Aihe: MTV3 ja golf - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

MTV3 ja golf

Etusivu Foorumit Yleistä MTV3 ja golf

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Homma ainakin alkoi hienosti. Lauantai-illan 20 min. hehkutuspätkä edusti juuri sitä mitä Neloselta puuttui. Jo tuosta lyhyestä otoksesta selveni Majorien salat golfia pelaamattomalle paremmin kuin katselemalla ja ennen kaikkea kuuntelemalla Nelosen lähetyksiä vuositolkulla. Ohjelmasta olin ymmärtävinäni että selostusta hoitaisivat Petteri Ahomaa ja Mikael Piltz. Onko tästä jollain tarkempaa tietoa? Ahomaan selostajaosaaminen on ainakin minulle hämärän peitossa, mutta ainakaan huonompi kuin Nelosen duo ei hän voi olla, koska se ei ole edes teoreettisesti mahdollista. Piltz taasen oli ainakin Tyryn vieraana kerrassaan miellyttävää kuunneltavaa asiantuntevine kommenteineen.

Pool Keisi kirjoitti: (4.6.2007 14:55:15)
    Ohjelmasta olin ymmärtävinäni että selostusta hoitaisivat Petteri Ahomaa ja Mikael Piltz. Onko tästä jollain tarkempaa tietoa?
    Ahomaan selostajaosaaminen on ainakin minulle hämärän peitossa, mutta ainakaan huonompi kuin Nelosen duo ei hän voi olla, koska se ei ole edes teoreettisesti mahdollista.

Petteri on (ainakin oli) ihan kohtuullinen golfari ja toimi vuosia liiton tiedottajanakin, joten eiköhän hänelläkin jotain näkemystä juontotaitojen ohella ole. Voi olla ihan kantaaottava duo, ehkä ihan onnistunutkin sellainen. Mikäli tieto pitää paikkansa.

Scoop kirjoitti: (4.6.2007 15:01:03)

Pool Keisi kirjoitti: (4.6.2007 14:55:15)
    Ohjelmasta olin ymmärtävinäni että selostusta hoitaisivat Petteri Ahomaa ja Mikael Piltz. Onko tästä jollain tarkempaa tietoa?
    Ahomaan selostajaosaaminen on ainakin minulle hämärän peitossa, mutta ainakaan huonompi kuin Nelosen duo ei hän voi olla, koska se ei ole edes teoreettisesti mahdollista.

Petteri on (ainakin oli) ihan kohtuullinen golfari ja toimi vuosia liiton tiedottajanakin, joten eiköhän hänelläkin jotain näkemystä juontotaitojen ohella ole. Voi olla ihan kantaaottava duo, ehkä ihan onnistunutkin sellainen. Mikäli tieto pitää paikkansa.

Kyllähän Petteri aivan kelpo golfari tosiaan on ja omaa monenlaista kokemusta. Varsinaista urheiluselostamista taitaa kuitenkin olla niukanlaisesti ansioluettelossa. Se selostaminen on ilmeisen vaikeaa hommaa vrt. Riku Riihilahti – aivan mainio urheiluruudun tai jonkun studion isäntä, mutta minkään lajin selostamisesta ei tahdo oikein tulla mitään.

Uskotaan ja toivotaan kuitenkin, että Petteriltä luonnistuu mikäli selostusvastuu hänellä tosiaan on.

Pool Keisi kirjoitti: (4.6.2007 15:27:08)
    Varsinaista urheiluselostamista taitaa kuitenkin olla niukanlaisesti ansioluettelossa. Se selostaminen on ilmeisen vaikeaa hommaa vrt. Riku Riihilahti – aivan mainio urheiluruudun tai jonkun studion isäntä, mutta minkään lajin selostamisesta ei tahdo oikein tulla mitään.

Näin on. Onneksi golfin tempo on kohtuullisen rauhallinen 😉 Kunhan pitävät huolta, että taustatiedot ja muu tilannekohtaisesti mielenkiintoinen lisäinfo ovat hallussa ja saatavilla. Sellainen infra voi olla ihan uusi juttu golfin saralla MTV:ssä.

Ahomaa on pätevöitynyt golfjournalisti. Hän teki taannoin neloselle golfmakasiinia jossa peluutettiin julkkiksia Porvoossa Ritan silloisella 9-reikäisellä. Siellä Ahomaa sai pallon kylkeensä. Ja sekös nauratti! Ja on Ahomaa saanut muutakin: ainakin kerran, pari ulkomailla turpaansa. Ja useamman kerran pesää misseiltä. Respect!

Ja Piltz on kommentaattorina ylivoimainen. Olisi mielestäni voinut olla vakituiseen Teemun vieraana Urheilukanavan taannoisissa lähetyksissä. No, sehän ei aikataulusyistä tietenkään voinut onnistua.

Onneksi Teemu sai kerran vieraakseen Arto Bryggaren jonka asiantuntemus golfista (ja kaikesta muusta) on maailmanluokkaa!

Kunhan eivät ’selosta’ putteja, niin kaikki on jo aika hyvin.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #477777 kohteessaMTV3 ja golf

Etusivu Foorumit Yleistä MTV3 ja golf