Aihe: Ostanko bladet? Käskekää ostamaan! - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

Ostanko bladet? Käskekää ostamaan!

Etusivu Foorumit Yleistä Ostanko bladet? Käskekää ostamaan!

Esillä 14 viestiä, 26 - 39 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • DCI

Ongelma on tuo hinta. Suomessa ei taida alle tonnin saada Tituja eikä Mizuja. Nykyisistä maksoin 740€ eikä paljon tuota enempää olisi nytkään varaa laittaa mailoihin.

Käytettynä kaikki on halvempaa, mutta olen huomannut, että ei ainakaan golfpärssissä ole bladeja myynnissä. Miksi? Eikö jobbarit tuo muuta kuin draivereita?

Yhtä kaikki en voi ostaa jos ei löydy halvemmalla. USA:sta ei saa alle tonnin, briteiltä saa, mutta sekin yli 900€. Nämä siis mitä olen löytänyt. Jos joku tietäis halvan paikan niin saa kertoa.

Kiitos kaikista kommenteista. Kyllä tulee koko ajan helpommaksi tuo ostopäätös.

Golfpörssissä on ollut MP-33:a viimeisten kolmenviikon ajan kokoajan myynnissä useampiakin settejä. Tällä hetkelläkin yksi setti on myynnissä. Itsellänikin kun on viisi blade settiä, niin kyllä niistäkin riittää myyntiin. En ole tosin laittanut pörssiin myynti-ilmoitusta, mutta en tosin ole nähnyt myöskään ilmoitusta ’halutaan ostaa blade setti, esim. titut, mizukat tai vastaavat’. Tällaiseen ilmoitukseen saisit varmasti vastauksia.

PS. OSTAKAA BLADEJA, BLADET ON HYVIÄ

Tarviiko niissä lavoissa lukea Titleist, Mizuno tai jotain muuta vastaavaa? Vai voiko niissä lukea Maltby, Golfsmith, Wishon, Raven tai jotain muuta alan piireissä tunnettua?

Mittatilauskeppien hintakin voi yllättää.

DCI

Nyt ei siis juuri heti ole varaa kuin kahdeksaan palloon, mutta kesällä on enemmän budjettia. Sitten varmaan hankin bladet. Pörssiin minun on nyt turha laittaa ostoilmoitusta, koska en kuitenkaan saisi ostettua kuin naarmun siitä peilistä.

En tiedä noista komponenteista, koska ei ole mahdollisuutta koota niitä. Samoin ei kiinnosta USA:sta tilaaminen. Euroopasta ei taida komponenttisivuja olla. Ja vaikka olisi niin en niitä mailoja saisi kasattua kuitenkaan.

Komponenttizydeemi ei suinkaan ole pelkästään itse näpräämistä, vaan asiantunteva mailaseppä (joko ammattilainen tai harrastelija) joita Suomestakin löytyy jo aika lailla pystyy varmastikin auttamaan oikeiden komponenttien valinnassa ja mailojen kasaamisessa. Kannattaa tutustua mittatilausmailojen maailmaan, laatu & hinta voivat todellakin yllättää.

Soita Flow Golf/Johan Laaksonen. Kysy siltä, mitä maksaa esimerkiksi Wishonin blade-setti. Ovat laadukkaat lavat, joita ei missään nimessä pidä sekoittaa mihinkään kopiolapoihin. Saisit räätälöidyn setin.

Ko. linkin mukaan niitä saisi vain r 5:sesta lyhyempiin, mutta muistikuvani mukaan myös pidemmistä raudoista olisi tulossa balde-versiot. Vasen Pakki tietää varmasti, mikä tässä on tilanne tällä hetkellä.

Lue lisää: 550M

Itse vaihdoin dci 990:t 690mb malliin, enkä ole katunut. Itse asiassa lavan pituus vaikuttaa pidemmältä 690:ssa, eikä 690 vaikuta vaikemmalta. Sen sijaan tuntuma osumassa paljon ’tiiviimpi’ ja palaute parempi. Ero mielstäni yllättävän iso sinänsä lähes legendaariseen 990:aan verrattuna, joka yksi Titun onnistuneimpia malleja. Kolhuja 690 kestää 990:aa huonommin. Pidä rinnalla 990:t niin voit vertailla ja vaihtaa jos lyönti välillä hukassa bleideillä. Eli vastaus kysymykseen: Osta pois vain. Turha tuolla enempää päätä vaivata.

Hörhön muisti toimii oikein. Wishonin 550M mallista tuli markkinoille myös 3i ja 4i. Mulla on muutama varastossa, eli ota DCI Laaksoseen yhteyttä, niin se tekee sulle mailat mittojen mukaan.

Omat taotut Mizunon wedgeni on täynnä koloja mutta eihän se peliin vaikuta. Niitähän tulee jo siitä että mailat kilkuttaa yhteen bägissä. Uusi sändi piti hankkia kun etureuna meni muusiksi yhden ojan pohjalta lyödessä. Saman tien lie kulma kääntyi nelisen astetta. Kallis lyönti sano mitä sanot.

Unohtui edellisestä viestistä mun normaali papukaija huuto ’älä osta sikaa säkissä’. On tullut itse ostettua kerran sika säkissä (elämäni ainoat ei-bladet). Kuukauden pelaamisen jälkeen kävin hankkimassa käytetyt bladet tilalle. Hae testimaila käyttöön vaikka Laaksoselta ja lyö sillä rinnan oman mailasi kanssa muutamana päivänä.

Kun nyt täällä alettiin mainostamaan Laaksosen putiikkia, niin voinen aivan hyvin ilmoittaa, että olen virallistamassa tätä säätöharrastustani.

Wappuun mennessä pitäisi oma paja saada siihen kuntoon, että ainaskin jollakin tavalla pystyn tekemään seuraavia asioita:

– mittatilausmailojen teko (suuri osa fittingistä on kyllä vielä arvausta)

– varsien vaihto

– rautojen (taotut, carbon steelit, 304ss + 431ss) loft&lie-säädöt

– yksinkertaisimmat korjaushommat

– ja totta kai grippien vaihto 🙂

Toiminta-alueena on Oulun seutu ja kysynnän mukaan kenties myös muu Pohjois-Suomi Rovaniemeltä Kalajoelle. Tarkoituksena ei ole rikastua hommalla vaan ennemminkin rahoittaa omaa harrastusta.

Hyvä Hekkanen!!!

Jos nyt ostat, niin katsasta myös

http://www.macgregorgolf.com

Mielestäni 1025M on kaunis maila. Valitettavasti

en ole lyönyt sillä, mutta (to the rest of us, heh heh) malli 1025C oli loistava. Pitäydyn vielä DCI:ssä.

JIIHAA…

Vanhat mailat on myyty ja uudet ja upeat 690.MB:t lähtee tilaukseen… nyty! koskanetuleekoskanetuleekoskanetuleetulisjo

Esillä 14 viestiä, 26 - 39 (kaikkiaan 39)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #382528 kohteessaOstanko bladet? Käskekää ostamaan!

Etusivu Foorumit Yleistä Ostanko bladet? Käskekää ostamaan!