Aihe: Miten draiviin lisäpituutta? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Miten draiviin lisäpituutta?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten draiviin lisäpituutta?

Esillä 6 viestiä, 51 - 56 (kaikkiaan 56)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • kello 17 (tai kenties vähäsen sen jälkeen) kuulostaa sopivan oloiselta… vaikka kotona ei äsken aivan kamalan iloiselta kuulostettu kun ehdottelin käväiseväni aavistuksen verran ulkoilemassa.

Mun puhnum löytyy Fonectan luettelosta, (Mika Hekkanen, Nokia Oyj).

Tässähän pitää lähtä kotio, jotta kerkiää vaihtaa vaatteet.

Treenaa enemmän, kuvaa itseäsi ja analysoi(ta) kuvaamaasi ja mene prolle; mutta mitä teetkin, älä oleta, että kehitys tapahtuu yhtäkkiä. Swingi on jokaisella erilainen ja motorisen lahjakkuuden, fyysisen voiman, pitkän ajan ja raa’an työn summa. Täällä kyselemisestä ei todellakaan ole mitään apua.

Ja oikeasti rautaykkönen on golfin vaikein maila ja on tehty pelimiehiä varten. Jos et osaa lyödä draiverilla, jota ziljoonat insinöörit ovat puukottaneet lyönnin helpottamiseksi, niin melkein voin luvata ettet osaa lyödä draiving ironillakaan. Anekdootilla ’Only God can hit 1-iron’ on vinha perä. Osta spooni ja puufemma tai seniiliseiska.

Tuolla aiemmin toistoista puhuttaessa jäi korostamatta, ettei ’toisto’ tietenkään tarkoita pallon lyömistä – vaan svingaamista.

Kun olet pron kanssa päässyt yhteisymmärrykseen, millainen svingi Sinulle sopii, voit menetellä rangella esim. näin: ostat korin palloja, 40 kpl. Ennen jokaista palloon lyömistä, tee 4 hyvältä tuntuvaa, rentoa harjoitussvingiä. Näin yhdellä kopallisella saat 160 + 40 = 200 toistoa.

Ja väittäisin jopa, että hyöty on suurempi kuin mättämällä peräkanaa 200 palloa sinne sun tänne.

DCI

Olen Tuopin kanssa yhtämieltä yhdessä suhteessa. Täällä saatavat tekniikka neuvot eivät välttämättä ole parhaita, mutta kannattaa harkita harjoitustapavinkkejä (esim. seniorin).

Itse sanoisin, että jos olet joskus lyönyt hyvän draivin niin ei tarvitse kuin löytää se uudestaan. Ja se on päästä kiinni. Ajattele rytmiä ja ammattilaisia, joilla on hyvä svingi (Els, Tiger), lyödessäsi niin saatat päästä hommasta kiinni. Älä muuta mitään tekniikassa, jos pro ei sano tai et näe siinä vikaa.

Eilisiltaisen pienen miettimisen jälkeen… En usko, että driving iron/rautaykkönen on merkittävä apu tuohon pituuden menetykseen. Draiverilla mailanpään nopeutesi on aivan kohtuumiehisellä tasolla (kesäkelillä siis epäilemättä kolminumeroinen) joka suoralla pallon lennolla tarkoittaisi tuollaista 220+ metriä ilmassa. Lisämittaa löytyisi varmasti, jos nuo draivit vaan lentäisivät suoraan tai mieluummin drawn kuin faden puolelle 🙂 Vielä jos pallosi lentäisi aavistuksen matalammalla niin kokonaismittaa voisi tulla aavistus lisää – ne pallot, jotka vääntyivät sinne hookin puolen metsään näyttivät lentävän kovaa ja kauas 🙂

Golfswingistä en paljoa ymmärrä, mutta muutama asia pisti silmääni (kannattaa varmaan kysäistä pron neuvoja): 1) swingplane, josta olikin juttua: kädet nousevat swingin huipulla aikas korkealle, taaksevienti kyllä lähtee hyvin oikean suuntaisesti. 2) oikean käden kyynärpään kontrolli, käsi taittuu aika vahvasti swingin huipulla ja 3) palloontulokulma _näyttää_ melkoisen jyrkältä, joka puolestaan lisää backspinnia melkoisesti nostaen pallon turhankin korkealle ja vahvistaen slaissitaipumusta.

Välineitäkin voi säätää, tässä keväämmällä voisi alkaa etsiä sopivampaa (vähän pehmeämpää, enemmän drawta ja kenties vähän matalampaa kaarta lyövää) vartta tuohon draiveriisi.

Summa summarum: kun saat valjastettua tuon voimasi ja lyöntipotentiaalisi suoriin draiveihin niin mittakin alkaa löytyä.

Näinpä me todettiin siellä rangella. Ite olen täysin samaa mieltä tuosta planesta ,joka on mulla siis ihan vääränlainen.

Tarkistin videolta asian ja kamalaa oli,mutta rautamailalla

homma jopa katseltavaa…

Hyvä homma eli jos ei näiden runsaiden neuvojen (kiitos tässä vaiheessa niistä) avulla pallo ala toistojen myötä lentämään,niin laitat mulle sen sopivan varren minun mailanpää nopeuttani vastaavaksi(driveri 96-100 mailia/h ja rauta 4 88mailia/h).

Vielä ehtii ennen kentän avautumista hioa ja maksimoida tuo mailanpään nopeuteni pituusmetreiksi itse kentällä.

Rangella vielä tavataan ennen kesää joten kiitti ja

Moi!

Esillä 6 viestiä, 51 - 56 (kaikkiaan 56)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #383346 kohteessaMiten draiviin lisäpituutta?

Etusivu Foorumit Yleistä Miten draiviin lisäpituutta?