Aihe: Miten ulos tyypillisestä suomalaisesta griini-bunkasta? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Miten ulos tyypillisestä suomalaisesta griini-bunkasta?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten ulos tyypillisestä suomalaisesta griini-bunkasta?

Esillä 16 viestiä, 26 - 41 (kaikkiaan 41)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä KL muutama ilmeisesti sinunkin proota nuorempi yrittää selittää jotain bunkkerista. Kannattaa katsoa ja sitten kumota kaikki näiden opit vääränä ja todeta olevansa kuitenkin oikeassa. Kaipa nää ukot tekee jopa jotain sääntöjen vastaista.

Pari proota bunkkerissa

Parti kirjoitti: (19.8.2011 11:12:17)

TeeUrpo kirjoitti: (18.8.2011 21:52:37)
    Et ole helpoksi ainakaan hommaa tehny tai sitten olet poikkeuksellisen taitava eri paksuisissa hiekoissa tolla nuollulla 58:lla.

Enpä tiedä tuosta vaikeudesta. Päädyin tähän tapaan lyödä kokeilemalla erilaisia tapoja ja mailoja. Valitsin tämän nimenomaan sen yksinkertaisuuden ja toistettavuuden vuoksi.
    En oikein ymmärrä mihin viittaat eripaksuisen hiekan vaikutuksesta lyöntiin, mun ajatusmallin mukaan tällainen suora lyönti vähentää bouncen ja hiekan paksuuden vaikutusta. Voi aina lyödä samalla tavalla.
    Toki hiekan tiiviys / märkyys vaikuttaa lavan käyttäytymiseen, mutta se probleema on aina olemassa, löi millä tavalla tahansa.

Lisää yksinkertaisuutta tuo se että ei tarvitse opetella mitään erityistä bunkkerilyönti. Aivan perus wedge-mäjäys puoli-swingillä. hieman paksuna ja kunnolla läpi. Keep it simple.

Vaikkei tällä tapaa lyödessä tarvitse erikseen opetella bunkkalyöntiä, on silti hyödyllistä käydä silloin tällöin mätkimässä palloja ylös bunkasta. Toimii erinomaisena harjoitteena normi-swingiin varsinkin tuon läpilyömisen osalta. Ja tietysti pituuskontrolli paranee toistoilla.

Ja sit bonuksena tulee vielä suuntakontrollin automaattisuus. Pallo lähtee normilyönnin tapaan tarkkaan swingin suuntaan eikä siihen tule sivukierrettä.

Kaikenkaikkiaan aika päinvastaiset ajatukset kuin sinulla, tatsin vaatimisen ja hiekan vaikutuksen osalta ainakin.
    Samoin ranne-flipin käyttämisen suhteen. Tuo flippaaminen saadaan aikaan kroppaa ja nyrkkejä hidastamalla ennen osumaa ja se on ehdoton no-no-move kaikessa hyvässä pallonlyömisessä. En kyllä halua tuontyyppistä toimintaa mihinkään lyöntiini.

Mikäli kaikki lyöntisi olisivat edes läheskään yhtä hyviä kuin bunkkerilyöntisi, olisi tasoituksesi edestä ykkönen pois. Olet bunkkeriguru. (toimiiko bunkkerilyöntisi myös kisoissa ?)

TeeUrpo kirjoitti: (19.8.2011 11:19:01)

Mikäli kaikki lyöntisi olisivat edes läheskään yhtä hyviä kuin bunkkerilyöntisi, olisi tasoituksesi edestä ykkönen pois. Olet bunkkeriguru. (toimiiko bunkkerilyöntisi myös kisoissa ?)

Luetaas nyt pikkaisen tarkemmin. En ole missään kohtaa kertonut kuinka hyviä bunkkalyöntini on tai kuinka lähelle lippua sieltä yleensä tulen.
    Kerroin vain että käyttämäni tapa on mielestäni se yksinkertaisin ja helpoin oppia.

ts

. Eli jalat paikallaan vähän koukussa, lapa vähän auki gripistä ei kääntämällä ja lyönti pelkillä ranteilla läpi. Eri mittaiset lyönnit eri mailoilla. kokeile vaikka 30m rauta ysi vähän auki, niin yllätyt. Ranteilla lyödessä maila ei kaivaudu liikaa hiekkaan.
    Jos ihmettelet ammattilaisten taitoja, selviää se sillä, että heillä on aina suht samanlaiset bunkkerit. Kova pohja ja noin tuuma sopivan karheaa hiekkaa päällä.

kto nyt hyvä mies toi itse postaamas video uudestaan ihan alusta. Siinä mennään kaikella muulla kuin ranteilla läp. Se mitä GP tuossa selittaa on täsmälleen oikein bsw:n osalta. On mahdoton säilyttää oikean ranteen kulma jos sitä ei koskaan ole syntynytkään. Purkaa sitä ei punkasta saa koskaan.. josko muutenkaan olisi syytä.

KL

TeeUrpo kirjoitti: (19.8.2011 11:14:36)
    Tässä KL muutama ilmeisesti sinunkin proota nuorempi yrittää selittää jotain bunkkerista. Kannattaa katsoa ja sitten kumota kaikki näiden opit vääränä ja todeta olevansa kuitenkin oikeassa. Kaipa nää ukot tekee jopa jotain sääntöjen vastaista.

Pari proota bunkkerissa

Minä en opeta ketään lyömään, mutta itse en ikinä löisi bunkasta ranteilla. Myöskään en ole nähnyt kenenkään hyvän pelaajan tekevän niin. Etkä sinäkään noista videoista…

Kiitos loistavasta videolinkistä.

Itse olen bunkkerissa ja muutenkin vedgeillä pelatessa täysin intuitio-pelaaja, mutta avoin kaikelle, jonka joku pystyy perustelemaan.
    Kävin kokeilemassa kotikentän harkka-alueella videon oppeja sekä suoraa stanssia. Voisin väittää että toimii hyvin. Vaikeutena on varmaan jatkossa valita miten lyö, koska yleensähän pallo makaa bunkkerissakin ihan hyvin, ja olen elänyt ajatuksella, jossa pallo ei tiedä minkä alustan päällä se makaa, joten ei minunkaan tarvise sitä pahemmin miettiä. Palloahan sitä lyödään alustasta riippumatta. tämä tosin pätee vain jos pallo makaa hyvin.

-jarna-

KL

jarna -68 kirjoitti: (19.8.2011 22:00:20)
    Kiitos loistavasta videolinkistä.

Itse olen bunkkerissa ja muutenkin vedgeillä pelatessa täysin intuitio-pelaaja, mutta avoin kaikelle, jonka joku pystyy perustelemaan.
    Kävin kokeilemassa kotikentän harkka-alueella videon oppeja sekä suoraa stanssia. Voisin väittää että toimii hyvin. Vaikeutena on varmaan jatkossa valita miten lyö, koska yleensähän pallo makaa bunkkerissakin ihan hyvin, ja olen elänyt ajatuksella, jossa pallo ei tiedä minkä alustan päällä se makaa, joten ei minunkaan tarvise sitä pahemmin miettiä. Palloahan sitä lyödään alustasta riippumatta. tämä tosin pätee vain jos pallo makaa hyvin.

-jarna-

Griinibunkassa maila koskee palloon aika harvoin…

Kyllä se vaan palloon ottaa 60-asteisella joka kerta, kun lyön.
    Matkat säädetään avaamalla.
    Voin tuon tehdäkin päin joidenkin mielestä päin peetä, mut aika usein pallo on lipulla putin päässä.
    Toki jos bägissä on pelkkä 56-asteinen, niin silloin joutuu griinibunkassakin hyvin makaavan pallon kanssa hiekan kera temppuilemaan.

Muista KL, kommentoin jos pallo makaa hyvin, siis pinnassa, siis ei hiekkaan hautautuneena.

-jarna-

KL

jarna -68 kirjoitti: (19.8.2011 22:41:39)
    Kyllä se vaan palloon ottaa 60-asteisella joka kerta, kun lyön.
    Matkat säädetään avaamalla.
    Voin tuon tehdäkin päin joidenkin mielestä päin peetä, mut aika usein pallo on lipulla putin päässä.
    Toki jos bägissä on pelkkä 56-asteinen, niin silloin joutuu griinibunkassakin hyvin makaavan pallon kanssa hiekan kera temppuilemaan.

Muista KL, kommentoin jos pallo makaa hyvin, siis pinnassa, siis ei hiekkaan hautautuneena.

-jarna-

Olet poikkeuksellisen taitava pelaaja. Me muut lyömme hiekkaa ja hiekka nostaa pallon pois bunkkerista. Mutta tyyli on vapaa, tulos ratkaisee.

AJ

Perus bunkkalyöntitekniikka pitäis olla hallussa kun aika usein tulee erittäin hyviä bunkkalyöntejä, mutta yksi asia joka vaivaa omaa bunkkeripeliä on pallon kylkeen bouncaaminen ja tällöin pallo lähtee kovaa oikealle. Mikä tuon oikein aiheuttaa ja millä siitä pääsisi eroon? Tätä esiintyy satunnaisesti kun lyön alamäestä tai sitten kun pallo makaa ihan nätisti bunkan pohjalla.

Bunkkerilyönneissä käytän yleensä 60 asteista lobia jossa on 10 asteen bounce ja riippuen siitä pitääkö saada korkea vai matala bunkkalyönti, niin avaan lapaa ja stanssia tilanteen mukaan. Jos pidempi bunkkalyönti, niin sitten apuna on 54:nen tai 50:nen wedge.

KL

APEx kirjoitti: (20.8.2011 10:32:54)
    Perus bunkkalyöntitekniikka pitäis olla hallussa kun aika usein tulee erittäin hyviä bunkkalyöntejä, mutta yksi asia joka vaivaa omaa bunkkeripeliä on pallon kylkeen bouncaaminen ja tällöin pallo lähtee kovaa oikealle. Mikä tuon oikein aiheuttaa ja millä siitä pääsisi eroon? Tätä esiintyy satunnaisesti kun lyön alamäestä tai sitten kun pallo makaa ihan nätisti bunkan pohjalla.

Bunkkerilyönneissä käytän yleensä 60 asteista lobia jossa on 10 asteen bounce ja riippuen siitä pitääkö saada korkea vai matala bunkkalyönti, niin avaan lapaa ja stanssia tilanteen mukaan. Jos pidempi bunkkalyönti, niin sitten apuna on 54:nen tai 50:nen wedge.

Vaikuttaisi siltä, että ranteesi flippaavat ja lapa lähtee liian aikaisin ylöspäin. Yritä keskittyä lyömään viistosti alaspäin hiekkaan pallon eteen, kyllä se bounce tuo lavan ylös hiekasta ihan itsekseen. Alarinteessä muista ottaa pallo riittävästi takajalalle.

Tänään löin hyvin pois greenibunkkerista. Kaksi sandsavea… Ja 56 wedge oli työkaluna… Muuten monikin sitten miten meni, mestikset!

ts kirjoitti: (19.8.2011 11:44:04)

. Eli jalat paikallaan vähän koukussa, lapa vähän auki gripistä ei kääntämällä ja lyönti pelkillä ranteilla läpi. Eri mittaiset lyönnit eri mailoilla. kokeile vaikka 30m rauta ysi vähän auki, niin yllätyt. Ranteilla lyödessä maila ei kaivaudu liikaa hiekkaan.
    Jos ihmettelet ammattilaisten taitoja, selviää se sillä, että heillä on aina suht samanlaiset bunkkerit. Kova pohja ja noin tuuma sopivan karheaa hiekkaa päällä.

kto nyt hyvä mies toi itse postaamas video uudestaan ihan alusta. Siinä mennään kaikella muulla kuin ranteilla läp. Se mitä GP tuossa selittaa on täsmälleen oikein bsw:n osalta. On mahdoton säilyttää oikean ranteen kulma jos sitä ei koskaan ole syntynytkään. Purkaa sitä ei punkasta saa koskaan.. josko muutenkaan olisi syytä.

Kyllä on hienoa lukea miehen? kirjoitusta, joka on postannut yli 10 000, eikä osaa lukea rivien välistä ja kiukuttelee tiipaikalle droppaamisesta. Tottakai bunkkeri-lyönnissä on koko keho mukana kuten videossakin, mutta kuten videossa varsin selvästi sanotaan, on muistettava ranteet. Itse mietin bunkkerissa vain ranteita ja tänääkin voitin seuran mestaruuden ja seivasin parílla kaikki kolme griinibunkkeria joissa olin ja väyläbunkkereista tuli huonoimmillaan bougi.

ts

TeeUrpo kirjoitti: (21.8.2011 21:47:19)

Kyllä on hienoa lukea miehen? kirjoitusta, joka on postannut yli 10 000, eikä osaa lukea rivien välistä ja kiukuttelee tiipaikalle droppaamisesta. Tottakai bunkkeri-lyönnissä on koko keho mukana kuten videossakin, mutta kuten videossa varsin selvästi sanotaan, on muistettava ranteet. Itse mietin bunkkerissa vain ranteita ja tänääkin voitin seuran mestaruuden ja seivasin parílla kaikki kolme griinibunkkeria joissa olin ja väyläbunkkereista tuli huonoimmillaan bougi.

Onnittelut uran huippuhetkestä. Kukaan oikeesti osaava pelaaja ei kuitenkaan vapauta ranteita bunkkalyönnissä, mikä on erittäin helposti nähtävissä.

Mainittiinkos jossain että ranteet pitäisi vapauttaa? Kyllähän niitä ranteita voi ja pitää käyttää aktiivisesti ilman että lapa menee käsien ohi miissään vaiheessa.

… vastaan itse itselleni. Näjköjään mainittiin. Pitäisi lukea nää ketjut kokonaan 🙂
    Koskakohan tänne saisi edit toiminnon, jolla oman viestin voisi poistaa?

Esillä 16 viestiä, 26 - 41 (kaikkiaan 41)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #437888 kohteessaMiten ulos tyypillisestä suomalaisesta griini-bunkasta?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten ulos tyypillisestä suomalaisesta griini-bunkasta?