Aihe: Oikea draiveri - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Oikea draiveri

Etusivu Foorumit Välineet Oikea draiveri

Esillä 3 viestiä, 26 - 28 (kaikkiaan 28)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • TeeUrpo kirjoitti: (20.5.2011 21:49:10)

Samalla kannattaa huomioida myös i3 pituus, joka on pidempi kuin hybridi 19´. vaikuttaa siltä, että ajurin ja w3 varret liian löysät alhaalta. Pitäisi ilmeisesti olla TP, jolloin enemmän tip stiff ja matalampi lentorata.

Ehkä kannatta kokeilla angle hsp++ variaatiota stiff top plus superin yhdistelmällä. Ei mene hukin puolelle niin helposti.

Henkka kirjoitti: (20.5.2011 13:06:02)Vai onko nämä linjassa keskenään:

W1 => 220m
    W3 => 200m+
    I3 => 200m
    Hybridi 19′ 190m

En nyt sanoisi noiden olevan linjassa. I3:n pituuteen verrattuna ajuri ja spooni ovat varsin lyhyitä lyöntejä, vaikkakin keskivertoa pidempiä kuitenkin.
    Luulen, etteivät nykyiset varret ainakaan puumailoissa istu sinun svingiisi.

Itse vaihdoin driverissa stiffin varren extra stiffiin (Project-X 7.0) ja sain tällä muutoksella pallon lentokaaren optimaalisemmaksi ja lyönteihini paitsi lisää pituutta, mutta ennen kaikkea tarkkuutta. Kävin tänään fittaamassa myös rautamailat ja sopiva varsi (minulla extra stiff) toi niihinkin paremman kaaren ja sitä kautta lisää pituutta. Myös lyöntien hajonta pieneni, eli tarkkuuttakin tuli lisää.

Varusteilla ja ennen kaikkea varsilla on todella suuri merkitys peliin. Oikea varsi auttaa lyömään suoremmin ja pidemmälle paremmalla kontrollilla.
    Paras tapa aloittaa uuden mailan valinta on mennä paikalliseen golfliikkeeseen mailojen sovitukseen, eli fittaukseen. Siellä saat eri mailoista ja varsista numeeriset tiedot siitä, mikä maila sopii juuri sinulle.

Varsifittaukseen tässä olen taipumassa. Jamasalle soitin ja häneltä varmaan saan ongelmaan apua.

Drive on ollut ongelmana jo pari vuotta, raudoilla pääsääntöisesti lyön suht hyvin. Nyt olen drivetreenejä vedellyt. Sektori löytyy aika hyvin (rangella…), mutta muutos takajalassa nosti kaarta aika tavalla. Paha sanoa onko se nyt sitten jo liian korkea, mutta pitää lauantaina kentällä katsoa. Pallot tippui rangella aika tasan kahteen sataan, eli se 220 m taitaa olla kentällä pituus edelleen, vaikka korkeutta tulikin lisää.

Mutta pääsin pohdiskeluissani paljon eteenpäin. Kiitokset avusta.

Esillä 3 viestiä, 26 - 28 (kaikkiaan 28)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #304359 kohteessaOikea draiveri

Etusivu Foorumit Välineet Oikea draiveri