14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Mitä mieltä bleideistä?

Etusivu Foorumit Välineet Mitä mieltä bleideistä?

Esillä 21 viestiä, 26 - 46 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Moni näyttää hehkuttavan bleidien osuman tunnetta maagiseksi, mutta omasta mielestäni osumissa ei juurikaan ollut eroa. Johtuuko siitä, että osa porukasta lyö keskimäärin päin persettä ja kerran pari kierroksella osuu hyvin vai enkö itse ehtinyt bleideillä yhden kauden aikana osumaan kertaakaan kunnolla…

    Tähän omaan mahdolliseen vaihtoon mp sarjasta mx sarjaan lukisin mielelläni kokemuksia. Itseäni ei pallon työstäminen kierteiden osalta kauheasti kiinnosta, eli lyön pallon mielummin mahdollisimman suoraan kohteeseen kuin drawlla / feidillä. Mutta onko esim pallon pysäyttämisen / kaaren korkeuden säätelyn osalta mx300 huonompi kuin joku mp sarjalainen?

    Köntti kirjoitti: (8.10.2010 14:45:20)
    Moni näyttää hehkuttavan bleidien osuman tunnetta maagiseksi, mutta omasta mielestäni osumissa ei juurikaan ollut eroa. Johtuuko siitä, että osa porukasta lyö keskimäärin päin persettä ja kerran pari kierroksella osuu hyvin vai enkö itse ehtinyt bleideillä yhden kauden aikana osumaan kertaakaan kunnolla…

    En minä keskimäärin päin persettä lyö, mutta siitä huolimatta täydellisiä swetariosumia ei kierroksella tule varmaan viittä enempää – toikin voi olla yläkantissa.
    Mä pelasin aika pitkään Hoganin Apexeilla (-92 Apex BH Grind) ja pudotin niillä händärin jostain ~16->8. Viime kesänä lainasin nykyisiä rautojani (Srixon 701) vieraalleni ja pelasin vanhoilla Apexeilla kauden parhaan rundini…
    Ainoa merkittävä menetys verrattuna kehäpainotteisiin oli huonojen osumien lyheneminen, mikä toisaalta kannustaa osumaan palloon 😮
    Olen toki samaa mieltä kehäpainotteisten ’helppoudesta’, mutta paska lyönti niilläkin on paska. Skoreen ei omalla kohdallani lavan mallilla ole käytännössä mitään merkitystä, koska viheriöille tullaan kuitenkin pääsääntöisesti lyhyillä mailoilla.

    Köntti kirjoitti: (8.10.2010 14:45:20)
    Moni näyttää hehkuttavan bleidien osuman tunnetta maagiseksi, mutta omasta mielestäni osumissa ei juurikaan ollut eroa. Johtuuko siitä, että osa porukasta lyö keskimäärin päin persettä ja kerran pari kierroksella osuu hyvin vai enkö itse ehtinyt bleideillä yhden kauden aikana osumaan kertaakaan kunnolla…

    Lähinnä kysymyksessä on se että yleensä nuo bladet ovat takomalla tehty ja hyvin usein jostain muusta metallista kuin nuo CB:t. Siitä se pää-asiallinen fiilis tulee. Tosin kyllä se osuma bladessa jotenkin ’napsahtaa’ terävämmin kuin CB:ssä. Aikoinaan pelasin Mizuno T-Zoid Pro kakkosilla ja ne ovat oman kokemukseni mukaan tähän mennessä ainoat CB:t joissa MB fiilis. Tosin Mizuno taitaa käyttä lavoissaan jotain muunlaista matskua kuin valtaosa valmistajista, ja tästä syystä onnistunut rakentamaan ihan oman Mizuno feelin’. Se on kyllä hyvä……

    Mitä kierteisiin tulee, niin ilmeisesti et sitten pelaile kovinkaan tuulisilla keleillä 😉 Lyöntikorkeudet ovat enemmänkin riippuvaisia varresta ja/tai lyöntitavasta, ei lavan muodosta tai painotuksesta.

    Lavantauti kirjoitti: (7.10.2010 20:34:18)

    Jos miettii asiaa tarkemmin, niin on aivan sama (ketään ei oikeasti kiinnosta mikään muu kun omat tulokset) pelaatko sä 76 kakkulapioilla vai 78 vanhoilla bladeilla, mutta jos pelaat vanhoilla bladeilla niin saat resectiä klubilla, ja se on aivan loistavaa!!!

    Tästä aasinsillalla elvistelemään mun uusimmalla hankinnallan, viime viikonlopulta:

    Näistä kun taivuttaa offsetin vittuun niin ai ETTÄ on käheetä patsastella rape-YKKÖSEN kanssa klubilla!!!!

    Jep..totta turiset… ei puutu kuin i0 tuosta setistä.

    Se mikä sopii Lavikselle ei sovi Tavikselle.

    (voiko tuntematonta nimim. enää lipevämmin lähestyä?)

    Lavantauti kirjoitti: (8.10.2010 9:09:08)

    Nuo mailathan on jo itsessään mallia Apex GRIND (ainakin Johtaja XXL osaa arvostaa tätä hankintaa), joten grindaamiseenhan ne on tehty.

    Bladet, joissa on grindausvara! Lavikselle tuli Joulu tänä vuonna aikaisin! On se ollut kiltti. Tai nöyrä?

    Bleidit ovat helpot, kun osaa lyödä:). Itselläni on 1970 luvun Wilson merkkiset bleidit. Vuoden opettelin niillä lyömään ja nykyään ne on helpot. Kun oppii bleideillä lyömään, on voittamaton.

    Lavantauti kirjoitti: (8.10.2010 9:09:08)
    Hoganithan on itseasiassa melko isot kakkulapiot kautta linjan. Ilmeisesti Ben Hogan oli joko sokea, ja se tartti ison lavan joka näkyy hyvin, tai sitten sillä oli vaikeuksia osua pieneen swetariin.

    Nuo mailathan on jo itsessään mallia Apex GRIND (ainakin Johtaja XXL osaa arvostaa tätä hankintaa), joten grindaamiseenhan ne on tehty. Varsia pidennetään luonnollisesti aina duffin jälkeen puoli tuumaa, ja topin jälkeen otetaan saman verran pois.

    Ja setin hintahan oli kokonaista 60 taalaa, eli eipä tule kalliiksi vaikka ne grindaisi atomeiksi.

    Joo kyllähän noilla munakkaan paistaisi. Varmasti oli Hoganilla jonkinlainen näkökyvyn menetys kyseessä. Tuo swetari pienuuss on uskottava selitys, joten pidetään se.

    Johtaja XXL:n arvostus on sinänsä merkittävä ja nostaa keppien arvoa.

    Johtaja XXL kirjoitti: (8.10.2010 20:08:16)
    Bladet, joissa on grindausvara! Lavikselle tuli Joulu tänä vuonna aikaisin! On se ollut kiltti. Tai nöyrä?

    Eiköhän tuo ole ollut Laviksen märkä uni. Mitenköhän pitkään grindausta on suunniteltu vai onko menty suoraan vain intuition pohjalta.

    Nöyrä se on mutta nöyrimistä ei sentään tee.

    Chipper kirjoitti: (9.10.2010 0:58:40)

    Johtaja XXL kirjoitti: (8.10.2010 20:08:16)
    Bladet, joissa on grindausvara! Lavikselle tuli Joulu tänä vuonna aikaisin! On se ollut kiltti. Tai nöyrä?

    Eiköhän tuo ole ollut Laviksen märkä uni. Mitenköhän pitkään grindausta on suunniteltu vai onko menty suoraan vain intuition pohjalta.

    Nöyrä se on mutta nöyrimistä ei sentään tee.

    Täysin intuituipohjainen suorite. Ex-tempo-ree, sanoisin jopa. Nöyrimiseen en ote kantaa. Olenhan herrasmies, ja ne ei kerro.

    Itsella Hoganin FTX ja tosi tyytyvainen. Toiset mailat Taylor Made rac ja niiden kanssa aina pienta ’saatoa’ jos ja kun niilla joskus pelailee.
    Viela kun oppisi puttaamaan, tanaankin pari metrista puttia kirkkaasti ohi…

    Itse vaihdoin juuri callawayn X18:sta, Mizunon MP-52:iin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Varsinkin siitä tuntumasta mikä lyönnissä tulee. Tosin P-8 on täysin bladet ja 4-7 on jonkin verran kehää mutta kaikki on jumalaisen kauniita(mikä on tärkeintä). Ja tasoitus on mulla 15,1 eli käytännössä sama ku sulla…

    Nojoo.. hanki bleidit jos siltä tuntuu. Pääsethän niistä eroon, jos oli väärä ostos 🙂
    Asiaan, kyllä bleidit kehittää varmasti monia pelaajia. Itse pelaan Callawayn Prototypeillä, tasoitus 5. Näitä mailoja ennen ollut kehäpainotteisia keppejä, ja kyllä omaan peliini Callawayn bleidit sopivat mainiosti. Olen sitä mieltä, että kun pallonlyöminen on hyvällä tasolla niin ei ne vaikeammat ole kuin muutkaan raudat. Joku nokkela varmaan kysyy kohta mikä on hyvä taso, niin sanon että yleensä single-tason pelaajat osaavat lyödä jo raudoilla siten,että bleidellä pärjää. Jos divotit lentää ja tulet palloon hyvässä kulmassa, niin osta bladet. Mutta jos lyöt vielä suht paljon huonoja osumia, niin hommaa sitten kehapainotteiset ja vaikka taotut semmoiset. Hyviä taottuja vähän ’helpompia’ rautoja ovat esimerkiksi Titun Ap2, Callawayn X-forged.. jne.

    #305492 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olin saman kysymyksen edessä pari vuotta sitten, valinta piti tehdä MP-32/Ping i10:en välillä. Ostin Mizunot eikä loppupeleissä harmita. Koska ne oli mun ekat Mizunot. Bleidien hyvä puoli on se, että kunnon osuma palloon antaa tod. hunajaisen tunteen, mutta entä sitten se huono päivä? Vähänkään ohut osuma tuntuu loppupäivän kämmenissä ja tuloskortti rallattaa yli 90:siä… Vaihdoin edelliskauteen MP-52:iin, mutta tuli hankittua väärät varret. Nyt käsissä MX-300:set oikeilla varsilla ja peli kulkee (hcp 7,8). Voisin sanoa, että nuo mx-300:set on aika liki kaikin puolin i15:ia. Samanlainen tuntuma, ehkä lavan koko ym.

    Loppukaneetiksi sanoisin että miksi tehdä tästä H&¤%#’tin vaikeasta lajista vielä vaikeampaa? Nyt hieman offcenter-osuma kantaa hyvin aiotun matkan, eikä tipu etubunkkeriin ; )

    #305493 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Köntti kirjoitti: (8.10.2010 14:45:20)

    Tähän omaan mahdolliseen vaihtoon mp sarjasta mx sarjaan lukisin mielelläni kokemuksia. ..

    Tuoltahan niitä hehkutuksia löytyy… Toki voi olla vähän puolueellista hypeä, muttei sentään kaikki ole tehtaan palkkalistoilla.

    #305494 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lavantauti kirjoitti: (7.10.2010 20:34:18)

    Jos miettii asiaa tarkemmin, niin on aivan sama (ketään ei oikeasti kiinnosta mikään muu kun omat tulokset) pelaatko sä 76 kakkulapioilla vai 78 vanhoilla bladeilla, mutta jos pelaat vanhoilla bladeilla niin saat resectiä klubilla, ja se on aivan loistavaa!!!

    Tästä aasinsillalla elvistelemään mun uusimmalla hankinnallan, viime viikonlopulta:

    Näistä kun taivuttaa offsetin vittuun niin ai ETTÄ on käheetä patsastella rape-YKKÖSEN kanssa klubilla!!!!

    Kovin on leveän näköiset näissä kuvissa noi lyhkästen pohjapellit…

    Huvittuneena silvoin Kalkkista tässä menneen parin viikonlopun aikana MacG 1025 VIP:eillä, kun P on pienempi kuin seurassa olevat CG12-wedget… Edelleen kumminkin harmittaa, että ne 6 – 3i:t on sitä CB-mallia. :'(

    #305495 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Copo99 kirjoitti: (8.10.2010 20:43:17)
    Bleidit ovat helpot, kun osaa lyödä:). Itselläni on 1970 luvun Wilson merkkiset bleidit. Vuoden opettelin niillä lyömään ja nykyään ne on helpot. Kun oppii bleideillä lyömään, on voittamaton.

    Joo bleidit ja mahdollisimman stiffit varret niin jää kaikki onnenkantamoiset pois lyönneistä.

    Aikaisemmin vetelin Rameilla ZX:llä 165 m pitcherilla ja Pingeillä 150 m…nyt ei saa kun 145 m i9:llä kun on bleidit..mutta menee tasan sinne minne löi..eikä minne sattuu.

    Ikinä en vaihda bleideistä pois…ikävää ettei kukaan kaupannut näitä ekoiksi mailoiksi..olisin voinut kerätä miljoonia tourilla.

    Parasta on se että taotut saa aina väännettyä haluamilleen kulmille.

    #305496 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    -no eagle- kirjoitti: (11.10.2010 17:01:24)
    ..mutta menee tasan sinne minne löi..eikä minne sattuu.

    Itellä on pallot menny aina sinne mihin oon ne lyöny. Valitettavasti.

    #305497 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jokaisessa meissä asuu piäni Jugi. Mää tykkään varsinkin silloin aatella lyöneeni pallon sinne minne se meni kun pallo on piletin tuntumassa. Ne kaikki muut lyönnit sössii joku hutimaisteri.

    #305498 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    -no eagle- kirjoitti: (11.10.2010 17:01:24)

    Copo99 kirjoitti: (8.10.2010 20:43:17)
    Bleidit ovat helpot, kun osaa lyödä:). Itselläni on 1970 luvun Wilson merkkiset bleidit. Vuoden opettelin niillä lyömään ja nykyään ne on helpot. Kun oppii bleideillä lyömään, on voittamaton.

    Joo bleidit ja mahdollisimman stiffit varret niin jää kaikki onnenkantamoiset pois lyönneistä.

    Aikaisemmin vetelin Rameilla ZX:llä 165 m pitcherilla ja Pingeillä 150 m…nyt ei saa kun 145 m i9:llä kun on bleidit..mutta menee tasan sinne minne löi..eikä minne sattuu.

    Ikinä en vaihda bleideistä pois…ikävää ettei kukaan kaupannut näitä ekoiksi mailoiksi..olisin voinut kerätä miljoonia tourilla.

    Parasta on se että taotut saa aina väännettyä haluamilleen kulmille.

    Tämän viestin perusteella väittäisin, että Jugi on taas ryhtynyt syömään sieniä…

    #305499 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (11.10.2010 22:00:13)

    -no eagle- kirjoitti: (11.10.2010 17:01:24)

    Copo99 kirjoitti: (8.10.2010 20:43:17)
    Bleidit ovat helpot, kun osaa lyödä:). Itselläni on 1970 luvun Wilson merkkiset bleidit. Vuoden opettelin niillä lyömään ja nykyään ne on helpot. Kun oppii bleideillä lyömään, on voittamaton.

    Ikinä en vaihda bleideistä pois…ikävää ettei kukaan kaupannut näitä ekoiksi mailoiksi..olisin voinut kerätä miljoonia tourilla.

    Tämän viestin perusteella väittäisin, että Jugi on taas ryhtynyt syömään sieniä…

    Kyllä samaa mieltä…piti sanomani, että miljardeja…Tikruhan on saanut vasta ekan kasaan.

Esillä 21 viestiä, 26 - 46 (kaikkiaan 46)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #305483 kohteessaMitä mieltä bleideistä?

Etusivu Foorumit Välineet Mitä mieltä bleideistä?