-
JulkaisijaArtikkelit
-
On tuo teidän logiikkanne outoa.
Ensinnäkin tässä on kritisoitu Nelosen analogisen lähetyksen sisältöä, joka oli kauheaa silppua. Se mitä digipuolelta tuli on kokonaan toinen asia.
Sitten selostajista: ajattelutapa ’taitaisi monelta teistä jäädä tekemättä’ on aivan hölmö. Selostaminen ja golfin analysointi on ammattilaisten hommaa. Jäisi varmaan monelta tähän viestiketjuun osallistuneelta talokin piirtämättä tai umpilisäke poistamatta, mutta ei se sitä tarkoita ettei selvää ammattitaidon puutetta saisi ja pitäisi kritisoida!
Olen nimimerkkien Timke ja Yaska kanssa samaa mieltä. On vaikea kuvitella jännittävämpää golfkisaa ja sen loppuhuipennusta. Kaikki kunnia ja kiitos Nelonen plussalle.
Tuskin kisan selostaminen TV-kuvan ja amerikkalisen äänen perusteella on kovin helppoa, vaikka kuinka tuntisi lajin ja tässä tapauksessa myös kentän. Ainoa harmittava seikka oli jatkuva tulostaulun näyttäminen, joka lienee seurausta jenkkien jatkuvista mainostauoista.
Mitä selostajiin tulee niin kyllä Kyllösen formulaselostukset olivat huomattavasti karmeampaa kuunneltavaa.
Lakatkaa marisemasta, hankkikaa kunnon laitteet ja nauttikaa lajista – golf on maailman upein peli.
Onnittelut digisteille, saitte varmaan seurata tosi mielenkiintoisen kisan.
Katselin itse anaalipuolen kisaa, joka oli editoitu nimensä mukaisesti. Mielestäni olisi hyvin voinut näyttää loppuratkaisun suorana ilman alkureikien hyppelevää kertausta.
Joka tapauksessa kiitos tästäkin, oli mukava nähdä birdievoittoputti. Kyllä pojan hermo pitää, vaikka toisinkin on väitetty.
Mitä alkamisajan virheeseen (digipuolella) tulee, niin ymmärtääkseni se johtui siitä, että kisa todella alkoi tunnin ilmoitettua aiemmin johtuen sään ennustetusta heikkenemisestä. Eli tästä lisäplussa neloselle, olivat hereillä, kun muutoksia tuli.
TV:stä tulee juuri nyt koostelähetys 2004 Mastersista. Laitoin sen oikein nauhoittumaan, että saisin siitä arkistojen helmen.
No, Nelonen lähettää uusintana sunnuntai-iltaisen sekamelskansa.
Täytyy lienee hankkia sellainen digi-laite. Kiristys on onnistunut…
Loistava lähetys digikanavalta. En olisi uskonut, että Suomessa nähdään alusta loppuun (viimeisten parien osalta) Mastersin ratkaisupäivä. Ja mikä kilpailu! Ei härinnyt, vaikka kokenutta selostajaparia alkaa jo ikä painaa. Parempinäköinen kyllä eroittaa lyöntiasennossa DiMarcon ja Mickelsonin toisistaan…
Outoa valittelua täällä. Ei ole varaa ostaa satasen boksia. Lopetatteko TV:n katselun kokonaan parin vuoden kuluttua? Tuskinpa ne boksit juurikaan tuosta halpenevat ja analogiselta ei näy sitten enää edes koosteita.
Yksi vaihtoehto digiboksille on digitv-kortti/boxi tietokoneeseen.
Itse olen ratkaissut digi-ongelman hankkimalla Hauppaugen ulkoisen boxin, jonka kytken läppärin USB-porttiin. Lisäksi vielä vahvistava Funken digitaalinen pöytä-antenni, ja hyvin tuntuu pelittävän. Katselin juuri työn lomassa nelosen lähetyksen. Ja tallensin sen myös samalla mpeg-muodossa. Nuo kilkkeet maksoivat yhteensä n. 200 eugenia.
Olen samaa mieltä siitä, että digikanavalla sunnuntain Masters-lähetys oli vallan mainio. Minua ei nuo selostajien mokatkaan kauheasti haittaa, päähuomio on ruudun tapahtumissa. Ainoa ’moraalisesti’ arveluttava piirre tuossa digipuolen raskaassa suosimisessa on minusta se, että digilähetykset eivät kata lähestulkoonkaan koko maata. Siinä ei auta vaikka ostaisi 1000€ boksin, kun signaalia ei taivaalta tai kaapelista tule. Tämä asia onneksi korjaantuu aika hyvin tulevan kesän aikana, mutta vielä senkin jälkeen on joitakin alueita ja ihmisiä digiverkon ulkopuolella.
Mä käytin 100eur Cleven 52-wedgeen, joka on toiminut oikein hyvin.
Jos Nelonen nyt kumminkin näyttää anal.puolellaan noita golfkisoja, niin eikö se voisi viedä hommaa kunnialla läpi? Pienen pieni skarppaus ja päätöspäivän lähetyskin olisi näyttänyt aivan toiselta. Ja toi ’kooste kilpailun huippuhetkistä’ – hoh-hoh-hoo. Mitäköhän medianomeja ja jyrkiläisiä toikin pulju on pullollaan?
Digiboxiin on kyllä varaa ja sellainen varmaankin täytyy ostaa, vaikka golf olisikin ainoa hyöty mitä siitä vielä saa. Ohjelmat, lähetystekniikka, sekä vastaanottimet ovat vielä lapsenkengissä. Jos digikanavien tarkoitettuja ominaisuuksia miettii, ovat nuo tämän hetken halpispäätteeet aika yksipuolisia (kirjaimellisesti).
Omalla kohdallani ongelma oli kuitenkin siinä, että jos Nelonen ilmoittaa lähettävänsä Mastersin viimeisestä päivästä suoran lähetyksen, olisi toivottavaa, että sellainen sitten myös tulee. Kunnollisen koosteen piti tulla vasta tänään. Nyt tämänpäiväinen oli uusinta.
Jos etukäteen tiedän ettei lähetysten laatuun tule luottaa, voin tehdä omat ratkaisuni.
Neloselle tästäkin huolimatta syvä kumarrus kiinnostuksesta golfia kohtaan.
Ensinnäkin, kiitos kommenteista.
Tuossa on kyllä talo edessä mutta jospa kokeilisin kuitenkin. Martinlaaksosta ei ole kovin pitkästi kivenlahteen.
-
JulkaisijaArtikkelit