Aihe: miten koskemattomia ovat omat välineesi ? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

miten koskemattomia ovat omat välineesi ?

Etusivu Foorumit Välineet miten koskemattomia ovat omat välineesi ?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ballmarker kirjoitti: (29.8.2009 5:26:31)

Mitä helkutin väliä sillä on kuka ne naarmut siihen mailaan saa aikaan, kun joka tapauksessa niitä ajan mittaan tulee? Ja eikös se naarmuuntunut maila toimi ihan yhtä hyvin kuin naarmuton? Sehän kai on ns. pitkässä juoksussa pääasia että maila toimii, vai mitä? Työkalujen ulkonäöllä ei oo mitään merkitystä pelaamisen kannalta.

Jos naarmut haittaa niin on todellakin paras pitää ne mailat paketissa vintillä.

Noihin argumentteihin nojaten niin sinä et sitten varmaankaan koskaan osta UUSIA mailoja, vai?

Mailoja saa hypistellä ihan vapaasti (kunhan kysyy luvan eikä vaan ota niitä bägistä), mutta lyömiseen ei heru lupaa. Jos joku kolmannen toteuttaisi, niin päätyisi varmaan draivin ’tulilinjalle’.

Ja puumailoista saa aika kivasti pallon ’kumit’ pois punaisella autoglymillä. Tai jos on oikein tukevat jäljet, niin autosolilla. Päälle vielä vetäisee kultaisen glymin, niin lopputulos on tähän asti ollut onnistunut. Luonnollisesti en takaa mitään, jos joku tätä kokeilee, mutta itse tätä käytän aina jos pallon alta menee. Naarmut ei näin tosin lähde. Ja miten tämäkään taas liittyi aiheeseen…?

MacG kirjoitti: (29.8.2009 18:44:38)

Ballmarker kirjoitti: (29.8.2009 5:26:31)

Mitä helkutin väliä sillä on kuka ne naarmut siihen mailaan saa aikaan, kun joka tapauksessa niitä ajan mittaan tulee? Ja eikös se naarmuuntunut maila toimi ihan yhtä hyvin kuin naarmuton? Sehän kai on ns. pitkässä juoksussa pääasia että maila toimii, vai mitä? Työkalujen ulkonäöllä ei oo mitään merkitystä pelaamisen kannalta.

Jos naarmut haittaa niin on todellakin paras pitää ne mailat paketissa vintillä.

Noihin argumentteihin nojaten niin sinä et sitten varmaankaan koskaan osta UUSIA mailoja, vai?

Kyllä vaan, ensimmäiset uudet rautani ostin v. 1992 ja nykyiset -96 tai -97. Tällä vuosituhannella pitkät raudat olen vaihtanut hybrideihin ja pari uutta draiveria ja yhden putterin olen ostanut. Tuota intohimoisempi välinefriikki en ole. Varmaan mailoissani on naarmuja ja lommoja (en ole lähempää tarkistellut), mutta kun ne hoitavat hommansa niin muu ei kiinnosta.

Ballmarker kirjoitti: (30.8.2009 5:55:19)

MacG kirjoitti: (29.8.2009 18:44:38)

Ballmarker kirjoitti: (29.8.2009 5:26:31)

Kyllä vaan, ensimmäiset uudet rautani ostin v. 1992 ja nykyiset -96 tai -97. Tällä vuosituhannella pitkät raudat olen vaihtanut hybrideihin ja pari uutta draiveria ja yhden putterin olen ostanut. Tuota intohimoisempi välinefriikki en ole. Varmaan mailoissani on naarmuja ja lommoja (en ole lähempää tarkistellut), mutta kun ne hoitavat hommansa niin muu ei kiinnosta.

OK, sinä ehkä sitten pelaat poikkeuksellisen pitkään samoilla kamoilla. Luulis että ainakin wedget ovat aika finaalissa ;-). Ostitko uudet mailasi kaupasta uutena?

Pointti jota ajoin takaa on se että jos mailojen esteettisellä kunnolla ei ole merkitystä, miksi ylipäätänsä ostaa uusia mailoja kun käytettyjä saa huomattavasti huokeammalla. Mitä enemmän naarmuja sen halvempia ovat. Golfbidderistä esim TM Burner tai R7:ja saa alle satasella, eikö silloin ole järjen köyhyyttä maksaa samoista vempaimista 500 – 1000 egee kauppaan?

D&G

Päteeks tää myös AUTOOSI!

D&G

Edellinen siis Ballmarkerille!

Lainaus:
    Khelde kirjoitti: (29.8.2009 14:32:46)
    Haha, keitä nämä ovat jotka eivät itse lyö ikinä kynttilöitä? Säännöllisesti alle 80 pelaavat ainakin vielä lyövät, joten Ari lienee poikkeuksellisen kova luu. Rapatessa roiskuu, joten tuskin sitä kannattaa yöuniaan pikkunaarmujen vuoksi menettää.

Ei muuten lyö, enkä lyö minäkään joten ei se Ari siinä mielessä mikään poikkeus ole. Uskallan kyllä väittää ettei kukaan joka säännöllisesti pelaa alle 80 enään lyö kynttilöitä.

Minä pelaan säännöllisesti näitä kohtuullisen hyviä kierroksia, vaikka paiskin palloa välillä lähes minne sattuu. Lyön myös kynttilöitä ja soketteja, eli osoitin väittämäsi vääräksi 🙂 Singelihändäri ei tosiaankaan ole pelimiehen merkki – tai ainakaan taito, jolla voisi elvistellä golfpalstoilla. Aloitin vuosi sitten pelaamisen ja ylsin ensimmäiseen tavoitteeseeni niin helposti, ettei siihen vielä vaadittu kuin hieman urheilutaustaa ja pallosilmää.

Ja mitä naarmuihin tulee, ne eivät haittaa pelaamista joten mitä väliä, jos joku kaveri vahingossa sellaisen mailaan lyö? Minun draivereissani niitä tullee olemaan vielä pitkään – ja niin tullee olemaan muillakin tasoisillani tuuppareilla. Tai sitten vain vastaavahändäriset pelikumppanini ovat vain todella avuttomia lähestymään ja puttaamaan.

D&G kirjoitti: (30.8.2009 10:38:27)
    Päteeks tää myös AUTOOSI!

Niin kauan kuin auto toimii luotettavasti, pienistä naarmuista ja lommoista ei ole väliä. Käyttöesine – tai ’kotitalouskonehan’ – se auto on, ei sen kummempi vimpain, eihän?

MacG kirjoitti: (30.8.2009 9:56:51)
    Pointti jota ajoin takaa on se että jos mailojen esteettisellä kunnolla ei ole merkitystä, miksi ylipäätänsä ostaa uusia mailoja kun käytettyjä saa huomattavasti huokeammalla. Mitä enemmän naarmuja sen halvempia ovat. Golfbidderistä esim TM Burner tai R7:ja saa alle satasella, eikö silloin ole järjen köyhyyttä maksaa samoista vempaimista 500 – 1000 egee kauppaan?

Käytetyissä on aina riskinsä piilevistä vioista, eikä takuuta ole. Tuollaisia summia en ole mailoistani maksanut, koska olen ostanut ne aina ulkomailta.

Mä en ole ikinä lyönyt kynttilää.

D&G

Enkä minä.Sen takia on HERNE otsalohkossa!Ps.Onks sulla vielä ne KOREALAISET VALETUT raudat?:);) Ballmarker varmaan vois testata niitä?! Pari kolhua EI varmaan Haittais onhan ne vaa mailoja!

Khelde kirjoitti: (30.8.2009 13:00:08)
    Lainaus:
    Khelde kirjoitti: (29.8.2009 14:32:46)
    Haha, keitä nämä ovat jotka eivät itse lyö ikinä kynttilöitä? Säännöllisesti alle 80 pelaavat ainakin vielä lyövät, joten Ari lienee poikkeuksellisen kova luu. Rapatessa roiskuu, joten tuskin sitä kannattaa yöuniaan pikkunaarmujen vuoksi menettää.

Ei muuten lyö, enkä lyö minäkään joten ei se Ari siinä mielessä mikään poikkeus ole. Uskallan kyllä väittää ettei kukaan joka säännöllisesti pelaa alle 80 enään lyö kynttilöitä.

Minä pelaan säännöllisesti näitä kohtuullisen hyviä kierroksia, vaikka paiskin palloa välillä lähes minne sattuu. Lyön myös kynttilöitä ja soketteja, eli osoitin väittämäsi vääräksi 🙂 Singelihändäri ei tosiaankaan ole pelimiehen merkki – tai ainakaan taito, jolla voisi elvistellä golfpalstoilla. Aloitin vuosi sitten pelaamisen ja ylsin ensimmäiseen tavoitteeseeni niin helposti, ettei siihen vielä vaadittu kuin hieman urheilutaustaa ja pallosilmää.

Ja mitä naarmuihin tulee, ne eivät haittaa pelaamista joten mitä väliä, jos joku kaveri vahingossa sellaisen mailaan lyö? Minun draivereissani niitä tullee olemaan vielä pitkään – ja niin tullee olemaan muillakin tasoisillani tuuppareilla. Tai sitten vain vastaavahändäriset pelikumppanini ovat vain todella avuttomia lähestymään ja puttaamaan.

Just joo, asut varmaan Oulussa, draivaat yli 300m ja parhaimman kaverisi nimi on Jukka…

Kunnes opit lyömään palloa niin että ne mahdolliset naarmut jäävät lavan alapuolelle, siihen asti olet tosiaankin tuuppari. Mikä toi sun ensimmäinen tavoitteesi muuten oli, osua palloon?

D&G kirjoitti: (30.8.2009 20:17:08)
    Enkä minä.Sen takia on HERNE otsalohkossa!Ps.Onks sulla vielä ne KOREALAISET VALETUT raudat?:);) Ballmarker varmaan vois testata niitä?! Pari kolhua EI varmaan Haittais onhan ne vaa mailoja!

Mihin mä nyt hyvät, aidot korealaiset vaihtaisin!.

Korealaiset raudat on jo niin kuluneet että jos Boolmarker lainais niitä, niin uudet kolhut varmaan nollaisi osan vanhoista pois. Ei haittaa peliä.

Pohjois-korealaiset signeeratut wedget on niin puhki hakattu että kohta ei ole uria ollenkaan. Etureunat on niin kolhuilla että niillä vois kohta sahata puita. Ei haittaa peliä. Grindaan reunan kuntoon ja taas mennään!

Toista hybridiä kääntelin vähän liian lujaa penkissä ja siihen tuli hoselin viereen mailan kattoon lommo. Ei haittaa peliä.

Toisesta hybridistä hävis alkuvuodesta mailahuppu ja sekin on muiden mailojen hankaamana aika kolhuilla. Ei haittaa peliä.

Mun draiveria ei kukaan tuuppari halua lainata. Mä olen yrittänyt sitä niille tuputtaa, mutta se on kuulemma liian jäykkä ja painava ja grippi on liian iso ja lapa on liian avoin ja sitten se on vielä liian lyhyt.

Kynttilä draiverissa haittaa kyllä ainakin henkisesti peliä, siks mulla ei ole mailassani semmoista.

Lavantauti kirjoitti: (30.8.2009 20:48:26)
    ….. Ei haittaa peliä.

…. Ei haittaa peliä.

… Ei haittaa peliä.

…. Ei haittaa peliä.

Osut suoraan olennaisen ytimeen, muuhan on turhaa estetiikkaa!

Ballmarker kirjoitti: (30.8.2009 21:11:03)

Lavantauti kirjoitti: (30.8.2009 20:48:26)
    ….. Ei haittaa peliä.

…. Ei haittaa peliä.

… Ei haittaa peliä.

…. Ei haittaa peliä.

Mä liityn tähän porukkaan. Siinä vaiheessa kun mun pelissä suurimmat huolet on naarmut, kolhut tai lommot mailoissa, niin pelailen ilmeisesti työkseni.
    Mun mailoja saa ihan vapaasti lainata ja testailla, jos pelikavereita kiinnostaa.
    Kynttilänjälkiä ei munkaan draiveriin tosin ole jostain syystä tullut…
    En minä kamojakaan kovin usein jaksa vaihtaa. Käytettynä ostetulla draiverilla alkaa olemaan ikää jo 7 vuotta, joten sen voisi ehkä pikkuhiljaa päästää eläkkeelle 😮

Mun draiveria ei kukaan tuuppari halua lainata. Mä olen yrittänyt sitä niille tuputtaa, mutta se on kuulemma liian jäykkä ja painava ja grippi on liian iso ja lapa on liian avoin ja sitten se on vielä liian lyhyt.

Sähän äijä lyöt väylältäkin draiverilla,se osoittaakin että itseluottamus on kohdillaan. Miksi pelata pelkillä raudoilla kun kerran osaa lyödä.

’Just joo, asut varmaan Oulussa, draivaat yli 300m ja parhaimman kaverisi nimi on Jukka…

Kunnes opit lyömään palloa niin että ne mahdolliset naarmut jäävät lavan alapuolelle, siihen asti olet tosiaankin tuuppari. Mikä toi sun ensimmäinen tavoitteesi muuten oli, osua palloon? ’

Ensimmäinen tavoite oli luonnollisesti laskea händäri singelin puolelle. Kun se tapahtui, tajusin ettei se vielä vaadi taitoa lyödä palloa. Ja lyhyitä lyöntejä minä lyön, joihin kuuluu myös soketteja ja kynttilöitä. Koomisimpia ovat nämä kymppihändärin äijät, jotka kuvittelee osaavansa lyödä palloa ja nauraa niille, jotka lyö epäpuhtaasti silloin tällöin. En tiedä händäriäsi, mutta kuulunet juuri tähän kastiin.

Kas, sattumoisesti kuuluitkin siihen kastiin. Ehkä se harmittaa, kun itse luulee osaavansa lyödä ja toinen pelaa puolessa kaudessa händärin samaksi ja vielä myöntää, ettei osaa lyödä palloa. No, tavoitteethan meillä kaikilla on erilaiset. Itse asetin viiden vuoden tavoitteekseni sen, että oppisin oikeasti pelaamaan.

Khelde kirjoitti: (30.8.2009 22:48:34)
    ’Just joo, asut varmaan Oulussa, draivaat yli 300m ja parhaimman kaverisi nimi on Jukka…

Kunnes opit lyömään palloa niin että ne mahdolliset naarmut jäävät lavan alapuolelle, siihen asti olet tosiaankin tuuppari. Mikä toi sun ensimmäinen tavoitteesi muuten oli, osua palloon? ’

Ensimmäinen tavoite oli luonnollisesti laskea händäri singelin puolelle. Kun se tapahtui, tajusin ettei se vielä vaadi taitoa lyödä palloa. Ja lyhyitä lyöntejä minä lyön, joihin kuuluu myös soketteja ja kynttilöitä. Koomisimpia ovat nämä kymppihändärin äijät, jotka kuvittelee osaavansa lyödä palloa ja nauraa niille, jotka lyö epäpuhtaasti silloin tällöin. En tiedä händäriäsi, mutta kuulunet juuri tähän kastiin.

Siis kenelle tää oli tarkoitettu?

Estetiikka ei ole koskaan turhaa!

Mika Hekkanen kirjoitti: (30.8.2009 23:14:17)

Estetiikka ei ole koskaan turhaa!

Oma lähestymiseni on lähinnä moottoripyöräkokemuksista kuutioitunut kaikkiin ’urheiluvälineisiin’.

Kävi näet niin, että kokeneehko motoripyöräilijä-tuttuni pyysi tyyppejä ja suostuin. Lopputulos oli se, että hän kaatoi pyörän lukkojarrutuksessa, kun ’viaton jalankulkija’ ulkoilutti koiraansa kytkemättömänä ja tämä päätti sännätä kadun yli. Kahvat ja katteet piti tilata auringon nousun maasta ja pyörä oli toista viikkoa pajalla. En polttanut silloinkaan tupakkaa, mutta niin vaan R-kioskin oven vieressä istuin sanomatta sanaakaan ja vedin askillisen vihreää mjalppia ketjuttaen kerralla.

Ei se vituta, mutta kyllähän se kyrsii, jos joku muu vetää kruunuun hirveet urat. Vuoden on ollut nykyinen ajuri käytössäni, eikä ole vielä tullut yhtään jälkiä lyöntipinnan ulkopuolelle. *koputtaa maalaamatonta*

Itselle vahingon antaa anteeksi, testaajallekin antaa, mutta vain kiertäen ja kiroillen itselleen: – Pitikin antaa se lainaan, P@%&#?!!!.

Rautoja saa kokeilla milloin vaan, mutta käytössäännöt muistaen.

Ensinnäkin nostan hattua sulle kun olet puolessa kaudessa päässyt singeliksi. Olet kyllä luonnonlahjakkuus eikä tuo ole onnistunut keneltäkään omassa tuttavapiirissäni. Itselläni meni huomattavasti kauemmin vaikka minulla myöskin erittäin vahva tausta eräästä toisesta pallolaijista.

Missähän kohtaa olen naureskellut? Totesin vaan että kaveri joka pelaa säännöllisesti alle 80 ei lyö kynttilöitä. Pysyn edelleen siinä kannassani. Epäpuhtaita osumia kyllä, mutta kynttilöitä? Ei.

Kolmanneksi, en minä kuvittele osaavani pelata. Mistä tällaista olet saanut päähäsi. Sanoin vaan että minä en lyö kynttilöitä.

Khelde kirjoitti: (30.8.2009 22:52:10)
    Kas, sattumoisesti kuuluitkin siihen kastiin. Ehkä se harmittaa, kun itse luulee osaavansa lyödä ja toinen pelaa puolessa kaudessa händärin samaksi ja vielä myöntää, ettei osaa lyödä palloa. No, tavoitteethan meillä kaikilla on erilaiset. Itse asetin viiden vuoden tavoitteekseni sen, että oppisin oikeasti pelaamaan.I]

Toistan, mistä sait päähäsi että minä luulen osaavani lyödä? En minä säännöllisesti pelaa alle 80.

Mikä sun kriteeris ’oikeasta pelaamisesta’ on?

Ps. Miten muuten onnistut lyömään lyhyissä lyönneissäsi kynttilöitä?

MacG kirjoitti: (31.8.2009 8:57:14)

Ensinnäkin nostan hattua sulle kun olet puolessa kaudessa päässyt singeliksi. Olet kyllä luonnonlahjakkuus eikä tuo ole onnistunut keneltäkään omassa tuttavapiirissäni. Itselläni meni huomattavasti kauemmin vaikka minulla myöskin erittäin vahva tausta eräästä toisesta pallolaijista.

Missähän kohtaa olen naureskellut? Totesin vaan että kaveri joka pelaa säännöllisesti alle 80 ei lyö kynttilöitä. Pysyn edelleen siinä kannassani. Epäpuhtaita osumia kyllä, mutta kynttilöitä? Ei.

Kolmanneksi, en minä kuvittele osaavani pelata. Mistä tällaista olet saanut päähäsi. Sanoin vaan että minä en lyö kynttilöitä.

Khelde kirjoitti: (30.8.2009 22:52:10)
    Kas, sattumoisesti kuuluitkin siihen kastiin. Ehkä se harmittaa, kun itse luulee osaavansa lyödä ja toinen pelaa puolessa kaudessa händärin samaksi ja vielä myöntää, ettei osaa lyödä palloa. No, tavoitteethan meillä kaikilla on erilaiset. Itse asetin viiden vuoden tavoitteekseni sen, että oppisin oikeasti pelaamaan.I]

Toistan, mistä sait päähäsi että minä luulen osaavani lyödä? En minä säännöllisesti pelaa alle 80.

Mikä sun kriteeris ’oikeasta pelaamisesta’ on?

Ps. Miten muuten onnistut lyömään lyhyissä lyönneissäsi kynttilöitä?

Lyhyt draivi on helppo lyhentää puoleen sopivasti osuvalla kynttilällä, mutta Suomen kenttien lyhyyden vuoksi griinit ovat silti keltaisilta kyllin lähellä. Valkoisiltahan olen yleensä täystumpelo 🙂 Siihen minä tässä vain halusin puuttua, että yleensä juuri singeliin yltäneet elvistelevät taidoillaan hieman turhan paljon, en välttämättä viitannut juuri sinuun. Kaveripiirissäni on paljon händäreitä välillä 0-5 ja kyllähän pallon lyöminen ja varmuus sillä tasolla on jo aivan erilaista.

Kaveripiirissäni on paljon händäreitä välillä 0-5 ja kyllähän pallon lyöminen ja varmuus sillä tasolla on jo aivan erilaista.

Niinpä…tuleeko kavereilles kynttilöitä? mulle ei…;)

AriYlämäki kirjoitti: (31.8.2009 11:17:39)
    Kaveripiirissäni on paljon händäreitä välillä 0-5 ja kyllähän pallon lyöminen ja varmuus sillä tasolla on jo aivan erilaista.

Niinpä…tuleeko kavereilles kynttilöitä? mulle ei…;)

Vähemmän tulee kuin huonommilla pelaajilla, mutta lähellä nollatasoitusta ollaankin jo ihan pelimiehiä. Tosin lyödäänhän sitä soketteja ja duffeja PGA Tourillakin major-voittajien toimesta. Heihin verrattuna Suomen raudanlujat singelimiehet ovat kovia luita, kun mailasta kerran kuluu vain sweet spot.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308286 kohteessamiten koskemattomia ovat omat välineesi ?

Etusivu Foorumit Välineet miten koskemattomia ovat omat välineesi ?