Aihe: Onko Makserista mihinkään? - Golfpiste.com

31.3.–7.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][2]
KilpailuaSuomalaista

Onko Makserista mihinkään?

Etusivu Foorumit Yleistä Onko Makserista mihinkään?

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Makser on tuonut markkinoille AS-440T driverin ja AS-40 iron wood hybridin sekä AS-4 raudat. Ajattelin käydä testaamassa paremmalla ajalla, erityisesti kiinnostaa driveri ja hybridi. Mutta sitä ennen tiedustelen, että onko joku teistä – palstamme arvoisat lukijat -ehtinyt jo testata tai jopa hankkia näitä uutuuksia? Sopivatko kehittyvälle (hcp 28 vuoden pelaamisen jälkeen) pelaajalle? Ja millainen maine Makserin tuotteilla ylipäätään on eli ovatko hintansa väärtejä? Lue lisää: makser

Maksereiden mailojen maine on tietääkseni hyvä, varsinkin drivereissä. Ihan luotettava merkki on kyseessä. Se on sitten jokaisen oma mielipide mikä on ’hintansa väärti’.

Menee vähän OT, mutta Makserilla oli joskus -90-luvun puolenvälin jälkeen muistaakseni malli TW 7+, joka oli siihen aikaan aika mieletön tykki. Uusista malleista ei ole hajuakaan…

AS-4 -raudathan tulivat jo viime vuonna markkinoille, itse pelasin niillä syksyllä Rönnäsissä 3 kierrosta, laadukkaan näköiset mailat, jos tottuu isohkoon lapaan, sopivat ns. bogeypelaajalle paremmin kuin singelipelaajille, pelaan nyt Makser TC-50 -raudoilla, joissa huomattavasti parempi tuntuma, molemmat antavat kuitenkin hyvän mitan, eli grafiittivartisena voin nyt ottaa 1-2 mailaa pienemmän kuin entisillä teräsvartisilla mailoilla (X16 Pro Series)

En tiedä näistä uutuuksista, mutta minulla on Makserin TW-7 plus draiveri ja on ollut kyllä hintansa väärti. Eli kyllä Makserin tuotteet ovat laadukkaita. Onhan Makserilla tehty maailmanennätyskin 🙂

(jatkoa) Makser AS-440 lienee vain suurennettu AS-400 (vertaa GBB II josta 415 cc), jota kokeilin viime syksynä, myös Rönnäsissä, uskomattoman hyvä maila, eli hyvä tuntuma (lapa Forged beta-titaniumia), hyvä mitta ja lyöntivarmuus lyönteihin, ei heitä palloa liian korkealle, 400 cc lapa ei myös tunnu liian suurelta, tuon 400 kuutioisen saa nyt Rönnäsin pro shopista hintaan 199 euroa…Golf Monthlyn testissä haukuttiin AS 400 :n vakiovartta tunnottomaksi tosin…

Eiks Makser mainosta uutta ME-draiveriaan:

Behold the glory: 500(tai jotain) yards. All carry.

Eli kannattaa ostaa siihen viereen vaikka makserin puu3, koska tommosella n.500 yardin lyönnillä voi jotkut par4:set mennä puhki???..

Ja hybridit on edelleen mummoile, kehittyvien pelaajien kannattaa ainakin yrittää opetella käyttämään pitkiä rautoja, ennenku suoraan ottaa superhyper anteeksiantavan hypritin. Sitäpaitsi kunnon rape2-osuma on kovin hieno..

Ja hybridit on edelleen mummoile, kehittyvien pelaajien kannattaa ainakin yrittää opetella käyttämään pitkiä rautoja, ennenku suoraan ottaa superhyper anteeksiantavan hypritin

Miksi?

Jos lyöntitekniikka on kohdallaan, osuu pitkilläkin raudoilla. Kannattaako opetella ensin lyömään vai ostaa heti anteeksiantava maila, jolla saa pelattua mutta tuskaisesti.

Ehkä vähän Old School, mutta ompahan mielipide.

Hybridit toimivat ihan tutkitusti, ei kannata aina pohjautua MUTUun, jos on ihan faktaakin tarjolla.

Itseltä löytyy rauta-2:sta, hybridejä, ajureita, 52′ LD-ajuri… Jotein kaikkia kannattaa kokeilla, mikä toimii itsellä parhaiten, jos nyt mikään toimii 😀

Lue lisää: Hybridifaktaa

Tuo r2-uhoilu on taas näiden macho-hemmojen pili-pidemmäksi-juttuja. Ei hybridi välttämättä klubituupparin kädessä ole mikään ’helppo ja anteeksiantava maila’, mutta monessa tilanteessa se *järkevämpi* vaihtoehto. Haluaisinpa nähdä miten onnistuneesti lavantauti tempaisee r2:llaan sellaisessa syvässä raffissa, josta hybridiin turvautuva klubituuppari (minä eesmees) kilauttaa iloisesti 200+ kohti griiniä. Yhtä perustellusti (perusteettomasti) voisi kysyä miksi pitää tiiata driverillä, kun r1:nkin on keksitty?!? Ai niin, driveri on helpompi, varmempi ja pidempi (= järkevämpi).

Maksereista: pelasin itse jonnin aikaa TC-50:llä. Ovat todella erinomaiset raudat. En olisi vaihtanut pois, ellei varsi olisi jäänyt hieman liian löysäksi. AS-4 on erittäin tasapainoinen ja toimiva rauta, joskin (omasta mielestäni) hieman TC-50:ä kolkomman tunnon omaava. Puista en tiiä mittään.

1. Syvästä raffista ei auta 200+ metriin edes lätkämaila. Tai sitten meillä on eri käsitys syvästä raffista. Ajettu nurtsi väylien välissä ei ole syvä raffi, vai onko?

2. Ei mun tartte lyödä 200m r2:lla, kun mulla on r4 ja vastatuuleen r3..

3. En tiedä r1:stä, mutta r2 on tiiltä aivan ehdoton, 230-240m ja onnistumis% n. 89,9.. Enhän mä draiveria Suomessa edes tarttis.

4. Mutta Draiverilla on kiva lyödä 280-300m.

5. Lähipeli on vaikeaa.

6. Ja taas piteni hieman penis. Vaimo tykkää.

Mielestäni Makserin Draiverit ovat jo vuosia olleet ’tehokkaimmman’ tuntuisia verrattuna muihin huippumerkkeihin. Olen pelannut kolme vuotta kyseisillä draivereilla. Anteeksiantavuus on kasvanut nupin koon myötä.

Mitä tulee Hybrideihin, yhdyn kysymykseen ’miksi?’ . Eikö golf ole jo itsessään tarpeeksi vaikea peli, miksi sitä ei helpottaisi kaikin sallituin keinoin. Omistan myös Makserin hybridin ja sillä lyöminen on monin verroin helpompaa kuin pitkillä raudoilla. Pallon saa helpommin ilmaan myös epäpuhtaammalla osumalla.

Suosittelen Makseria lämpimästi kaiken tasoisille!

Iloa iltapuhteisiin (mutta muista, ollennaista ei ole se minkälaisen r2:n omistaa, vaan se mitä sillä tekee)…

Chippaillaan kun tavataan!

Vielä itse asiasta…

Mikä tuon AS-440T:n hinta on? Ja minkälainen varsi siinä on oletuksena?

Opa

Itse olen pelannut TC-50 raudoilla ja pitää sanoa, että olivat erinomaiset. Nyt bägistä löytyy Makserin driveri (AS 330) ja spooni (TW-400). Parempia ei minulle ole tullut vastaan, mutta näähän on vaan makuasioita.

Nyt taitaa Makseria saada suht. halvallakin, ainakin Drivereita.

No neljä vuotta vanhalla Makserin driverillä pärjää ainakin ihan hyvin, mitä nyt hävisi kahdesta viiteen metriin pituudessa verrattuna uuteen komposiitti ERC:hen. Titaanin kilahduskin on paljon komeampi kuin komposiitin onton kuuloinen muksaus.

Raudoista ei ole kokemusta.

Maksereista:

a) AS400 mallilla pelasin viime kauden. Kun lyö märkiä palloja/lapa on märkä, niin pallo saattaa lähteä lavasta aivan minne sattuu. Tämä testattiin rangella n.100 märkää palloa lyömällä, kolmella eri AS400:lla. Joku nyt sanoo tähän, että kannattaa kuivata mailat. Kovalla vesisateella lapa ja pallo kastuu silti ennen lyöntiä. Testaajien tasoitukset olivat +1,5 ,3 ja 4.

b) vakiovarsi on todellakin kovin kehno(muistaakseni UST) ja pelaa aika löysänä, mutta harvassa on draiveri, jossa olisi huippuvarsi vakiona. Mutta poikkeuksia toki löytyy, kuten TM TP ja monet muutkin.

Makserit on aina ollut pitkälyöntisiä, mutta luottamusta en ole niihin saanut täysin.

TM on vähintään yhtä pitkä, mutta varmempi.

Ihan mistä tykkää. Mielestäni tuo kastumisesta aiheutuva ongelma on niin suuri, etten ainakaan 400:sta ostaisi, en tiedä uudemmasta versiosta onko ongelma korjattu.

AS-440T:n hinta on 399€ mutta kaupan päälle tulisi AS-40 hybridi (suositushinta 179€). Kiire kun oli niin varsivaihtoehtoja en huomannut tiedustella eikä Pro classicin esitekään valaise asiaa. Onko se UST-varsi tosiaan ihan susi?

Näin muuten tänään TW-400:n Hertsikan Classicissa 199,-. Tuo mainitsemasi diili kuulostaa ihan OK:lta kotimaan markkinoilla. Ovat Makserin hinnatkin vihdoin tulleet järkevälle tasolle. En usko, että oletusvarret ovat mitään huonoja. Makser kuulunee niihin valmistajiin, jotka tekevät myös jonkinlaista ’markkinatutkimusta’. Eli oletusvarret ovat takuuvarmasti klubituupparien (so. ’average swing speed’) tarpeisiin nähden erinomaiset. Makser on muutenkin tunnettu hyvien kokonaisratkaisujen hallitsijana. Ts. harvoin mikään osakomponentti Makserin tuotteissa on huono.

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #371491 kohteessaOnko Makserista mihinkään?

Etusivu Foorumit Yleistä Onko Makserista mihinkään?