Aihe: Miten teen 10 tai jopa 11 lyöntiä väylällä ? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Miten teen 10 tai jopa 11 lyöntiä väylällä ?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten teen 10 tai jopa 11 lyöntiä väylällä ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kevennystä ! Tälle suvelle scoorasin kaksi kertaa 10 ja kerran 11 lyöntiä. Vika 10 tuli kun avasin 3 kertaa driven vasemmalle skutsiin par 4:lla. Kolmas pallo onneksi löytyi. 11 tuli kun avasin kaksi vasemmalle skutsiin ja toista löin syvemmälle kerran ja droppi ja 6:s vasta väylällä par-5:lla. Hetkinen…toinen 11 tuli kun avasin 4 avausta vasemmalle Ruuhikoskella ja 7:s oli vasta väylällä ( hakkasin ykkösen jontkasta ylöspäin )…olisko tästä otettava opiksi ?

On kyllä aika outoa, että yleensäkin joku lyö pallon metsään, eihän sitä sieltä saa kunnolla pois mitenkään ellei metsän pohja ole tosi hyvää lyhyeksi leikattua Bermuda-nurtsia. Jotenkin on sellainen kutina sormissa, että jos olisit vielä lyönyt kolmannenkin kerran metsään olisi se vähintään uusi Suomen ennätys yhden kauden aikana. Kuulin jokin aika sitten terassilla, että jenkeissä olisi ollut yksi kaveri joskus 50-luvun lopulla joka olisi lyönyt pallon metsään yhden kauden aikana jopa neljä kertaa. Tosin on vahva epäilys, että hän löi kolme viimeistä sinne ihan tahallaan saadakseen ME:n haltuunsa.

Jos ensi kaudella lyöt vielä pari kertaa metsään niin mene nyt ihmeessä ottamaan PRO:lta muutama tunti. Häneltä saat varmasti hyvät neuvot siitä, että sinne ei saa lyödä, koska se pilaa scoren aika tehokkaasti.

Meidän seuran paikallissäännöissä lukee, että pallon lyöminen metsään on ehdottomasti kielletty, jos sinun seurallasi ei sitä ole niin pyydä lisäämään se sinne. Seuraukset siitä on meillä määritetty selkeästi: Ikuinen pelikielto muuta kuin PAR3-kentille, tuntuvat sakot tai jopa kolmen vuoden vankeus. Tämä on johtanut siihen, että seurassamme on paljon aktiivisia pelaajia jotka haluavat saada nämä rötöstelijät kiinni. He nimittäin käyvät lähes poikkeuksetta vapaaehtoiseti etsimässä sääntöjen vastaisesti metsään lyötyjä palloja omalla pelikierroksellaan. Olen itse nähnyt tämän aktiiviisuuden josta on tullut ihan pinttynyt tapa monille.

No tätä vasten on hyvä kertoa se toinen 10 lyöntinen par-5.

Avaus toiselle väylällä slaissina…siellä palloa on lyömässä hookkinsa myös toiselle väylälle lyönyt ex-ystävättäreni ex-miesystävä. Tästä vedin likaisen pallon hybridillä ( hybridiin scrade ) järveen ja uuden puuhun josta bunkkaan greenin kupeeseen…bunkasta palloa kylkeen ja olin väylällä 14 ( jo kolmas väylä jolla pelasin samaa ’väylää’ ) sieltä 2 chippiä ( toinen puuhun ) ja 2 puttia.

double-eagle kirjoitti: (1.10.2007 15:14:58)
    siellä palloa on lyömässä hookkinsa myös toiselle väylälle lyönyt ex-ystävättäreni ex-miesystävä. .

Siis Napalanko.

Rauski kirjoitti: (1.10.2007 15:00:42)
    Jos ensi kaudella lyöt vielä pari kertaa metsään niin mene nyt ihmeessä ottamaan PRO:lta muutama tunti. Häneltä saat varmasti hyvät neuvot siitä, että sinne ei saa lyödä, koska se pilaa scoren aika tehokkaasti.

Ei kyllä mä sanoisin, että vika on ylipitkien, paksummilla gripeillä varustettujen stiff-rautojen svingipainossa sekä vasemmana kengän (gnun-nahkaisen) kantapään ruusukkeissa.

fiskredan kirjoitti: (1.10.2007 15:44:06)
    Ei kyllä mä sanoisin, että vika on ylipitkien, paksummilla gripeillä varustettujen stiff-rautojen svingipainossa sekä vasemmana kengän (gnun-nahkaisen) kantapään ruusukkeissa.

Meinaatko, että mun pitää purkaa noin raudat ja ottaa lisäpainot ( 4 GR ) pois kaikista raudoista ? Pah…ennemmin sitten ostan vaikka uudet.
    Voisko muuten se vaikuttaa, ettei enää ole piikkejä kengissä ja 100 kiloisen palaajan kengät liikkuvat lyönnissä ?
    Kaikista näistä ongelmista pääsee kun laittaa hiukan lisää Bobby Jonesin tekniikkaa swingiin…vakaasti olen nyt siinä ’uskossa’. Yritän päästä pois Ben Hoganin swingin liiasta ihailusta.

double-eagle kirjoitti: (1.10.2007 15:57:48)
    Kaikista näistä ongelmista pääsee kun laittaa hiukan lisää Bobby Jonesin tekniikkaa swingiin…vakaasti olen nyt siinä ’uskossa’. Yritän päästä pois Ben Hoganin swingin liiasta ihailusta.

Heh heh. Mieshän vaihtaa ’svingimetodia’ useammin kuin sukkiaan. Juuri olit saanut pikkaisen raapaistua esimakua Beniltä ja nyt on Bobby jo vuorossa. Etenetkö legendoja aakkosjärjestyksessä läpi 🙂

Hörhö kirjoitti: (1.10.2007 16:24:20)

Heh heh. Mieshän vaihtaa ’svingimetodia’ useammin kuin sukkiaan. Juuri olit saanut pikkaisen raapaistua esimakua Beniltä ja nyt on Bobby jo vuorossa. Etenetkö legendoja aakkosjärjestyksessä läpi 🙂

Kannattaa sitten samalla vaihtaa ylipitkät stiffit varret vähän tiukempaan hikkoriin.

fiskredan kirjoitti: (1.10.2007 15:44:06)

Meinaatko, että mun pitää purkaa noin raudat ja ottaa lisäpainot ( 4 GR ) pois kaikista raudoista ? Pah…ennemmin sitten ostan vaikka uudet.

Ei rautojen lisäpainoja saa pois ottaa!!! Kait sä nyt oot huomannu, että rautamailojen lyöntipinnoissa on niitä uria, vähän kuin autonrenkaissa. Niitten tarkoitus on ajanmyötä kulua pois, kun pelitaidot ja kokemus karttuu. Mä oon saanu paljon ihailua kentällä kun kaverit on huomannu ettei mun raudoissa oo enää uran uraa. Ykski sano ’ Ei hel***tti sul ei oo uria noissa raudoissa’, ja oli tosi hämmästyny, arvaa myhäilinkö issessee, ku se pudisteli päätään ihailevasti ja katteli omia stagojaan. Ne on ajattellu että siinä vasta tosi golfari ku on noin paljon pelannu.

Aattelehan ite, iha ite! Eihän pallo voi lähteä mitenkään kunnolla ku se pinta osuu uraan, siis ihan tyhjään. Siinä sitten ihmettelee jotkut kun tuli lyhyt lyönti, se syy on niissä urissa, vaikka pro:t väittää muuta rahankiilto silmissä. Lidlistä saa hyvien rautasettien lisäksi joskus halvalla hiomakoneita, ei muuta kuin hommiin niin saat hyvät tasapintaiset raudat ja arvostus nousee kavereitten silmissä. Ja kyllä lähtee, eikä palaa pallo enää senttiikään taaksepäin missään lyönnissä. Aattelehan mikä etulyöntiasema sulla on, kun menee pitemälle ku kavereitten uraosumat! On muuten helppo pitää puhtaana ei tartte enää kaivella isänmaata urista ja voi keskittyy 100%:sti lyönteihin.

Lavantauti kirjoitti: (1.10.2007 15:35:55)

siellä palloa on lyömässä hookkinsa myös toiselle väylälle lyönyt ex-ystävättäreni ex-miesystävä. .

Siis Napalanko.

Eikun tässä se (viimeistään) selvisi; Jukkiksella on paha identiteettikriisi, jonka kylkiäisenä sekä suhteellisuuden- että todellisuudentaju pettää. Alallamme tilasta käytetään käsitettä severe parallel reality disorder. Jukkishan puhui itsestään (ex:n ex!), pelaamassa kahta väylää yhtaikaa! Sekä slaissaamassa että huukkaamassa. Toinen persoona mukailee Beniä, toinen Bobbya. Nytpä täytyy lukea aiemmat viestit tarkkaan, jotta selviää kuka itse asiassa rullahiihtelee, kuka soutelee; kuka sössi Pingeillä ja kuka lisäsi teippiä grippien alle.

Perkele, Taliinhan on tulossa useampi Jukka! Uhosin toimivani caddienä vaikka useammalle yhtaikaa, mutta tuo olisi jo liikaa…

Scoop kirjoitti: (1.10.2007 17:00:53)

Lavantauti kirjoitti: (1.10.2007 15:35:55)

Siis Napalanko.

Eikun tässä se (viimeistään) selvisi; Jukkiksella on paha identiteettikriisi, jonka kylkiäisenä sekä suhteellisuuden- että todellisuudentaju pettää. Alallamme tilasta käytetään käsitettä severe parallel reality disorder. Jukkishan puhui itsestään (ex:n ex!), pelaamassa kahta väylää yhtaikaa! Sekä slaissaamassa että huukkaamassa. Toinen persoona mukailee Beniä, toinen Bobbya. Nytpä täytyy lukea aiemmat viestit tarkkaan, jotta selviää kuka itse asiassa rullahiihtelee, kuka soutelee; kuka sössi Pingeillä ja kuka lisäsi teippiä grippien alle.

Perkele, Taliinhan on tulossa useampi Jukka! Uhosin toimivani caddienä vaikka useammalle yhtaikaa, mutta tuo olisi jo liikaa…

Ei kyllä tuo napalanko oli aivan todellinen ja tuntui painajaiselta silloin kun ex-ystävätär oli vielä the ystävätär.

Mestareita on vain kaksi historiassa
    ja Bobby on se toinen…tässä myös malliksi tikrun hieman kompaktimpi swingula.

No tätä vasten on hyvä kertoa se toinen 10 lyöntinen par-5.

Avaus toiselle väylällä slaissina…siellä palloa on lyömässä hookkinsa myös toiselle väylälle lyönyt ex-ystävättäreni ex-miesystävä.

Tästä ei nyt selviä, että mihin suuntaan ex:n ex pallosi löi. Vetikö hookkina samaan suuntaan kuin sinä jolloin pallo oli taas takaisin väylällä jota sinä pelasit. Vai mitä se teki? Vai kuuluuko se tähän ollenkaan?

Tästä vedin likaisen pallon hybridillä ( hybridiin scrade ) järveen ja uuden puuhun josta bunkkaan greenin kupeeseen.

Sekö ex:n ex jotenkin sotki sun pallosi. Sekö oli sulle ehkä vähän katkera jostain? Oliko se saanut ex:ältäsi jonkun yllärijutskan? Jonka muisto kihelmöi vieläkin?

Ja se uusi pallo siellä puussa: se makasi vissiin vähän huonosti kun se bunkkeriin lipesi?

… bunkasta palloa kylkeen ja olin väylällä 14 ( jo kolmas väylä jolla pelasin samaa ’väylää’ ) sieltä 2 chippiä ( toinen puuhun ) ja 2 puttia.

Olipa hyvä, että mainitsit tuon väylän numeron 14. Nyt on helpompi hahmottaa tilanne. Paitsi se puuhun chipattu pallo jota puttasit 2 kertaa vähän askarruttaa.

Mutta vauhdikas tarina, joka kertoo kertojastaan paljon.

Johtaja XXL kirjoitti: (1.10.2007 19:25:57)

Tästä ei nyt selviä, että mihin suuntaan ex:n ex pallosi löi. Vetikö hookkina samaan suuntaan kuin sinä jolloin pallo oli taas takaisin väylällä jota sinä pelasit. Vai mitä se teki? Vai kuuluuko se tähän ollenkaan?

Mutta vauhdikas tarina, joka kertoo kertojastaan paljon.

Itse avasin 12:lla ja Pena 14:lla oltiin sitten melkein vieri vieressä 13:lla. Pallo ei jäänyt puuhun…vaan kinposi siitä alas.

Sen verran vielä alkujuttua selvennän…Ruuhikosken kisassa yritin epätoivon vimmalla päästä päälle yhdellä avauksesta..kaikki jäi lyhyeksi kun olin treenannut salilla hapoille selkäni. Tuo toinen 3 avausta tuli kun pyrin jälleen päälle kapealla väylällä…pelikaveri oli juuri ennen avaustani kehunut tehneensä kerran jopa 10 lyöntiä eräälle väylälle.

Kuulin jokin aika sitten terassilla, että jenkeissä olisi ollut yksi kaveri joskus 50-luvun lopulla joka olisi lyönyt pallon metsään yhden kauden aikana jopa neljä kertaa.

Meidän seuran paikallissäännöissä lukee, että pallon lyöminen metsään on ehdottomasti kielletty, jos sinun seurallasi ei sitä ole niin pyydä lisäämään se sinne.

PRO:lle pitää mennä ensikesänä heti kun mailat saatu trimmattua hcp alle 10 jahtia varten ( spoonin hankintaa jne. ).

Milli teellä on 50 metriä väylällä. Tuo voisi olla uusi mottoni !

double-eagle kirjoitti: (2.10.2007 12:26:24)

Kuulin jokin aika sitten terassilla, että jenkeissä olisi ollut yksi kaveri joskus 50-luvun lopulla joka olisi lyönyt pallon metsään yhden kauden aikana jopa neljä kertaa.

Meidän seuran paikallissäännöissä lukee, että pallon lyöminen metsään on ehdottomasti kielletty, jos sinun seurallasi ei sitä ole niin pyydä lisäämään se sinne.

PRO:lle pitää mennä ensikesänä heti kun mailat saatu trimmattua hcp alle 10 jahtia varten ( spoonin hankintaa jne. ).

Eikä hassumpi motto olekaan.

Et sä tarvitse prota, vaan tervettä järkeä ja harkintakykyä. Edes erkkikään ei tee minkäänlaista tulosta tuollaisella sähläyksellä. Älä yritä koko ajan päälle, älä yritä lyödä 300 metriä driverilla, äläkä kohkaa siellä.

Pelaa palloa rauhassa eteenpäin ja taitojen karttuessa ala ottamaan harkittuja riskejä ja voiman lisäystä. Vastahan sä olet 18 vuotta pelannut 🙂

Lisäksi tuosta mailojen säätämisestä ei ole paskankaan hyötyä…

Mutta mä luulen, että tiedät tämän kaiken jo. Olet vain tehnyt itsestäsi noilla legendoillasi eräänlaisen maskotin tälle sivustolle – eikä siinä mitään pahaa ole.

Eriksson kirjoitti: (2.10.2007 13:37:41)

Et sä tarvitse prota, vaan tervettä järkeä ja harkintakykyä. Edes erkkikään ei tee minkäänlaista tulosta tuollaisella sähläyksellä. Älä yritä koko ajan päälle, älä yritä lyödä 300 metriä driverilla, äläkä kohkaa siellä.

Pelaa palloa rauhassa eteenpäin ja taitojen karttuessa ala ottamaan harkittuja riskejä ja voiman lisäystä. Vastahan sä olet 18 vuotta pelannut 🙂

Lisäksi tuosta mailojen säätämisestä ei ole paskankaan hyötyä…

Mutta mä luulen, että tiedät tämän kaiken jo. Olet vain tehnyt itsestäsi noilla legendoillasi eräänlaisen maskotin tälle sivustolle – eikä siinä mitään pahaa ole.

En mä koko 18 vuotta ole pelannut…rangella käynyt joka kesä ja GF pelaajana n. 10 vuotta ja muutamana vuonna pelioikeus.

Kyllä harkintaa ja keskittymistä tämä vain vaatii.

Mutta jos 12 vuotias juuri pelin aloittanut juniori 30 hcp:llä sanoo mulle, että sun sändi on sulle liian lyhyt niin silloin viimeistään mä pidennän sitä sentillä ( loppuu ne kylkkärit kuin sormeensa leikattuna )…tosin ts jo siihen viittasikin aiemmin myös….vaikkei oo peliäni edes nähnyt.

double-eagle kirjoitti: (2.10.2007 15:03:05)
    Mutta jos 12 vuotias juuri pelin aloittanut juniori 30 hcp:llä sanoo mulle, että sun sändi on sulle liian lyhyt niin silloin viimeistään mä pidennän sitä sentillä

No tottakai lyhennät, koska ohjeen antaa korkean auktoriteetin pelimies 😮

Paksupekka kirjoitti: (2.10.2007 15:09:21)

Mutta jos 12 vuotias juuri pelin aloittanut juniori 30 hcp:llä sanoo mulle, että sun sändi on sulle liian lyhyt niin silloin viimeistään mä pidennän sitä sentillä

Varsinkin jos tämä räkänokka on Bobby Jones – koulukunnan tulevaisuuden lupaus. Silloin on syytä kallistaa korvaa. Tietysti kannattaa pyytää Aplelilta kaikille toimenpiteille siunaus.

Mutta jos 12 vuotias juuri pelin aloittanut juniori 30 hcp:llä sanoo mulle, että sun sändi on sulle liian lyhyt niin silloin viimeistään mä pidennän sitä sentillä ( loppuu ne kylkkärit kuin sormeensa leikattuna )…tosin ts jo siihen viittasikin aiemmin myös….vaikkei oo peliäni edes nähnyt.

Juu pitäähän ne mailat säätää, mutta se kannattaisi tehdä kerralla kuntoon… eiks niin.

Ääh. Osallistuin tänä kesänä kahteen kisaan. Molemmissa tein yhdelle reiälle 11 lyöntiä. Molemmissa tulos 92 lyöntiä. Bitutti.

Paksupekka kirjoitti: (2.10.2007 15:09:21)

Ihan pakko kertoa, kun kysyin 13 v (HCP 11,7) kundilta kun olin alkukesästä kerran slaissannut metsään, että mikä hitto siinä nyt oli vikana. Vastaus oli ’ No ekaks sä nostit päätä, sit sun maila tuli jotenkin ihan oudosti palloon, etkä tsekannut sen pallon paikkaa, grippiki näytti olleen vähä huolimaton, sit sun etujalka nousi ilmaan. Sit sä horjahdit vähä taaksepäin ja teit jonku ihme kumarruksen’ Järkyttyneenä kysyin oliko siinä mitään hyvää, johon kundi ’No ehkä se pallo löytyy ku ei se nii pitkälle lentäny’. Tuosta viisastuneena tulee aika usein tsekkattua noi muutamat pikku perusjutut.

Eriksson kirjoitti: (2.10.2007 15:31:57)
    Juu pitäähän ne mailat säätää, mutta se kannattaisi tehdä kerralla kuntoon… eiks niin.

Kyllä kyllä, mutta tämä mailojen tuunaaminen oli mulle hieman uutta ja toissakesänä oli vahvasti puolikuntoinen ja lääkityksestä hieman turta.

Merkille pantavaa on seuraavat asiat varsien vaihdossa.

Mailat kannttaa olla niin lyhyet kuin millä voi mielestään hyvin pelata kaikissa normaaleissa pelitilanteissa..lyhyet mailat antaa tarkkuutta. Varret stiffit jos se sopii rytmiisi swingata. Gripit sopivat..ohuemmilla saa lavan päähän nopeutta, mutta voi menettää pituuskontrollin ja jopa tarkkuuden ( hookki alkaa purra ).

2005 kun tein mailarempan niin samassa yhteydessä:

1. Lyhensin 3i-9i => 0,6 mm W + SW => 15 mm.
    2. Lisäsin 4 grammaa painoa ( swingipainon kevennyttyä ).
    3. Vaihdoin varret stiffeiksi

2006 mailarempassa

4. Vaihdoin midsize gripit normaalien tilalle.

Rautamailat oli alkuaan ( 1997-2004 ) 2,5 cm normaalia pidemmät ja W+SW 3,5 cm normia pidemmät.

…nyt ei enää tarvi vaihtaa kun lavat….:)

double-eagle kirjoitti: (2.10.2007 16:14:07)
    Mailat kannattaa olla niin lyhyet kuin millä voi mielestään hyvin pelata kaikissa normaaleissa pelitilanteissa..

1. Lyhensin 3i-9i => 6 mm W + SW => 15 mm.

Piti kirjoittamani !

double-eagle kirjoitti: (2.10.2007 16:14:07)
    …ja lääkityksestä hieman turta.

…nyt ei enää tarvi vaihtaa kun lavat….:)

Ja tuo lääkitys 😉

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 35)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #472573 kohteessaMiten teen 10 tai jopa 11 lyöntiä väylällä ?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten teen 10 tai jopa 11 lyöntiä väylällä ?