Aihe: oikea aika,oikea paikka? - Golfpiste.com

28.7.–4.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

oikea aika,oikea paikka?

Etusivu Foorumit Yleistä oikea aika,oikea paikka?

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #188988 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mietitäänpä tilannetta,jossa on golfari,joka on aikomuksissaan lopettaa golfin. lopettaako kyseinen golfari ’huipulle’ vai hiljakseen taka-alalle poistuen? pähkinänkuoressa; miten itse lopettaisit golfin? pystyykö golfin jättämään pariksi vuodeksi ja sitten jatkamaan? mielestäni golfia pitää harrastaa aktiivisesti pysyäkseen pelin hengessä (tekniikassa) mukana…

#501051 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

AJATUS AHISTAA… Tänään pelasin rauhassa kauniissa syyssäässä 18 väylää oman ukko-kultani kanssa ja samalla ihaillen kotigolfkentän maisemia. Golfin lopetus ? vapaaehtoisesti (aika ei riitä, muuttuneet perheolosuhteet ym.) tai pakolla (terveys, rahat ei riitä yhtiövastikkeeseen jne.).

Niinpä… vastaus: kerrasta poikki, jos fysiikkani/psykkeeni ei riitä ja hitaasti hiipuen, jos syy ovat välilliset.

#501052 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En pysty miettimään tilannetta.

#501053 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä Speden tyyli on ainoa oikea……

#501054 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

tässä olisi syitä lopettamiseeni;

1. ei minkäänlaista edistymistä

2.ei lahjoja

3.ei mahdollisuuksia harjoitteluun

4.ei kelpo välineitä

5.ei rahaa

6.ei ystäviä kentällä

7.ei hyvää palvelua

8.ei autoa

9.ei odottamuksia

10.ei mainetta ja kunniaa

tässä löytyi jo kymmenen hyvää syytä vain parin minuutin pohdinnalla…hmm…

#501055 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

speden lailla?

hei kamoon…liian traagista!

#501056 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    hc

Itse olen ajatellut pitää tämän kauden jälkeen ehkä vuoden parin, mikä ettei pidemmänkin tauon. Golfia olen pelannut reilusti yli puolet elämästäni (sanotaan nyt että lähemmäs 15 vuotta).

Eli siis olen ehkä perinteinen välivuosien pitäjä, junnuvuodet takana, omilleen muutto yms. Ensinnäkin rahamäärä golfiin tuntuu aika suurelta vaikka olisi oma osakekin (osakkeen voi aina vuokrata eteenpäin, joten rahanmenetystä se tämäkin on) ja autokin pitäisi jostain repiä.

Toisaalta meinkinki golfkentillä on mennyt sellaiseksi per*seilyksi ettei siellä enää viihdy. Ei kerta kaikkiaan voi hukata 5 ja puolta tuntia yhden kierroksen takia. Yleensä pelaan pari lyöntiä händäri yläpuolelle (80-85) vaikka pelitahti olisi kuinka nopea tai hidas. Ryhmään aina kuitekin saapuu joku hcp 26,9 tuuppari joka hioo jokaista lyöntiään ja puttiaan kuin mastersin finaalissa. Ja kun ei edes osata kävellä ripeästi. (No en nyt tähän jaksa alkaa valittaa enempää hitaasta pelistä, omat threadit sille). Eli itse pelaisin mieluiten sellaisia 3-3,5h kierroksia joita pystyy nykyään pelaamaan vain syyspäivinä, ja syksyisin olenkin pelannut varmaan puolet peleistäni (n.20 kierrosta vuodessa).

Singeli olen ollut viimeiset 5-6 vuotta ja lyöntini on kehittynyt kokoajan (varsinkin pituus). Olen tasooni tyytyväinen enkä siis mitekään ole sen takia lopettamassa. Totta on että kierrosmäärät on tippunut koko ajan, mutta junnuvuosien 120 kierrosta en voisi mitenkään enää kuvitella KOSKAAN pelaavani kaudessa. Ehkä seniorina seuraavaksi. 20-30 vuodessa kuulostaa sopivalta. Ja silti uskon pelaavani alle kymppiä helposti.

Eli lopettamisen syyt: Golf on nykyään tylsää, ihmiset kentällä mitä sattuu(…) ja rahaa menee paljon. Parikyt euroa (vähintään) ja kuusi tuntia on kertakaikkiaan liikaa vaadittu kyseisestä ’ilosta’.

No keväällä vielä voi ääni muuttua kellossa, mutta aika vaikea nähdä itseä golfkentällä ensi vuonna. Rangella ehkä, sillä rangelyömisessä on jotain järkeä. Saa omaan tahtiin piiskata palloa ja polettejakin aina saa kun kauniisti pyytää 🙂

#501057 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Voihan venäjä…

#501058 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse pelaan niin kauan kuin jalat kantaa. Jos on asenne kuten hc:lla; peli tylsää ja kanssapelaajat urpoja on syytäkin jäädä pois kentältä. Pysy vaan rangella ihan itsekseen.

#501059 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onneksi hc:n kaltaiset kusipäät on poikkeus golfkentillämme, mutta ikäväähän se on että niitäkin löytyy lähes joka kentältä. Tämä tietysti on ikuisuus kysymys, mutta minkäs ihminen voi huonolle kotikasvatukselle.

#501060 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

puhut täyttä asiaa!! golf on erittäin sosiaalinen laji,ja sitä ei ole mukava pelata yksin! ja joskus pieni kusipääseura piristää:)

#501061 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Taisipa olla provo kirjoituksesi, ainakin itse pidän sen sellaisena.

Golf on vetänyt lajin pariin paljon pelaajia jotka sinne eivät kuuluisi. pelataan sen takia koska se on media_seksikästä. Eiköhän nämä pelaajat karsiudu pois aikanaan ja HC.kin voi palata kentälle Riston kanssa pelaamaan 🙂

Itse en pysty golfia jättämään, ehkä muuttuneiden elämäntilanteiden takia vuodeksi vähentämään golfia.

#501062 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lopettaa golfin?

Nyt ei Mika ymmärrä 🙂

Golf voi loppua – ei lajina vaan henkilöltä, mutta golfin tahallinen lopettaminen on minun ymmärryskykyni ulkopuolella. Pelaaminen voi hetkeksi vähentyä, niinkuin minulla tulee tapahtumaan ensi kesästä eteenpäin joksikin aikaa, mutta en minä pelaamista lopeta.

Ymmärrän kyllä, että jollakin voi mielenkiinto vähitellen hiipua ja sitä myöten pelaaminen jäädä joskus kokonaan pois, en kuitenkaan osaa kuvitellakaan tilannetta jossa tämä olisi tietoinen valinta.

Muistakaa – ajattelen asiaa täysin omalta kohdaltani, muilla on varmasti hyvinkin erilaisia ajatuksia asiasta.

#501063 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    hc

Hmm.. Olen kyllä kentällä sosiaalinen enkä peliseurassa todellakaan näytä kenellekään pitkästymistä. Enpä jaksa edes suureen ääneen kiroilla koko kentän hidasta etenemistä. En toki pelaa yksin, vaan kahden tai kolmen ryhmässä, mieluiten kohtalaisen hyviä pelaajia, mutta pelaan mielellään huonompitasoitustenkin kanssa jos peli luistaa. Mutta kolme ja puolituntia todellakin riittäisi minulle. En ole tosikko, ja nämä kiroilijat ja mököttäjät (joita on myös liikaa) ovat ehkä vielä pahempaa peliseuraa hitaiden lisäksi.

Nautin pelistä tiukoissa reikäpeleissä tai esim seuran mestaruuskisat tai muut karkelot, missä singeleitä löytyy enemmänki ja pientä kisajännitystä on itselläkin.

Sunnuntaigolfista on vaan kadonnut mielenkiinto täysin. Skiniseuraakin tuntuu löytyvän vain tasoituksen kanssa.

Ja turha mennä henkilökohtaisuuksiin jos toinen ei vain jaksa golfkenttien nykymeininkiä.

#501064 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Suomen kaikkien aikojen mestarien mestari ei raahautunut edes klubitalolle rintaansa pidellen vaan kaatui kirjaimellisesti saappaat jalassa kesken pelin. Voisinpa minäkin tehdä niinkuin Jalo Grönlund.

#501065 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

20 vuotta on tullut pelailtua ja olen lopettanut parikin kertaa pitäen taukoa muutaman vuoden kummallakin kerralla. Ei se sen kummempaa ole. Ja minä olen sentään intohimoinen golffari ja kilpailija – händärikin kympin pinnassa. Mutta elämässä on paljon paljon muutakin kuin golf – Nykäsen sanoin: ’elämä on laiffii’ !!!

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #501062 kohteessaoikea aika,oikea paikka?

Etusivu Foorumit Yleistä oikea aika,oikea paikka?