-
JulkaisijaArtikkelit
-
Chipper kirjoitti: (1.9.2009 14:24:10)
Mielestäni tuo tasoituksen laskemiseen käytetty aika on helposti todistettavissa (jos vain asianomainen niin haluaa). Jokainen meistä on jonkin seuran jäsen (tai pitäisi ainakin olla, jos haluaa virallista tasoitusta ylläpitää). Tämä johdosta on helposti saatavilla tieto miten ja missä ajassa tasoitus on laskenut kun kysäisee asiaa omalta jäseseuralta (nimen saa piilotettu tai poistettu jos haluaa = se ei käy selityksestä). Jos seuralla on vielä käytössä NextGolf -palvelu, niin sieltä saa helposti koko tasoitushistorian ilma omaa nimeä.Jotenkin nämä Khelde -nimimerkin takaa kirjoitetut jutut alkavat olla samaa tasoa kuin Jugin. Ja molemmat ovat olleet pois kentiltä loukkaantumisen vuoksi (=kehitys olisi ollut huomattavasti nopeampaa). Puuttu vain ne 300m avaukset. Mutta mene ja tiedä.
En tiedä kyseistä Jugia ja hänen tarinoitaan, mutta eikö kyse ole hyvin pitkälti päinvastaisesta ilmiöstä? Itsehän totesin, etten osaa lyödä golfia mielestäni kovinkaan hyvin – ja sekös foorumistit raivostutti. Vai se, että ihmettelin miksi ’ah niin upeasti’ lyövät foorumistit eivät sitten tee parempaa tulosta, jos minun golftaustallani pelataan tuollaisiin tuloksiin.
Tavoitteenihan golfin suhteen ovat paljon korkeammalla, mutta uskon rajojen tulevan pian vastaan. Tuttavani pelasi pelikaudessa händärinsä viitosen pintaan ja Espanjassa piipahtaessani paikallinen pro oli pelannut kahdessa vuodessa händärinsä nollaan, joten ei tämä nyt mitenkään niin merkillinen tarina ole, että siitä pitää pelihousuja repiä.
Äsken pelasin ysin 40 lyönnillä ja puttasin 7 kertaa birdietä – mielestäni se on tutulla ja helpolla kentällä ihan normaali tulos keltaisilta. Hauskaa mielestäni tässä koko spekuloinnissa on se, että tämän kyseisen Kytäjällä vaikuttavan ja itsensä tunnetuksi Pickalassa harvoilla vierailuillaan tehnyt adonis pitää lähes joka griiniin osumisen mahdottomana tehtävänä, ellei ole pelannut kymmentä vuotta.
[Ps. Olen kanssasi eri mieltä siitä etteikö Pickalassa tunnisteta päivittäin pelaavia, minä pelaan siellä huomattavasti harvemmin ja minutkin tunnistetaan.
Tottahan toki ne kasvot tunnistetaan, jotka siellä päivittäin käyvät. Niinhän tunnistetaan lähikaupassakin. Sinä olit kuitenkin sitä mieltä, että säännöllisten vierailujeni mukaan Pickalassa ihmetellään, miksi osun niin usein griiniin ja pelaan yllättävän hyviä tuloksia näin lyhyellä golftaustalla. Tämänhän minä kumosin pötypuheena.
Älä siis kiertele ja kaartele – vaan myönnä suoraan jos ymmärsit väärin. Vai väitätkö yhä, että Pickalassa siis tiedetään kierrostuloksesi niiltä kerroilta, kun olet siellä pelannut? Minun sitä on vaikea uskoa – valvontakameroita kun on harvassa.
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 17:37:16)
D&G kirjoitti: (1.9.2009 13:38:42)
Ja! Miksiköhän ei lähteny? Noin kivan Hemmon kans pelaa! Mä olisin ottanu vaik duunista vapaata! Mut kyl sä oot HELMI!Koomista kyllä miten ihmisillä repeää käpy, kun toinen ei suhtaudukaan lajiin yhtä vakavasti. Ja kun toisen mielestä 80 lyönnin kierroksen voi pelata huonollakin pelillä.
Tuskin nyt kenelläkään siitä käpy repeää, että joku pelaa 80 huonolla pelillä. Mä ihmettelen lähinnä sitä, miten ihmeessä sä pelaat noin huonoa tulosta, jos sä kerran osut kokoajan viheriöihin. Mä en ole varmasti ikinä osunut edes 14 griiniin samalla rundilla, mikä tietysti johtuu siitä, että mä lyön sitä palloa ihan oikeasti huonosti, mutta silti olen onnistunut saamaan samalle kierrokselle 16 PARin seuraksi yhden pörön.
Ohessa on kaveriporukalle kirjoittamani selitys Forestille tänä kesänä pelaamastani 78, mistä saa käsityksen kuinka huonolla pelillä pystyy alle 80 pelaamaan:
1, par4 365m) Pushfeidi sponella oikealle 190m lipusta. r3 toppislaissina ojaan. Droppi ja santa kannelle. 2 töks. Tupla. +2
2, par4 348m) Slaissi draiverilla naapuriväylälle. r6 oikealle raffiin. Nosto piletille. töks. Par. +2
3, par4 325m) Slaissi draiverilla naapuriväylälle. r8 lyhyeksi. Cippi piletille. töks. Par. +2
4, par3 152m) r7 oikealle bunkkaan. Nosto pitkäksi. 2 töks. Poki. +3
5, par5 495m) Hyvä spone väylälle. Pushslaissi spone ojaan – pelattavissa. Toppi r8 kannelle. 13m pirkkuputti 1,5m breikillä kuppiin. Pörö +2
6, par4 284m) Spone hukkina vasemmalle mettään. punchi r4 puiden ali vasemmalle ruffiin. lw kannelle. 2 töks. Poki. +3
7, par5 478m) Sika pushslaissi draiverilla oikealle (~100m liikaa oikealla) ojaan. Droppi ja spone väylälle. pw oikealle. Cippi ja töks. Poki. +4
8, par4 286m) Hyvä spone väylälle. Lw ylämäkeen lyhyeksi. Cippi ja töks. Par. +4
9, par3 130m) r8 hihaan pitkäksi. cippi ja töks. Par. +4
Ulos 40 kahdella rankulla ja 12 putilla10, par5 476m) Pushi sponella oikealle ruffiin. Erinomainen r5 väylälle. pw lyhyeksi. cippi ja töks. Par. +4
11, par3 129m) liki huti r9 lyhyeksi. Cippi ja 2 töks. Poki. +5
12, par4 359m) Hyvä draivi väylälle, r9 bunkkaan. Nosto ja 2 töks. Poki. +6
13, par4 332m) Loisto draivi kernin nurkille. Liian kova cipip tangon kautta 5 metriin. 2 töks. Par. +6
14, par5 465m) Pushfeidi draivi väylälle. Puufemmalla 200 metrinen käärmeentappaja. Pikkupitchi 50cm piletin taakse. Töks. Pörö. +5
15, par4 346m) OK draivi väylälle. sw kannelle. 2 töks. Par. +5
16, par3 140m) r8 kannelle. 2 töks. Par. +5
17, par4 351m) Toppi draivi väylälle, r7 vasemmalle. Cippi ja 2 töks. Poki. +6
18, par4 314m) OK Spone väylälle. r9 kannelle. 2 töks. Par. +6
Sisään 38, 16 putilla.
Yhteensä 78, 28 puttia.(1,56/viheriö, 1,67/GIR). Lähiölyöntejä 38. Väyläosumat 64%, kernit 33%. Rankkuja 2.Kuka sanoi ,notta kolopalloilu on vaikeaa?
Sitten kun skore alkaa valkoisilta olemaan kokoajan lähempänä PARia kuin 80:tä, niin voi alkaa edes pikkuisen kuvitella osaavansa tätä peliä.Tämä Paksupekan pelaaminen on kuin peilikuva minun pelistäni, itse vain sössin griinillä. Yleensä pysyn aika hyvin väylällä, ehkä siitäkin syystä että lyön varsin lyhyitä. Ja kun yleensä birkkuputtini ovat 6-20 metristä, niin ei todellakaan voi aina puhua varmasti kahden putin griinistä. Arviolta heittäisin, että 36-40 puttia on normaali hyvän kierrokseni puttimäärä. Alle sen mennään, jos en osu griineihin ja chippaan lähestymiseni 5-30 metristä.
Hyvä että joku muukin ymmärtää, ettei näillä tuloksilla vielä pelimiehistä puhuta. Ehkä lyhyt pelitaustani närkästytti, mutta merkillepantavaa on se, että olen mahduttanut vuoteen työni salliman vapauden vuoksi helpostikin 3-4 kertaa normaalipelurin kierrosmäärän. Seuraava askel tulosten kohentamiseen olisi kenties harjoitusgriinillä tökkiminen, mutta se tuntuu toistaiseksi tylsältä.
Niin ja Paksupekka, pelataanpa joskus Forest yhdessä ja ihmetellään yhteisvoimin syytä sille, miksi minä pysyn väylällä ja miksi sinä teet up and downeja.
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 17:42:28)
Chipper kirjoitti: (1.9.2009 14:24:10)
Jotenkin nämä Khelde -nimimerkin takaa kirjoitetut jutut alkavat olla samaa tasoa kuin Jugin. Ja molemmat ovat olleet pois kentiltä loukkaantumisen vuoksi (=kehitys olisi ollut huomattavasti nopeampaa). Puuttu vain ne 300m avaukset. Mutta mene ja tiedä.
En tiedä kyseistä Jugia ja hänen tarinoitaan, mutta eikö kyse ole hyvin pitkälti päinvastaisesta ilmiöstä? Itsehän totesin, etten osaa lyödä golfia mielestäni kovinkaan hyvin – ja sekös foorumistit raivostutti. Vai se, että ihmettelin miksi ’ah niin upeasti’ lyövät foorumistit eivät sitten tee parempaa tulosta, jos minun golftaustallani pelataan tuollaisiin tuloksiin.
Chipperiä alkoi harmittamaan kun aloin ottaa kantaa kenttäsuunnitteluun. Minä jota Jugiksi kutsutaan olen pelannut tänä vuonna 4 rundia golfia…ja 8:s päivä kuluvaa kuuta on kisat taas. Onneksi sain pari mailaa korjattua tänään…ja voi jatkossa syyttää enemmän itseään epäonnistumisistaan.
Khelden kehitys on ollut ilahduttavaa.
Itse otin takapakkia, kun en heti hankkinut oikeilla spekseillä mailoja…siihen meni itseasiassa 16 vuotta…ensin pituus ( 5 vuoden jälkeen ) sitten varren liekulma kuntoon ( 8 vuoden jälkeen ) ja vasta kimuranttien mailarakennssekoilujen jälkeen varret vaihtoon stiffeiksi kolmansista ( 16 vuoden pelin jälkeen ) kepeistä. Niin ja 9 vuoden pelaamisen jälkeen sain gripit oikean paksuisiksi ensin pelattuani ylipaksuilla vuoden. Heti putos hcp 10 pykälää ( 25 => 15 ). Paras täysi kiekka pelkillä raudoilla ERG:ssä on ollut 12 yli ( 85 vuonna 1999 ). Useamman kerran pelasin ERG:ssä 9 koloa yksi yli..jopa perättäiset, mutta nukuin yön yli kierrosten välissä.
Itse olen vain tehnyt tämän välinepäivityksen nopeamman kaavan mukaan, mutta samanlaisen kokeilun kautta kuin sinäkin.
Draiverihistoriani on seuraava: Top Fliten aloittelijasetin draiveri, Cobra Speed LD (regu), Cobra Speed LD (Stiff), Wilson Spine (Stiff), Taylormade Tour Burner (Stiff), Ping Rapture V2 (stiff). Tällä hetkellä siis väännetään Pingillä, josta myös saman sarjan spuuni. Spuuneistä sopivin löytyi kolmannella yrittämällä.
Rautahistoriaa perään: Top Fliten aloittelijasetti, Wilson Di7, Wilson Pi5, Callaway X22 Tour.
Hybrideitäkin hommasin pari täksi kaudeksi. Ja kolme wedgeä, joista yksi Vokey ja kaksi Wilsonia. Puttereita on tainnut olla neljä, mutta eihän niistä yksikään toimi. Nyt on se Odysseyn Black Series, jonka hankin kun huppu näytti kivalta 🙂
Vielä jäi vähän auki, miksi Jugia morkataan. Mutta jatkossa päässet vähemmällä, sillä innokkailla forumisteilla on nyt uusi suosikkivihollisensa.
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 17:35:41)
Oi kunpa olisi tarjolla virtuaalirautalankaa. Ihanko niin tulkitsit, että lyön joka kerta 17 griiniosumaa? Ja mielestäsikö veto on hyvä lyödä suhteella 1:1. Voisin jopa suostua, jos samalla lyödään sinun kierrostuloksestasi vastaveto. Eli pelaat saman tuloksen kuin toistaiseksi elämäsi paras tulos. No, voin tulla toki vastaan ja sanoa, että 2-3 kertaa tuohon griinimäärään on ylletty, eli jos vaikka saan 20 yritystä? Se on alakanttiin, mutta suostun. Pääsemmekö sopimukseen?
Jos aikuisten asioilla muuten meinaat töitä, niin turhaan sinä elvistelet panosta nostamalla. Asiat ovat paremmalla tolalla, jos voi järjestää niin että pelailee kun huvittaa. Niin ja edelleen, olen valmis pieneen vetoomme, kunhan vain suostut siihen tasapuolisin ehdoin.
Vai minä tulkitsen… jaa… olenko jossakin kohdin indikoinut sen että osuisit joka pelikerralla 17 GIR? Enpä ole. Mikä tarve tällä vastavedolla on? Olenko jossakin kohdin puhunut omasta osaamisestani? Enpä ole. Olen vain sanonut että en lyö kynttilöitä.
Sen minkä olen sanonut, on panevani pienen bettsonin siitä että sinä et Forestille 17 GIR:iä tee. En muuta.Täähän on sulle semmonen win/win tilanne, jos teet niin maksan sulle sen mistä sovitaan ja nöyrästi otan hatun käteen, pahoittelen ja perun kaikki epäilykseni osaamisestasi , jos et tee niin ainut mikä tulee todistettua on se, että olet täynnä shittiä niinkuin aikaisemmin epäilin. Mulle tosiaankin riittää se yks kerta, voit vapaasti harjoitella ja kerro vaan koska olet valmis haasteeseen niin katsotaan. Mun ei tarvi tulla mukaan jos esim. Paksupekan kanssa saatte sovittua peliajan.
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 17:48:42)
Tottahan toki ne kasvot tunnistetaan, jotka siellä päivittäin käyvät. Niinhän tunnistetaan lähikaupassakin. Sinä olit kuitenkin sitä mieltä, että säännöllisten vierailujeni mukaan Pickalassa ihmetellään, miksi osun niin usein griiniin ja pelaan yllättävän hyviä tuloksia näin lyhyellä golftaustalla. Tämänhän minä kumosin pötypuheena.Missä kohdin olin sitä mieltä että Pickalassa ihmetellään sinun griiniosumia? Mielestäni puhuin siitä että tuo hurja hcp:n pudotus lyhyellä aikavälillä varmaankin herättää huomiota. En muuta.
Lopetan tämän nyt tähän koska se ei johda mihinkään. Jos kuitenkin tuon haasteen otat vastaan niin ilmoita päivä ja aika niin paikalla ollaan.
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 18:23:48)
Niin ja Paksupekka, pelataanpa joskus Forest yhdessä ja ihmetellään yhteisvoimin syytä sille, miksi minä pysyn väylällä ja miksi sinä teet up and downeja.No tämähän sopii. Laita vaikka peliseuraa kaivatessasi mailia osoitteeseen paksupekka(a)nic.fi.
Parahin MacG, olenko siis täynnä shittiä, jos en yhdellä SINUN valitsemallasi kierroksella lyö 17 griiniosumaa? Ajattelisit vähän, ettei ihmisten tarvitse pyöritellä epäuskoisena päätään. Tuskin Tigerkään pelaa joka kerta kierroksen tulokseen -8. Kyseessä oli huippukierroksen saldo – ja nythän tarjosin sinulle erinomaista diiliä. Annat 20 yritystä, jos onnistun kerrankin niin voitan 1 000e. Jos en, annan sinulle ilomielin kyseisen summan. Kertoimethan ovat vankasti puolellasi, mutta olen kilpailuhenkisenä valmis haasteeseen.
Ja kerrohan vielä, millä perustein SINÄ kuvittelet, että minut tunnettaisiin Pickalassa, vaikka pelaisin harjoituskierroksiani tulokseen -13. Tämä jäi vielä epäselväksi, kun et osannut täsmentää.
Alkaako vihdoin hahmottua?
Vaikka sanoinkin että lopetan niin vielä on yhden kerran pakko…..
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 21:25:18)
Parahin MacG, olenko siis täynnä shittiä, jos en yhdellä SINUN valitsemallasi kierroksella lyö 17 griiniosumaa? Ajattelisit vähän, ettei ihmisten tarvitse pyöritellä epäuskoisena päätään. Tuskin Tigerkään pelaa joka kerta kierroksen tulokseen -8. Kyseessä oli huippukierroksen saldo – ja nythän tarjosin sinulle erinomaista diiliä. Annat 20 yritystä, jos onnistun kerrankin niin voitan 1 000e. Jos en, annan sinulle ilomielin kyseisen summan. Kertoimethan ovat vankasti puolellasi, mutta olen kilpailuhenkisenä valmis haasteeseen.Teetkö tätä tahallasi vai eikö sun äo:s tosiaankaan riitä luetun ymmärtämiseen?? Sähän muuttelet näitä juttuja kokoajan. Missä helvetin kohdassa minä olen sanonut että kyse olisi MINUN valitsemani kierros. Enkö sanonut että harjoittele niin paljon kuin haluat, ja kerro kun olet valmis ottamaan haaste vastaan. En tälle harjoittelulle antanut edes mitään aikajanaa joten ihan ittestäshän tässä on ollut kyse. Lue nyt tämä allaoleva oikein tarkasti ja sitten vertaa sitä tuohon sinun ylläolevaan kirjoitukseen, ehkä sitten huomaat miten älytön tuo syytöksesi on.
MacG kirjoitti: (1.9.2009 20:17:27)
…..Mulle tosiaankin riittää se yks kerta, voit vapaasti harjoitella ja kerro vaan koska olet valmis haasteeseen niin katsotaan…..Khelde kirjoitti: (1.9.2009 21:25:18)
Ja kerrohan vielä, millä perustein SINÄ kuvittelet, että minut tunnettaisiin Pickalassa, vaikka pelaisin harjoituskierroksiani tulokseen -13. Tämä jäi vielä epäselväksi, kun et osannut täsmentää.Olenko tällaista väittänyt? Enkö sanonut että varmaankin sinut noteerattaisiin jos olet 3kk:ssa pelannut itsesi singeliksi, en muuta. Missään kohtaan en ole puhunut yksittäisistä kierroksistasi.
Älykästä keskustelua tästä ei saada millään, joten nyt lupaan olla hiljaa.
Ylläpito huom: Hävettää että ylipäätänsä vajosin tälle keskustelutasolle. Minun postaukseni tämän tiimoilta voi poistaa.
MacG kirjoitti: (1.9.2009 22:27:41)
Vaikka sanoinkin että lopetan niin vielä on yhden kerran pakko…..Khelde kirjoitti: (1.9.2009 21:25:18)
Parahin MacG, olenko siis täynnä shittiä, jos en yhdellä SINUN valitsemallasi kierroksella lyö 17 griiniosumaa? Ajattelisit vähän, ettei ihmisten tarvitse pyöritellä epäuskoisena päätään. Tuskin Tigerkään pelaa joka kerta kierroksen tulokseen -8. Kyseessä oli huippukierroksen saldo – ja nythän tarjosin sinulle erinomaista diiliä. Annat 20 yritystä, jos onnistun kerrankin niin voitan 1 000e. Jos en, annan sinulle ilomielin kyseisen summan. Kertoimethan ovat vankasti puolellasi, mutta olen kilpailuhenkisenä valmis haasteeseen.Teetkö tätä tahallasi vai eikö sun äo:s tosiaankaan riitä luetun ymmärtämiseen?? Sähän muuttelet näitä juttuja kokoajan. Missä helvetin kohdassa minä olen sanonut että kyse olisi MINUN valitsemani kierros. Enkö sanonut että harjoittele niin paljon kuin haluat, ja kerro kun olet valmis ottamaan haaste vastaan. En tälle harjoittelulle antanut edes mitään aikajanaa joten ihan ittestäshän tässä on ollut kyse. Lue nyt tämä allaoleva oikein tarkasti ja sitten vertaa sitä tuohon sinun ylläolevaan kirjoitukseen, ehkä sitten huomaat miten älytön tuo syytöksesi on.
MacG kirjoitti: (1.9.2009 20:17:27)
…..Mulle tosiaankin riittää se yks kerta, voit vapaasti harjoitella ja kerro vaan koska olet valmis haasteeseen niin katsotaan…..Khelde kirjoitti: (1.9.2009 21:25:18)
Ja kerrohan vielä, millä perustein SINÄ kuvittelet, että minut tunnettaisiin Pickalassa, vaikka pelaisin harjoituskierroksiani tulokseen -13. Tämä jäi vielä epäselväksi, kun et osannut täsmentää.Olenko tällaista väittänyt? Enkö sanonut että varmaankin sinut noteerattaisiin jos olet 3kk:ssa pelannut itsesi singeliksi, en muuta. Missään kohtaan en ole puhunut yksittäisistä kierroksistasi.
Älykästä keskustelua tästä ei saada millään, joten nyt lupaan olla hiljaa.
Ylläpito huom: Hävettää että ylipäätänsä vajosin tälle keskustelutasolle. Minun postaukseni tämän tiimoilta voi poistaa.
Näköjään et oikeasti ymmärrä – toivoin jo että kyse olisi keljuilusta eikä typeryydestä. Olen pahoillasi vuoksesi, mutta sainpahan lukea hauskoja kommentteja.
Itsehän jatkuvasti ja täysin epäloogisesti puhut yhdestä kierroksesta, jolla minun on lyötävä 17 griiniosumaa. Eikö tämä ole SINUN valitsemasi kierros? Vaadit siis, että lyön tonnin vetoa, että toistan elämäni parhaan kierroksen – ei tässä armollisesti antamillasi harjoituskierroksilla mitään merkitystä ole. Sehän on aivan sama kuin vaatisit minua pelaamaan yksittäisellä kierroksella tuhannen euron panoksesta elämäni parhaan kierroksen. Keskimääräisesti olen onnistunut tässä tempauksessa kerran 40 kierroksessa, mutta olin kilpailuhenkisenä suostuvainen antamaan etulyöntiaseman sinulle.
Ja tämä jatkuva jankkaaminenhan johtuu siitä, ettet millään kykene ymmärtämään, että 17 griiniosuman lyöminen on mahdollista. Siksi ehdottelet jatkuvasti tätä absurdia vetoasi, jonka hyväksyminen olisi sulaa hulluutta ja tyhmyyttä. Minä tarjosin sinulle mahtavat kertoimet 1 000 euron vetoon, mutta ilmeisesti et sitä hyväksy – siksi, että alitajuisesti pelkäät, että voin olla oikeassa. Suuret ovat siis puheet, mutta siihen se taisi jäädä. No, en ihmettele, onhan tuhat euroa jo ihan iso summa.
Kolmesti olet nyt nyyhkyttänyt lopettavasti kirjoittelemisen. Itse veikkaan varovaisesti, että olet yltiöoptimistina laittanut jalkaasi kokoa liian pienet kalsarit. Onnistun toivottavasti lähitulevaisuudessa uudestaan tempauksessani – ja vieläpä paremmalla puttiosaamisella. Nähtäväksi jää, tuleeko neitokaiselta haastetta kunnollisilla ehdoilla.
Khelde esitti hyvän kysymyksen ’miksi Jugia morkataa niin paljon’. Johtuisikohan kyseisen herran kirjoittelusta. Vinkki seuraa muita keskusteluja.
Jugi en minua sinun kenttäsuunnittelu harmita, jos sinun jutuissa nyt mikään voisi harmittaa. Haluaisin ainoastaan hieman realiteettejä ja rakentavia kommentteja keskusteluille joita olet aloittanut. Ei riitä että sanot ’en kerro kun voit varastaa idean’. Realistista voisi olla alkaa suunnitelemaan kenttää esim 60ha alueelle (joka on vielä aika pieni alue, jos kisoja halutaan järjestää). Muutaman kisan paikanpäällä seuranneena voin sanoa, että sellainen ihmismassa tarvitsee aika ison alueen etteivät pompi väylillä. Ja mitä tulee egologisuuteen, niin siihen on paljon muita parempia tapoja kuin rakentaa kenttä pieneen tilaan.
englantilainen pro siinä lentokentän viressä olevassa kaupassa.
otti lyöntitestin jälkeen draiverin , teki ko tempun niin että kengänkuva jäi lavan yläosaan.
sanoi sitten ettei lapa ole irti.ennenkaikkea ei kysynyt lupaa…
Chipper kirjoitti: (1.9.2009 22:47:25)
Khelde esitti hyvän kysymyksen ’miksi Jugia morkataa niin paljon’. Johtuisikohan kyseisen herran kirjoittelusta. Vinkki seuraa muita keskusteluja.Jugi en minua sinun kenttäsuunnittelu harmita, jos sinun jutuissa nyt mikään voisi harmittaa. Haluaisin ainoastaan hieman realiteettejä ja rakentavia kommentteja keskusteluille joita olet aloittanut. Ei riitä että sanot ’en kerro kun voit varastaa idean’. Realistista voisi olla alkaa suunnitelemaan kenttää esim 60ha alueelle (joka on vielä aika pieni alue, jos kisoja halutaan järjestää). Muutaman kisan paikanpäällä seuranneena voin sanoa, että sellainen ihmismassa tarvitsee aika ison alueen etteivät pompi väylillä. Ja mitä tulee egologisuuteen, niin siihen on paljon muita parempia tapoja kuin rakentaa kenttä pieneen tilaan.
Joo en aio suunnitella 60 ha alalle kenttää, koska juurikaan se ei anna taloudellista etua kentän rakentamisessa. Desert Pines on 36 ha:n alueella ja paksupekka sanoi sen olevan täysin turvallinen. Itse piirsin sunnuntaina 15 ha alueelle Hazeltine 2002 pituuksilla 9 kolon kentän ja sanoisin, että muutamalla tunnilla tuunaamista se olisi täysin turvallinen ja kelpo kenttä..nyt loppupäästä yksi par-4 meni hieman kahden väylän väliin kaposeksi ja olisin joutunut purkamaan koko komposition jotta olisi saanut hieman lisää tilaa toiselta puolelta kenttää. Yhtään metriä pidemmäksi ( tai ainakaan 20 metriä ) sitä ei tuolle alalle mielestäni enää saa..nytkin oli jo varsinaiset metsät ja lammet poistettu.
Ekologisuus on hyvin monia asioita…tonttitehokkuus taas on määre jolla määritellään käytettävissä olevan tontin suunnittelun tehokkuutta. Kaupunkisuunnittelussa ekologia voi tarkoittaa juuri kaupunkirakenteen tiivistämistä, jolloin kunnallistekniikan tarvima osuus pienenee ja tätä kautta ollaan kestävämmässä kehityksessä, kun putkien vaihtoon määräajoin menee vähemmän tavaraa ja tieverkkoa voidaan karsia ym jne. Se että maata runnellaan vähemmän ja marjapaikkoja jätetään myllertämättä on vain se mitalin toinen puoli.
Viherpiipertäjät ympäri maapallon ovat huolestuneet 100 ha:n Championship kenttien aiheuttavasta uhkasta mm. liito-oraville ja muille ekosysteemeille ( samoin kuin holtittomasta asuinalueiden ja lentokenttien potentiaalisesta haitasta )..meillä kun majoreita pelataan niin harvaan niin varmaankin muutama ’ekokenttä’ voisi olla paikallaan siellä täällä. Se vaatii tietenkin ammattisuunnittelijan eikä pelkästään vaikka alle 10 hcp:llä pelaavaa alan harrastajaa.
Talorakentamisessa on mielikuva myyminen se avainasia…nykyään tosin numeerisesti on valtiovallan kautta jo vaikutettu rakentamisen energian kulutukseen ja kestävän kehityksen periaatteita on vaadittu jo vuosia. Golfkenttiä mainostetaan isojen mielikuvien kautta nyt ja jatkossakin ja niin pitää ollakin, nyt vain halusin tuoda esiin tämän tiivistämisen mahdollisuuden ja sen antamat edut kustannuksissa ja mahdollisessa ekologisessa kuluttavuudessa.
-no eagle- kirjoitti: (3.9.2009 14:44:13)
… Desert Pines on 36 ha:n alueella ja paksupekka sanoi sen olevan täysin turvallinen…No enpä tainut noin sanoa. Kyllä se turvallisemman oloinen oli, kuin esim. Vuosaari, mutta ei missään tapauksessa täysin turvallinen.
… Desert Pines on 36 ha:n alueella ja paksupekka sanoi sen olevan täysin turvallinen…No enpä tainut noin sanoa. Kyllä se turvallisemman oloinen oli, kuin esim. Vuosaari, mutta ei missään tapauksessa täysin turvallinen.
Paksupekka kirjoitti: (3.9.2009 14:49:52)
Jaa no sitten tuo mun 15 ha 9 koloinenkaan ei ole täysin turvallinen..olisiko laitettava muutamaan paikkaan kyltti että odota kun väylillä 15 ja 17 on pelaajat poissa sektorista tms ? Tai kärryä väylillä tulisi kuljettaa tietyllä puolta väylää muutamissa kohdissa ?
Khelde esitti hyvän kysymyksen ’miksi Jugia morkataa niin paljon’. Johtuisikohan kyseisen herran kirjoittelusta. Vinkki seuraa muita keskusteluja.
Annapa yksi vinkki…haluan katsoa mitä tarkoitat !
PERAKALE kirjoitti: (25.8.2009 19:52:20)
monet eivät tykkää, että joku ottaa mailasi ja hypisteelee sitä
mitä mieltä ollaan?onko sopivaa ottaa jonkun maila
1) HYPISTELLÄ SITÄ
2) lyödä sillä
3) astua väyläpuun tai draiverin lavan päälle ja kääntää gripitsä 270 astetta
vaikkapa jaidossa jossa käytetään katana miekkaa ei tule kysymyksenkään
ropistella toisten aseita. Miten golfissa??Riippuu henkilöstä. Peli- ja treenikaverit voivat kokeilla ja hiplata miten kiinnostaa. Muut voivat katsella mailoja, luvan kysyessä voipi saada jopa kokeilla.
Khelde kirjoitti: (1.9.2009 22:44:40)
Ja tämä jatkuva jankkaaminenhan johtuu siitä, ettet millään kykene ymmärtämään, että 17 griiniosuman lyöminen on mahdollista. Siksi ehdottelet jatkuvasti tätä absurdia vetoasi, jonka hyväksyminen olisi sulaa hulluutta ja tyhmyyttä. Minä tarjosin sinulle mahtavat kertoimet 1 000 euron vetoon, mutta ilmeisesti et sitä hyväksy – siksi, että alitajuisesti pelkäät, että voin olla oikeassa. Suuret ovat siis puheet, mutta siihen se taisi jäädä. No, en ihmettele, onhan tuhat euroa jo ihan iso summa.
Itse ainakin ymmärsin, että tämä magc(vai mikä olikaan) on ennemminkin ihmetellyt tuota lyhyessä ajassa singeliksi pelaamista. Eli se tässä varmaan oli kysymyksenä enemmänkin. Itse en usko, että olet alle puolessa vuodessa itsesi singeliin pelannut, mutta sillähän ei ole mitään väliä. Tämä on vain mielipide kun faktoja ei ole tiedossa. Toisaalta taas aivan sama minulle vaikka olisitkin kehittynyt niin nopeasti. Huimaa kehitystä.
Ps. 17 griiniosumaa on loistava määrä. Itse olen joskus läiminyt keltaisilta muistaakseni 13-14 griiniosumaa. Osa tosin ns. huonoja griiniosumia kun griinit oli jättejä ja lipulle jäi matkaa hirvittävät määrät. Ei ole minun puttitaidoilla kovinkaan mukava lähteä puttaamaan jotain 15-18 metristä puttia. Paljon mielummin chippaisin.
Jos on ns. hyvä päivä ja lyönti toimii, niin kyllähän tuo 17 griiniosumaa on täysin mahdollista. Hankalaa se toki on ja vielä hankalampaa on se, että kaikki griiniosumat olisi sellaisella etäisyydellä lipusta, että olisi ihan realistiset saumat birdieenkin.
kyllä mailoja on kiva vertailla. suomalainen ’ nöyryys’ vain tulkitaan kolonnaalisista kulttureista käsin siten että on lupa tehdä mitä vaan, ’ isä näyttää’
Peltomies golffissa työskentelevä englantilainen liimanäppi pro
oli aivan mukava mutta lupaa kysymäättä teki kohdan c draiverilleni…kyllä mailoja on kiva vertailla. suomalainen ’ nöyryys’ vain tulkitaan kolonnaalisista kulttureista käsin siten että on lupa tehdä mitä vaan, ’ isä näyttää’
oli aivan mukava mutta lupaa kysymäättä teki kohdan c draiverilleni…jännää miten varsi kiertyy mutta ei katkea… jännää jos on maksanut melkein 400 euroa…kyllä mailoja on kiva vertailla. suomalainen ’ nöyryys’ vain tulkitaan kolonnaalisista kulttureista käsin siten että on lupa tehdä mitä vaan, ’ isä näyttää’
oli aivan mukava mutta lupaa kysymäättä teki kohdan c draiverilleni…tähänkin jäi kengän jälki draiverin pintaan…kyllä mailoja on kiva vertailla. suomalainen ’ nöyryys’ vain tulkitaan kolonnaalisista kulttureista käsin siten että on lupa tehdä mitä vaan, ’ isä näyttää’
oli aivan mukava mutta lupaa kysymäättä teki kohdan c draiverilleni… -
JulkaisijaArtikkelit