Aihe: Nipponin varret - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Nipponin varret

Etusivu Foorumit Välineet Nipponin varret

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onkos kellään kokemuksia Nipponin varsista? Lähinnä tarvitsisin tietoa nipponeiden flexistä. Toki saa muutenkin haukkua/kehua. Eli Tällä hetkellä käytössä Royal Precisionin Rifle Flighted 6.0:t ja kysynkin nyt mikä Nipponin varsi olisi lähinnä tätä jäykkyyttä. Olen ajatellut uusiin rautoihin NS pro 1150GH stiff varsia. Monessa paikkaa vaan tuntuvat tarjoavan tuota NS 950GH vartta.

GIR

Itsellä on Nipponin 1150 stiffit kahdessa setissä. Enkä voi muuta kuin kehua.

Jäykkyydeltään 1150 on ns. true flex eli vastaavat luokitustaan aika hyvin. Varsi on pehmeä lyödä ja kestää tarvittaessa hieman kovempaakin käskemistä. Tuntuma on erinomainen. Olen pelaillut paljon myös PX 5.5:lla. Vertailu on vaikeaa, sillä vaikka jäykkyysluokitus on samaa tasoa niin varret ovat tyystin erilaisia. Tavalliset Riflen varret puolestaan ovat myös pehmeän tuntuiset (kuten Nippon) mutta aika eri tavoin. Ne ovat jotenkin tunnottomammat, mutta tämä on täysin subjektiivinen arvio.
    DG:n varsista en ole koskaan pitänyt, joten parempi jättää niitä sen enempää arvioimatta.

Nipponin 950 tuntuu käytännössä hieman löysemmältä kuin mitä merkintä antaisi ymmärtää. Se on myös pehmeä varsi mutta hyvin eri tyyppinen kuin 1150 ja sopii mielestäni kevyttä vartta hakeville (naisille tai japanilaisille miehille).

Mulla on yhdet ylimääräiset 4-PW 1150 S:t lojumassa pajalla ilman lapoja. Ne on vielä puol tuumaa normaalia pidemmät, eli voit pikkasen kikkailla steppaustenkin kanssa jos tarttee.. Niissä on jopa ihan brand new gripit (Avon pro d2x cord)..

Varrethan on helvetin hyvät. Saat ne saippuan hinnalla.

Paljos haluut varsista?!

Lavantauti, olisin myös kiinnnostut sun varsista, minkä pituinen on R4? Missä päin Suomea varret ovat ja mikä on hinta?

Taman paivan ’standardi’ i4 mitta on 38,5′, joten ton varren luulis antavan kyseiselle mailalle mittaa 39′:n verran eli ’standardin’ i3:n verran… Muinoinhan mitat oli lyhyempia, niin rautojen kuin puidenkin.

Tiia sitte minka mittanen se itse varsi Laviksella on…

Ehdottomasti ostan pois jos ei oo vielä mennyt. Olin juuri uusiin rautoihin tilaamassa 1/2 tuumaa pidemmät varret. Pistähän hintaa mailiin joni.ylen@uta.fi jos et ole vielä niitä myynyt. Varret varmaan sopii heittämällä Taylorin RAC TP combo settiin?

Laiton meiliä iBallille, kun hän kerran ekana varsista kyseli. Jos kauppoja ei synny, vuoro siirtyy järjestyksessä Buellille…

Lavantauti kirjoitti: (8.8.2008 7:44:44)
    Laiton meiliä iBallille, kun hän kerran ekana varsista kyseli. Jos kauppoja ei synny, vuoro siirtyy järjestyksessä Buellille…

Ok,sais miuroihin uudet varret kokeiltavaksi.

GIR

Buell kirjoitti: (8.8.2008 10:38:26)

Lavantauti kirjoitti: (8.8.2008 7:44:44)

Ok,sais miuroihin uudet varret kokeiltavaksi.

Nipponit sopivat hyvin mihin lapoihin tahansa, mutta mielestäni Miurat suorastaan vaativat niitä…

Nyt Nipponit saavat seurakseen vain Wishonin 560mc:t. Saas katsoa miten kyseinen kombo toimii. Jos jollain kokemusta kyseisistä lavoista niin ei muuta kun ääntä kuulumaan ja kehumaan / haukkumaan.

Kokeilin Mizunon MP57 mailoja kyseisillä Nipponin varsilla ja oli aikas namun tuntoiset….pitäsköhän vaihtaa mailat.

iBall kirjoitti: (8.8.2008 12:29:15)
    Nyt Nipponit saavat seurakseen vain Wishonin 560mc:t. Saas katsoa miten kyseinen kombo toimii. Jos jollain kokemusta kyseisistä lavoista niin ei muuta kun ääntä kuulumaan ja kehumaan / haukkumaan.

TW 560 MC lavat on laatukamaa, kaduttaa hiukan, että tuli yhdet myytyä pois.
    11 v. poikani pelaa sellaisilla ja rakastaa niitä, eilen etuysi 37 keltaisilta :o.
    (Hänellä tosin TT DLG SL regut)

Kiitokset vaan Lavikselle varsista (juuri hain postista).Taitaa varret saada seuraksi ihan samat vanhat taylorit sittenkin. Nyt vaan asennuttamaan johonkin. Yllättävän hinnakasta on tuo asennus! Tai sitten en vaan pysy nykyhinnoista enään kärryllä. Käsittääkseni toimenpide lavat irti vanhoista ja lavat uusiin varsiin ei hirveän vaativa / aikaavievä tehtävä ole ! (korjatkaa jos väärässä). Ymmärtääkseni myös liekulmien ja loftien säätökin käy melko nopeasti! Harmi kun en ole itse ennen vaihtanut niin ei viitti näitä ’ykkösmailoja’ uhrata testiksi.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311643 kohteessaNipponin varret

Etusivu Foorumit Välineet Nipponin varret