Aihe: Nike SQ Sumo Square 5900 Driver - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Nike SQ Sumo Square 5900 Driver

Etusivu Foorumit Välineet Nike SQ Sumo Square 5900 Driver

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olisi tarkoitus ostaa tuo otsikossa mainittu raivaaja. Onkos jollain täällä kokemuksia kyseisetä mailasta?? Tuota olisi tarjolla kolmella eri varrella: – Mitsubishi Diamana Yellow Board – UST Proforce V2 65 – Aldila VS Proto 65 Ensiksimainittua saa reguna ja stiffinä, kahta jälkimmäistä vain stiffinä. Suosituksia otetaan vastaan myös varsivalinnassa. Nostokulmaksi suunnittelin 10,5 asteista. Hyvän draivin mitta nykyisellä kepillä kantaa n. 220-240m. Ja swingilläni on tapana nostaa pallo turhankin korkealle.

Käsittääkseni toi Sumo Square nostaa pallon korkeammalle, kuin muiden valmistajien saman nostokulman mallit. Eli olisko jopa 9,5 asteinen paikallaan?

kekkonen kirjoitti: (27.7.2009 20:23:48)
    Käsittääkseni toi Sumo Square nostaa pallon korkeammalle, kuin muiden valmistajien saman nostokulman mallit. Eli olisko jopa 9,5 asteinen paikallaan?

Itse taas väittäisin, että itse nuppia enemmän tekemistä on varrella. Tosta itse valinnasta sen verran, että noilla lyöntipituuksilla ei vielä kannattane ottaa stiff-vartta, vaan regular-varsi leinee parempi vaihtoehto.

Samba kirjoitti: (27.7.2009 20:34:17)
    Itse taas väittäisin, että itse nuppia enemmän tekemistä on varrella.

Olet väärässä.
    Kaikkein eniten välinepuolella pallon lennon korkeuteen vaikuttaa nupin loft.

Mika Hekkanen kirjoitti: (27.7.2009 22:06:27)

Olet väärässä.

Olen sisäistänyt tämän asian, mutta tarkoitinkin tilannetta jossa loftit ovat samat. Tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut, että tällöin varrella voidaan säädellä sitä, kuinka korkealla pallo nousee, jos loft pysyy samana.

Samba kirjoitti: (27.7.2009 23:11:32)
    Olen sisäistänyt tämän asian, mutta tarkoitinkin tilannetta jossa loftit ovat samat. Tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut, että tällöin varrella voidaan säädellä sitä, kuinka korkealla pallo nousee, jos loft pysyy samana.

Jopa nuppien valmistustoleransseilla loftin suhteen on yhtä paljon vaikutusta pallon kaareen kuin varsivalinnalla. Tyypillisesti loftit ovat +/- 1 asteen haarukassa valmistukselle annettuihin spekseihin, joka nykyisin ei ole lähellekään aina sama kuin nupin ilmoitettu loft.

El ninó kirjoitti: (27.7.2009 18:06:54)
    Olisi tarkoitus ostaa tuo otsikossa mainittu raivaaja. Onkos jollain täällä kokemuksia kyseisetä mailasta??
    … kantaa n. 220-240m. Ja swingilläni on tapana nostaa pallo turhankin korkealle.

clips
    ’Käsittääkseni toi Sumo Square nostaa pallon korkeammalle, kuin muiden valmistajien saman nostokulman mallit. Eli olisko jopa 9,5 asteinen paikallaan?’
    clips
    No mä sain melkein kuvatunkaltaisen sumon viime viikolla, sillä mitsun regular varrella ja 11,5 loft. Lyöntipituus about sama kuin aloittajalla ja myös taipumista korkeahkoon lyöntiin.
    Pähkäilin itsekin 10,5 ja 11,5 välillä ja otin suuremmalla loftilla kun ajattelin vähän uhrata pituutta sen eteen, että osuisi väylälle paremmin. Ei toiminut mulla, nyt kun se vie liian ylös niin rulli jää lyhyeksi eikä oikein luottoa lyöntiin/mailaan muutenkaan löydy. Johtunee ehkäsiitä, että nyt kun yritän jotenkin lyödä matalampaa niin svingi ei ole ’luonteva’ ja hajontaa on runsaasti. Elikkä hyvä maila mutta ei nyt ihan sen hypetyksen arvoinen… ehkä siihen vielä tottuu tai sitten pitäis vaihtaa matalampiloftiseen…

Jees. ..ja kiitoksia ajatelmista.

Sieltä lähti nyt sitten tulemaan kyseinen kepukka 10,5 loftilla ja tuolla Mitsun regu-varrella.

Laitoinpa itsekkin tulemaan samanlaisen onlinegolffista, on sen verran halpa.

Tänään tuli paukuteltua ensimmäinen rundi uudella Sumolla…ja täytyy sanoa, että mainio ajuri on kyseessä. Aikaisempi 12 asteina Ram nosteli pallit vähän turhan ylös, mutta 10,5 sumolla kuulat lähtevät aika mukavassa kulmassa ilmoille. Ei oikein millään meinannut saada huono draivia aikaiseksi :).
    Mutta siis kaiken kaikkiaan hintansa väärtti.

Eiköhän lähes kaikki 1-2 v vanhat ajurit ole hintansa väärttejä verrattuna muutamien vuosien takaisiin keppeihin. Kunhan ei ole liian jäykkä tai liian pieni kulma. Bägissä 9.5 stiff sumo, kun sai halvalla. Hyvin pärjää, mutta fitaten mm. varen vaihdolla sais varmaan metrejä lisää. Ei viitsi turhiin metreihin pistää satasia. Lyöntikin on niin vakio, ett välillä tulee slice ja välillä kainalohook, toki aiempaa harvemmin.

kekkonen kirjoitti: (28.7.2009 18:04:37)
    Laitoinpa itsekkin tulemaan samanlaisen onlinegolffista, on sen verran halpa.

Nyt ne vasta halpoja on. Tosin reguvarrella vain 11.5 asteista. Mutta pistin tilaukseen ihan sokkona, eiköhän se vanhan 12 asteisen warbirdin veroinen ainakin ole…

Millä varrella toi kannattais ottaa? Tasoitus 20, aikaisemmin TaylorMadet 10.5 reguna toiminu hyvin.

Nyt olis Onlinessa regua tarjolla 11.5 Diamanan varrella, paremmat varret Aldila ja UST olis stiffinä.

Tuossa Diamana-varressa vissiin aika korkea launch angle, yhdistettynä 11,5-asteiseen nupin loftiin saattaa lähettää palloa turhan korkealle, en sitten tiedä että miten sulla on draiverilla yleensä lähteny, korkealle vai matalalle. Tolla varrella ottaisin itte ehkä 9,5-asteisena, muilla varsilla 10,5. Kaverilla tuo 10,5-asteisena Diamanan reguvarrella ja lähtee melko korkealle, mut kyl se pitkälle silti sillä lyö ja suoraan tai pientä drawta.

Mulla on TM 10.5 reguna toiminut kohtuu hyvin, enemmänkin matalahkoa tullut kuin korkeata. Draivitempo smooth, pienellä draw:lla hyvät draivit 220-240m. Valitettavasti Sumoa ei saa nyt Onlinesta 10.5 reguna.

Tässä nyt järkevät vaihtoehdot mulle olisivat 9.5 regu Diamana tai 11.5 stiff Aldila VS Proto. Tuo Aldila ilmeisesti heittää palloa vähän matalampana: ’Ideal for players seeking a penetrating trajectory, medium spin and control’, siksi ajattelin 11.5 loftilla, tosin stiff ei olisi minulle ideaali.

Oma sumo tuli tuossa muutama viikko sitten juurikin 10,5 kulmalla ja regu-varrella. Ja tosi tyytyväinen olen kyllä ollut.
    Kepukan tilaamisen jälkeen olin vähän huolestunut, kun kuulin tarinaa, että tuo sumo diamanan regulla nostelisi palloa aika korkealle……tuo kun oli ongelma edelliselle ajurillani. Mutta pitää sanoa, että aika optimi-kaaressa tuntuu kuukunu nyt lähtevän.
    Ja yllättävän hyvin on silmä tuohon leipälapioon tottunu… 😉

sumo s=ruma 😀

Mika Hekkanen kirjoitti: (27.7.2009 22:06:27)

Olet väärässä.

Toki näin..lyöntityylillä sitten vaikutetaan lennon pituuteen. Mitä enemmän spinniä ja mitä enemmän lapaa tuodaan ylhäältä alas sitä pienemmällä loftilla voidaan lyödä kauemmas.

-no eagle- kirjoitti: (28.8.2009 17:29:23)
    Toki näin..lyöntityylillä sitten vaikutetaan lennon pituuteen. Mitä enemmän spinniä ja mitä enemmän lapaa tuodaan ylhäältä alas sitä pienemmällä loftilla voidaan lyödä kauemmas.

Eih.
    Mitä enemmän lapa liikkuu osumassa alhalta ylöspäin, sitä pienemmällä loftilla voidaan saavuttaa pituuden kannalta mielekäs pallon lentokaari.
    Lisäksi kovaa lyövät tuskailevat yleensä enemmän liiallisen spinnin kanssa kuin liian vähäisen spinnin kanssa.

Mika Hekkanen kirjoitti: (28.8.2009 19:28:24)

-no eagle- kirjoitti: (28.8.2009 17:29:23)

Eih.
    Mitä enemmän lapa liikkuu osumassa alhalta ylöspäin, sitä pienemmällä loftilla voidaan saavuttaa pituuden kannalta mielekäs pallon lentokaari.
    Lisäksi kovaa lyövät tuskailevat yleensä enemmän liiallisen spinnin kanssa kuin liian vähäisen spinnin kanssa.

Nimenomaan näin.

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308650 kohteessaNike SQ Sumo Square 5900 Driver

Etusivu Foorumit Välineet Nike SQ Sumo Square 5900 Driver