Aihe: miten koskemattomia ovat omat välineesi ? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

miten koskemattomia ovat omat välineesi ?

Etusivu Foorumit Välineet miten koskemattomia ovat omat välineesi ?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • D&G

JOO!! OSU JA UPPOS! Oon ihan ROMUNA.Täytyy yrittää kasata itseni,jos ei muuten niin lasten takia.

Paksupekka kirjoitti: (31.8.2009 19:29:37)
    Puttaaminenhan on kovin simmpeliä, mä en ole missannut tänävuonna viheriötä kuin kerran puttaamalla 😮

Mun urani paras puttisuoritus tuli viimevuonna Talissa muistaakseni syyslehdessä, kun tilanteessa +3 tai jotain, puttasin viisi kertaa 17:lla! Eka ihan hyvin hollille ja sitten puolesta metristä neljä kertaa ja tein 8:n. Eikä ollu mitään miekkailua. Mä en vaan saanu sitä pallia sisään. Voi uittu että se reikä näytti silloin pieneltä.

Mä en tiedä miten tämä liittyy välineisiin mutta ei ole mikään suuri salaisuus että mä olen ihan varmasti tämän foorumin paskimpien 5:n puttaajan joukossa. Mä saatan ihan helposti putata 5-metrisen putin 2 metriä ohi ihan mihin suuntaan hyvänsä!

Taidan ostaa uuden draiverin, jos putti lähtis kulkemaan.

Paksupekka kirjoitti: (31.8.2009 18:50:10)
    otin yhdestä griiniosumasta cipin ja kolme puttia…

Tähän nyt oli pakko takertua, siis tohon griiniosumaan. Siispä 1. chippasitko griiniltä ja siihen kolme puttia, vai 2. osuitko griiniin, jonka jälkeen pallo rulli griinin ympäristöön ja jatkoit peliä sieltä? Ja jos Khelde oot osunu 17. griiniin ja tulokseksi 78, nii ei putti kyllä todellakaan kulje… Tai sit toi yks missi on ollu oikein huolella missattu.

Se griiniosumahan on siis reiän par – 2 lyöntiä + pallo on griinillä, jos tästä nyt oikeesti on epäselvyyttä…

Ja aiheeseen, mun välineitä saa kokeilla, jos niihin skraadu tulee, nii tuskin tahallaan. Sitä paitsi ne on ruvella jo muutenkin, ni eipä juuri haittaa…

Lavantauti kirjoitti: (31.8.2009 20:14:15)

Paksupekka kirjoitti: (31.8.2009 19:29:37)
    Puttaaminenhan on kovin simmpeliä, mä en ole missannut tänävuonna viheriötä kuin kerran puttaamalla 😮

Mun urani paras puttisuoritus tuli viimevuonna Talissa muistaakseni syyslehdessä, kun tilanteessa +3 tai jotain, puttasin viisi kertaa 17:lla! Eka ihan hyvin hollille ja sitten puolesta metristä neljä kertaa ja tein 8:n. Eikä ollu mitään miekkailua. Mä en vaan saanu sitä pallia sisään. Voi uittu että se reikä näytti silloin pieneltä.

Mä en tiedä miten tämä liittyy välineisiin mutta ei ole mikään suuri salaisuus että mä olen ihan varmasti tämän foorumin paskimpien 5:n puttaajan joukossa. Mä saatan ihan helposti putata 5-metrisen putin 2 metriä ohi ihan mihin suuntaan hyvänsä!

Taidan ostaa uuden draiverin, jos putti lähtis kulkemaan.

Mä oon vahvasti sitä mieltä, että mieluummin näin päin. Turhauttavampaa se olisi sössiä väylällä jatkuvasti ja päätyä samaan tulokseen – joku toki varmasti eri mieltä. Syyslehteen olisi tarkoitus itsekin osallistua – ja kun valkoisilta pelataan, niin 85 ja 85 olkoon tavoitetulos.

D&G

Täytyy viel lisätä, Et mulla ei oo mitään SKITSOJA ketään vastaan!!Mut mistä tää alkoi!?Mä vaan oon sitä mieltä JOS kokeilet kaverin,venettä/autoa/mopoa/MAILOJA!!/muijaa/ym.ym.Niistä PITÄIS! pitää huolta.!!Elikä EI Ajaa karille/naarmuttaa/tankata naftaa/LYÖDÄ ALTA//panna paksuks/ym.ym

Khelde kirjoitti: (31.8.2009 19:04:30)
    Aika omituista on muuten se, miten kaikki foorumistit ovat niin kovin hyviä puttaajia, draivaajia ja kaikkea muutakin. Ilmeisesti eri tyypit käyvät sitten pelaamassa kentällä, kun todella – oikeastaan peräti valitettavan – harvoin näkee omassa flaitissaan silmiinpistävän hyviä pelaajia.

Missä sä pelaat sitten Peuramaassa vai Lakistossa ?

yläalakierre kirjoitti: (31.8.2009 20:23:43)

Tähän nyt oli pakko takertua, siis tohon griiniosumaan. Siispä 1. chippasitko griiniltä ja siihen kolme puttia, vai 2. osuitko griiniin, jonka jälkeen pallo rulli griinin ympäristöön ja jatkoit peliä sieltä?…

Pickalan Forestin 10:llä (par5) olin kolmella griinin alatasanteen oikeassa laidassa ja lippu oli vasemmalla ylätasanteella (mähän olen sanonut, etten ole häävi pallonlyöjä).
    Otin liian vähän breikkiä huomioon, minkä lisäksi putti oli turhan hiljainen. Eka putti kävi ylätasanteen laidalla, mistä jatkoi takaisin alatasanteelle vauhtia keräten ja päätyi viheriön ulkopuolelle. Sieltä sitten reipas cippi ylätasanteelle ja kaksi puttia lisää 😮
    Mutta hei, puttasihan Tiikerinkin pari vuotta takaperin Masterissa vesiesteeseen 😉

Khelde kirjoitti: (31.8.2009 19:47:34)
    [Forestin kierroksellani tein 15:llä tuplaparin hukattuani kaksoismerkityksellisesti avaukseni metsään. Ja olisinko neljästikin kerran putannut 🙂

tossahan toi huolella missaus olikin, sori…

Paksupekka kirjoitti: (31.8.2009 20:32:30)

Mutta hei, puttasihan Tiikerinkin pari vuotta takaperin Masterissa vesiesteeseen 😉

Ai siis toi Eldrigde..jolla oli polvi kipee ?

yläalakierre kirjoitti: (31.8.2009 20:23:43)

Tähän nyt oli pakko takertua, siis tohon griiniosumaan. Siispä 1. chippasitko griiniltä ja siihen kolme puttia, vai 2. osuitko griiniin, jonka jälkeen pallo rulli griinin ympäristöön ja jatkoit peliä sieltä?…

Pickalan Forestin 10:llä (par5) olin kolmella griinin alatasanteen oikeassa laidassa ja lippu oli vasemmalla ylätasanteella (mähän olen sanonut, etten ole häävi pallonlyöjä).
    Otin liian vähän breikkiä huomioon, minkä lisäksi putti oli turhan hiljainen. Eka putti kävi ylätasanteen laidalla, mistä jatkoi takaisin alatasanteelle vauhtia keräten ja päätyi viheriön ulkopuolelle. Sieltä sitten reipas cippi ylätasanteelle ja kaksi puttia lisää 😮

Kiitos selvennyksestä, ehdin jo huolestua…

-no eagle- kirjoitti: (31.8.2009 20:35:20)

Just se

-no eagle- kirjoitti: (31.8.2009 20:35:20)

Luuletkos Jugi, et toi Eldrick selitti sen veteen menneen putin kipeällä polvella?

D&G kirjoitti: (31.8.2009 20:31:06)
    Täytyy viel lisätä, Et mulla ei oo mitään SKITSOJA ketään vastaan!!Mut mistä tää alkoi!?Mä vaan oon sitä mieltä JOS kokeilet kaverin,venettä/autoa/mopoa/MAILOJA!!/muijaa/ym.ym.Niistä PITÄIS! pitää huolta.!!Elikä EI Ajaa karille/naarmuttaa/tankata naftaa/LYÖDÄ ALTA//panna paksuks/ym.ym

Mailaan pitää pystyä luottamaan, se on myös esteettinen asia. Sen pitää näyttää hyvältä jotta se tuo luottamusta. Varsinkin kun drivereita on aika paljon markkinoilla, mulle se on tärkeetä, että se driveri jonka oon valinnut monen kokeluin jälkeen ja johon on tullut satsattua aika paljon aikaa ja rahaa niin on myös jokusen vuoden pelikelvollisen näköinen.
    Vähän rispectiä toisten omaisuutta kohtaan. Jos nyt tietää että tällä hetkellä lyö driverilla sen duffin joka toisella lyönnillä, onko pakko vinkua Mun driverii kokeiluun.

Khelde:

Kyllä sä nyt sekoilet näissä jutuissas sen verran pahasti että taidat olla shittiä täynnä koko jätkä.

Toi puolessa kaudessa singeliin yltäminen (käytännössä 3kk) on kyllä sen verran kova suoritus että kyllä sillä maineen jo saa, ja luulis että Pickalassa (jonka jäseniä täälläkin on jonnin verran) joku muukin siitä olisi kuullut. Singeleitä on Suomessa n. 5% ja en muista lukeneeni kenenkään olleen sellainen lahjakkuus että olisi puolessa kaudessa pelannut itsensä singeliksi. Yhden kauden singeleistä olen joskus lukenut ja kahden kauden singeleitä onkin sitten jo useampi (myös omassa tuttavapiirissäni), mutta puolessa kaudessa, c’mmon.

Näiden omien kirjoitustesi perusteella olisin valmis laittamaan pienen bettsonin siitä että sinä et Forestille ole 17 GIR:iä lyönyt, siihen vaaditaan oikeasti pelimiestä eikä tuupparia joka lyö kynttilöitä ja kylkkäreitä.

MacG kirjoitti: (1.9.2009 9:21:15)
    Khelde:

Kyllä sä nyt sekoilet näissä jutuissas sen verran pahasti että taidat olla shittiä täynnä koko jätkä.

Toi puolessa kaudessa singeliin yltäminen (käytännössä 3kk) on kyllä sen verran kova suoritus että kyllä sillä maineen jo saa, ja luulis että Pickalassa (jonka jäseniä täälläkin on jonnin verran) joku muukin siitä olisi kuullut. Singeleitä on Suomessa n. 5% ja en muista lukeneeni kenenkään olleen sellainen lahjakkuus että olisi puolessa kaudessa pelannut itsensä singeliksi. Yhden kauden singeleistä olen joskus lukenut ja kahden kauden singeleitä onkin sitten jo useampi (myös omassa tuttavapiirissäni), mutta puolessa kaudessa, c’mmon.

Näiden omien kirjoitustesi perusteella olisin valmis laittamaan pienen bettsonin siitä että sinä et Forestille ole 17 GIR:iä lyönyt, siihen vaaditaan oikeasti pelimiestä eikä tuupparia joka lyö kynttilöitä ja kylkkäreitä.

Hei, tämähän sen ratkaisi – löysin peliseuraa! Kukaan kamu ei lähtenyt, joten olen lähdössä kohta yksin. Jos lisätään vielä höyryä sanomalla, että aloitin viime toukokuussa ja olin sekä viime että tänä vuonna kesäkuun ja heinäkuun pelaamatta futisvammojen vuoksi. Toki olen pelannut yli sata rundia silti, koska olin neljästi talvella ulkomailla. Pickalassa pelasin huhti-toukokuun aikana nelisenkymmentä rundia, mutta viime kaudella pelasin vain Supergolfin kautta.

Eli, mikäs on veto ja koska pelataan? 🙂 Ja otetaan vaikka 12-13 griiniä normikierroksen tavoitteeksi – ja tulostavoitteeksi 78-82.

Niin ja kysytään vielä, mitä mieltä siinä olisi, että kusettaisi nettipalstalla pelaavansa paremmin kuin oikeasti pelaa? Omituista.

Khelde:

Tästä tummennetusta vielä. Miten tällaiset yksittäisten pelaajien kierrostulokset voisivat olla sellaisia, joista ulkopuoliset kuulevat? Onko kentällä kameroita, jotka laskevat griiniosumia ja poikivat kiivasta keskustelua klubitalolla?

Khelde kirjoitti: (1.9.2009 11:49:54)

Khelde:

Tästä tummennetusta vielä. Miten tällaiset yksittäisten pelaajien kierrostulokset voisivat olla sellaisia, joista ulkopuoliset kuulevat? Onko kentällä kameroita, jotka laskevat griiniosumia ja poikivat kiivasta keskustelua klubitalolla?

Näemmä jatkat sekoilua tai sitten luetun ymmärtäminen teettää vaikeuksia. Sekoitat kaksi täysin toisistaan erillään olevaa asiaa yhteen, tuolla kysymykselläsi.

Tuo kohta jossa olet tummennuksen tehnyt, liittyy siihen että olet omien sanojesi mukaan saavuttanut singelitason puolessa kaudessa. Puoleen kauteen mahtuu pyöreästi 90 kierrosta jos pelaa joka ikisen päivän. Tuskin sitä olet kuitenkaan tehnyt, mutta paljon olet kuitenkin joutunut pelaamaan. Näinollen olet varmaankin tuttu kasvo monelle siellä klubilla ja rangella ja tätäkautta se mielenkiinto herää, että kuka tää kaveri oikein on? tästä uteliaisuudesta sitten joku varmaan saanut vihiä uskomattomasta kehityskaarestasi (varmaan myös Mika P) ja sitäkautta monikin varmaan mielenkiinnolla seuraa tätä huippu pelimiehen urakehitystä.

Tuo jälkimmäinen kommentti seitsämästätoista gir:stä ei ylläolevaan liittynyt millään tavalla, ja näinollen viestisi täysin asiayhteyden ulkopuolella.

MacG kirjoitti: (1.9.2009 12:27:49)

Khelde kirjoitti: (1.9.2009 11:49:54)

Khelde:

Näemmä jatkat sekoilua tai sitten luetun ymmärtäminen teettää vaikeuksia. Sekoitat kaksi täysin toisistaan erillään olevaa asiaa yhteen, tuolla kysymykselläsi.

Tuo kohta jossa olet tummennuksen tehnyt, liittyy siihen että olet omien sanojesi mukaan saavuttanut singelitason puolessa kaudessa. Puoleen kauteen mahtuu pyöreästi 90 kierrosta jos pelaa joka ikisen päivän. Tuskin sitä olet kuitenkaan tehnyt, mutta paljon olet kuitenkin joutunut pelaamaan. Näinollen olet varmaankin tuttu kasvo monelle siellä klubilla ja rangella ja tätäkautta se mielenkiinto herää, että kuka tää kaveri oikein on? tästä uteliaisuudesta sitten joku varmaan saanut vihiä uskomattomasta kehityskaarestasi (varmaan myös Mika P) ja sitäkautta monikin varmaan mielenkiinnolla seuraa tätä huippu pelimiehen urakehitystä.

Tuo jälkimmäinen kommentti seitsämästätoista gir:stä ei ylläolevaan liittynyt millään tavalla, ja näinollen viestisi täysin asiayhteyden ulkopuolella.

Hienosti olet nähnyt omiasi, että olen puhunut puolesta kaudesta. Sitä se peruskoulussa opittu luetunymmärtäminen näemmä teettää. Puoli vuotta on aivan eri asia kuin puoli kautta. Nyt olen pelannut n. 115-120 kierrosta, mutta aikaa on käytetty jo yli 12 kuukautta – joista toki useampi vammojen vuoksi sivusta.

Ja hauska vitsihän tuo, että Pickalassa tunnistetaan päivittäin pelaavat pelaajat 😀 Jos et keksi siis mitään fiksua sanottavaa etkä uskalla vetoa lyödä, kehitä aiemmista kirjoituksistani jotain muuta, jonka voit muokata omille argumenteillesi sopivaksi? Olisiko siinä sopivasti puuhasteltavaa iltapäiväksi? Minä sen sijaan lähden pelailemaan – ja luultavasti lyömään taas muutaman slaissin, soketin tai kynttilän.

Niin ja vielä. Mika P:lle laitoin joskus sähköpostiviestiä, mutta en käynyt kertaakaan tunnilla. Prolla kun en ole ikinä käynyt muutenkaan. Pickalan rangella olen käynyt ehkä kolmesti. Peliseurani on koostunut ehkä yhteensä n. 7 pelaajasta, kun mukaan lasketaan yksi rundi, jonka pelasin tuntemattoman mieskaksikon kanssa. Missä vaiheessa ja miten nämä villit huhut alkavat velloa ympäri Pickalaa ja Suomen golfmaailmaa? Kerro sinä minulle, niin olen taas astetta viksumpi. Kokeneena golfkehäkettuna osannet vastata sen.

Niin ja kerro myös se, miten caddiemasterit ihmettelevät, kun joku käy päivittäin pelaamassa. Ja tietysti se, miten he selvittävät päivittäisen tulostasoni.

Siinä muutama kysymys, jään odottelemaan vastauksiasi. Ja edelleen se veto on tarjolla ihan koska tahansa – vaikka satasen panoksella. Mukaan siis vain rohkeasti – ellei pupu ole jo pöksyssä.

Kappas, yhdessä kommentissani olin tosiaan puhunut puolesta kaudesta, ja tartuit siihen. No, ei sekään sinänsä vääristä argumenttiani, sillä touko-, elo- ja syyskuun aikana tavoite jo täyttyi, vaikka kauteni jatkuikin joulukuulle. Ja uusi kausi alkoi tammikuussa.

D&G

Ja! Miksiköhän ei lähteny? Noin kivan Hemmon kans pelaa! Mä olisin ottanu vaik duunista vapaata! Mut kyl sä oot HELMI!

Khelde kirjoitti: (1.9.2009 12:50:54)
    Kappas, yhdessä kommentissani olin tosiaan puhunut puolesta kaudesta, ja tartuit siihen. No, ei sekään sinänsä vääristä argumenttiani, sillä touko-, elo- ja syyskuun aikana tavoite jo täyttyi, vaikka kauteni jatkuikin joulukuulle. Ja uusi kausi alkoi tammikuussa.

Kyllä tuo puolikas tuli mainittua enemmän kuin kerran, mutta olkoon. Tästä em. viestistäsi päätellen niin sulla taisi olla noita tavoitteita enemmänkin, vai mitkä tavoitteet sulla täyttyi toukokuussa (touko-, elo- ja syyskuu kun nyt eivät ole kronologisessa järjestyksessä ja nuo kun yhteensä tekeveät 5kk).

Mitä tuohon vedonlyömiseen tulee, minähän sitä ehdotin, otitko sinä kiinni siitä ja vetäydyinkö minä? Ei se ihan niin mennyt. Olen kyllä sanojeni mittainen mies, varaan jopa ajan ja peliseuran, (jos en itse pääse paikalle) mutta nostetaan panos samantein tonniin tai ihan mihin muuhun haluat. Kunnon panos pitää olla. 17 Gir:iä et tee Forestille, se on ihan varma asia! Kerro vaan mikä päivä niin laitetaan veto alulle.

Mä lopetan omalta osaltani nyt tähän tämän keskustelun, koska mun pitää nyt keskittyä aikuisten asioihin, mene sinä vaikka puristelemaan finnejä.

Ps. Olen kanssasi eri mieltä siitä etteikö Pickalassa tunnisteta päivittäin pelaavia, minä pelaan siellä huomattavasti harvemmin ja minutkin tunnistetaan.

Mielestäni tuo tasoituksen laskemiseen käytetty aika on helposti todistettavissa (jos vain asianomainen niin haluaa). Jokainen meistä on jonkin seuran jäsen (tai pitäisi ainakin olla, jos haluaa virallista tasoitusta ylläpitää). Tämä johdosta on helposti saatavilla tieto miten ja missä ajassa tasoitus on laskenut kun kysäisee asiaa omalta jäseseuralta (nimen saa piilotettu tai poistettu jos haluaa = se ei käy selityksestä). Jos seuralla on vielä käytössä NextGolf -palvelu, niin sieltä saa helposti koko tasoitushistorian ilma omaa nimeä.

Jotenkin nämä Khelde -nimimerkin takaa kirjoitetut jutut alkavat olla samaa tasoa kuin Jugin. Ja molemmat ovat olleet pois kentiltä loukkaantumisen vuoksi (=kehitys olisi ollut huomattavasti nopeampaa). Puuttu vain ne 300m avaukset. Mutta mene ja tiedä.

MacG kirjoitti: (1.9.2009 13:42:52)

Khelde kirjoitti: (1.9.2009 12:50:54)

Kyllä tuo puolikas tuli mainittua enemmän kuin kerran, mutta olkoon. Tästä em. viestistäsi päätellen niin sulla taisi olla noita tavoitteita enemmänkin, vai mitkä tavoitteet sulla täyttyi toukokuussa (touko-, elo- ja syyskuu kun nyt eivät ole kronologisessa järjestyksessä ja nuo kun yhteensä tekeveät 5kk).

Mitä tuohon vedonlyömiseen tulee, minähän sitä ehdotin, otitko sinä kiinni siitä ja vetäydyinkö minä? Ei se ihan niin mennyt. Olen kyllä sanojeni mittainen mies, varaan jopa ajan ja peliseuran, (jos en itse pääse paikalle) mutta nostetaan panos samantein tonniin tai ihan mihin muuhun haluat. Kunnon panos pitää olla. 17 Gir:iä et tee Forestille, se on ihan varma asia! Kerro vaan mikä päivä niin laitetaan veto alulle.

Mä lopetan omalta osaltani nyt tähän tämän keskustelun, koska mun pitää nyt keskittyä aikuisten asioihin, mene sinä vaikka puristelemaan finnejä.

Ps. Olen kanssasi eri mieltä siitä etteikö Pickalassa tunnisteta päivittäin pelaavia, minä pelaan siellä huomattavasti harvemmin ja minutkin tunnistetaan.

Oi kunpa olisi tarjolla virtuaalirautalankaa. Ihanko niin tulkitsit, että lyön joka kerta 17 griiniosumaa? Ja mielestäsikö veto on hyvä lyödä suhteella 1:1. Voisin jopa suostua, jos samalla lyödään sinun kierrostuloksestasi vastaveto. Eli pelaat saman tuloksen kuin toistaiseksi elämäsi paras tulos. No, voin tulla toki vastaan ja sanoa, että 2-3 kertaa tuohon griinimäärään on ylletty, eli jos vaikka saan 20 yritystä? Se on alakanttiin, mutta suostun. Pääsemmekö sopimukseen?

Kronologisesta järjestyksestä se, että kyllähän touko-elo-syys sitä ovat. Vai asettaisitko ne aikajärjestyksessä johonkin muuhun järjestykseen? Valaise minua toki tästäkin. Toukokuussa pelasin elämäni ensimmäiset – noin 4-5 – kierrokset ja jatkoin vammasta toivuttuani elokuussa. Kolmeen kuukauteen mahtui rundeja ehkä kolmisenkymmentä, joista paras Keimolan Kirkan 78. Keltaisilta, siis.

Jos aikuisten asioilla muuten meinaat töitä, niin turhaan sinä elvistelet panosta nostamalla. Asiat ovat paremmalla tolalla, jos voi järjestää niin että pelailee kun huvittaa. Niin ja edelleen, olen valmis pieneen vetoomme, kunhan vain suostut siihen tasapuolisin ehdoin.

D&G kirjoitti: (1.9.2009 13:38:42)
    Ja! Miksiköhän ei lähteny? Noin kivan Hemmon kans pelaa! Mä olisin ottanu vaik duunista vapaata! Mut kyl sä oot HELMI!

Koomista kyllä miten ihmisillä repeää käpy, kun toinen ei suhtaudukaan lajiin yhtä vakavasti. Ja kun toisen mielestä 80 lyönnin kierroksen voi pelata huonollakin pelillä.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308366 kohteessamiten koskemattomia ovat omat välineesi ?

Etusivu Foorumit Välineet miten koskemattomia ovat omat välineesi ?