-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kaipaisin experteiltä ja TM320 driverin omaavilta vähän vinkkiä varren valintaan. Draiverini on siis TM 320Ti 9.5 asteisena ja varsi on stiff True Temperin BiMatrix Rxi 44′. Swingipainoa en tiedä mutta varsi painaa n. 76 g. ja torque on 3.5. Ongelmana on erittäin korkealle nousevat draivit, jotka lentävät ilmassa 215-220m ja jäävät lähes putoamispaikoilleen ilman rullia. Swingin nopeutta en tiedä mutta tempo on keskinkertainen ja pyrin lyömään palloa varsin kovaa. Lyödessä maila tuntuu myös keveältä eli varsi saisi olla mahdollisesti raskaampi kuin nykyinen. Olen myös kuullut että TM320 nuppi pelaa pari astetta korkeammalla kulmalla kuin lofti antaisi ymmärtää. Osaisiko joku siis suositella vartta jolla saisin draivit matalemmalle / alakierre vähenisi, ja näkisin lyönneissä myös rullia? Vai onko nykyinen nuppi näillä spekseillä toivoton? Kiitos jo etukäteen. ps. kaipaan siis neuvoja varren valintaan enkä swingivinkkejä
Voisin kuvitella että painavampi varsi ei välttämättä ole etsimäsi ratkaisu, sillä Bimatrixkaan ei ole sieltä keveimmästä päästä. Joku 85-95 grammanen voi mennä jo liian raskaaksi jolloin swingaaminen on työlästä ja huono lyönti entistä huonompi.
Swingipainon kasvattaminen (ei tosin teoriassa vaikuta korkeuteen) voisi olla ensimmäinen askel ja vasta sen jälkeen miettiä uutta vartta. Käsittääkseni Bimatrix on Low launch varsi, eli vaikea sanoa auttaako enää pelkkä varren vaihto, ehkä joku tietäväisempi auttaa enemmän…
Laitoin omaan R360Ti 10,5 ajuriini kyseisen varren reguna ja olen tyytyväinen. Lentorata madaltui hieman vakiovarteen nähden, mutta muutos ei ollut suuri. Minulla jäi projektista ylimääräiseksi asentamaton GXStiffi varsi, joka ainakin kädessä taivuteltuna tuntuu liian jäykältä minulle, joten luovun siitä omakustannushintaan.
Tässä kuvaus varresta Harmonin kotisivulta:
The Harmon Tour Design GX Series is a tour design shaft with a very stable tip section and a mid-high flex point. Tour preferred weighting with stabilized tip technology. Stronger mid section decreases shaft lag and provides confidence through impact.
For a stronger, quicker tempo with a more penetrating ball flight. Low torque for excellent feel and ball control, producing tighter shot dispersion.
Offered in parallel tip woods in .335′ tip diameter. Trimming instructions – 0′ for Driver
9500S .335′ .618′ 79g 3.3º mid-high 95-105 mph 46′
En tiedä sopisiko varsi sinulle, mutta jos liikut Rinkussapäin niin voit halutessasi koeponnistaa meikäläisen mailan.
Lue lisää: Harmon Tour Design
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)