Aihe: Muut urheilulajit ja pallopelit golfin pelaamisen apuna. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Muut urheilulajit ja pallopelit golfin pelaamisen apuna.

Etusivu Foorumit Yleistä Muut urheilulajit ja pallopelit golfin pelaamisen apuna.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jukka-62 kirjoitti: (14.8.2006 18:39:23)
    Oulussa olen huomannut, että erinomaiset jääpallopelaajat ovat erittäin nopeasti singelipejaajia golfissa…onko kukaan muu huomannut samaa ? Ilmeisesti juuri jääpallolyönti on erittäin lähellä golflyöntiä vai kuinka ??

Ilman muuta jääpallo! Työkaverini aloitti pelaamaan 45-vuotiaana ja parissa vuodessa pelasi itsensä singeliksi. Ja svingi on kuin suoraan Fred Couplesilta.

Viikko sitten törmäsin Porvoon kentällä HIFK:n vanhaan jääpalloilijaan, jonka händäri oli 25 tai sinnepäin. Mies (noin 40 v.) oli harrastanut golfia kokonaista yhden kuukauden !! Backswingi oli aika lyhyt, mutta mailan lapa heilahti ranteiden avulla lähettäen pallon käsittämättömän pitkälle. Ja suoraan. Turha kai mainita, että miehen tasoitus putosi myös tuolla kierroksella…

Jäsen XXL kirjoitti: (15.8.2006 10:52:45)
    Minä pelasin nuorempana koripalloa. Kehittelin siinä aikani kuluksi aivan uudenlaisen heiton. Kyllästyin nimittäin heittämään pallon kauniissa kaaressa suoraan sukkaan. Niinpä lisäsin heittoon sivukierteen. Täten pystyin vetäisemään pallon suoraan koriin aivan päätyrajalta, niin sanotusti laudan takaa. Samoin vastustaja tuli yllätetyksi, kun hänen syötöksi luulemansa, täysin erisuuntaan lähtenyt veto kaarsi loppujen lopuksi koriin.
    Amerikassa, NBA:ssa, joku neekeri osaa tuon heiton. NBA Action lähetyksissähän kuulee selostajan hehkuttavan silloin tällöin: – Look at that wonderful draw/fade!
    Tuosta heitosta, ja parista muustakin jekusta, johtuen sain kantaa koko urani ajan lisänimeä ”Magic”.
    Lisäksi omaksuin nopeasti lyhyellä matkalla, n. 45 m, lyötävän sivukierteisen golflyönnin. Sitä sanotaan soketiksi…

Pappa tykki kirjoitti: ’…squashissa heilautetaan vain rannetta.’ Miten vaikkapa tämän kuvan backhand-lyönti päätyi tähän pisteeseen ,ja toisaalta jatkuu , pelkällä ranneheilahduksella pelkkää rannetta

Mulla tuo jääkiekkotausta tuotti ehkä enemmänkin vaikeuksia voimankäytön kuin swingitekniikan suhteen. (Ei, en silti väitä swingaavani kauniisti, oikein tai muutenkaan mallikkaasti.) Mutta tuo ’aina ei tartte olla lämäri’ oli vaan vaikeaa sisäistää kolopallossa. Kun aina repi minkä kropasta lähti niin arvaahan sen lopputuloksen. Tässä kieroutuneessa lajissa kun tuo rauhallisuus taitaa olla yleensä valttia tiettyyn pisteeseen saakka.

Taannoin eräässä golflehdessä oli kuvasarjoina rinnakkain Brett Hullin lämäri ja golfsvingi. Yhtäläisyyksiä näiden niinkin erilaiseksi miellettyjen suoritusten välillä löytyy yllättävän runsaasti. Minulle tuo kuvasarja varsinkin lämärin osalta oli vaikuttava.

EFC

Bosco kirjoitti: (17.8.2006 0:13:17)
    Taannoin eräässä golflehdessä oli kuvasarjoina rinnakkain Brett Hullin lämäri ja golfsvingi. Yhtäläisyyksiä näiden niinkin erilaiseksi miellettyjen suoritusten välillä löytyy yllättävän runsaasti. Minulle tuo kuvasarja varsinkin lämärin osalta oli vaikuttava.

Löikö Brett drawta vai fadea??

EFC

piti olla että: lämäsikö…..

Oisko droota takamummoon?takamummoon?

eitietoo kirjoitti: (16.8.2006 21:43:27)

Viikko sitten törmäsin Porvoon kentällä HIFK:n vanhaan jääpalloilijaan, jonka händäri oli 25 tai sinnepäin. Mies (noin 40 v.) oli harrastanut golfia kokonaista yhden kuukauden !! Backswingi oli aika lyhyt, mutta mailan lapa heilahti ranteiden avulla lähettäen pallon käsittämättömän pitkälle. Ja suoraan. Turha kai mainita, että miehen tasoitus putosi myös tuolla kierroksella…

No mikäs ihme tuo on? Itse aloitin golfin tänä kesänä ja tiputin kuukaudessa händärin 23 tasolle, ja pelattuja kierroksia oli ehkä 8, jos sitäkään. Enkä millään tavalla laske itseäni urheilumieheksi.

J.J. kirjoitti: (14.8.2006 18:48:35)
    Sekä tenniksessä että golfissa pallon lähtönopeus on aika sama, reilut 200 km/h. Sulkapallo pesee molemmat mennen tullen. Siinä vuosi sitten mitattu ennätys oli 332 km/h.

🙁

Tiger Woodsin mailanpää viuhahtaa yli 200 km/h, jos pallon lähtönopeus on 200 km/h, niin se porautuu mailan sisään.

Bubba Watsonin pallon lähtönopeus draiverilla 194 mph eli 312.212736 kmh.
    Lähde: http://content-golf.live.advance.net/images/gd200606/bombgougewatson.jpg

rossa kirjoitti: (17.8.2006 12:54:32)
    Bubba Watsonin pallon lähtönopeus draiverilla 194 mph eli 312.212736 kmh.
    Lähde: http://content-golf.live.advance.net/images/gd200606/bombgougewatson.jpg

Jep, mutta mailan lavan nopeus on se 202 km/t ( 126 mph ).

Wimbledonissahan on ne tennispelaajien syöttöjen nopeusmittarit..onhan nekin yli 100 mph tai sillä tietämillä ?

Jukka-62 kirjoitti: (17.8.2006 13:03:44)
    Jep, mutta mailan lavan nopeus on se 202 km/t ( 126 mph ).

Täh? Mihinkäs tämä nyt liittyi? Kysehän nimenomaan oli pallon lähtönopeudesta eri lajeissa eikä siitä kuinka kovaa sillä mailalla ilmaa halkoo.

Näköjään sitä pitää päästä kommentoimaan vaikka olisi edes mitään asiaakaan.

Joka sitten taas johtaa siihen että en itse voinut olla kommentoimatta. Jukka prkl… =)

goldencap kirjoitti: (17.8.2006 8:57:37)
    No mikäs ihme tuo on? Itse aloitin golfin tänä kesänä ja tiputin kuukaudessa händärin 23 tasolle, ja pelattuja kierroksia oli ehkä 8, jos sitäkään. Enkä millään tavalla laske itseäni urheilumieheksi.

No kyllä tuo sen verran hyvä tulos on että kannattaa jo pitää itseään urheilumiehenä…ja pääset myös jo Taliin pelaamaan.

Onnittelut hienosta alusta.

januz kirjoitti: (17.8.2006 13:13:58)
    Täh? Mihinkäs tämä nyt liittyi? Kysehän nimenomaan oli pallon lähtönopeudesta eri lajeissa eikä siitä kuinka kovaa sillä mailalla ilmaa halkoo.

Näköjään sitä pitää päästä kommentoimaan vaikka olisi edes mitään asiaakaan.

Joka sitten taas johtaa siihen että en itse voinut olla kommentoimatta. Jukka prkl… =)

Luultavasti liittyi tuohon Herbuksen mainitsemaan pallon siirtymiseen mailan sisäpuolelle pallon lähtönopeuden ollessa mailanpäännopeutta pienempi.

Tarttuvaa tämä aiheeton kommentointi… en sano enää mitään.

Jukka-62 kirjoitti: (17.8.2006 13:17:39)
    No kyllä tuo sen verran hyvä tulos on että kannattaa jo pitää itseään urheilumiehenä…ja pääset myös jo Taliin pelaamaan.

Onnittelut hienosta alusta.

En pidä sitä itse mitenkään hyvänä tuloksena, sillä edelleen normaalikierroksella tulee käsittämätön määrä täysin totaalisen epäonnistuneita lyöntejä. Tyytyväinen voisin olla sellaiseen n.18-händäriin, silloin ehkä peli tuntuisi jollain tapaa kulkevan jos pelaisi kierroksen normaalisti sinne 90 tuntumaan.

Voisko biljardista olla apua kolopallon peluussa ?

Molemmissa on puut jolla lyödään pallo liikkeelle ja reikä/reikiä sekä kierteitä saadaan aikaan.

Itse pidän biliksestä aika lailla.

Pallo tulee molemmissa peleissä pitää vihreällä sileällä osalla.

Hurtti huumori ja olut kuuluvat oleellisesti molempiin peleihin…ainakin after skissä.

Jukka-62 kirjoitti: (17.8.2006 16:18:31)

Molemmissa on puut jolla lyödään pallo liikkeelle ja reikä/reikiä sekä kierteitä saadaan aikaan.

Itse pidän biliksestä aika lailla.

Pallo tulee molemmissa peleissä pitää vihreällä sileällä osalla.

Hurtti huumori ja olut kuuluvat oleellisesti molempiin peleihin…ainakin after skissä.

Olet selkeästi bonjannut molempien mailapelien ydinajatuksen; biljardipallo raffissa on melkeinpä pelaamaton paikka!

Mutta miten helvetissä sinä saat sotkettua after skin tähän yhteyteen? Onko tämä jokin kiiminkiläinen biljardiversio jossa te etenette ojan pohjia myöten Mika Myllylän kanssa vuorotellen palloa eteenpäin saatellen?

Jukka-62 kirjoitti: (17.8.2006 16:18:31)

Ei. Vain biliksessä voi pakittaa palloa parempaan paikkaan.

kebax kirjoitti: (17.8.2006 20:26:35)
    Ei. Vain biliksessä voi pakittaa palloa parempaan paikkaan.

Backspin backspin !

justhan golflehdessä oli artikkeli, jossa oli mainittu lajeja jotka sopivat golfin seuraksi…biljardia siinä ei ollut, mutta snookerin peluu oli. Molemmat ovat pallopelejä, jotka vaativat äärimmäistä keskittymistä lyönnin onnistumiseksi ja molemmissa pallo pitää saada ’aina’ liian pieneen reikään. Itse laskisin snookerin ja biljardin hyödyt lähinnä henkiselle tasolle.

Meillä kisoissa mun kanssa jakoi toista sijaa kaveri joka on aiemmin tunnettu fanaattisena perhokalastajana…aika yllättävää. Siinä jos missä pitää keskittyä.

Ihan koko ketjua ei jaksa aina näissä Jukan topiceissa jostakin kumman syystä, vaikka se aina muutoin onkin ennen kommentointia tapana, mutta kun olettaisin, notta aihealue on liukunut jo moneen kertaan suuntaan ja toiseen (joissakin viesteissä jopa perättäisissä lauseissa => Golf/Bilis…after ski), niin oletan että bilisaiheesta ei ole aikaisemmissa topicin vaiheissa puhuttu.

Vastoin Ystäväni Kepukan mielipidettä, olisin kyllä valmis uskomaan että biliksen osaamisen ja golfin osaamisen välissä on joku mystinen yhteys, joka ei tosin ole minulle pitkällisten pohdiskelujenkaan jälkeen selvinnyt. Aika monta kertaa kuulee että lahjakkaat harrastajat (en siis puhu ammattipelaajista, vaikka heistäkin esimerkkejä löytyy) ovat tasokkaita biliksen pelaajia. Yhtenä esimerkkinä mainitsen meidän kaikkien tunteman Tetsan.

Itse olen valmis uskomaan biliksen ja golfin välisen yhteyden. En vaan pirullakaan ole keksinyt mikä se on, vaikka olen sitä paljon miettinyt. Aika mielenkiintoinen juttu kuitenkin.

ts

Mahtaiskohan tuo jotenkin liittyä siihen, että hahmottaa voimia jotka saavat pallon käyttäytymään halutulla tavalla….. näi vaan maallikkopohjalta 🙂

Niin tuo muuten kuulostaa ihan loogiselta. Oletkos koskaan ajatellut ajattelevasi maallikkopohjalaisia ajatuksiasi viedä vähän pisemmälle ja vaikkapa puhua niistä joillekuille ? Meinaan vaan, että tuo kuulostaa niin loogiselta, että voipi olla, että keksit jostakin muustakin asiasta jotakin muutakin loogista.

Tai en minä tiedä, mutta minä vaan ajattelin näin. Minä vaan syön hinajaa ja olen tällainen Nalle Puh, mutta minulle vaan tuli tuollainen mieleen.

Tai piruakos siitä oikeastaan hyötyä saa. Piruilua todennäköisesti vaan täällä siitä saisi ja hankalia astioitakkaitakin välillä. Notta kait sitten kannattaakin pysyä ihan maallikkopohjalla, kuten olet tehnytkin. Ja nyt minä sen oikeastaan ymmärränkin kuinka järkevää se on.

Tai en minä tiedä, mutta minä vaan ajattelin näin. Minä vaan syön hinajaa ja olen tällainen Nalle Puh, mutta minulle vaan tuli tuollainen mieleen.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488359 kohteessaMuut urheilulajit ja pallopelit golfin pelaamisen apuna.

Etusivu Foorumit Yleistä Muut urheilulajit ja pallopelit golfin pelaamisen apuna.