Aihe: Osumakohta lavassa - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Osumakohta lavassa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Osumakohta lavassa

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kysytäänpä myös tältä forumilta mieltä askarruttanutta asiaa. Luin joskus aikoinaan GD:n Johnny Miller jutuista sellaisen ’You can quote me’ osion, jossa Johnny sanoi, että lavan pitäisi osua palloon kolmanneksi alimmalla groovella. Mulla se osuma näyttäisi olevan jossain 5:n grooven korkeudella. Katsoin Viasatilta jotain golf lähetystä, jossa näytettiin aika lähelta muistaakseni Appleby:n lapaa ja kulumajälki oli tosiaan aika alhaalla lavassa. Omasta mielestäni parhaat osumat saan silloin, kun tulokulma palloon on hieman loivempi ja osun hieman alemmaksi lapaan kuin normaalisti, eli se puoltaisi tuota Millerin sanomaa. Samoin jos katsoo lapaa kärjenpuolelta ja arvioi missä korkeudella pallon takana on eniten massaa, niin kyllä se tuohon 3. groovin kohdalle osuu. Löytyiskö joltain kuvaa tour pelaajan lavan kulumajäljistä?

Katos tota videota. Lopun lähikuvassa kulumajälki näyttäis olevan aika alhaalla mutta tuo kyseinen lyönti näyttää kyllä duffilta =)))

mikkelin sonni

mac

Tulipahan tuosta Filmistä mieleen semmoinen, että kyllä Mikkelin sonnin lantio liukuu alastulossa, viittaan tässä viesti ketjuun SUUNNAN VAIHTO.

mac kirjoitti: (24.4.2007 16:50:49)
    Tulipahan tuosta Filmistä mieleen semmoinen, että kyllä Mikkelin sonnin lantio liukuu alastulossa, viittaan tässä viesti ketjuun SUUNNAN VAIHTO.

Liukuu ehkä ihan snadisti mutta kaikki muut paitsi kädet pysyy kyllä todella hyvin pallon takana!

KL

mac kirjoitti: (24.4.2007 16:50:49)

Miksi jo toisessa vastauksessa pitää mennä OT????

mac

Ei se ollut vastaus vaan toteamus!

Iso Helppo kirjoitti: (24.4.2007 16:41:23)
    Katos tota videota. Lopun lähikuvassa kulumajälki näyttäis olevan aika alhaalla mutta tuo kyseinen lyönti näyttää kyllä duffilta =)))

mikkelin sonni

No en mä kyllä duffia tosta näe, mutta aika keskellehän toi korkeussuunnassa lavassa osuu. Samalta näytti Elsinkin osuma. Ota tosta nyt sitten selvää.

Mitäs sanoo ts ja fds?

Vasen pakki kirjoitti: (24.4.2007 21:34:36)

No en mä kyllä duffia tosta näe, mutta aika keskellehän toi korkeussuunnassa lavassa osuu. Samalta näytti Elsinkin osuma. Ota tosta nyt sitten selvää.

Mitäs sanoo ts ja fds?

No ei nyt ihan duffi tietenkään mutta mun mielestä vähän sellainen paksun ja löysän oloinen. Mitä se Mikkelin Sonnikaan osaa 😉 No oikeesti siis – jotain mä en tässä myöskään tajuu. Itse en ainakaan haluis osuu noin ylös lavassa.

Ja katsokaapa tätä osumaa. Siinä tuntus olevan ihan eri tavalla painetta!!!

Piti oikein kaivaa maila esiin ja luntata. Jos tulkitsen oikein, niin tässä tarkoitetaan sitä, että osumajäljen alaosa on kolmannella groovella alhaalta lukien. Tällöin pallon keskiosa näyttäisi osuvan keskellä lapaa eli siihen kohtaan missä minä kuvittelen sweetspotin olevan. Minun lyönnissäni tällöin on kysymyksessä puhdas osuma joka tuottaa kauniin kaaren ja mielihyvää.

Minusta Miller näyttäisi olevan oikeilla jäljillä. En ole asiaa tullut miettineeksi, kun oma ongelmani on osuman horisontaalinen epätarkkuus. Pahimmillaan osun varren ja lavan yhtymäkohtaan jolloin pallo karkaa jyrkästi oikealle aiheuttaen pahan mielen. Mutta se on eri juttu. Tietenkin myös kiroan raskaasti, kun näin tapahtuu.

Tiedän, että jossain on kuva Moe Normanin mailasta josta groovet ovat kuluneet pallon kokoiselta alalta pois. Tuo kuva olisi hauska nähdä nyt.

Iso Helppo kirjoitti: (24.4.2007 22:46:50)
    Ja katsokaapa tätä osumaa. Siinä tuntus olevan ihan eri tavalla painetta!!!

Onhan siinä, noin tehdään rautaysistä rautaseiska osumassa.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240309 kohteessaOsumakohta lavassa

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Osumakohta lavassa