Aihe: Miten talouslama vaikuttanut kenttien toimintaan? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Miten talouslama vaikuttanut kenttien toimintaan?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten talouslama vaikuttanut kenttien toimintaan?

Esillä 5 viestiä, 51 - 55 (kaikkiaan 55)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • RealSid kirjoitti: (19.7.2012 21:04:23)
    Liittokokouksesaa oli esimerkiksi Canadan golfliiton eduataja tätä ihmettelemässä. Canadassa on hänen tietojen mukaan 6 miljoonaa golfaajaa, mutta vain n. 200 000 kuuluu liittoon.

ihmetä ihmettä Kanadalla on tekoa tämän asian kanssa, ja ylipäätään liittoihin kuulumuattomilla

olet siis vakaasti sitämieltä että KPMG olisi kyvytön ottamaan huomioon sitä että esim Englannissa vain noin 50% harrastajista on jäsenenä seuroissa? kertonee enemmän sinusta kuin tuosta yrityksestä 😀

seuraavksi tunget jonkin *höppöwikin* tai kummin kaiman ylläpitämän sivuston antaman luvun kenttien määrästä.

kasosakas kirjoitti: (20.7.2012 8:04:19)
    olet siis vakaasti sitämieltä että KPMG olisi kyvytön ottamaan huomioon sitä että esim Englannissa vain noin 50% harrastajista on jäsenenä seuroissa? kertonee enemmän sinusta kuin tuosta yrityksestä 😀

seuraavksi tunget jonkin *höppöwikin* tai kummin kaiman ylläpitämän sivuston antaman luvun kenttien määrästä.

En epäile KPMG kykyjä ottaa huomioon mitään, kun en sitä kovin hyvin tunne.

EGA on minulle tutumpi, ja sen tilastot ovat tässä:
    http://www.ega-golf.ch/050000/050100.asp

Toki nämä ovat minun ymmärtääkseni juurikin liittoon kuuluvien jäsenmääriä, eivät harrastajamääriä. Lisäksi tässä Courses sanalla tarkoitetaan yhdistystä (ainakin Suomen tapauksessa), jossa kenttiä saattaa yhdistyksen piiriin kuulua useampia.

Ja mitä noihin Kanadan tilastoihin tulee, niin eivät ne ole minun lukuja vaan Kanadan golfliiton edustajan kertomat luvut. En katsonut tarpeelliseksi alkaa niitä kyseenalaistamaan, vaikka ne suurilta kuulostaisivatkin.

Jake2 kirjoitti: (19.7.2012 23:24:21)
    Kanadan tilastoissa on huomattava se että siinä golfariksi lasketaan kaikki jotka ovat pelanneet vähintään yhden kierroksen golfia kauden aikana. Siihen riittää vaikka 9 reikää jollain kaikille avoimella kentällä.

Kyllä, juuri näin tuossa 6 miljoonassa. Lisäksi se varmasti on pyöristetty hieman ylöspäin sopivasti tasalukuun. Olipa luku sitten oikeasti 6 miljoonaa tai 5,7 miljoonaa, niin se ei tässä tapauksessa ole mielestäni oleellinen ero.

Jos Suomessa laskettaisiin ihan jokainen (Suomalainen) pelaaja joka on pelannut vuoden aikana, niin päästäisiin varmaan n. 150 000 – 155 500 väliin harrastajamäärissä.
    Lisäksi Green Card koulutuksessa käyneiden määrä on todella paljon suurempi kuin harrastajamäärät. En muista nyt mitään lukuja ulkoa, joten en ala mitään tähän arvelemaan.

RealSid kirjoitti: (20.7.2012 8:56:34)

kasosakas kirjoitti: (20.7.2012 8:04:19)

En epäile KPMG kykyjä ottaa huomioon mitään, kun en sitä kovin hyvin tunne.

EGA on minulle tutumpi, ja sen tilastot ovat tässä:
    http://www.ega-golf.ch/050000/050100.asp

Toki nämä ovat minun ymmärtääkseni juurikin liittoon kuuluvien jäsenmääriä, eivät harrastajamääriä. Lisäksi tässä Courses sanalla tarkoitetaan yhdistystä (ainakin Suomen tapauksessa), jossa kenttiä saattaa yhdistyksen piiriin kuulua useampia.

Ja mitä noihin Kanadan tilastoihin tulee, niin eivät ne ole minun lukuja vaan Kanadan golfliiton edustajan kertomat luvut. En katsonut tarpeelliseksi alkaa niitä kyseenalaistamaan, vaikka ne suurilta kuulostaisivatkin.

edelleen lopeta tuo täysin naurettava inttäminen:
    a) kanadan luvut ovat täysin irrelevantteja suomen taantuman ja golfkenttien kannalta

b) jos et edes tiedä mikä KPMG on, voin sanoa että uskottavuutesi ja painoarvosi missään ”aikuisten jutussa” on tasan 0

ihan samaa tasoa kuin mäkeläisen jutut kenttien tuloksista 😀

ps. nuo sinun lukusi ovat, kauniisti sanottuna jotain joka on jopa lähempänä minun aikaisemmin esittämääni vanhentunutta tietoa :O

egan lukujen mukaan:
    kenttiä: 6073
    (tarkoittavat näillä facilityjä eivätkä ota kantaa siihen onko facilityllä 1 2 3 vai 100kpl 18 reikäistä)
    rekisteröityneitä harrastajia 3535655

tämä tarkoittaa 582 rekisteröitynyttä harrastajaa / facility

luku rekisteröitytnyttä harrastajaa / kenttä olisi alhaisempi

toki euroopassa on noita ei rekisteröityneitä, joka nostaa lukua hieman tuosta 3.5 milj tasosta tasoon 4.2 milj
    ja kun facolityt puretaan kentiksi saadaan tuo aikaisemmin ilmoittamani 6740

näin ollen väitteeni ”Suomessa kentillä on ahtaampaa kuin euroopassa yleisesti” on yksiselitteisesti fakta

kasosakas kirjoitti: (20.7.2012 11:09:02)
    edelleen lopeta tuo täysin naurettava inttäminen:
    a) kanadan luvut ovat täysin irrelevantteja suomen taantuman ja golfkenttien kannalta

b) jos et edes tiedä mikä KPMG on, voin sanoa että uskottavuutesi ja painoarvosi missään ”aikuisten jutussa” on tasan 0

ihan samaa tasoa kuin mäkeläisen jutut kenttien tuloksista 😀

ps. nuo sinun lukusi ovat, kauniisti sanottuna jotain joka on jopa lähempänä minun aikaisemmin esittämääni vanhentunutta tietoa :O

egan lukujen mukaan:
    kenttiä: 6073
    (tarkoittavat näillä facilityjä eivätkä ota kantaa siihen onko facilityllä 1 2 3 vai 100kpl 18 reikäistä)
    rekisteröityneitä harrastajia 3535655

tämä tarkoittaa 582 rekisteröitynyttä harrastajaa / facility

a) olet oikeassa, ne eivät suoraan missään nimessä ole relevantteja Euroopalaiseen golffiin verrattaessa, mutta käytin sitä esimerkkinä koska sieltä muistin ulkoa tuon räikeän eron liittoon kuulumattomien ja harrastajamäärien välillä

b) sanat ’kovin hyvin tunne’ ja ’et edes tiedä’ eivät minun maailmassani ole synonyymejä. KPMG:n statistiikka kenttien ja pelaajamäärien suhteen ei siis minulle ole tuttu.

Ja en mielestäni ole myöskään väittänyt että lukusi olisivat täysin väärät. Halusin vain kysyä miten ne on määritelty. EGA rekisterissä tosiaan on mukana kaikki seurat. Tuohon luetaan myös 9 reikäisiä kenttiä tai parhaassa tapauksessa vasta rakenteella olevia kokonaisuuksia. Ja jäsentietomäärät ovat liittojen jäsenmääriä, ei siis niitä harrastajamääriä.

Mutta ymmärrän että teillä ’aikuisilla’ on omat juttunne.

Esillä 5 viestiä, 51 - 55 (kaikkiaan 55)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #424950 kohteessaMiten talouslama vaikuttanut kenttien toimintaan?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten talouslama vaikuttanut kenttien toimintaan?