Aihe: Mitä varren ja nupin väliin? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Mitä varren ja nupin väliin?

Etusivu Foorumit Välineet Mitä varren ja nupin väliin?

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä komponettiharrastajille pieni pähkinä. Eli jouduin (lue:vahingossa) poraamaan varren kiinnityskohdan ja nupin onttotilan välisen ’seinän’ rikki. Eli hoselista näkee nyt nupin pohjalle. Miten nuppi tulisi nyt korjata ettei ensimmäisellä lyönnillä mailan nupissa helisi kaikennäköiset irtoliimat yms. Yksi yritys on tehty seinäkiinnikkeestä tehdystä muovipropusta, mutta irtihän se lähti ja draiverista helistin tuli…

Mä korjasin pari vuotta sitten erään kaverin helisevän puu-5:sen siten että porasin hoselin pohjan härskisto puhki ja ruuttasin uretaania nuppiin.
    Siitä tuli aika vinha peli. Osumaääni vaimeni samalla lailla kun jos laittaisi äänenvaimentajan pistooliin. Lyöntiominaisuuksiin tuo ei vaikuttanut ollenkaan, ja kaveri käyttää mailaa vieläkin luottomailanaan.

Kannattaa sitten olla tarkkana urzin kanssa. Maila on ilmatiivis, ja urzi saattaa vähän roiskahtaa kun irrottaa letkun hoselista. Mun pajan ulkoseinällä on siitä todisteet, joista vaimo ei kyllä ollenkaan tykkää :)…

Bombsquadgolfin pommittajahörhöt teki muutama vuosi sitten tällä tekniikalla itselleen paljon draivereita. Vaimennettu osumaääni on aika hauska ilmiö nykyajan Cobrien rinnalla. Jos sen lisäksi vielä saa pallon pakenemaan edes kohtuullisesti, niin kyllä siinä pelikaverit on aluksi kummissaan!

Toisenlainen keino on käyttää perinteistä ’mönjää’. Mönjää saa kaikista hyvinvarustelluista golfpajoista. Mönjää töötätään muutama tippa mailan pohjalle ja sitten hölskytellään kunnes helisevät romut on tarttuneet mönjään. Mä en vaan luota oikein siihen mönjään, kun mulla on aina semmoinen tunne että se mönjä liikkuu mailan sisällä mailan asennon muuttuessa, esim autossa, bägissä kierroksen aikana ym.

Ma oon kerailly sellasia vihreita ja punasia ’tuppoja’ noista OEM draiverien originaalivarsista kun niita on vedetty ulos. Ne on enampi olleet siella varren paassa ja sisalla kyllakin, mutta toimivat hyvin myos tukoksena kuvailemaasi tilanteeseen. Toinen mita teen jos raiverista on tullut kalliimmanpuoleinen helistin, niin spreijjaan sinne nuppiin spray-liimaa ja annan istua hetken. Jos lopettaa irtotavara liikkumisen!

Toisaalta, joskus amerikkalainen sanoo, etta forget about it ja ostaa samalta istumalta toisen draiverin. Siitakin tykkaan!

Apropoo muuten, eikohan Golfsmith ainakin myy sellasia pikkukorkkeja, mita voi laittaa sinne reijan tukkeeksi myos… tuli ihan vaan mieleen…

Kiitos hyvistä vinkeistä. En ole tilaillut golfsmithistä aikoihin enkä ole suoraan sanottuna nähnytkään ko. osaa myytävän, mutta eiköhän noita tosiaan jossain ole myytävänäkin patentoituinakin ratkaisuina. Korjattava draiveri ei missään nimessä korjauksen arvoinen, mutta mukava noiden kanssa on näperrellä 😉

Tuohon käy pyöreä levy ihan hyvin kunhan tukkii reitin nuppiin.

Kaverilla hajosi painoruuvi R7 ja käytti mailan korjauksessa. Kertoivat että nyt on ok, tuli ulos.
    Laittoivat tuon mönjän kun edelleen kilisee silloin tällöin. Tuollaisen mönjän käyttö pitäisi kyllä kieltää, olisivat myyneet vaikka uuden mailan.

Tuota uretaania pitää kyllä kokeilla. Saattais maila kestää paremmin reintsin kivillä lyömisen. Onko tietoa että olis täysin laillista vaahdottaa nuppi?

Näprääjä kirjoitti: (5.4.2010 10:35:43)
    Tuota uretaania pitää kyllä kokeilla. Saattais maila kestää paremmin reintsin kivillä lyömisen. Onko tietoa että olis täysin laillista vaahdottaa nuppi?

Mä en ole ihan hirveästi tutustunut kovettuneen uretaanin kimmo-ominaisuuksiin, mutta jos valistunut insinöörin arvaus pitäisi antaa, niin ei se COR-arvoa ainakaan nosta.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #307094 kohteessaMitä varren ja nupin väliin?

Etusivu Foorumit Välineet Mitä varren ja nupin väliin?