Aihe: Olisiko valvojien lisääminen hyvä asia - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Olisiko valvojien lisääminen hyvä asia

Etusivu Foorumit Yleistä Olisiko valvojien lisääminen hyvä asia

Esillä 7 viestiä, 26 - 32 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Niin, matsia ja tapahtumia et ole nähnyt, mutta tyhmältä kuulostaa ja tulkinta on kusassu? Ja tuomarit ovat puolueellisia ja epäreiluja. Ou jee…

J-P Salakari

J-PS kirjoitti: (23.5.2012 17:56:57)
    Niin, matsia ja tapahtumia et ole nähnyt, mutta tyhmältä kuulostaa ja tulkinta on kusassu? Ja tuomarit ovat puolueellisia ja epäreiluja. Ou jee…

J-P Salakari

Öö, niin, kuten sanoin, perustin toteamukseni finaalia selostaneen, lajia hyvin tuntevan ammattiselostajan ihmettelyyn…hän oli nähnyt tuon kyseisen matsin. Toki hänenkin tulkintansa voi olla väärä.
    Näytätkö mulle sen kohdan, jossa väitän, että tuomarit ovat puolueellisia. Puhuin ylipäätään golfin säännöistä ’epäreiluina’ ….koska sellaisia ne MINUN mielestäni joltain osin ovat. Esimerkkinä tuo sääntö, joka antaa penttiä greenillä jos palli liikkuu tuulen voimasta kun pelaaja on jo tähtäämässä. Onneksi vihdoin tajusivat muuttaa tämän säännön.

Ou jee..

No ihan on pakko kysyä että mitäpä luulet, kumman tulkinta on ”oikeampi”, lajia hyvin tuntevan ammattiSELOSTAJAN vaiko lajia todennäköisesti vielä paremmin tuntevan ammattiTUOMARIN? Niinpä…
    Ja sun lisäksi ketään ei kiinnosta se, onko golfin säännöt sun mielstä reiluja vai ei, ne vaan ovat ja niiden mukaan tätä lajia pelataan, miellytipä se sua tai ei.

J-P Salakari

J-PS kirjoitti: (23.5.2012 20:16:36)
    No ihan on pakko kysyä että mitäpä luulet, kumman tulkinta on ”oikeampi”, lajia hyvin tuntevan ammattiSELOSTAJAN vaiko lajia todennäköisesti vielä paremmin tuntevan ammattiTUOMARIN? Niinpä…
    Ja sun lisäksi ketään ei kiinnosta se, onko golfin säännöt sun mielstä reiluja vai ei, ne vaan ovat ja niiden mukaan tätä lajia pelataan, miellytipä se sua tai ei.

J-P Salakari

Myönnän etten tuntenut tuota hitaasta pelaamisesta huomauttamis -sääntöä kunnolla, ennekuin KL sen viestissään mulle asiallisesti oikaisi.

Sä sen sijaan tunnut olevan itseäsi sen verran täynnä, ettei tuollainen asiallinen jutustelu sulta onnistu.

Mä oon kohtuullisen varma, että maailmasta löytyy aika saatanasti muitakin jamppoja ja leidejä, jouden mielestä tietyt golf-säännöt ovat epäreiluja ja samalla typeriä!! Minkä schaissen takia nuo viisaat loordit muutoin tekisivät muutoksia näihin sääntöihin?!

Lisäksi pommin varmaa on myöskin se, että vaikka todennäköisesti SINÄ et ikinä virhetulkintaa tuomarina ole tehnyt tai tule tekemään, niin näinkin varmasti tapahtuu. Ihmisiä kun ovat(ainakin useimiten).
    Miellyttipä se sinua tai ei.

Takaisin aiheeseen.
    Valvonnan lisäys auttaa varmasti ruuhka aikana hitaaseen pelaamiseen.
    Tietysti edellyttää että valvoja uskaltaa puuttua asiaan ja hänelle on tullut tieto hitaasta ryhmästä.
    Vähän huonompi valvoja on parempi kuin ei mitään.
    Mistä löytää valvojia komealla viikonloppu päivälle?

KL

MattMa kirjoitti: (26.5.2012 10:45:17)
    Takaisin aiheeseen.
    Valvonnan lisäys auttaa varmasti ruuhka aikana hitaaseen pelaamiseen.
    Tietysti edellyttää että valvoja uskaltaa puuttua asiaan ja hänelle on tullut tieto hitaasta ryhmästä.
    Vähän huonompi valvoja on parempi kuin ei mitään.
    Mistä löytää valvojia komealla viikonloppu päivälle?

Helppoa kuin heinänteko! Valvojavuorot päätetään koko kesälle ennen kauden alkua. Niinhän kaikenlaiset mahdolliset ja mahdottomat vuorot aina päätetään. Joskus sattuu parempi ja joskus huonompi keli. Itse ainakin olisin valvojana mieluummin paisteella kuin sateella.

Kurkissa on ollut hyvä systeemi, kenties on vieläkin. Valvoja menee kentälle silloin kun siihen on tarvetta. Kaatosateessa kenttä tuskin ruuhkautuu, joten valvojakin voi jäädä kotiin takkatulen ääreen tai klubin toimistolle tekemään jotakin muuta hyödyllistä.

Mitä tulee huonoon valvojaan, niin huono valvoja on huonompi kuin ei mitään. Tämä yksinkertaisesti siksi, ettei huono valvoja tee yhtään mitään hyödyllistä ja ihmiset käyttävät aikaan huonolle valvojalle soittelemiseen tai tämän toimenpiteiden odotteluun, kun omat toimenpiteet olisivat sekä tehokkaampia että nopeampia.

El ninó kirjoitti: (24.5.2012 22:44:37)
    Mä oon kohtuullisen varma, että maailmasta löytyy aika saatanasti muitakin jamppoja ja leidejä, jouden mielestä tietyt golf-säännöt ovat epäreiluja ja samalla typeriä!! Minkä schaissen takia nuo viisaat loordit muutoin tekisivät muutoksia näihin sääntöihin?!

Hear hear. Ainoa pysyvä asia on muutos.
    Onneksi myös lordit tiedostavat etteivät kirjoitetut golfin säännöt edusta 100% pelin henkeä ja tekevät jatkuvaa työtä pienentääkseen tuota gapia.

Esillä 7 viestiä, 26 - 32 (kaikkiaan 32)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #426481 kohteessaOlisiko valvojien lisääminen hyvä asia

Etusivu Foorumit Yleistä Olisiko valvojien lisääminen hyvä asia