Aihe: Naisten pallot - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Naisten pallot

Etusivu Foorumit Välineet Naisten pallot

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tervehdys kaikille, Sellainen ongelma tuli eteen, kun hankin vaimolle mailat, jotta pääsee harrastuksen makuun, mutta miten on noiden naisille tarkoitettujen pallojen kanssa. Kannattaako ostaa näitä vai täyttääkö bägin ihan perus unisex-Wilsoneilla?

MikaelS kirjoitti: (28.6.2011 14:48:37)
    Tervehdys kaikille,

Sellainen ongelma tuli eteen, kun hankin vaimolle mailat, jotta pääsee harrastuksen makuun, mutta miten on noiden naisille tarkoitettujen pallojen kanssa. Kannattaako ostaa näitä vai täyttääkö bägin ihan perus unisex-Wilsoneilla?

Ihan sama mitä palloja kunhan on vaaleanpunaisia ja vielä erisävyisiä;)

EFC

Rauski kirjoitti: (28.6.2011 17:53:07)
    Ihan sama mitä palloja kunhan on vaaleanpunaisia

Näinpä, pelaahan se Paula Greamerkin pinkillä palolla. Olikohan niin että vain pyhäpäivinä, mutta kuitenkin.
    Sen verran asian vierestä, että nuo naisten pallot ovat hieman pehmeämpiä ja sopivat siten paremmin rauhallisemmin lyöville (hitaampi mailanpään nopeus). Niitä sitten jotkut miehetkin käyttävät salaa, tai ostavat Preceptin Laddie -palloja.

EFC kirjoitti: (28.6.2011 18:10:02)

Rauski kirjoitti: (28.6.2011 17:53:07)
    Ihan sama mitä palloja kunhan on vaaleanpunaisia

Näinpä, pelaahan se Paula Greamerkin pinkillä palolla. Olikohan niin että vain pyhäpäivinä, mutta kuitenkin.
    Sen verran asian vierestä, että nuo naisten pallot ovat hieman pehmeämpiä ja sopivat siten paremmin rauhallisemmin lyöville (hitaampi mailanpään nopeus). Niitä sitten jotkut miehetkin käyttävät salaa, tai ostavat Preceptin Laddie -palloja.

HYSSSSSS!!!

Itseasiassa tuon jälkeen päädyin eessuntaas-kokeilujen jälkeen Wilson Dx2 Soft pyörylään, jota en vaihda edes Turun sinapilla, vai mikälie Aura-Påland se nykyään onkaan. Että unisexiä täällä.

Vakavasti puhuen, kuten tiedät, ihan sama millä palloilla aloittelija pelaa. Suurin ero aloitteijalle lie että valkoiset löytyy syksyllä metsistä ja väylän vierestä punaisia paremmin.

Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin, sillä muistaakseni Laddie tarkoittaa poikaa. Lassie on taas se vastaava tyttömäisempi nimitys.

asdfg kirjoitti: (29.6.2011 9:42:43)
    Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin, sillä muistaakseni Laddie tarkoittaa poikaa. Lassie on taas se vastaava tyttömäisempi nimitys.

Olet, mutta kyllä Laddie tarkoittaa poikaa.
    Alunperin Precept teki palloja ’Lady’-alabrändillä, joka sopi hyvin myös hiljaisemalla mailanpään nopeudella operoiville miespelaajille. Testosteronipoliittisista syistä eivät miehet kuitenkaan voineet pelata naisten pallolla, joten Precept toi markkinoille ’Laddie’-alabrändin, joka on more or less sama pallo kuin tuo ’Lady’.

asdfg kirjoitti: (29.6.2011 9:42:43)

EFC viitannee siihen, että ellen tarinaa väärin muista, Laddie oli ennen naisille suunnattu pallo toisella nimellä. Olisikohan ollut vielä Lady niminen? Miehet kun myöskin tykästyivät palloon, niin eihän miehet voi lady-palloja käyttää ,notta nimi muutettiin Laddieksi.

Työt kun häiritsee harrastuksia ja viestin kirjoittamiseen meni reilut puoli tuntia, niin tuli perusteellisesti jopa kahteen kertaan asia sitte näköjään selvitettyä 🙂

Olis ollu vielä mukava saada ihan naisnäkökulmaa tähän palloasiaan, mutta taitaa olla aika vähissä aktiiviset naiset foorumilla.

Juu eiköhän se ole selvä, että täytän rouvan bägin pehmeillä Wilsoneilla, joita jostain syystä löytyy jo entuudestaan kotoa. Voi sitten tarvittaessa lainata sieltä. Pakko kuitenkin lisätä, että on mulla Titujakin kaapissa!

Hei!

Palloasiaan naisnäkökulmaa. Itse pelaan lady-palloilla (eikä vain värin takia).
    Mutta oma kokemukseni on myös, että kun mailanpään nopeus ei ole niin suuri, pallot lentävät hyvin ja toiseksi putatessa nopealla greenillä toimivat paremmin, kuin ’kovat pallot’.

Mutta kuten keskustelussa on tuotu esiin, harrastelijapelaajan peliin / tuloksiin ei pallolla ole merkittävää vaikutusta. Enemmänkin kai ’luottamus omien välineiden’ toimivuuteen. Ja eräs pro sanoikin, että golfissa on erityisen tärkeää, että välineet myös näyttävät omilta – tämä lienee naisia miellyttävä näkökulma :-).

pinkkitäti kirjoitti: (29.6.2011 21:16:02)
    Ja eräs pro sanoikin, että golfissa on erityisen tärkeää, että välineet myös näyttävät omilta – tämä lienee naisia miellyttävä näkökulma :-).

Mä näin kerran kun yhdellä ’ladyllä’ oli ihan uudet huippumailat ja todella makeen näköinen bägi, ei näyttänyt kovinkaan ’omilta’.

Henkka kirjoitti: (29.6.2011 10:46:53)
    Laddie oli ennen naisille suunnattu pallo toisella nimellä. Olisikohan ollut vielä Lady niminen?

Nykyinen Laddie X on vain aivan eri pallo kuin vanha Laddie/MC Lady.

KL

Mika Hekkanen kirjoitti: (30.6.2011 10:26:52)

Henkka kirjoitti: (29.6.2011 10:46:53)
    Laddie oli ennen naisille suunnattu pallo toisella nimellä. Olisikohan ollut vielä Lady niminen?

Nykyinen Laddie X on vain aivan eri pallo kuin vanha Laddie/MC Lady.

Niin todellakin on! Erehdyin muutama vuosi sitten ostamaan noita äksiä tarjouksesta ja siellä ne ovat vieläkin pallokaapissa. Paitsi muutama, jotka ehdin kajauttaa metsiin tahi vesistöihin.

EFC kirjoitti: (28.6.2011 18:10:02)

Mä en salaile ollenkaan että pelaan tälläsillä Wilsoneilla:

Väri on kuitenkin, pinkkiä nauhaa lukuunottamati, valkoinen.

Lady -näkökulmaa täältäkin….

Alussa lienee aivan sama, millä palloilla sitä pelaa, kunhan yrittää vain osua siihen palloon :).

Mutta kun taidot kasvaa, niin aika pian huomaa sen, että pallolla on merkitystä. Tärkeintä kait kuitenkin siinä vaiheessa on se, että pyrkii pelaamaan mahdollisimman samanlaisilla palloilla.

Itse tulee useimmiten ostettua noita…

Ja vaikka lady olenkin, niin ei vaaleanpunaisia palleja kiitos :D!

GolfBot kirjoitti: (4.7.2011 21:59:32)
    Lady -näkökulmaa täältäkin….

Ja vaikka lady olenkin, niin ei vaaleanpunaisia palleja kiitos :D!

No ton nyt voi ymmärtää ainakin kahdella tavalla.. 🙂

Onkos noiden golfsinkkujen toiminnassa havaittavissa jotain ’positiivistä syrjintää’, vai mikä se poliittisesti korrekti termi taas olikaan?

Kirjoitaytte mm.

– Nykyinen Laddie X on vain aivan eri pallo kuin vanha Laddie/MC Lady.

– Niin todellakin on! Erehdyin muutama vuosi sitten ostamaan noita äksiä tarjouksesta ja siellä ne ovat vieläkin pallokaapissa. Paitsi muutama, jotka ehdin kajauttaa metsiin tahi vesistöihin.

No, voisiko joku kertoa miten tämä nykyinen Laddie X eroaa siitä edellisestä Laddiestä ja miksi tämä nykyinen pallo olisi niin huono, että kelpaa vain komeroon?

Olen itse pelannut Laddiellä vuosia, ehkä 8-9 vuotta, eikä koskaan ole mieleeni juolahtanut , että sitä asiaa pitäisi jotenkin peitellä tai häpeillä. Päin vastoin, olen kehunut ja suositellut Laddietä kaikille kavereillenikin. Kukaan meistä ei ole sitä vielä kelvottomaksi havainnut. Paljon mukavampi sillä ainakin minun on ollut pelata kuin esim. löytämilläni Pro V1:llä. Tosin kaikki vanhat Laddiet ovat hukkuneet ajat sitten, joten en pääse rinnakkain vertailemaan vanhoja versioita nykyistä X:ää vastaan. Siksi kysyn: Miten ne eroavat toisistaan, mitkä ominaisuudet ovat erilaiset?

GolfBoissa syrjintää? Ei missään nimessä! Tai miten sen nyt ottaa – ainoa pääsyvaatimus on, että liittymisvaiheessa tulee olla sinkku, jos tämä tarkoittaa, että syrjitään parisuhteessa olevia golfareita, niin sitten :). Toisaalta, jos liittymisen jälkeen ’sinkkustatus’ muuttuu, niin ketään ei sen jälkeen eroteta ’kerhosta’.

KL

Lagopus kirjoitti: (5.7.2011 0:35:44)
    Kirjoitaytte mm.

– Nykyinen Laddie X on vain aivan eri pallo kuin vanha Laddie/MC Lady.

– Niin todellakin on! Erehdyin muutama vuosi sitten ostamaan noita äksiä tarjouksesta ja siellä ne ovat vieläkin pallokaapissa. Paitsi muutama, jotka ehdin kajauttaa metsiin tahi vesistöihin.

No, voisiko joku kertoa miten tämä nykyinen Laddie X eroaa siitä edellisestä Laddiestä ja miksi tämä nykyinen pallo olisi niin huono, että kelpaa vain komeroon?

Olen itse pelannut Laddiellä vuosia, ehkä 8-9 vuotta, eikä koskaan ole mieleeni juolahtanut , että sitä asiaa pitäisi jotenkin peitellä tai häpeillä. Päin vastoin, olen kehunut ja suositellut Laddietä kaikille kavereillenikin. Kukaan meistä ei ole sitä vielä kelvottomaksi havainnut. Paljon mukavampi sillä ainakin minun on ollut pelata kuin esim. löytämilläni Pro V1:llä. Tosin kaikki vanhat Laddiet ovat hukkuneet ajat sitten, joten en pääse rinnakkain vertailemaan vanhoja versioita nykyistä X:ää vastaan. Siksi kysyn: Miten ne eroavat toisistaan, mitkä ominaisuudet ovat erilaiset?

Vanha Laddie oli pehmoinen pinnaltaan ja spinnasi varsin hyvin. Laddie X kopsahtaa jo putterinkin lapaan eikä spinnistä ole tietoakaan. Aika huonoja ovat löytämäsi rovikat olleet, jos Laddie X on mukavampi käytössä. Tai sitten olet mieltynyt kovaan palloon pehmeän sijaan.

Miksi kummassa käyttämäänsä palloa pitäisi hävetä? Jos siitä pitää, niin sehän ei kuulu muille. Vähän sama juttu kuin vaimon kanssa, valitsitko hänet itseäsi vai kavereitasi varten? Noin siis niinkuin vähän kärjistäen.

Oma lempipallo on Titun NXT, mutta pääasiassa pelaan pyöreillä valkoisilla palloilla, joita olen saanut, löytänyt tai ostanut edullisesti. Srixonin distancekin kelpaa hyvin kun lyönti on kateissa ja palloja hukkuu paljon. Ainoa pallo, jota en ota mukaan metsästä on Ultra.

Toivottavasti ei ole pitkään sinun ongelmasi.

Minullakin on tämä samainen pallo lempparina. Kulmat vaan pitäisi hioa.

Golf pallossa on 300 koloa.

Mitä jos hiotaan muutania reunoja? Olisiko ensimmäinen kerta?

Mitä vastaan kun jälkikpolvi kysyy?

Tämä on kuin lukisi Umberto Ecoa, paitsi että siitä ymmärsi sentään puolet.

KL

Q8 kirjoitti: (6.7.2011 7:28:38)
    Tämä on kuin lukisi Umberto Ecoa, paitsi että siitä ymmärsi sentään puolet.

Sama fiilis tuli minulle, tosin eri kirjailija kyseessä…

Ulla on erilainen, ei voi muuta sanoa.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 34)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #304163 kohteessaNaisten pallot

Etusivu Foorumit Välineet Naisten pallot