Aihe: Pahin moka tai kömmähdys! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Pahin moka tai kömmähdys!

Etusivu Foorumit Yleistä Pahin moka tai kömmähdys!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mr Shanks kirjoitti: (10.7.2007 19:00:26)
    Osallistuminen GP Invitationalin LD-kisaan. Yleisöä ns. riittävästi ja sitten kolmella kisapallolla 2 jäykkää riuhtaisua vasemmalle sektorin ulkopuolelle ns. sikahukkina. Sitten yhdellä pallolla hipaisu jonnekin mailan harvemmin käytettyyn osioon, ehkäpä hoseliin ja sattumalta sektoriin päätyvä slice joka ei mennyt edes naisten mitoille. Jos olisi voinut yliastua niin ei oltaisi kyllä mitattu!!!

Ai tuota 227-metristä lyöntiä ei olisi tarvinnutkaan mitata?
    Anteeksi, vissiin 😉

Mika Hekkanen kirjoitti: (10.7.2007 19:32:07)

Ai tuota 227-metristä lyöntiä ei olisi tarvinnutkaan mitata?
    Anteeksi, vissiin 😉

Kiitos kun muistutit tuosta mitasta! Ehdin jo luulla että Ö-sarjan tulokset olisivat jo unohtuneet;-) Mainittakoon sitten muuten vielä selvyyden vuoksi että oli kova tai kohtalainen myötätuuli. Hapokasta prkl.

Unohdit vielä mainita sen reilun alamäen sinne notkon pohjalle.
    Notkon, jonka yli oli määrä lyödä sinne vastarinteen puolelle 😉

Kiinnostuneille, jos niitä on, kerrottakoon että itse löin 238 metriä jolla jäi vaivaiset 63 metriä voittotuloksesta ja 52 metriä cutista.

Mika Hekkanen kirjoitti: (10.7.2007 20:59:53)
    Unohdit vielä mainita sen reilun alamäen sinne notkon pohjalle.
    Notkon, jonka yli oli määrä lyödä sinne vastarinteen puolelle 😉

Kiinnostuneille, jos niitä on, kerrottakoon että itse löin 238 metriä jolla jäi vaivaiset 63 metriä voittotuloksesta ja 52 metriä cutista.

Mulla oli ehkä tarkin vetäsy: Ilmassa 150m tolppaan…

Kahdella muulla en sitten osunut palloon ja ne menivät sitten oikealle.

Pakko tunnustaa, että yxi golfurani hauskimpia (ainakin ryhmän naurunpyrskähdyxistä päätellen) kömmähdyxiä oli, kun ensimmäisen vuoden golffarina rohkeasti seuran mestixiin osallistuin ja toisena kisapäivänä vähän rapulassa oli hiukka holtiton olo eikä peli ihan edellispäivän malliin kulkenu. Pelattiin siis Pirkanmaan Golfin mestixiä vanhalla Jyränvuoren kentällä ja siellähän oli ’lyönilavoja’ useammassa tiiboxissa. Pikkasen pääsi avaus duffaamaan ja kun tuo matto tuosta lavalta lensi pidemmälle kuin pallo, niin ei kavereilla enää pokka pitäny vaan koko ryhmä repesi nauramaan melkolailla äänekkääsi, tosin anteeksipyydellen. Ei kuulemma pystyny enää pidättelemään, kun oli siinä kierroxen aikana kaikenlaista muutakin hassua jo sattunnu.
    Rohkeaasti siis vain kentälle ja kisailemaan.

Eilen kyllä sattui ’kotikentällä’ lyhyen peliurani ärsyttävin kömmähdys. Tyttöystävän kanssa oltiin lähdössä kierrokselle ja minä tietenkin tomerana avaamaan 1. väylän keltaiselta tiiltä. Lyönti lähti suoraan mutta todella matalana, otti pompun ennen punaista tiiboxia tiestä, pomppasi ilmaan n. 15 metriä ja alastullessaan vieri pallonpesuautomaatin viereen. Avauksesta sisuuntuneena otin i6:n käteeni ja suunnittelin lyöväni jatkolyönnin (edes) väylälle. Pallonpesuautomaatti olikin sen verran lähellä, että mailan varsi kopsahti siihen metallitankoon pallo-osuman jälkeen ja naps – mailan varsi poikki 10cm lavasta ylöspäin… Prkl!! Loistokkaasta avauksesta päätellen ei tarvine arvailla miten loppu kierros meni 🙁

Ja lopuksi kysymys: Tietääkö kukaan täällä pohjoisessa ketään, joka kykenisi pientä korvausta vastaan vaihtamaan varren uuteen?

BackSpin kirjoitti: (8.8.2007 10:38:13)
    Ja lopuksi kysymys: Tietääkö kukaan täällä pohjoisessa ketään, joka kykenisi pientä korvausta vastaan vaihtamaan varren uuteen?

Profiilisi kertoo pelaavasi paljon Oulun Sankivaarassa. Se on lähellä.
    Mun paja on Haukiputaalla.
    Mailapaja

asa

Pelasin tässä eräänä päivänä parasta golfia ikinä, etu9 42, vaikka draivailinkin yhdelle 4lle 8n, ja taka9 par:issa viimeiselle reiälle asti.
    Siinä oli sitten mietinnän paikka, että lähdenkö seiftaamaan vaikka bogia, että uran ensimmäinen alle 80 olis nähnyt päivänvalon.
    Ja paskat raikuli kouraan ja täysillä – lähti semmoinen mukava kerrostalon korkuinen ilmapallo, joka jaksoi kuitenkin sen vajaat 250m, mutta 15m oikealle ohi väylästä, ja vähän puiden maskiin. Matkaa jäi greenille rapiat 130m, ja lippu ylätasanteella. Siinäkin mietin vielä välilyönnin mahdollisuutta, mutta minkäs sitä itselleen voi.. Vedin mukavan flyerin greenistä pitkäksi, ja pallo päätyi kannonkoloon. Sieltä sitten droppi, chippi, vittu ja pari puttia. Räpelsin 7n ja tuli pelattua se 81 joka on tullut naputeltua jo aika monesti tänä kesänä.
    Joku on joskus sanonut, että Jumala rankaisee seiftaajia, mutta..

askitformore2 kirjoitti: (4.7.2007 22:23:03)
    Mikä on ihmisten pahin moka/kömmähdys vuosien varrella tai tällä kaudella? Itse sain tänään hyvän oppitunnin siitä kuinka reikää ei kannata jättää kesken. Pelasin tasoituskierrosta ensimmäiset yhdeksän reikää(merkkari ei pelannut enempää) niin yhdeksännellä reiällä neljäs lyönti katosi jonnekkin pöheikköön ja sanoin katsovani muiden pelaamista. Kotiin päästyä mietin sitten tarkemmin tuota asiaa ja huomasin että siltä reiältä olisi saanut pisteitä vielä tuloksella kahdeksan mihin olisin ehkä voinut hyvinkin päästä. Griini oli jo sen verran lähellä. Se mikä tästä pikkujutusta tekee huvittavan on se että tavoittelin pääsyä alle 36 tasoituksen ja se jäi kiinni YHDESTÄ bogeypisteestä… On tässä ollut naurussa pitelemistä(vai itkun sama se) Mutta siitä tuli idea kysellä onko muilla vastaavia kokemuksia.

Golfin pelaamisen aloittaminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja Peuramaalla pelaaminen , niin ja sit on tietysti toi vähän über ACHT JAHREN siel missä teidän kaltaisia FIFEJÄ nykäistään kanaali koskitsin toimesta suoleen.Mut joo golf on ihan kiva peli muttei toimi viel tääl missä kaikilla on ENEMMÄN&PIENEMPI herne joka sanoo’ole tolle niinku ku se ei kumminkaan snaijaa miid<=stadia junteille),kova ni mä pyllistän niin et näkyy jormasta verisuonet ja lyön mun 8,5loftisella 300mallisela teilorilla piremmälle',siis snadisti enemmän acapulcon aurinkoa otsa-lohkoon ja vähemmän dumaamista ku siinä käy aina huonosti niinku sille PENIKSELLE peuriksella jol oli niit STIFFEJÄ OSAKKEEN OMISTAJA'jotka saivat kyllä kuulla että ovat ANAALISIA' FRENDEJÄ MASTERS GOLFISSA JA NAISTEN SHORTSIT PIÄLLÄ?!.T-Phantom of the GOLFERA.

Mika Hekkanen kirjoitti: (8.8.2007 10:43:50)
    Profiilisi kertoo pelaavasi paljon Oulun Sankivaarassa. Se on lähellä.
    Mun paja on Haukiputaalla.
    Mailapaja

Nerokasta!

Olen tulossa Oulun seudulle 17.-19.8 välisenä vkl. Otan yhteyttä e-maililla tai soittelen, kun aikataulut varmistuvat…

Toivottavasti näitä ei ole siitetty kovin monta. Muutoin täytyy vakavasti huolestua tulevan eläkkeen maksajista.

4par kirjoitti: (8.8.2007 11:41:40)
    … Muutoin täytyy vakavasti huolestua tulevan eläkkeen maksajista.

Nii kyllähän ne rahat on varmaan jo moneen kertaan ryypätty ja juotu. Meinaan eikäs niitä ite olla makseltu?

ajs

semi-rough boy kirjoitti: (8.8.2007 12:22:11)
    eläkkeiden rahoitus

Jaa että jotain rahastoidaan ja jotain jaetaan. No jokatapauksessa joku ne ryyppää kuiteskin.

ajs

Jepu, ja herra kantola korkkasi jo.

Mestiksen toisena päivänä olin toiseks viimeisessä ryhmässä. Taksilla suoraan tiille pikku kohmelossa. Kolmantena päivänä en ollut enää toiseks viimeisessä ryhmässä, tuli sijoituksissa takapakkia.

Tänään tehtiin sitten uusi ennätys…

Ai Gauhialla kiireellä vapiksella töihin aamulla käymään hoitelemaan pari jutskaa. Kiireellä sen takia että kaverin kanssa oli sovittu että mennään pelaamaan viimeistään klo: 10:00 pikkulaan. Ja kiireellä sen takia että Eerolla oli kiire sen jälkeen töihin. Sanoin että lähden töistä ysiltä ni päästään avaamaan kympiltä. Kiireellä sen takia että lähin töihin puoli ysi ja sinne ajaa 40 min…

Kahdella renkaalla Ai Gauhiallisella kiireellä töihin ja juoksin tukka pystyssä ympäri myymälää ja varastoa Ai Gauhiallisella paniikilla. Eero soitti 09:20 ja kysy notta missäs oot. Minä selitin ziljardi syytä ja räpyttelin kahdella nyrkillä tietokonetta ja sanoin että lähen ihan justkoht.

09:50 hyppäsin autoon, soitin eerolle ja sanoin että tästä ajaa neljäkymmentä minuuttia pikkulaan (oikeesti tunnin, mutta kun oli reilusti etupainotteinen aikataulu ni oli varaa olla nopeampi) Sanoin ,notta oon pikkulassa muutaman minuutin yli puol, eli vaan puoli tuntia myöhässä ,notta keritään pelaamaan koko rundi eikä vaan ysiä.

09:25 olin kahdella renkaalla ajettuani uudistetussa aikataulussa kun eero soitti ja kysyit missä oot. Sanoin että noin minuutin päästä oon pikkulan shellillä. Sellaista ei kuulemma oo olemassakaan mutta lupasin sitten ohittaa minuutin päästä pikkulan esson. Siitä ajaa pikkulaan vajaa viisi minuuttia ,notta jostakin käsittämättömästä syystä olin siis saapumassa pikkulaan muutaman minuutin yli puoli kuten oli jälkimmäinen puhe. Eero sano, että hyvä. Varaa aika ja juo kaljat. Oon sielä kahenkymmenen minuutin päästä !!! Etupainotteinen aikataulu silläkin siis :-s

09:35 avaan takakontin ja kuomaan että helvetti ! Eihän mulla oo kenkiä ollenkaan !!! Soitan Eerolle ja sanon että elä pidä mitään kiirettä…

09: 45 eero saapuu ja lainaa minulle lipilapikengät. Eli siis sellaiset kaksi numeroa liian isot kanootit, joissa ei oo edes nauhoja.

09:50 Cädäri sanoo että seuraava vapaa lähtö seaside 10:20.

09:52 kaljalle

10:15 teeboxissa huomaan bägistä kaivaessani että ei helvetti… eihän mulla oo yhtään palloa mukana.

10:16 eero lainaa mulle muutaman pallon.

10:17 bägistä tiitiäisiä etsiessäni huomaan että ei sitten yhtään pirin tiitäkään mukana.

10:17:30 Eero aina yhtä loputtoman kärsivällisenä ja hyväntuulisena hymyillen ja päätä pudistellen ojentaa minulle puolen tusinaa tiitiäistä.

10:18 seuralaisina olevat meille tuntemattomat vanha herra ja vanha rouva katselevat toisiaan omituisesti.

10:20 nappaan bägistä rautakolmosen avaukseen ja hoksaan, että enhän minä mitään tiitiäisiä olisi edes tarvinnut. Eihän mulla oo puita mukana ollenkaan. Ajuri, spone ja hybridi näköjään jäi autoon… Noh pelataan sitte raudoilla.

10:22 Aivan käsittämättömän hieno avaus kahdeksaan kymppiin märällä rullittomalla kentällä. Viisitoista metriä pidemmälle mitä muut driverillä… Tästä sentään tulee jotakin hyvää vielä tänään.

10:32 Greenillä pallo rouvan pallon edessä ja kaivan taskusta merkkausnastaa. Noh eihän sitä tietenkään sielä ollut. Eikä kolikkoa… Minulla kun on tapana nipata polttamistani tupakoista tulipää pois ja kun en niitä halua kentälle heittää ni tungen ne taskuun. Väylällä olin yhen polttanut ni taskussa oli yksi. Pistin sen merkiksi ja kysyin: Minne suuntaan siirrän. Olisittepa nähneet rouvan ja herran ilmeet…

Voi helvetti että hävetti…

Anteeksi vaan oikein mukaville herralle ja rouvalle. Pakko sanoa että vieläkin hävettää. Ja tulee hävettämään vielä aika pitkään jälkeenkin.

Katson teidän kömmähdykset ja korotan:

2005 Nevas Golf elokuun alussa, kesäloman viimeisiä päiviä, helteinen mutta onneksi tuulinen päivä. Lähdin pelaamaan silloista rännissä ollutta typötyhjää C-lenkkiä (nykyinen Rapu) yksin, pääkentällä joku kisa menossa, mukana frendi caddiena tutustumassa lajiin. Aloitan hienosti birdiellä, aijai hieno päivä tulossa, pitääpä pelata sama ysi toistamiseen!

Kolmas väylä, missä lyödään vinottain ojan yli (voi seiftata eteen, mutta itse aina lähdin drivellä tai sponella yli). Mokaan avauksen, mutta onnekkaasti pallo jää ojan katkaisevan kannaksen reunalle nököttämään. Vähän hankala asento seisten siltarummun päällä, mutta rautaseiska alhaalta kiinni ja punchilla griiniä kohden.

Lyönti lähtee, ja pallo päätyy matalana väylälle 5m griinistä etuvasemmalle. Hankala lyöntiasento kuitenkin kostautuu, horjahdan, ja joudun hakemaan korjausaskeleen taaksepäin… missä ei olekaan mitään. Putoan noin 60cm korkeudelta siltarummun reunalta ojaan, pudotessa onnistun viskaamaan rakkaan rautaseiskan kuiville ja ehdin ajattelemaan että pysyn vielä pystyssä koska yli astunut jalka on edelleen alimmaisena. Siltarummun suuaukko on iso, ja viistetty, joten n 40cm syvyydessä jalkani koskettaa sen pohjaan… joka on vino ja levästä yms äärimmäisen liukas. Nyt kummassakaan jalassa ei ole enää pitoa ja putoan perseelleni ojan pohjalle, missä on arviolta n 80 cm vettä.

Käytyäni komeasti umpisukelluksissa räpistelen henkeä haukkoen ylös haisevasta ojasta enkä tiedä pitäisikö kiroilla vai nauraa. (toim huom. Caddiella tätä valinnan vaikeutta ei ollut.) Noh, litimärät kengät ja sukat pois jalasta, paita ja persuksista revenneet parhaat golfshortsit pois päältä (kenttä tosiaan ihan tyhjä), vääntö kuivaksi, ja takaisin päälle. Kengät roikkumaan kärryistä, ja eikun pelaamaan loppuysi paljain jaloin. Reiälle syntyi bogi.

KL

Tuoppi kirjoitti: (23.8.2007 17:09:10)
    Katson teidän kömmähdykset ja korotan:

2005 Nevas Golf elokuun alussa, kesäloman viimeisiä päiviä, helteinen mutta onneksi tuulinen päivä. Lähdin pelaamaan silloista rännissä ollutta typötyhjää C-lenkkiä (nykyinen Rapu) yksin, pääkentällä joku kisa menossa, mukana frendi caddiena tutustumassa lajiin. Aloitan hienosti birdiellä, aijai hieno päivä tulossa, pitääpä pelata sama ysi toistamiseen!

Kolmas väylä, missä lyödään vinottain ojan yli (voi seiftata eteen, mutta itse aina lähdin drivellä tai sponella yli). Mokaan avauksen, mutta onnekkaasti pallo jää ojan katkaisevan kannaksen reunalle nököttämään. Vähän hankala asento seisten siltarummun päällä, mutta rautaseiska alhaalta kiinni ja punchilla griiniä kohden.

Lyönti lähtee, ja pallo päätyy matalana väylälle 5m griinistä etuvasemmalle. Hankala lyöntiasento kuitenkin kostautuu, horjahdan, ja joudun hakemaan korjausaskeleen taaksepäin… missä ei olekaan mitään. Putoan noin 60cm korkeudelta siltarummun reunalta ojaan, pudotessa onnistun viskaamaan rakkaan rautaseiskan kuiville ja ehdin ajattelemaan että pysyn vielä pystyssä koska yli astunut jalka on edelleen alimmaisena. Siltarummun suuaukko on iso, ja viistetty, joten n 40cm syvyydessä jalkani koskettaa sen pohjaan… joka on vino ja levästä yms äärimmäisen liukas. Nyt kummassakaan jalassa ei ole enää pitoa ja putoan perseelleni ojan pohjalle, missä on arviolta n 80 cm vettä.

Käytyäni komeasti umpisukelluksissa räpistelen henkeä haukkoen ylös haisevasta ojasta enkä tiedä pitäisikö kiroilla vai nauraa. (toim huom. Caddiella tätä valinnan vaikeutta ei ollut.) Noh, litimärät kengät ja sukat pois jalasta, paita ja persuksista revenneet parhaat golfshortsit pois päältä (kenttä tosiaan ihan tyhjä), vääntö kuivaksi, ja takaisin päälle. Kengät roikkumaan kärryistä, ja eikun pelaamaan loppuysi paljain jaloin. Reiälle syntyi bogi.

Ymmärrän täysin, ettet kertonut tätä The Bändin harjoituksissa. Muuten emme ollisi pystyneet naurultamme soittamaan….

Oma kömmähdys… Pallo lennähti griinin taakse sateen kastelemalle nurmelle… itseasiassa pieneen lammikkon. Varovasti siitä sitten yritin chipata griinille… jalat kastu ja pallo painui märkään nurmeen… no seuraavaan vähän lisää voimaa ja roiskis. pallo lähtee ja mutaa ja vettä lentää joka puolelle. Aurinko lippa rajaa märän rajan otsaani. Muuten olenkin ihan märkä.

Mokia tulee ja menee mutta kyllä niistä aina jotain oppii..

Tupajumi kirjoitti: (24.8.2007 13:24:28)
    Mokia tulee ja menee mutta kyllä niistä aina jotain oppii..

Ainakin oppii olemaan kertomatta…

KL kirjoitti: (23.8.2007 17:49:14)

Ymmärrän täysin, ettet kertonut tätä The Bändin harjoituksissa. Muuten emme ollisi pystyneet naurultamme soittamaan….

Woody Austin oli näköjään käyny lukemassa tän threadin ja ajatellut saavansa vähän lisää airtimea matkimalla meikäläistä Presidents Cup -lähetyksessä. 😉 Kts youtube-video.

Tuoppi kirjoitti: (1.10.2007 13:54:49)

KL kirjoitti: (23.8.2007 17:49:14)

Woody Austin oli näköjään käyny lukemassa tän threadin ja ajatellut saavansa vähän lisää airtimea matkimalla meikäläistä Presidents Cup -lähetyksessä. 😉 Kts youtube-video.

Ja oli seuraavana päivänä sukelluslasit päässä..

joo no pahin moka ei tää ehkä ole mutta sattuu ihan perkeleesti…viimekesänä tein sen kerran ja tämän kauden alussa kerran ja siihen sen kohta mainitun tavan jätin ihan oman turvallisuuden takia,eli hienon tai vähemmän onnistuneen bunkkerilyönnin jälkeen ylös montusta ja rehvakkaasti televisiosta opittu kopsautus sandyllä kengän reunaan ja kas eikun vähän huolimattomasti suoraan nilkkaan ja kehräsluuhun… voi vi…u että tekee jerkkua..

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 50)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476832 kohteessaPahin moka tai kömmähdys!

Etusivu Foorumit Yleistä Pahin moka tai kömmähdys!