Aihe: Osakkeen hinta - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][23]
KilpailuaSuomalaista

Osakkeen hinta

Etusivu Foorumit Yleistä Osakkeen hinta

Esillä 25 viestiä, 251 - 275 (kaikkiaan 364)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 8:01:34)

    Kierroshinta on kentän liikevaihto/pelikauden kierrokset (750t€/25 000 = 30€). Kierroshinta on keskiarvo ei mediaani. Kierroshinta on erinomainen työkalu jälkilaskennassa.

    Kierroshinta on täysin järjetön käytettäväksi laskennassa.

    Edelleen ne kulut pitää vaan jakaa käyttäjien kesken, ei pelattujen kierrosten.

    Moni elättelee toiveitta haluamansa mallin toteutumisesta ja tekee ennusteensa sen mukaan. SItten kun kuuntelee kenttien päättäjien suunnitelmia, ollaankin menossa juuri päinvastaiseen suuntaan, eli nostamassa ei-osakkaiden maksuja ja GF tasoa.

    Jatkossakin siis joutuvat lajin harrastajat maksamaan pelaamisen mahdollisuudesta, ei pelkästä pelaamisesta.

    ts

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 10:32:16)

    Tiedänj ainakin yhden kenttäyhtiön, jossa vastikevelka on lähes liikevaihdon kokoinen. Kuinka pitkältä ajalta velka on kertynyt, sitä en tiedä.

    Mitä tarkoitat vastikevelalla?

    ts kirjoitti: (1.1.2015 11:25:42)

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 10:32:16)

    Tiedänj ainakin yhden kenttäyhtiön, jossa vastikevelka on lähes liikevaihdon kokoinen. Kuinka pitkältä ajalta velka on kertynyt, sitä en tiedä.

    Mitä tarkoitat vastikevelalla?

    Vastikkeita ei ole maksettu, vaikka ne on laskutettu

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 12:22:59)

    ts kirjoitti: (1.1.2015 11:25:42)

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 10:32:16)

    Tiedänj ainakin yhden kenttäyhtiön, jossa vastikevelka on lähes liikevaihdon kokoinen. Kuinka pitkältä ajalta velka on kertynyt, sitä en tiedä.

    Mitä tarkoitat vastikevelalla?

    Vastikkeita ei ole maksettu, vaikka ne on laskutettu

    EDIT:
    TS tarkkana miehenä tietysti tarttuu tuohon laskuttamiseen (esim onko laskutusosoite ollut oikein ja onko kirjeessä varmasti ollut postimerkki ja onko posti kannettu oikeaan osoitteeseen….)
    Tarkoitan sitä, että vastikkeet ovat erääntyneet mksettaviksi riippumatta siitä onko vastaanottaja siitä todistettavan tiedon (esim voudin kirjaamana) saanut.

    ts

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 12:27:02)

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 12:22:59)

    ts kirjoitti: (1.1.2015 11:25:42)

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 10:32:16)

    Tiedänj ainakin yhden kenttäyhtiön, jossa vastikevelka on lähes liikevaihdon kokoinen. Kuinka pitkältä ajalta velka on kertynyt, sitä en tiedä.

    Mitä tarkoitat vastikevelalla?

    Vastikkeita ei ole maksettu, vaikka ne on laskutettu

    EDIT:
    TS tarkkana miehenä tietysti tarttuu tuohon laskuttamiseen (esim onko laskutusosoite ollut oikein ja onko kirjeessä varmasti ollut postimerkki ja onko posti kannettu oikeaan osoitteeseen….)
    Tarkoitan sitä, että vastikkeet ovat erääntyneet mksettaviksi riippumatta siitä onko vastaanottaja siitä todistettavan tiedon (esim voudin kirjaamana) saanut.

    Ei siihen, mutta tokihan välillä kaikki ollaan siinä kunnossa että velatkin tuntuu saatavilta. Nyt näyttäs olevan päinvastoin, eli kyse on vastikesaatavista, ei vastikevelasta yhtiön osalta.

    ts kirjoitti: (1.1.2015 11:23:45)

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 8:01:34)

    Kierroshinta on kentän liikevaihto/pelikauden kierrokset (750t€/25 000 = 30€). Kierroshinta on keskiarvo ei mediaani. Kierroshinta on erinomainen työkalu jälkilaskennassa.

    Kierroshinta on täysin järjetön käytettäväksi laskennassa.

    Edelleen ne kulut pitää vaan jakaa käyttäjien kesken, ei pelattujen kierrosten.

    Moni elättelee toiveitta haluamansa mallin toteutumisesta ja tekee ennusteensa sen mukaan. SItten kun kuuntelee kenttien päättäjien suunnitelmia, ollaankin menossa juuri päinvastaiseen suuntaan, eli nostamassa ei-osakkaiden maksuja ja GF tasoa.

    Jatkossakin siis joutuvat lajin harrastajat maksamaan pelaamisen mahdollisuudesta, ei pelkästä pelaamisesta.

    Täysin samaa mieltä TS kanssa. Josssain muistaakseni aikaisemmin jo tuli esille…oli siellä kentällä pelaajia taikka ei, niin…jos sinne halutaan pelaajia, se kenttä vaan on pidettävä pelikuntoisena.
    Muutoin mä marssin tohon rantaan kaislikkoon ja hakkaan palloni sinne jorpakkoon. Toki joku raja sen minunkin kukkarosta löytyy.

    ts kirjoitti: (1.1.2015 11:23:45)

    eikka kirjoitti: (1.1.2015 8:01:34)

    Kierroshinta on kentän liikevaihto/pelikauden kierrokset (750t€/25 000 = 30€). Kierroshinta on keskiarvo ei mediaani. Kierroshinta on erinomainen työkalu jälkilaskennassa.

    Kierroshinta on täysin järjetön käytettäväksi laskennassa.

    Edelleen ne kulut pitää vaan jakaa käyttäjien kesken, ei pelattujen kierrosten.

    Moni elättelee toiveitta haluamansa mallin toteutumisesta ja tekee ennusteensa sen mukaan. SItten kun kuuntelee kenttien päättäjien suunnitelmia, ollaankin menossa juuri päinvastaiseen suuntaan, eli nostamassa ei-osakkaiden maksuja ja GF tasoa.

    Jatkossakin siis joutuvat lajin harrastajat maksamaan pelaamisen mahdollisuudesta, ei pelkästä pelaamisesta.

    Tämä asia on täysin selvä valtaosalle pelaajista. Jostakin syystä tälle palstalle on pesiytynyt pieni, mutta ’äänekäs’ joukko valittajia, joiden mielestä vaikkapa omistajien pelaamista tulisi rajoittaa, pelaamisen yksikkökustannus pitäisi olla kaikilla sama jne.

    Täällä meuhkaavat ne, jotka eivät ole jostakin syystä tyytyväisiä olotilaansa. Valtava enemmistö, joka on tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin, on hiljaa suomalaiskansalliseen tapaan. Täällä on vain muutama nimimerkki, jotka kokevat kärsivänsä vääryyttä ja valittavat sitä palstalla hyvin aktiivisesti. He huutelevat huomattavasti suuremmalla äänellä, mitä pääluku edellyttää, se kannattaa huomioida. Kentillä en ole kuullut kenenkään valittavan maksujen suuruudesta, joka olisikin ihmeellistä, sillä maksutaso kokonaisuudessaan on meillä varsin alhainen, tosin naapurissa Ruotsissa se on vielä alhaisempi.

    Chip Greenside kirjoitti: (2.1.2015 10:15:20)
    Täällä meuhkaavat ne, jotka eivät ole jostakin syystä tyytyväisiä olotilaansa. Valtava enemmistö, joka on tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin, on hiljaa suomalaiskansalliseen tapaan. Täällä on vain muutama nimimerkki, jotka kokevat kärsivänsä vääryyttä ja valittavat sitä palstalla hyvin aktiivisesti.

    En tiedä laskeeko CG meikän valittajiin, mutta aivan siltä varalta haluan ilmoittaa että näen itseni ennemminkin tuoimiopäivän profeettana. Itselläni ei ole aihetta valittaa, mutta pidän silti asioiden nykytilasta meteliä koska näen Suomi-golfin rakenteellisten ongelmien johtavan yhä tukalampiin tilanteisiin hieman joka tasolla.
    Mielestäni olisi vastuutonta pistää silmät kiinni ja olla välinpitämätön naapuristaan jos uskoo että oma mökki on tarpeeksi vahva kestämään tulossa oleva myrsky. Tai varsinkaan uskotella naapurille että sääennuste lupaa pelkkää hyvää.

    Lisäksi, olen CG:n kanssa samaa mieltä siitä että rajaamaton pelioikeus on perusyksikkö ja kulmakivi tulevaisuudessakin. Ei saa pelotella sillä möröllä että muutokset vaatisivat kierroskohtaiseen veloitukseen menemistä. Olematon mörkö on se.
    Sellainen ei menisi koskaan läpi missään yhtiökokouksessa enkä oikein näe että kukaan lähtisi edes sellaista ajamaan. Miksi lähtisi?

    ts

    Parti kirjoitti: (2.1.2015 12:37:36)

    Sellainen ei menisi koskaan läpi missään yhtiökokouksessa enkä oikein näe että kukaan lähtisi edes sellaista ajamaan. Miksi lähtisi?

    Miksi sellaista jotkut sitten täälläkään ehdottavat ja pohtivat? Kertooko se ehkä jotain juuri siitä mitä Chip kirjoitti?

    Suomen golf ei ole kriisissä, eikä tule olemaankaan, jollei aivan järjettömiin ajauduta. Muutama kenttä tulee olemaan vaikeuksissa ja voi joku joutua sulkemaan ovensa, koska kenttä on tiettyjen virheiden summa, eli sijainti, hoitotaso, pelattavuus ja ne yhdistettynä hintaan ei vaan täsmää.

    Toimiviin yhteisöihin tulee uutta väkeä mukaan noin 100-150 henkeä vuodessa, joista jää heti mukaan ehkä 50, 50 häipyy kokonaan ja kolmannes jää roikkumaan toistaiseksi välimaastoon. Häipyjistä ei sinänsä kannata kantaa huolta, koska heille monelle vaan ei laji sopinut, mutta nämä kaksi muuta ryhmää ja heidän olostaan huolehtiminen ovat ne tärkeimmät asiat.

    Eli lakatkaa lässyttämästä kriisistä ja alan vaikeuksista ja kääntäkää katseet sinne miten itse voisitte noiden 100 vuotuisen tulijan olotilaan vaikuttaa ja heitä kannustaa osallistumaan ’talkoisiin’

    Uskooko joku, että on kenenkään etu itkeä foorumilla muutaman kympin tai satasen maksuista tai kertoa miten /C:stä on golfosakkeen omistaminen?

    Parti kirjoitti: (2.1.2015 12:37:36)

    Chip Greenside kirjoitti: (2.1.2015 10:15:20)
    Täällä meuhkaavat ne, jotka eivät ole jostakin syystä tyytyväisiä olotilaansa. Valtava enemmistö, joka on tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin, on hiljaa suomalaiskansalliseen tapaan. Täällä on vain muutama nimimerkki, jotka kokevat kärsivänsä vääryyttä ja valittavat sitä palstalla hyvin aktiivisesti.

    En tiedä laskeeko CG meikän valittajiin, mutta aivan siltä varalta haluan ilmoittaa että näen itseni ennemminkin tuoimiopäivän profeettana. Itselläni ei ole aihetta valittaa, mutta pidän silti asioiden nykytilasta meteliä koska näen Suomi-golfin rakenteellisten ongelmien johtavan yhä tukalampiin tilanteisiin hieman joka tasolla.
    Mielestäni olisi vastuutonta pistää silmät kiinni ja olla välinpitämätön naapuristaan jos uskoo että oma mökki on tarpeeksi vahva kestämään tulossa oleva myrsky. Tai varsinkaan uskotella naapurille että sääennuste lupaa pelkkää hyvää.

    Lisäksi, olen CG:n kanssa samaa mieltä siitä että rajaamaton pelioikeus on perusyksikkö ja kulmakivi tulevaisuudessakin. Ei saa pelotella sillä möröllä että muutokset vaatisivat kierroskohtaiseen veloitukseen menemistä. Olematon mörkö on se.
    Sellainen ei menisi koskaan läpi missään yhtiökokouksessa enkä oikein näe että kukaan lähtisi edes sellaista ajamaan. Miksi lähtisi?

    CG laskee minut kateelliseksi, joka valittaa sitä, että en saa pelatuksi riittävästi kierroksia ja sen vuoksi asia kaivelisi minua. Totta, asia kaivelee minua, koska näyttää siltä että, muutos tapahtuu vasta pakon edessä.
    Täytyy katsoa ympärilleen miten asiat ovat kehittyneet viimeisen kahdeksan vuoden aikana. Kaikille samansuuruinen kierroshinta ei toteudu – eikä se ole edes viisas ratkaisu. Vähän kiertävä maksaa kierroksestaan korkeampaa hintaa kuin hevari. Aivan yhtä varmaa on, että jatkossa alle 5 kiekkaa kiertävät maksaa kauden pelaamisestaan vähemmän kuin hevarit. Muutos tapahtuu sitä mukaa kun pakkovastikkeet poistuvat, jos poistuvat. Oma arvaukseni on, että poistuvat useimmilta kentiltä ja jäljelle jää joitain erityiseen asiakassegmenttiin erikoistuneita kenttiä.

    Toimintaympäristö on jo muuttunut pelioikeusjalostajien tuotteiden ja järjestelmien avulla.
    Lopputulos on ilmeisesti sellainen että, vähemmän kierroksia pelaavat maksavat kierros-/aikarajoitehintaa ja muut rajoittamatonta pelioikeutta.

    Missä kohden kierrosmääriä ovat hypergolfin tariffien mukaan pelaavat ja sitten ne muut. Nyt raja lienee noin 15 kiekkaa/kenttä. Sellaisen kentät, joilla ei ole kiekkakapasiteetista pulaa, tai sijaitsevat paikkakunnalla, jolla ko kenttä on ainoa vaihtoehto. Malli poikkeaa niistä alueista, jossa kenttiä voi kilpailuttaa ja valikoida. Muutamia selventäviä kysymyksiä:
    – missä kiekkaa/kenttä rajoittamaton pelioikeus muuttuu uusien tulokkaiden kohdalla suosituimmaksi pelioikeudeksi
    – toisin päin, missä kiekkaa/kenttä kierros-/aikarajoitteinen pelioikeus muuttuu uusien tulokkaiden kohdalla suosituimmaksi pelioikeudeksi.
    Mikään merkittävä tekijä ei viittaa siihen, että nykyinen siirtymä pelioikeusjalosteiden käyttöön olisi pysähtymässä.

    ts

    eikka kirjoitti: (2.1.2015 13:19:23)
    Muutos tapahtuu sitä mukaa kun pakkovastikkeet poistuvat, jos poistuvat. Oma arvaukseni on, että poistuvat useimmilta kentiltä ja jäljelle jää joitain erityiseen asiakassegmenttiin erikoistuneita kenttiä.

    Toimintaympäristö on jo muuttunut pelioikeusjalostajien tuotteiden ja järjestelmien avulla.
    Lopputulos on ilmeisesti sellainen että, vähemmän kierroksia pelaavat maksavat kierros-/aikarajoitehintaa ja muut rajoittamatonta pelioikeutta.

    Missä vaiheessa sä Eikka ymmärrät, että ne on poistuneet jo aikaa sitten ja siten eivät mitenkään voi toimia jarruna lajn kehitykselle?

    GFtä voi ostaa aivan vapaasti, muitakin malleja on, eikä keneltäkään vaadita sitoutumista mihinkään. Ainoa todellinen ongelma on se, että tuolla tavoin pelaaminen on vielä toistaiseksi liian edullista omistajien pelaamiseen verrattuna ja siksi siitä on tullut suosittua.

    Joku voisi vaikka todeta lajin suurimman virheen oleen se, että mukaan on houkuteltu halpuuden perässä ryntäilevää kansanosaa…

    ts kirjoitti: (2.1.2015 13:05:47)
    Uskooko joku, että on kenenkään etu itkeä foorumilla muutaman kympin tai satasen maksuista tai kertoa miten /C:stä on golfosakkeen omistaminen?

    Tuskin monikaan uskoo että tällaisesta olisi suurta etua kenellekään. Siksi onkin omituista että tälläkin forumilla tätä samaa ’itkua’ mokomasta pikkuasiasta jatkuu päivästä toiseen, vuosi vuoden perään. Valitetaan miten väärin se on kun osakkeenomistaja ei saa kuin muutaman kympin maksamastaan vastikkeesta korkeampaa vuokrahintaa tai itse asiassa ei edes sitä. Valitetaan, että lokit siipeilevät osakkaiden itse myymillä pelilipuilla alle yhtiön kierroksen omakustannushinnan. Valitetaan että osakkeita ei saa kaupaksi, paitsi jos myydään pilkkahintaan. Näin huolimatta siitä että samojen valittajien mielestä osakkeen hinnalla ei oikeastaan olekaan mitään merkitystä ja uusia pelaajia ja osakkeen ostajia suorastaa säntää kentille. Eikä mitään kriisiä ole olemassakaan. Kumma juttu.

    Mutta mitä ’kriisiin’ tulee, on tuo sana minun mielestäni liioiteltu ja sitä on käytetty liikaa yleistäen tilannetta. Itse uskon, että tilanne on terve ainakin puolella kenttäyhtiöistämme jos joku luku nyt pitäisi nopeasti heittää. Ja terveellä tässä yhteydessä tarkoitan että osake menee edelleenkin helposti kaupaksi, sen hinta ei ole täysin romahtanut ja sen vuokraamisellakin saa kohtuullista tuottoa, nämä kaksi asiaa sitten tietysti johtuvat monista eri tekijöistä kuten sijainti, kentän taso, ruuhkattomuus, yhtiön taloudellinen tilanne jnejne.

    haamu kirjoitti: (2.1.2015 13:40:07)

    ts kirjoitti: (2.1.2015 13:05:47)
    Uskooko joku, että on kenenkään etu itkeä foorumilla muutaman kympin tai satasen maksuista tai kertoa miten /C:stä on golfosakkeen omistaminen?

    Tuskin monikaan uskoo että tällaisesta olisi suurta etua kenellekään. Siksi onkin omituista että tälläkin forumilla tätä samaa ’itkua’ mokomasta pikkuasiasta jatkuu päivästä toiseen, vuosi vuoden perään. Valitetaan miten väärin se on kun osakkeenomistaja ei saa kuin muutaman kympin maksamastaan vastikkeesta korkeampaa vuokrahintaa tai itse asiassa ei edes sitä. Valitetaan, että lokit siipeilevät osakkaiden itse myymillä pelilipuilla alle yhtiön kierroksen omakustannushinnan. Valitetaan että osakkeita ei saa kaupaksi, paitsi jos myydään pilkkahintaan. Näin huolimatta siitä että samojen valittajien mielestä osakkeen hinnalla ei oikeastaan olekaan mitään merkitystä ja uusia pelaajia ja osakkeen ostajia suorastaa säntää kentille. Eikä mitään kriisiä ole olemassakaan. Kumma juttu.

    Kannattaa huomioida tämän olevan suomalaisten suomenkielinen keskustelupalsta. Valitettavasti kateellisuus ja valittaminen on meidän hallitsevia luonteenpiirteitä. Siinä onkin sitten miettimistä ja ennustamista tuleeko kulttuuri koskaan muuttumaan tai opimmeko joskus olemaan avoimia ja positiivisia. Niin yhteiskunnassa, kuin tällä palstalla.

    Olen tainnut aikaisemminkin hahmotella nykyistä tilannetta näin:

    – vähän pelaavat (kuten minä) eivät valita, koska ei ole mitään valittamista. Kertapelaaminen on halpaa, ja jos oma pelaaminen lisääntyy, myös pelioikeuden hankkiminen on halpaa.

    – hevarit eivät valita, koska heilläkään ei useimmilla kentillä ole mitään valittamista.

    Niin kauan kuin yllä olevat kaksi ryhmää (hevarit ja vähän pelaavat) ovat enemmistönä päättämässä, mikään ei tietystikään muutu miksikään, koska heidän mielestään ei liene mitään tarvetta muutokseen.

    Mielestäni tämä näkyy viimeisen 10-15 vuoden aikana; vaikka jotkut ovat sitä mieltä että ’lähitulevaisuudessa kertapelaaminen kallistuu kun kentät ymmärtävät ruveta ajamaan osakkeenomistajien etua!…’, todellisuudessa kehitys on mennyt päinvastaiseen suuntaan? Ainakin jos omaa pelaamistani mietin; tuntuu että supergolfiin liittyy vuosi vuodelta enemmän kenttiä (vapaaehtoisesti!), green feet eivät ole ainakaan olennaisesti nousseet, erilaisia etuja tuntuu olevan aika hyvin liitettynä jäsenyyksiin jne.

    Vähän pelaavat tietystikään eivät yleensä ole mukana päättämässä mistään, mutta usein ehkä hevarien tekemät päätökset ovat usein myös vähän pelaavien hyödyksi?, kuten

    – hevarit luultavasti keskimäärin kannattavat että kaikkien pitää maksaa vastike => koska kaikki osakkeenomistajat eivät kuitenkaan ole hevareita, markkinoille tulee halpoja pelilippuja ja osakkeita vuokralle, jotka painavat myös green feetä alas => matalat kertapelimaksut vähän pelaaville

    – hevarit tykkäävät että kentällä pitää olla tilaa; kun on paljon tilaa, tyhjien aikojen tarjonta helpostikin painaa myös kertapelaamisen hintaa alas, tavalla tai toisella. ’myydään nyt halvalla kun meillä kerta tilaa on’.

    ts kirjoitti: (2.1.2015 13:05:47)
    Uskooko joku, että on kenenkään etu itkeä foorumilla muutaman kympin tai satasen maksuista tai kertoa miten /C:stä on golfosakkeen omistaminen?

    Mä uskon että sulta on jäänyt osa käydyn keskustelun postaajien sanoman lukeminen melko pinnalliselle tasolle. Täällä on kirjoitettu paljon muustakin kuin muutamasta kympistä ja osakkuuden perseydestä.
    Kun lainasit suoraan minua niin ainakin osaltani osakkuus on aivan kurko valinta ja suurimman säästöni saisin jos klubin juomanlaskija pudottaisi tuopin hintaa.
    Se ei silti muuta sitä asiaa että osakkeita/pelioikeuksia on markkinoilla liikaa ja niiden ylitarjonta pilaa markkinat. Golf sinänsä voi todella hyvin, pelioikeuksia saa aivan pilkkahintaan ja lajin harrastaminen on helpompaa kuin koskaan.
    Se vaan on sääli että tämä helppous ja halpuus perustuu kieroutuneelle tarjonnalle ja loukkoon jääneille ei-pelaaville-osakkaille. Tällaisilla rakenteilla on tapana mennä enemmän tai vähemmän näyttävästi nurin jossain vaiheessa.

    Ts on useassa viestissä todennut että hinnoittelua/tarifiointia ei voi tehdä kierrospohjaisesti. Tässä hän edustaa omaa mielipidettään, ei siinä mitään.

    Oikeuslaitos on kuitenkin aikanaan päättänyt että kierrosmäärä on perusta tariffeille. Tariffit kierrospohjaisesti perustellut ja niihin riita-asiassa vedonnut kenttäyhtiö sai lainvoimaisen päätöksen kierrospohjaisen hinnoittelun oikeudenmukaisuudesta osakkaan hakiessa toisenlaista ratkaisua hinnoitteluriidassa.

    Kovin usein tässäkin ketjussa myös virheellisesti puhutaan osakkaan oikeuksista. Sellaisia ei taida olla lainkaan.Kaikki oikeudet liittyy osakkeeseen, tai vaihtoehtoisesti yhtiöjärjestyksen lisäyksinä oikeushenkilöön. Tuntematta tuota usein esiintuotua Hygin yhtiöjärjestystä, osaisin epäillä että osa eduista ’kaatuisi’ yhdenkin osakkaan niitä vastustaessa. Lasten/lastenlasten pelioikeudet esimerkkinä.

    ts

    Parti kirjoitti: (2.1.2015 14:34:13)

    ts kirjoitti: (2.1.2015 13:05:47)
    Uskooko joku, että on kenenkään etu itkeä foorumilla muutaman kympin tai satasen maksuista tai kertoa miten /C:stä on golfosakkeen omistaminen?

    Mä uskon että sulta on jäänyt osa käydyn keskustelun postaajien sanoman lukeminen melko pinnalliselle tasolle. Täällä on kirjoitettu paljon muustakin kuin muutamasta kympistä ja osakkuuden perseydestä.
    .

    Nope.

    Ja oikeemmin mä kirjoitin siitä mitä tällainen rutina saa aikaiseksi. Aikansa kun muutama tuollaista henkeä lietsoo, herkimmät alkavat uskomaan siihen, vaikka asiassa ei olisi totuutta kuin liitesanat.

    Osakkeita ei ole liikaa, ei myöskään pelioikeuksia. Niitä on varsin sopiva määrä, mutta kun kentät ovat hölmöyksissään luoneet/jättäneet portin auki edullisimmille pelaamisen tavoille, nämä raskaammat eivät ole haluttuja.

    Mä en lainkaan hämmästele monelta suunnalta kuuluvia ehdotuksia, että GF 100€ ja siitä 60-40% alennusta sitoutuneille.

    Aprillipila kirjoitti: (2.1.2015 15:04:09)
    Kovin usein tässäkin ketjussa myös virheellisesti puhutaan osakkaan oikeuksista. Sellaisia ei taida olla lainkaan.Kaikki oikeudet liittyy osakkeeseen, tai vaihtoehtoisesti yhtiöjärjestyksen lisäyksinä oikeushenkilöön. Tuntematta tuota usein esiintuotua Hygin yhtiöjärjestystä, osaisin epäillä että osa eduista ’kaatuisi’ yhdenkin osakkaan niitä vastustaessa. Lasten/lastenlasten pelioikeudet esimerkkinä.

    Nyt menee kyllä pieleen. Kyllä monen golfyhtiön osakkailla on sellaisia oikeuksia, jotka eivät ole sidottuja osakkeeseen. Pelioikeus ao. kentällä on sidottu osakkeeseen, mutta yhtiön osakkaalla voi toki olla muitakin oikeuksia. Kyllä näitä perheenjäsentenkin pelioikeuksia, jotka kuuluvat vain osakkaille, on ollut jo 1990-luvulta lähtien monessakin golfyhtiössä.

    ts

    Aprillipila kirjoitti: (2.1.2015 15:04:09)
    Ts on useassa viestissä todennut että hinnoittelua/tarifiointia ei voi tehdä kierrospohjaisesti. Tässä hän edustaa omaa mielipidettään, ei siinä mitään.

    Voistitko laittaa linkin tuollaiseen viestiin missä olen noin sanonut?

    251 tässä ketjussa:

    ’Kierroshinta on täysin järjetön käytettäväksi laskennassa.

    Edelleen ne kulut pitää vaan jakaa käyttäjien kesken, ei pelattujen kierrosten. ’

    ts kirjoitti: (2.1.2015 15:07:52)
    Mä en lainkaan hämmästele monelta suunnalta kuuluvia ehdotuksia, että GF 100€ ja siitä 60-40% alennusta sitoutuneille.

    Eikös täälläkin ole jo ziljoonaan kerrottu ettei GF-hinnoittelulla voida ohjata juuri mitään. GF-pelaamisen osuus kenttien liikevaihdosta on hyvin pieni ja siitäkin vain pieni osa pelataan täyshintaisia gf-kierroksia.
    Mielestäni tämä olisi aika symbolinen liike vailla liiketaloudellista merkitystä.
    Voi kun tämä yhtälö olisikin noin helppo.

    ts

    Aprillipila kirjoitti: (2.1.2015 15:28:56)
    251 tässä ketjussa:

    ’Kierroshinta on täysin järjetön käytettäväksi laskennassa.

    Edelleen ne kulut pitää vaan jakaa käyttäjien kesken, ei pelattujen kierrosten. ’

    Jos joku on järjetöntä, se ei tarkoita etteikö sen käyttö olisi sallittua.

    En siis ole missään sanonut, etteikö niin voi toimia.

    ts

    Parti kirjoitti: (2.1.2015 15:30:09)

    Eikös täälläkin ole jo ziljoonaan kerrottu ettei GF-hinnoittelulla voida ohjata juuri mitään. .

    On. Se vaan ei pidä paikkaansa, kuten ei juuri mikään muukaan täällä kerrottu.

    Ota nyt sinusta selvää? Oletko sitä mieltä että oikeuslaitos toimi järjen vastaisesti, eli järjettömästi?
    Tai kenttäyhtiö kun näin asian perusteli?

    Parti kirjoitti: (2.1.2015 14:34:13)
    .
    Se ei silti muuta sitä asiaa että osakkeita/pelioikeuksia on markkinoilla liikaa ja niiden ylitarjonta pilaa markkinat. Golf sinänsä voi todella hyvin, pelioikeuksia saa aivan pilkkahintaan ja lajin harrastaminen on helpompaa kuin koskaan.
    Se vaan on sääli että tämä helppous ja halpuus perustuu kieroutuneelle tarjonnalle ja loukkoon jääneille ei-pelaaville-osakkaille. Tällaisilla rakenteilla on tapana mennä enemmän tai vähemmän näyttävästi nurin jossain vaiheessa.

    Osakkeita on markkinoilla liikaa vain ja ainoastaan siitä syystä, että ne ovat joiltakin osin väärissä käsissä. Tämä johtuu kuten tiedämme joidenkin yhtiöiden surkeista yhtiöjärjestyksistä. Nyt sitten monilla muillakin kentillä on kuviteltu, että jonkin pelijalostajan kelkkaan on pakko hypätä mukaan, mutta ei todellakaan ole. Pelijalostuspelaajat on pidettävä pienenä marginaaliryhmänä ja varottava tämän syövän (pelijalostuspelaamisen) leviämistä enää yhtään laajemmalle, päinvastoin uusia sopimuksia ei tule tehdä. Mikäli jonkin yhtiön osake on ajautumassa tällaisen jalostajan haltuun, tulisi yhtiön lunastaa se ja mitätöidä. Sitten kun tasapaino taas saavutetaan, voivat yhtiöt uudelleen laskea markkinoille uuden osakesarjan.

Esillä 25 viestiä, 251 - 275 (kaikkiaan 364)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #525829 kohteessaOsakkeen hinta

Etusivu Foorumit Yleistä Osakkeen hinta