Aihe: Muutama lantti kovaosaisille - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Muutama lantti kovaosaisille

Etusivu Foorumit Yleistä Muutama lantti kovaosaisille

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hieno juttu, kiitos Henkalle!

Kymppi liikenee opiskelijaltakin!

Kottis

tgc

Minun lanttini (25 e/kk) ovat jo pitkälti toista vuotta menneet kummipojalle, 9, Keniaan.
    Lisäksi lähettelen noin kerran kuussa pikku lahjapaketteja Kemboille ja hänen perheelleen – josta tosin isä puuttuu.

Kummilapsensa voi jokainen itse valita useasta eri kehitysmaasta, kaikki tarpeellinen tieto löytyy:

http://www.kummi.fi

Tulkaa mukaan t. Juha Mieto, Kari Tapio
    ja

Mukana ollaan.

Tällä summalla saa reilut 700 kg perunaa, tai vaikkapa reilut 200 kg kinkkua. Looginen ajattelutapa (omani siis, joka ei välttämättä sitten kuitenkaan ole ihan mahdottoman looginen) olisi valmis tekemään päätelmän ,notta yksi keskivertoaikuinen mahdollisesti saisi vatsansa täyteen noin 700 kg:n määrästä ruokaa, huomioiden joulunaikaiset kotikaljat, maidot, yms… Varmaan suhdelukuna voisi olla vaikkapa 35 % kinkkua, 65 % perunaa / muuta vastaavan hintaista tilpehööriä. Tai vaihdetaampa sana tilpehööri, sanaan muihin vastaavan hintaisiin ’lisukkeisiin’. Jotenkin tuo tilpehööri ei tässä yhteydessä kuulostanutkaan kovin empaattiselta. Mutta siis tuo suhdeluku on arvioitu kopio omista Jouluruokailutottumuksistani.

Joten siis ihan tässä nopeasti huolimattomasti laskettua kahden minuutin excel-avun kera (joka ei varmasti ole järkevää ja jonka joku tulee ziljardisosasekunnissa oikaisemaan) päädyin laskennalliseen tulokseen:

Jaettava summa => 721 e
    Perunan laskennallinen kilohinta => 1 e/kg
    Kinkun laskennallinen kilohinta => 3,5 e/kg
    Summalla saatava perunamäärä => 721 kg
    Summalla saatava kinkkumäärä => 206 kg
    Perunoita verrattuna perunasuhdelukuun (65%) => 468,65 kg
    Kinkkua verrattuna kinkkusuhdelukuun (35%) => 72,21 kg
    Yhteensä perunaa & kinkkua => 540,75 kg
    Joulupäivällisiä => 772 kpl

Se on ihan HEVETINMOINEN määrä ihmisiä!!! Keskisen kotipitäjässä Tuurissa, joka neljäs ihminen saisi tällä summalla joulupäivällisen.

Kenellä teillä on 772 kaveria joille voisitte antaa joulupäivällisen. Ei minulla ainakaan.

🙂

Niin ja siis summahan tällä hetkellä on 721 €

Upeaa, kaikki te 🙂

Henkka kirjoitti: (1.12.2007 19:22:59)
    Taas tulee joulun aika joka on yksinäisille ja kovaosaisille ehkäpä se vuoden vaikein hetki. Joillakin ei ole varaa ostaa golfosakkeita, pelioikeuksia, greenfeetä, tai edes mailaa. Ei asuntoa, tietokonetta, nettiyhteyttä ei edes ruokaa.

Pelastusarmejan Joulupatakeräyksessä voi halukkaat antaa näille vähäosaisille pienen valon Joululahjaksi. Perustin pelastusarmejan Joulupatakeräykseen meille oman potin nimellä Golfpiste.com ja sijoitin sinne pohjakassaksi 10 €. halukkaat voivat linkin kautta osallistua apuun.

Viimeksi (olikohan vuona 2004?) vastaavassa keräyksessä 122 forumilaista saimme kasaan kunnioitettavat 1757 € joka oli suomen kymmenenneksi suurin lahjoitussumma. Periatteenahan kannattaa pitää, että yksi vitosen lahjoitus on enemmän kuin yksi lahjoittamaton satanen, eli liian pienellä summalla ei kannustustaan voi antaa. Jokainen halunsa mukaan.

Golfpiste.com:in jouluapu vähempiosaisille

Kiitos muistutuksesta Henkka!

Henkka kirjoitti: (5.12.2007 22:31:14)
    Tällä summalla saa reilut 700 kg perunaa, tai vaikkapa reilut 200 kg kinkkua. Looginen ajattelutapa (omani siis, joka ei välttämättä sitten kuitenkaan ole ihan mahdottoman looginen) olisi valmis tekemään päätelmän ,notta yksi keskivertoaikuinen mahdollisesti saisi vatsansa täyteen noin 700 kg:n määrästä ruokaa, huomioiden joulunaikaiset kotikaljat, maidot, yms… Varmaan suhdelukuna voisi olla vaikkapa 35 % kinkkua, 65 % perunaa / muuta vastaavan hintaista tilpehööriä. Tai vaihdetaampa sana tilpehööri, sanaan muihin vastaavan hintaisiin ’lisukkeisiin’. Jotenkin tuo tilpehööri ei tässä yhteydessä kuulostanutkaan kovin empaattiselta. Mutta siis tuo suhdeluku on arvioitu kopio omista Jouluruokailutottumuksistani.

Joten siis ihan tässä nopeasti huolimattomasti laskettua kahden minuutin excel-avun kera (joka ei varmasti ole järkevää ja jonka joku tulee ziljardisosasekunnissa oikaisemaan) päädyin laskennalliseen tulokseen:

Jaettava summa => 721 e
    Perunan laskennallinen kilohinta => 1 e/kg
    Kinkun laskennallinen kilohinta => 3,5 e/kg
    Summalla saatava perunamäärä => 721 kg
    Summalla saatava kinkkumäärä => 206 kg
    Perunoita verrattuna perunasuhdelukuun (65%) => 468,65 kg
    Kinkkua verrattuna kinkkusuhdelukuun (35%) => 72,21 kg
    Yhteensä perunaa & kinkkua => 540,75 kg
    Joulupäivällisiä => 772 kpl

Se on ihan HEVETINMOINEN määrä ihmisiä!!! Keskisen kotipitäjässä Tuurissa, joka neljäs ihminen saisi tällä summalla joulupäivällisen.

Kenellä teillä on 772 kaveria joille voisitte antaa joulupäivällisen. Ei minulla ainakaan.

🙂

TÄMÄ OLI AIVAN TURHAA VITTUILUA!!!! erästä nimimerkikiä kohtaan; olen pettynyt
    tästä kommentistasi, vaikka ehkäpä se oli sinun mielestäsi ’hauska’

poa annua kirjoitti: (5.12.2007 23:03:26)
    TÄMÄ OLI AIVAN TURHAA VITTUILUA!!!! erästä nimimerkikiä kohtaan; olen pettynyt
    tästä kommentistasi, vaikka ehkäpä se oli sinun mielestäsi ’hauska’

Jos joku nimimerkki auttaa herättämään ihmisiä hyvän tarkoituksen puolesta, niin olkoon.. Itse pidin tuota aika hauskana vetona – empaattisempaa olentoa kuin tilpehööri joulukuussa saa etsimällä hakea..

Hyvän asian puolesta

Tilpehööri kirjoitti: (5.12.2007 23:12:13)
    Jos joku nimimerkki auttaa herättämään ihmisiä hyvän tarkoituksen puolesta, niin olkoon. Itse pidin tuota aika hauskana vetona – empaattisempaa olentoa kuin tilpehööri joulukuussa saa etsimällä hakea..

Hyvän asian puolesta

Asiaa!

Tuota minä jo kutsun Joulumieleksi 🙂

Kybällä mukana ja saantikylläistä Joulua itse kullekin säädylle.

Vajaassa viikossa olemme lahjoittaneet 805 euroa.

#470249 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nostetaan aihe esille, kun niin hyvästä asiasta on kyse. Omia roposia on laitettu ja tarkoitus olisi vielä käydä tekemässä materiaalinen lahjoitus mm. vaateavun muodossa, kunhan pata lähikulmille ilmaantuu tuossa viikonlopun aikoihin. Rahallisesti varmaan ainakin muutaman uuden mailan arvosta.

Vaikka meillä golfin harrastajilla onkin varmasti materiaaliset asiat kunnossa ja pöydässä ruokaa niin kaikilla kanssaihmisillä ei ole asiat oikeasti ihan niin hyvin täällä kotimaassakaan. Useasti ajelen työmatkalla leipäjonon ohi ja kyllä se aina herättää tajuamaan, että itsellä on asiat oikeasti ihan hyvin vaikka draivi välillä slaissaakin ja joskus tulee chipattua soketteja.

Ei kotimaan vähäosaisten auttamisen tarvitse kilpailla muiden avustuskohteiden kanssa, tuleehan tuota kuukausittaista kummimaksua itsekin maksettua aasialaisen kummilapsen yhteisön tukemiseksi. Veronpalautuksista liikenee kuitenkin joulun aikaan pieni ekstra vielä Joulupataankin laitettavaksi.

Eiköhän meitä auttamiskykyisiä ja -haluisia ole golfyhteisössämmekin enemmän kuin 54 (tilanne äsken, kun Pelastusarmeijan sivulta katsoin). Edes yhden tupakka-askin tai parin rangepoletin hinnan verran luulisi jokaiselta irtoavan.

Suuret kiitokset golfveli Henkalle tämän tärkeän asian esilletuomisesta!

Rauhallista joulua ja suoria draiveja vuodelle 2008!

#470250 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Muutama lantti kovaosaisille? Valitettavasti ei heru euron euroa, Jos kerääjänä olisi joku muu Foorumi kuin tämä, jossa olen saanut vain paskaa päin näyttöä yli vuoden ajan! JA vielä tuo ’Jäähy’ kuin pikkujoulu lahjaksi. Ajatus on hyvä, mutta kun se saatu ruoka jonka nuo vähäosaiset saa vaihdetaan kuitenkin viinaan, tai se jonkun kaupan ’ostopiletti’ ei onnistu!! (suurimmalla osalla homma toimii noin,älkää väittäkö kyllä tiedän!)

Ja sioitukseni tällaiseen asiaan, olisi ollut vähintään Titun ProV1 pallolaatikon hinta, mutta valitettavasti (taas) EN TOIVOTA EDES HYVÄÄ JOULUA.

#470251 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hyvää joulua sinullekin, Aplel.

#470252 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aplel kirjoitti: (11.12.2007 18:18:05)
    Muutama lantti kovaosaisille? Valitettavasti ei heru euron euroa, Jos kerääjänä olisi joku muu Foorumi kuin tämä, jossa olen saanut vain paskaa päin näyttöä yli vuoden ajan!

Noh älä ole aatu noin vaatimaton!! Kyllä sitä samaa tavaraa olet kaksinverroin ympärillesi kylvänyt! =)

#470253 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (11.12.2007 18:31:46)

Aplel kirjoitti: (11.12.2007 18:18:05)
    Muutama lantti kovaosaisille? Valitettavasti ei heru euron euroa, Jos kerääjänä olisi joku muu Foorumi kuin tämä, jossa olen saanut vain paskaa päin näyttöä yli vuoden ajan!

Noh älä ole aatu noin vaatimaton!! Kyllä sitä samaa tavaraa olet kaksinverroin ympärillesi kylvänyt! =)

Lähenkös kaivelemaan wanhat viestit? Mitenhän päin tuo asia mahtaa olla? Tai ei tarvitse, ei sellaisiakaan mitkä on poistettu, ne on jo ’tallessa’. (hymiö):.::::

#470254 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kiara kirjoitti: (11.12.2007 14:24:24)
    Nostetaan aihe esille, kun niin hyvästä asiasta on kyse.
    Rauhallista joulua ja suoria draiveja vuodelle 2008!

Aattonhan on vielä aikaa..

#470255 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    kr

Tällä kertaa haastan mukaan kaikki ns kaukojäsenet 1,5 kuukauden jäsenmaksun suuruisella euromäärällä. Ei pitäisi olla iso raha edes kakelle!

#470256 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    tgc

Aika monet ovat kehuskelleet, että ovat ’kilauttaneet kympin’ Pelastusarmeijan pataan tai tilille.

Kuitenkin Pelastusarmeijan kautta hommattu kunnollinen ruokakassi lapsiperheelle kotimaassa maksaa 60 euroa.

Siis kahisevaa pataan eikä ylijäämä-senttejä.

Todella persaukiset, mutta silti auttamishaluiset voivat lahjoittaa neljällä eurolla huovan pakolaiselle Suomen Punaisen Ristin kautta.’

Taasen tuntuvaa apua antava kustantaa 500 eurolla lukion tai ammattioppilaitoksen kirjat nuorelle vuodeksi Suomessa; Pelastakaa lapset ry.

Näitä on muitakin tärkeitä: itse rahoitan World Visionia kummilapsen muodossa, sitten on Unicef, Suomen Pakolaisapu ry, Kirkon Ulkomaanapu.

Vielä on suora auttaminen. Usein, varsinkin alkoholiliikkeiden lähettyvillä liikkuu tovereita, osa heistä sotainvalideja, joilta puuttuu viisi euroa ’aamupuurosta’. Näillekin, lähimmäisiäni ihmisinä hekin, annan heille heidän viisi-eurosensa.

En ota tänä vuonna vastaan yhtään joulahjaa enkä myöskään anna niitä. Tänä vuonna joulun markkinahumuun on kaupan muodossa käytetty rahaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Se saa minut voimaan pahoin.

Rauhallisia pyhiä.

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #470215 kohteessaMuutama lantti kovaosaisille

Etusivu Foorumit Yleistä Muutama lantti kovaosaisille