä GOLFOPETUKSESSA ON TARKOITETTU LÄPI VUOSIKYMMENTEN JA MITEN SE ON PELAAJIEN KESKUUDESSA YMMÄRRETTY.

Läpi vuosikymmenten on painonsiirto ja laajemmin jalkatyö golfsvingissä ollut keskiössä eikä syyttä. Asiasta on ollut vuosikymmeniä tutkittua tietoa enkä saata uskoa, että kaikki golfopetus olisi ollut hakoteillä vuosikymmeniä ja vielä samalla tavalla.
    Pelaajillakaan tuskin on ollut kollektiivista väärinymmärrystä asiassa.
    Tämän keskustelun myötä toivottavasti on syntynyt oikea käsitys sitä, mitä hyvissä svingeissä painon- ja massan suhteen tapahtuu. Paino siirtyy, painonsiirron ajoitus ja tapa muodostavat hyvän svingin elementit: rytmin ja liikejärjestyksen, mailanpään kiihdyttämisen, tehontuoton optimoinnin ja tasapainon.

Esillä 25 viestiä, 326 - 350 (kaikkiaan 370)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #200974 kohteessaPainonsiirrosta

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Painonsiirrosta