Aihe: omat pihakentät? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

omat pihakentät?

Etusivu Foorumit Yleistä omat pihakentät?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mä oon täs parina kesänä duunannu takapihalle kaksi pikku griiniä noin 60-70m etäisyydellä joilla pisin avausmatka 80m ja par3-sia kentällä 6 ,ei tietysti ihan normaali puttinopeutta mutta aika haastava pelata alle parin eli 18!! Sinkkuna kaipaisin sinkku treffinaispeliseuraa mutta jos joku mies haluaa koittaa kenttäennätystä eli kolme alle ni ilmottautukoon.Mäntsälä Birdiefield.Kommenttia myös omista pihakentistä jos löytyy, ite oon ihan ite tehny kenttäni (päivän oli kaivuri apuna)=

KAFA-holari kirjoitti: (23.8.2007 23:43:47)
    Mä oon täs parina kesänä duunannu takapihalle kaksi pikku griiniä noin 60-70m etäisyydellä joilla pisin avausmatka 80m ja par3-sia kentällä 6 ,ei tietysti ihan normaali puttinopeutta mutta aika haastava pelata alle parin eli 18!!
    Sinkkuna kaipaisin sinkku treffinaispeliseuraa mutta jos joku mies haluaa koittaa kenttäennätystä eli kolme alle ni ilmottautukoon.Mäntsälä Birdiefield.Kommenttia myös omista pihakentistä jos löytyy, ite oon ihan ite tehny kenttäni (päivän oli kaivuri apuna)=

Hyvä!. Jos sinulla on kaksi griiniä, avaatko niille niille erisuunnilta, olisi kiva tietää enemmän.

Onko valokuvia?. omastani voin laitta lisää tuolla ’omassa ketjussani’ taitaa olla parikuvaa.

Valokuvat olisi mielenkiintoisia!

Ite tein tänä kesänä takapihalle chippi greenin ruoho alkaa kohta olla peli kunnossa mutta ei siinä oikeen puttaamaan pysty ellei sitten osta oikeeta greeni leikkuria.

Tein itse myös pelialueen takapihalleni, tosin ihan vahingossa.
    Eli tässä ohjeet griinin tekemiseen:

1. Osta kaupasta iso pyöreä uima-allas (minulla 4m halkasijaltaan oleva)
    2. Täytä vedellä (5 kuutiota riittää!)
    3. Anna olla altaan paikallaan noin muutama viikko. Lapset voi odotellessa uida myös siinä. Klooria kannattaa myös lisäillä silloin tällöin.
    4. Poista vesi ja uima-allas
    5. Tee reikä ja ala pelaamaan!
    6. Helppohoitoinen: ei kasva nurmi enää griinillä! Raffit pitää tosin vielä leikata.

Kuuden neliön parvekkeellani on upea griini jonne voi avata keittiöstä ikkunan ollessa avoinna vaikka 62 asteisella wedgellä ja puttauksen luonnollisesti putterilla. Kun homma alkaa pännimään niin voit jääkaapin kautta loikata sohvalle.. Kuulostaahan hienolta!!!

Nimetön

Kesämökille tehdään kavereiden kanssa joka talvi jäiden jäädyttyä kenttä jäälle. Mutkaista rantaa seuraamalla ja rantakaislikkoa hyväksikäyttäen saa vähän vaihteluakin väyliin. Sit on heitetty bägi pulkaan ja menoks. Samalla mukaan mahtuu enemmänkin ’urheilujuomaa’. Ja ja pysyy juomat kylmänäkin 😉

Sinkkuna kaipaisin sinkku treffinaispeliseuraa

Otahan yhteyttä, mä tulen mielelläni pelailemaan (myös sinkku 26v.)

Huh-huh, aika työlääksi menee jos naispuolista golf-seuraa saa nykyään vain rakentamalla oman kentän. Mikä muodostuu green feen hinnaksi ja maksumuodoksi?

Eikö meillä kentättömillä ole enää mahkuja: ’olen ihan OK, hyvin toimeentuleva, arvostetussa asemassa, akateeminen, hyvännäköinen, hauska tyyppi, mutta mulla ei ole omaa kenttää, nyyh…’?

Annoit sitte kenkää sille tasoitushuijarille??

juu eri suunnilta bunkkerin ja lammen eri suunnilta avauspaikat
    kuvaa en vielä tänne saa mutta pistäkää mailiosote nii tulee kyl

Tuu MM ihmeessä pelaa sit ku on hyvä sää ja työvuorot loksahtaa,mulla ens viikko iltavuoroa ja lauantaina seuraottelu Kotojärvellä ja duunipaikan mestikset sunnuntaina Vääksyssä.Eli viikolla aamulla tai viikonlopulla iltasella. ota yhteys atpo@jippii.fi

juu peli on tänä kesänä (3 kierrosta eli 18reikää)ilmaista koska hoitotaso ei vielä parin kesän aikana ihan tyydytä omaa huippu kriteerivaatimustani.Lisäksi jokainen holarin tehnyt palkitaan ja kuvataan,kenttäennätyksestä myös tiedossa jotakin palkintoa mitä lie toimitusjohtajana keksin

yeux de serpent kirjoitti: (25.8.2007 18:50:26)

Annoit sitte kenkää sille tasoitushuijarille??

No eiköhän se ollut provo kun ei Milla sitä kommentoi mitenkään.

Torso kirjoitti: (24.8.2007 7:40:15)
    Ite tein tänä kesänä takapihalle chippi greenin ruoho alkaa kohta olla peli kunnossa mutta ei siinä oikeen puttaamaan pysty ellei sitten osta oikeeta greeni leikkuria.

Minkälaisella leikkurilla leikkaat sitä nyt?.

Työnnettävä kelaleikkuri?.

Aplel kirjoitti: (28.8.2007 12:07:49)
    Työnnettävä kelaleikkuri ?

Eikö se ole erinomainen ?…voiko sen leikkauskorkeuden muuten säätää…sellasilla vetelivat elokuvassa Greatest Game Ever Played väylät ukot rivissä 1913 US Openia varten, jossa Quimet ja Vardon ottivat mittaa toisistaan.

QUOTE]

Ei sitä, ainakaan Husqvarnaa, saa säädettyä tarpeeksi matalaksi. Ei ainakanna ilman rautakankea tai muuta väkivaltaa.

Laurel kirjoitti: (28.8.2007 20:52:25)

Ei sitä, ainakaan Husqvarnaa, saa säädettyä tarpeeksi matalaksi. Ei ainakanna ilman rautakankea tai muuta väkivaltaa.

Kyllä ainakin ’Hussen’ 5400 Exclusive leikka hieman ’Fittaamalla’ 6mm sängen, sitten jyrää perään ja pallero luistaa. (työntelin sellaisella viimekesän).

Ja vanhemmat neljäteräiset säädettävällä vastimella, vielä matalammalle kun vastimen hitsaa kiinni ja poistaa pohjasta niitit joilla se on niitattukiinni. Mutta alustan täytyy olla todella ’pöytä’ muuten skalpeeraa.

LAUREL EHKÄPÄ VAIN

KAFA-holari kirjoitti: (26.8.2007 17:08:40)
    juu eri suunnilta bunkkerin ja lammen eri suunnilta avauspaikat
    kuvaa en vielä tänne saa mutta pistäkää mailiosote nii tulee kyl

Laitatkos niitä kuvia:Aplel@postiboksi.fi

tossa just alottamani kotisivublogi, kentästä sivua päivitänja lisään kuvii täs lisää vähitellen

Birdiefield

tehtiin ex appiukon kanssa jo vuonna 2000 heidän pihaansa 9 reikäinen treeni kenttä,väylien pituudet 35 m-90 m esteitä löytyy marjapuskia ym mitä pihassa voi olla.6 eri greeniä joista muutamalle pelataan eri suunnista.aloitin itse golfin siellä ja voin sanoa että sen ensimmäisen siellä pelatun kesän jäleen ei lähipeli ole tuottanut mitään ongelmia.paikka on kalkkisten kylä päijänteen rannalla n 50 km lahdesta pohjoiseen,kylällä on myös toinen 9 reikäinen oman maatalon pihaan tehty kenttä jossa mm.punkker ja vesieste.. osataan sitä maallakin… reippaasti siis rakentamaan..

Juu just semmonen joku ikivanha moottoriton härpäke joka pilkkoo ruohoa. Kyllä se matalempaa leikkaa kun tavallinen leikkuri. Pitäis kattoo saisko sitä säädettyä vähän matalemmalle…

Aplel kirjoitti: (28.8.2007 12:07:49)

Torso kirjoitti: (24.8.2007 7:40:15)

Juu just semmonen joku ikivanha moottoriton härpäke joka pilkkoo ruohoa. Kyllä se matalempaa leikkaa kun tavallinen leikkuri. Pitäis kattoo saisko sitä säädettyä vähän matalemmalle…

Ja vielä ’väkipakolla työnnettävistä’ leikkureista, jos tahtoo ettei leikkuujälkeen jää niitä ’viiruja’ (koska työnnettäessä kelan pyörimänopeus ei riitä,työntönopeuteen nähden), etsii kaksi samanlaista työnnettävää, ja lisää toisen leikkuukelaan lisää lehtiä, eli tekee nelilehtisestä kelasta kahdeksanlehtisen, tai viisilehtisestä 10 lehtisen. Ja toimenpide onnistuu jos on Mig-hitsiuskone (ei ydintäytelanka) kelaa irroittamatta vain toisestakelasta lehdet rälläkällä irti ja paikallaan olevaan kelaan (jo kiinni olevien väliin) hitsaa ’lisälehdet’ kiinni. Irroita lehdet toisestakelasta akselin puolelta, huomaat mitenkä helppo ne on hitsatakiinni toiseen. EI jätä enää viiruja eikä katkeamattomia ruohon tupsuja, mutta se on huomattavasti raskaampi työntää, mutta jälki on siistiä kun leikkuulehtiä on puolet enemmän.

Ja ’aihion’ pitää olla säädettävällä vastimella varustettu malli, Hussen uuden hinta oli muistaakseni 170€ joten kyllä vanhoja käytettyjä saa, vaikka kaupungin varikolta kyselemällä, ja voi saada 20€ ’hevoskärrillisen’ jos käy säkä.

Kollegani ja yhtiökumppanini on rakentanut/rakennuttanut 6 reikäisen (18 reikää par 72!!) kentän Luopioisiin Kukkian rannalle. Väylien pituudet 50 m – 300 m. Tätä ei kai voi kutsua enää ihan pihakentäksi. Kenttää kuitenkin käyttää pääasiassa kollegani ja hänen avovaimonsa sekä heidän vieraansa.

Projektina tämä on ollut todella kunnianhimoinen (jopa suuruuden hulluutta?), mutta kentästä tulee ihan hyvä, jos vaan löytyy resursseja sen viimeistelyyn ja kunnossapitoon.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #474387 kohteessaomat pihakentät?

Etusivu Foorumit Yleistä omat pihakentät?