Aihe: Ohitusluvan evääminen egovammako? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Ohitusluvan evääminen egovammako?

Etusivu Foorumit Yleistä Ohitusluvan evääminen egovammako?

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 366)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • raffikulkija kirjoitti: (8.8.2012 11:39:05)

Old John Joseph kirjoitti: (7.8.2012 18:41:51)
    eli olimme n. 5.30:n – 6 tunnin tahdissa. ….. Ketään tuo hitaus ei tuntunut haittaavan ja eräskin ryhmän jäsen oli tuossa vaiheessa +2.

mitä nyt sitä ryhmää jonka olisi pitänyt avata ykköstiiltä 3h teidän jälkeenne, mutta joka kykeni tekemäään sen vasta 20min oman teeaikansa jälkeen koska te olitte tukkineen kentän (oletan että ette päästäneet ketään ohitsenne)

teidän lähtönne siis oli haukannut kentän kapasiteetista 2 -3 lähdön verran, eikä vain sitä yhtä jonka olitte varanneet

tässä mielestäni se kaikkein tärkein syy, miksi pelaamisen pitäisi tapahtua ripeästi ja miksi ohipäästäminen on niin tärkeää.

kysymys ei ole niiden nopeampien halusta toteuttaa itseään nopealla pelaamisella, vaan niiden kaikkien teidän jälkeen teeajan varramneiden oikeudesta teeaikaansa

Nyt on pakko olla samaa mieltä raffikulkijan kanssa. Todellakin ne kaikki muut ryhmät siellä takana olivat pakotettuja samaan pelinopeuteen. Luulisin että useampikin jätti kierroksensa kesken tuskastuneena noin hitaaseen kierrokseen.
    Toivottavasti ensi kerralla Old Johnin perhe valitsee peliaikansa hyvin aikaiseen aamuun tai vielä parempi vaihtoehto on iltakierros.
    Siellä kentällä kun nyt on muitakin pelaajia…

ts

FDSD kirjoitti: (8.8.2012 12:05:59)

raffikulkija kirjoitti: (8.8.2012 11:39:05)

Old John Joseph kirjoitti: (7.8.2012 18:41:51)
    eli olimme n. 5.30:n – 6 tunnin tahdissa. ….. Ketään tuo hitaus ei tuntunut haittaavan ja eräskin ryhmän jäsen oli tuossa vaiheessa +2.

mitä nyt sitä ryhmää jonka olisi pitänyt avata ykköstiiltä 3h teidän jälkeenne, mutta joka kykeni tekemäään sen vasta 20min oman teeaikansa jälkeen koska te olitte tukkineen kentän (oletan että ette päästäneet ketään ohitsenne)

teidän lähtönne siis oli haukannut kentän kapasiteetista 2 -3 lähdön verran, eikä vain sitä yhtä jonka olitte varanneet

tässä mielestäni se kaikkein tärkein syy, miksi pelaamisen pitäisi tapahtua ripeästi ja miksi ohipäästäminen on niin tärkeää.

kysymys ei ole niiden nopeampien halusta toteuttaa itseään nopealla pelaamisella, vaan niiden kaikkien teidän jälkeen teeajan varramneiden oikeudesta teeaikaansa

Nyt on pakko olla samaa mieltä raffikulkijan kanssa. Todellakin ne kaikki muut ryhmät siellä takana olivat pakotettuja samaan pelinopeuteen. Luulisin että useampikin jätti kierroksensa kesken tuskastuneena noin hitaaseen kierrokseen.
    Toivottavasti ensi kerralla Old Johnin perhe valitsee peliaikansa hyvin aikaiseen aamuun tai vielä parempi vaihtoehto on iltakierros.
    Siellä kentällä kun nyt on muitakin pelaajia…

Kyllä minä itsekin löin taas kerran kovaa kämmenellä otsaani tuon luettuani. Siis kaikilla oli mukavaa? Ihanko varmasti? Vai vainko teidän ryhmässä kaikilla?

Niklaus kirjoitti: (8.8.2012 9:29:19)

Chip Greenside kirjoitti: (16.5.2012 21:06:36)
    Olen ajanut paljon viime aikoina ja huomannut, että satasen rajoitusalueella jotkut idiootit ajavat 85’tä, mutta kun tulee ohituskaista, niin nämä samaiset idiootit nostavat nopeuden sataseen.

Tämä voi kuulostaa uskomattomalta, mutta olen itse ollut tilanteessa, jossa 80-alueella jonoa veti perässään kuski, joka ajoi koko ajan 70 – 80 km/h. Ohituskaistan tullessa kohdalle lähdin ohittamaan tätä hidastelijaa. Jostain hemmetin syystä se auto oli rinnalla vielä, kun mittarissa oli 170 km/h. Pääsin kyllä ohi, kun en vaan nostanut jalkaa kaasulta.
    Mahtoi sitä munapäätä harmittaa, kun sen auto ei sitten kulkenutkaan riittävän kovaa ohituksen estämiseen.

Kai vähän sitten jarruttelit 15 alle sallitun, kun tuli risteys tai sulkuviiva ja vilkuttelit vielä tasaista nopeutta hänen edessään ajaessasi jarruvaloja päälle?

Äänimerkin anto torvelle on kovasti kotimaisesta liikennekulttuurista puuttuva piirre, mutta onneksi käsimerkkien käytössä ollaan vähän sentään pidemmällä.

RealSid kirjoitti: (7.8.2012 16:41:15)
    Tuo pitkälyöntisyys on itsella ainakin ongelma sen lähelle pääsemisen kanssa. Kun esim. Todella lyhyilla par 4 väylillä (alle 300 m.) ei juuri uskalla avata jos kenttä antaa mahdollisuuden kokeilla päälle. Muutenkin pääsy lähelle on vaikeaa, jos ei tyydy avaamaan jollakin wedgellä.

Se on kyllä harmi kun ei anneta lupaa mennä ohi jos joudutaan hakemaan metästä palloa ja on mahdollista päästää ohi.

Itse olen pyrkinyt aina päästämään takanatulevat ohi, jos se vaan on ollut mahdollista ja järkevää. Silti varmasti joskus perässätuleva on saattanut sadatella että eikö tuokaan idiootti tajua päästää ohi. Luulen että niin on käynyt lähes kaikille paljon pelaaville.

Monesti miettinyt, pitäiskö täydellä kentällä pyrkiä vähemmän aggressiiviseen pelitapaan ja harjoitella hyökkäämään, kun on väljempää. Silloin ehkä se edellä menevä ryhmä helpommin havaitsisi, että takana on nopeampia liikenteessä.

Greenillä saattaa olla nimimerkki: ’Ei tässä mitään kiirettä, kun noi on vielä tiillä. En oo nähny tässä kenenkään lyövän greenille avaustaan.’

Pekka Pelimies kirjoitti: (8.8.2012 13:02:53)

Tuo pitkälyöntisyys on itsella ainakin ongelma sen lähelle pääsemisen kanssa. Kun esim. Todella lyhyilla par 4 väylillä (alle 300 m.) ei juuri uskalla avata jos kenttä antaa mahdollisuuden kokeilla päälle. Muutenkin pääsy lähelle on vaikeaa, jos ei tyydy avaamaan jollakin wedgellä.

Se on kyllä harmi kun ei anneta lupaa mennä ohi jos joudutaan hakemaan metästä palloa ja on mahdollista päästää ohi.

Itse olen pyrkinyt aina päästämään takanatulevat ohi, jos se vaan on ollut mahdollista ja järkevää. Silti varmasti joskus perässätuleva on saattanut sadatella että eikö tuokaan idiootti tajua päästää ohi. Luulen että niin on käynyt lähes kaikille paljon pelaaville.

Monesti miettinyt, pitäiskö täydellä kentällä pyrkiä vähemmän aggressiiviseen pelitapaan ja harjoitella hyökkäämään, kun on väljempää. Silloin ehkä se edellä menevä ryhmä helpommin havaitsisi, että takana on nopeampia liikenteessä.

Greenillä saattaa olla nimimerkki: ’Ei tässä mitään kiirettä, kun noi on vielä tiillä. En oo nähny tässä kenenkään lyövän greenille avaustaan.’

Varmasti, jos se itselle sopii. Minulle se ei yleensä sovi. Jos alan ’varmistelemaan’ raudoilla, niin pää usein prakaa lyönnissä ja pallo ei todellakaan päädy sinne minne sen haluan päätyvän.
    Siksi on vaan parempi (minulle) pelata sitä peliä mikä kulkee.

RealSid kirjoitti: (8.8.2012 13:19:33)

Pekka Pelimies kirjoitti: (8.8.2012 13:02:53)

Varmasti, jos se itselle sopii. Minulle se ei yleensä sovi. Jos alan ’varmistelemaan’ raudoilla, niin pää usein prakaa lyönnissä ja pallo ei todellakaan päädy sinne minne sen haluan päätyvän.
    Siksi on vaan parempi (minulle) pelata sitä peliä mikä kulkee.

😀 Kaks rautaseiskaa menee minne sattuu ja drive 300 greenille. Jep-jep.

Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta ja mustelmista otsassa.

Merkitsemällä viestin OT:ksi yritin tuoda esille, että viesti ei oikeasti liity ketjun alkuperäiseen aiheeseen. Halusin vain tuoda esille yhden esimerkin kierroksesta, joka kesti kauemmin kuin mihin älykkäiden ymmärrys riittää. Yritin myös hieman varoittaa kehäpäätelmien liian innokkaasta käyttämisestä argumentoinnissa.

Pelasimme lauantaina (sunnuntai oli muistivirhe) lähtöaikana 16.00. Kesäviikonloppuisin tämä on hiljaista aikaa kotikentällämme. Kaksi ryhmää ohitti meidät (väylät 4 ja 6) ja molempien kanssa kanssa juttelu ohitustilanteessa oli hyvin leppoisaa (’ Eihän meillä tässä mitään kiirettä olisi, mutta mennään nyt niin saamme kaikki rauhassa pelailla. … … Kiitos, mukavaa kierrosta. … Tervetuloa golfin pariin. …’). Näiden jälkeen ei muita enää ilmestynyt välittömästi peräämme, vaikka minulla oli hyvää aikaa tarkkailla taaksepäin.

Old John Joseph kirjoitti: (8.8.2012 13:43:28)
    Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta ja mustelmista otsassa.

Merkitsemällä viestin OT:ksi yritin tuoda esille, että viesti ei oikeasti liity ketjun alkuperäiseen aiheeseen. Halusin vain tuoda esille yhden esimerkin kierroksesta, joka kesti kauemmin kuin mihin älykkäiden ymmärrys riittää. Yritin myös hieman varoittaa kehäpäätelmien liian innokkaasta käyttämisestä argumentoinnissa.

Pelasimme lauantaina (sunnuntai oli muistivirhe) lähtöaikana 16.00. Kesäviikonloppuisin tämä on hiljaista aikaa kotikentällämme. Kaksi ryhmää ohitti meidät (väylät 4 ja 6) ja molempien kanssa kanssa juttelu ohitustilanteessa oli hyvin leppoisaa (’ Eihän meillä tässä mitään kiirettä olisi, mutta mennään nyt niin saamme kaikki rauhassa pelailla. … … Kiitos, mukavaa kierrosta. … Tervetuloa golfin pariin. …’). Näiden jälkeen ei muita enää ilmestynyt välittömästi peräämme, vaikka minulla oli hyvää aikaa tarkkailla taaksepäin.

Olen itse pahoillani. Et näet maininnut alkuperäisessä viestissäsi että päästitte muita ryhmiä ohitsenne kuten pitääkin. Tervetuloa vain perheesi kanssa hyvän harrastuksen pariin. Toivottavasti kaikki muutkin aina ymmärtäisivät itse tarjota ohitusmahdollisuutta ettei sitä tarvitsisi kaivaa ’nappikoukulla korvasta’ kuten valitettavasti useimmiten on pakko.

Ballmarker kirjoitti: (16.5.2012 18:34:38)
    Golflehden nettikyselyn mukaan lähes 90 prosenttia vastaajista on joutunut tilanteeseen, jossa edellä menevä hidas ryhmä ei ole antanut ohituslupaa, vaikka tilanne olisi sen sallinut.

Yllättävää on, että tällainen ikävä käytös on näin yleistä.

Yhteenvetona tästä ketjusta: epäilen tuota 90 prosenttia. Eivät ole sisäistäneet kysymystä oikein.

Tilannehan on sinänsä äärimmäisen yksinkertainen: jos ryhmäsi edessä on tyhjää ja perässä nopeampi ryhmä (joutuvat odottamaan lyöntejään) pyydätte heitä menemään ohi.

Voiko mitenkään olla totta, että tällaisessa tilanteessa noin usein tuota ohituskehotusta ei tule – puhumattakaan että ohitusta ei sallittaisi?

Vaikea uskoa – siis jos edessä todella on tyhjää!. Jos tyhjää ei ole näköpiirissä, ohittamisessa ei todellakaan ole mitään mieltä.

Ballmarker kirjoitti: (11.8.2012 6:44:32)

Ballmarker kirjoitti: (16.5.2012 18:34:38)
    Golflehden nettikyselyn mukaan lähes 90 prosenttia vastaajista on joutunut tilanteeseen, jossa edellä menevä hidas ryhmä ei ole antanut ohituslupaa, vaikka tilanne olisi sen sallinut.

Yllättävää on, että tällainen ikävä käytös on näin yleistä.

Yhteenvetona tästä ketjusta: epäilen tuota 90 prosenttia. Eivät ole sisäistäneet kysymystä oikein.

Tilannehan on sinänsä äärimmäisen yksinkertainen: jos ryhmäsi edessä on tyhjää ja perässä nopeampi ryhmä (joutuvat odottamaan lyöntejään) pyydätte heitä menemään ohi.

Voiko mitenkään olla totta, että tällaisessa tilanteessa noin usein tuota ohituskehotusta ei tule – puhumattakaan että ohitusta ei sallittaisi?.

itse olen törmännyt tuohon ongelmaan 8- 10 kierroksella tällä kaudella

siis tilanteeseen jossa täyttyvät kaikki seuraavat reunaehdot

1) edessä pelaa omaa ryhmääni selvästi hitaampi ryhmä
    2) meidän ryhmällä on kiistaton omin aisten tehty havainto siitä että heidän edessään on enemmän kuin yksi kokonainen tyhjä väylä
    3) edelläoleva ryhmä ei ole tehnyt elettäkään päästääkseen meitä ohi
    4) kun olemme yrittäneet kiinnittää heidän huomionsa ovat he keskittäneet kaiken tarmonsa siihen että he eivät huomaisi meitä

tuon kohdan 2 havainto on osalla kentistä hankala tehdä, mutta esim. kotikentälläni on useampi avauspaikka jolta avautuu näkymä joka kattaa täysin esteettömästi ja katveettomasti koskien n. 3 seuraavaa väylää.

ps. en mainitse tuon kentän nimeä koska pistin pari päivää sitten osakkeet myyntiin ja kentän leimaaminen täällä hankaloittaisi niistä eroon pääsyä.

nimimerkillä ”ei enään koskaan osakkaaksi kentälle jolla on +600 pelioikeutta / 18 reikää”

Tuli tässä mieleen, että kuuluuko tähän nykyiseen vaativaan Green Card -kokeeseen myös ohitusharjoitukset? Jos ei ohitustaitoa kuitenkaan harjoittele opetuksen ja ’ajoluvan’ saatuaan, niin syntyy vaikeita tilanteita. Ei niinkään ohitettaville, mutta niille ohittajille, jotka tuntee ohittaessaan tarpeen kiirehtiä lyöntejään. Onko tällainen ohitusopastus jossain painettuna kirjallisessa muodossa, vai vaan elävänä traditiona ja kokemuspohjaisena lajiosaamisena joidenkin gurujen takaraivoissa?

Ei yhtä tai kahtakaan kertaa ole sattunut, että ohitusluvan annettuani/annettuamme ollaan todistettu näitä ’ohituslyöntejä’, joilla ohitus takkuaa pahemman kerran ja huonoista kokemuksista suivaantuneitten ohituksesta kieltäytymisiäkin on aina silloin tällöin tullut vastaan.

Nyt mä kysyn sujuvan ohittamisen osaavilta, että olisiko hyvä laatia ohitus esim. par-4:lla niin, että lyödään kaikki ulos ja vielä lähestymisetkin tupla-flightina ja jäädään sitten vartoilemaan, että ohittajat hoitaa greenirutiinit ja jatkaa seuraavalle, kun ohitettava ryhmä menee greenille?

Muutamana kertana näin toimiessamme on ohittajien ohituslyönneistä tullut selvästi parempia ja lisäksi meidän jääminen odottamaan greenin vapautumista chipattavaksi ja putattavaksi on hidastanut jäljempänä tulevia vähemmän, kuin jos olisimme jääneet päivystämään greenin vapautumista lähestymisiä varten.

ts

Pekka Pelimies kirjoitti: (12.8.2012 19:23:06)

Nyt mä kysyn sujuvan ohittamisen osaavilta, että olisiko hyvä laatia ohitus esim. par-4:lla niin, että lyödään kaikki ulos ja vielä lähestymisetkin tupla-flightina ja jäädään sitten vartoilemaan, että ohittajat hoitaa greenirutiinit ja jatkaa seuraavalle, kun ohitettava ryhmä menee greenille?

.

Ei ihan, mutta melkein.

Siis edelläkulkeva ryhmä avaa normaalisti ja lähtee kävelemään palloilleen tarkkaillen takaatulijoiden toimintaa. Kun ohittava ryhmä tulee tiille, annetaan välittömästi merkki heille ja he avaavat ohitettavien odottaessa. Sen jälkeen ohitettavat lyövät pallonsa griinin kanttiin ja jäävät paikalleen odottamaan ohittavien saapumista, jotka lyövät sen jälkeen lähestymisensä ja koko porukka siirtyy viheriölle tai sen läheisyyteen. Siinä sitten ohitettavat jäävät odottamaan kun ohittajat pelaavat pallonsa reikään ja poistuvat viheriöltä ja vasta sen jälkeen ohitettavat jatkavat omaa peliään.

Teoriassa siis näin. Todellisuudessa sitten alkaa hirvee härdelli kun tuo ohittava ryhmä tinttaa pari palloa puskiin ja aletaan miettimään mitäs nyt tehtäis 🙂

Juuri samalla tavalla kuin ts kuvasi pyrimme itsekin toimimaan kun kehoitamme perässämme tulevaa nopeammin pelaavaa ryhmää ohittamaan. Isompi ongelma on se kun aiomme itse ohittaa. Silloin tulee herkästi kiireen tuntua ja alkaa lyödä huonoja lyöntejä ja ohittaminen alkaakin yhtäkkiä takkuilla. Onneksi tilanne helpotta yleensä jo seuraavalla väylällä ja pääsee takaisin normaaliin pelirytmiin. Ohittamisessa ei ole siis kyse vain ohitse päästämisestä (mitä kaikkia tunteita se siten heättääkään koska sitä ei haluata sallia) vaan myös itse ohittamisesta eli sekin tuo lisäjännitystä muutenkin niin herkkään peliin.

Haluan siis vain sanoa, että kaikki ryhmät eivät välttämättä halua ohittaa lainkaan. Sama ilmiö on autojonossa: hidastelijan takana oleva auto ei välttämättä ole lainkaan ohittamassa ja tämän auton takana kulkijat joutuvat sitten pähkäilemään, että mitä tehdä; odottaako, että välissä oleva auto lähtee ohittamaan jossain vaiheessa vai pitäisikä lähteä kiilaaman kahden (tai useammankin) auton ohi. Golfkentällä saatta törmätä samankaltaiseen tilanteeseen. Hitaasti pelaavan ryhnmän takana oleva ryhmä ei haluakkaan ohittaa mutta sitä seuraava(t) ryhmä(t) haluaisivatjkin niin tehdä. Miten sitten toimitaan?

Bogey kirjoitti: (12.8.2012 20:35:12)

Hitaasti pelaavan ryhmän takana oleva ryhmä ei haluakkaan ohittaa mutta sitä seuraava(t) ryhmä(t) haluaisivatkin niin tehdä. Miten sitten toimitaan?

Tälläiseen tilanteeseen R&A:n ’Pace of Play’ ei anna ohjetta, koska takana oleva ryhmä toimii ohjeiden mukaisesti:
    ’* Be aware of your position with regard to the group in front and keep up with that group.
    * If you feel that your group is losing ground, tell the other players in your group.
    * If your group is behind, try to catch up.
    * If you lose a clear hole …’
    Näin minä ainakin pyrin pelaamaan eli sopeuttamaan pelinopeuteni edellä menevään ryhmään nähden sopivaksi. Jos jään jälkeen, alan kuikuilla taaksepäin. En pidä kelloa mukana.

Jos nk. seuraava(t) ryhmä(t) haluavat ohittaa, kannattaa varmaan tulla juttelemaan nk. takana olevan ryhmän kanssa ja leppoisasti ja kohteliaasti kertoa tästä. Ainakin minä väistäisin tässä tapauksessa ilman muuta.

EFC

Täällä pohjoisella uudellamaalla tuli tänään meidän kolmen hengen ryhmällä tommonen 4h 40min kierros kun ryhmän verran edellä oli 2 kpl 4:n hengen ryhmiä jotka eivät päästäneet nopeampia ohi. Meidän edellä oli kahden ryhmä joka oli siis jumissa tuon tulpan takana jotka kuulemma pelasivat jotain kisaa. Kävin näille hidastelijoille mainitsemassa hitaasta pelaamisesta, mutta ilman mitään kummempaa vaikutusta, ainakaan julkaisukelpoista. Hauska homma kun pari ajattelematonta ryhmää saa koko kentän iltapäiväksi tukkoon.
    Rundin jälkeen klubille syömään mennessäni kävin kyllä cädärille aisiasta mainitsemassa ja lupasi ilmoittaa eteenpäin, vaikutuksesta on vaikea sanoa.

EFC kirjoitti: (14.8.2012 20:40:20)
    Täällä pohjoisella uudellamaalla tuli tänään meidän kolmen hengen ryhmällä tommonen 4h 40min kierros kun ryhmän verran edellä oli 2 kpl 4:n hengen ryhmiä jotka eivät päästäneet nopeampia ohi. Meidän edellä oli kahden ryhmä joka oli siis jumissa tuon tulpan takana jotka kuulemma pelasivat jotain kisaa. Kävin näille hidastelijoille mainitsemassa hitaasta pelaamisesta, mutta ilman mitään kummempaa vaikutusta, ainakaan julkaisukelpoista. Hauska homma kun pari ajattelematonta ryhmää saa koko kentän iltapäiväksi tukkoon.
    Rundin jälkeen klubille syömään mennessäni kävin kyllä cädärille aisiasta mainitsemassa ja lupasi ilmoittaa eteenpäin, vaikutuksesta on vaikea sanoa.

Ei taida paljoo vaikuttaa.

Se tahtoo olla niin, että ’täydellä kentällä’, jolla voi olla jopa tyhjiäkin lähtöjä, ei vaan pääse eteenpäin, kun edellämenijät pelaa vaan muutaman minuutin tavoiteaikaa jäljessä.

Old John Joseph kirjoitti: (14.8.2012 11:17:20)

Bogey kirjoitti: (12.8.2012 20:35:12)

Hitaasti pelaavan ryhmän takana oleva ryhmä ei haluakkaan ohittaa mutta sitä seuraava(t) ryhmä(t) haluaisivatkin niin tehdä. Miten sitten toimitaan?

Tälläiseen tilanteeseen R&A:n ’Pace of Play’ ei anna ohjetta, koska takana oleva ryhmä toimii ohjeiden mukaisesti:
    ’* Be aware of your position with regard to the group in front and keep up with that group.
    * If you feel that your group is losing ground, tell the other players in your group.
    * If your group is behind, try to catch up.
    * If you lose a clear hole …’
    Näin minä ainakin pyrin pelaamaan eli sopeuttamaan pelinopeuteni edellä menevään ryhmään nähden sopivaksi. Jos jään jälkeen, alan kuikuilla taaksepäin. En pidä kelloa mukana.

Jos nk. seuraava(t) ryhmä(t) haluavat ohittaa, kannattaa varmaan tulla juttelemaan nk. takana olevan ryhmän kanssa ja leppoisasti ja kohteliaasti kertoa tästä. Ainakin minä väistäisin tässä tapauksessa ilman muuta.

Se välissä oleva ohittamaan haluamaton ryhmäkö tulisi juttelemaan, vai ne siellä kauempana takana olevat nopeammat ja ohittamiskykyiset ja halukkaat?

En oo vielä koskaan nähnyt, että tollainen onnistuisi Suomessa. Ulkomaillakin ollut aika hiljasta sen suhteen.

Toi ts:n malli on hyvä. Kentällä tosiaan on se viimeisen kappaleen dilema. Toi ajatukseni tupla-flightina pelaamisesta saattaisi viedä isoimman onnistumisjännityksen niiltä tottumattomilta ohittajilta. Mene ja tiedä, voipi olla, että toiveita vaan ajattelen. Haaveilen ainakin sujuvasta pelistä.

Pekka Pelimies kirjoitti: (15.8.2012 0:03:45)

EFC kirjoitti: (14.8.2012 20:40:20)

Ei taida paljoo vaikuttaa.

Se tahtoo olla niin, että ’täydellä kentällä’, jolla voi olla jopa tyhjiäkin lähtöjä, ei vaan pääse eteenpäin, kun edellämenijät pelaa vaan muutaman minuutin tavoiteaikaa jäljessä.

Kyllä siihen voidaan vaikuttaa kun otetaan oikeat konstit käyttöön kuten: Varoitukset, määräaikaiset kilpailukiellot ja viimeisenä erottaminen seurasta ja osakkeen lunastaminen markkinahintaan.

Chip Greenside kirjoitti: (15.8.2012 7:58:58)
    Kyllä siihen voidaan vaikuttaa kun otetaan oikeat konstit käyttöön kuten: Varoitukset, määräaikaiset kilpailukiellot ja viimeisenä erottaminen seurasta ja osakkeen lunastaminen markkinahintaan.

Tuosta viimeisestä ’sanktiosta’ moni saattaisi ilahtuakin, kun ei tarvitsisi itse etsiskellä ostajaa.

Ballmarker kirjoitti: (15.8.2012 10:14:17)

Chip Greenside kirjoitti: (15.8.2012 7:58:58)

Tuosta viimeisestä ’sanktiosta’ moni saattaisi ilahtuakin, kun ei tarvitsisi itse etsiskellä ostajaa.

On luonnollisesti selvää, että ko. osakkeet myös mitätöidään, sillä me emme todellakaan tarvitse näitä uusia idiootteja (kyllä-idiootteja) enää yhtään lisää pilaamaan pelinautintoamme. Tilanne on muuttunut jo nyt kestämättömäksi, päivittäin joutuu jonkun idioottilauman taakse, jossa kukaan ei ymmärrä päästää ohi, vaikka heidän edessään on tyhjää. Näin kävi taas tänäänkin. Olen valmis huomattaviin lisäsatsauksiin, jotta nämä mätämunat saadaan heitettyä jäteastiaan. Missä nämä hidasälyiset saavat edes olla töissä, sillä eivät he sielläkään varmuudella voi kyetä suoriutumaan työtehtävistään. Tällä kansalla on kaikki toivo tulevaisuuden suhteen menetetty, sillä sentasoista on tuo porukka, joka viime aikoina on golfin aloittanut.

Sepäs olisikin mielenkiintoista jos alettaisiin hitaan pelaamisen takia erottamaan seurasta 😀
    Ensin hirveä prosessi ja sitten huomataan että siitä ei ollut mitään hyötyä.

Osakkeen lunastaminen takaisin on sitten oma juttunsa. Siihen varmaan monikin olisi jopa tyytyväinen ja valmis pelaamaan vähän hitaammin.

Suomessa ei olla taidettu golfseuroista erottaa montaakaan jäsentä, muuta kuin teknisten syiden vuoksi (jäsenmaksu maksamatta). Muutama oikeusjuttu toki on, mutta todella vähän. Hyvä niin.

RealSid kirjoitti: (15.8.2012 16:29:39)
    Sepäs olisikin mielenkiintoista jos alettaisiin hitaan pelaamisen takia erottamaan seurasta 😀

.

tässä olen Chipin kanssa samoilla linjoilla, joko toimitaan seurassa seuran tavalla tai sitten etsitään sellainen seura joka on henkiseltä ilmapiiriltään sopivampi.

RealSid kirjoitti: (15.8.2012 16:29:39)
    Suomessa ei olla taidettu golfseuroista erottaa montaakaan jäsentä, muuta kuin teknisten syiden vuoksi (jäsenmaksu maksamatta). Muutama oikeusjuttu toki on, mutta todella vähän. Hyvä niin.

no kertonee enemmän siitä että seurojen johdot taitavat olla pullollaan velliperseitä jotka kyllä laativat sääntöjä ja ohjeistuksia, mutta kantti ei riitä siihen että jäsenistöltä oikeasti odotettaisiin sääntöjen noudattamista.

kasosakas kirjoitti: (15.8.2012 19:43:53)

no kertonee enemmän siitä että seurojen johdot taitavat olla pullollaan velliperseitä jotka kyllä laativat sääntöjä ja ohjeistuksia, mutta kantti ei riitä siihen että jäsenistöltä oikeasti odotettaisiin sääntöjen noudattamista.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Olen ennenkin sanonut, että meillä vallitsee puuttumattomuuden vaikea syöpäkasvain päätöksentekijöiden pääkopissa: Vaikka mitä tapahtuisi, niin nämä ’velliperseet’ eivät uskalla puuttua siihen luullen, että hyssyttelyllä ja villaisella painamisella asiat muuttuvat paremmiksi. Asia on kuitenkin juuri päinvastoin: Näillä lampaansaparoilla ei ole juurikaan ymmärtäjiä ja heitä pidetään mitättömyyksinä. Omassa kotiseurassani ei johtokunnassa ole yhtään ainoata jämäkkään päätöksentekoon kykenevää henkilöä. Kääpiö on kääpiö tässäkin asiassa ja nyt en tarkoita pituuskasvua.

Chip Greenside kirjoitti: (15.8.2012 20:24:02)

kasosakas kirjoitti: (15.8.2012 19:43:53)

Tästä olen täysin samaa mieltä. Olen ennenkin sanonut, että meillä vallitsee puuttumattomuuden vaikea syöpäkasvain päätöksentekijöiden pääkopissa: Vaikka mitä tapahtuisi, niin nämä ’velliperseet’ eivät uskalla puuttua siihen luullen, että hyssyttelyllä ja villaisella painamisella asiat muuttuvat paremmiksi. Asia on kuitenkin juuri päinvastoin: Näillä lampaansaparoilla ei ole juurikaan ymmärtäjiä ja heitä pidetään mitättömyyksinä. Omassa kotiseurassani ei johtokunnassa ole yhtään ainoata jämäkkään päätöksentekoon kykenevää henkilöä. Kääpiö on kääpiö tässäkin asiassa ja nyt en tarkoita pituuskasvua.

On tässä sellanenkin puoli, että, kun sujuvan pelin osaaville tullaan sanoon, jotta koittakaas jouduttaa etenemistänne, niin tulee kaiken maailman tekosyitä, miksei näin voi juuri tänään tehdä.

Mentäis muka, jos päästäis ja eessä on hidastelijoita, ettei voi lyödä päällekään, kun eivät ymmärrä ohi päästää.

Ja sitten on nää prime-time avainkaulaosakkaat, joilla on oikeus pelata tavoiteaikatauluun, joka on laadittu monellakin kentällä huomattavan väljäksi. Mikähän jalkavaivaisten ry on mahtanut muutamankin tällaisen ihanneaikataulun kellottaa?

No joo… Hirteen vaan kaikki.

Seurat kuitenkin joutuvat toimimaan lainsäädännön puitteissa ja en usko että yhdelläkään seuralla hidasta pelaamista olisi sääntöihin kirjattu erottamisen perusteiksi. Niin kauan kun näin on, ei seura pysty laillisesti oikein siitä erottamaan. Erottamisesta johtuvat oikeustaistelut sitten tulevat yhdistyksille joskus turhan kalliiksi…

Seura ei ole oikea instanssi puuttua jäsentensä pelinopeuksiin. Se on kenttäyhtiöiden tehtävä puuttua pelinopeuksiin jotka eivät vastaa heidän kentällään toivottua pelinopeutta. Seuralla ei käytännössä ole edes aseita tuollaiseen puuttumiseen. (toki seurat voivat myös joillain kentillä jakaa porttikieltoja kentälle.)

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 366)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #426607 kohteessaOhitusluvan evääminen egovammako?

Etusivu Foorumit Yleistä Ohitusluvan evääminen egovammako?