Aihe: Mitä kivoja treenilaitteita omistat lihaskunnon ylläpitoon ? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Mitä kivoja treenilaitteita omistat lihaskunnon ylläpitoon ?

Etusivu Foorumit Välineet Mitä kivoja treenilaitteita omistat lihaskunnon ylläpitoon ?

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mulla on penkki selkälihaksille ja matto vatsalihaksia varten ja käsipainot sekä näppitwisteri ja oikea twisteri. Olisko tämä hyvä jaloille ? http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_49101_13677_13676_13604_-11_23?cm_mmc_o=VybgwjgBF5zyblBECjCqB_BjEwcCjCZbEfzMwyfzbkAjubCjCnii9iInv

Jäsenkortin kuntosalille

tmv

Dittis kirjoitti: (12.8.2009 15:02:48)
    Jäsenkortin kuntosalille

Lähes jokaiseen ketjuun täällä tulee asialliseenkin ketjunavaukseen heti joku mukahauska nokkeluusvastaus. Hauskaa saa olla mutta tällä palstalla hommasta menee maku, kun koko aika joku on näsäviisastelemassa erilaisiin ketjunavauksiin… joskus saa miettiä ennen vastaamista, pliis…

Aiheeseen: selkä/vatsapenkki löytyy kotoa, samoin powerball sekä erilaisia painoja + weiderin ns. powerbar. Käsivamma on vaan estänyt punttien kanssa touhuamisen jo aika pitkään… penkkiä sen sijaan tulee käytettyä useampana päivänä viikossa.

Mä oon sevverta huonossa hapessa että jo wiin kanssa puuhastelu nostaa hien pintaan. Mutta kyllähän tuolla ainakin tasapainoo voi harjoitella. Mielessä on käväissyt et jos koittais tota pienien käsipunttien kanssa jos sillä vois estää lihaskunnon kokonaan rappeutumasta.

tmv kirjoitti: (12.8.2009 15:16:37)

Jäsenkortin kuntosalille

Lähes jokaiseen ketjuun täällä tulee asialliseenkin ketjunavaukseen heti joku mukahauska nokkeluusvastaus. Hauskaa saa olla mutta tällä palstalla hommasta menee maku, kun koko aika joku on näsäviisastelemassa erilaisiin ketjunavauksiin… joskus saa miettiä ennen vastaamista, pliis…

Aiheeseen: selkä/vatsapenkki löytyy kotoa, samoin powerball sekä erilaisia painoja + weiderin ns. powerbar. Käsivamma on vaan estänyt punttien kanssa touhuamisen jo aika pitkään… penkkiä sen sijaan tulee käytettyä useampana päivänä viikossa.

OK. Koska kuntosali sijaitsee kivenheiton päässä, niin en ole hankkinut vehkeitä kotiin. Girya -kahvakuulaa olen harkinnut.

Kuntopallo/ 4kg
    Vatsalauta
    Kolmet käsipainot
    Levytanko
    ’Punnerruskahvat’

Näillä yritän pari kertaa viikossa touhuta. Kotitarpeisiin tässä on riittävästi rekvisiittaa.

Pari 10kg käsipainoa, GymStickin ja Thera-Bandin nauhoja sekä halkaisukirveen koivupöllien hutkimiseen. Perustreenauksen teen kuntosalilla: talvella 3-5 kertaa ja nyt pelikaudella pari kertaa viikossa em. kotiaskartelun lisäksi.

Jäsenkortin kuntosalille

Itse en edes ajatellut tuota hauskaksi vitsiksi vaan ihan oikeaksi vinkiksi.
    Kyllä kuntosalikortti voittaa kaikki mukamahtavat TV-shop-värkit. Meinaan jos meinaa pitää lihaskuntoa oikeasti yllä.

Mozze kirjoitti: (12.8.2009 20:22:28)

Jäsenkortin kuntosalille

Kyllä kuntosalikortti voittaa kaikki mukamahtavat TV-shop-värkit. Meinaan jos meinaa pitää lihaskuntoa oikeasti yllä.

Just näin.

Toisaalta, ihan oikeita vehkeitä kavereilla näyttää kotona olevan.

BTW: Onko kellään kokemusta Giryan hyödyistä juurikin golfin näkövinkkelistä?

mac
    tmv

Mozze kirjoitti: (12.8.2009 20:22:28)

Itse asiasta olen ihan samaa mieltä. Katso kuitenkin otsikkoa sekä ketjun avaavaa viestiä. Ehkäpä osana em. kirjoittajan aiheen mukaista viestiä noin voisi todeta, mutta ekana ja ainoana kommenttina ketjun avaukseen? Käsittääkseni kuntosalikortti ei ole a) treenilaite ekä b) vastaa kirjoittajan esittämään kysymykseen.

Kun täällä katselee (vuosien mittaan) näitä ketjuja, niin kaikkea ihmeellistä tai muuten vaan viereen menevää tarinaa tulee ihan asiallisiin avauksiin. Esim. kun joku kysyy että onko kokemuksia jostain golfkaupasta ulkomailla, niin joku ryntää heti kertomaan että ’mä ostan kaikki omani Suomesta’ tai ’ne on kaikki klooneja’. Ja siis nimenomaan niin, että mitään vastausta ei tule ketjun avanneen kysymyksiin. Mennään vaan aiheen vierestä. Ottaen huomioon että tämän pitäisi ilmeisesti olla Suomen golffareiden ykköspalsta, niin uskomattoman paljon tänne tulee ’tauhkaviestejä’. Ei ihme että täällä poistellaan ylläpidon toimesta viestejä vähän väliä. Hauskaakin saa toki keskustelupalstoilla pitää, mutta aina pitäisi muistaa että siellä ei olla ’yksin’. Ja kannattaa myös ajatella asiaa niin, että millainen ketju tästä tulisi jos kaikki kommentoisivat vastaavalla tavalla. Eli lopputulos olisi täysin tarpeeton ketju.

Mun mielestä julkiseen kirjoitteluun kuuluu myös kunnioitus toisia kirjoittajia kohtaan. Ja sitä kunnioitusta osoitetaan vastaamalla ainakin osittain esitettyyn kysymykseen. Ja jos on jotain kirjoitettavaa pelkästään ketjun aiheen vierestä tai ulkopuolelta, niin sille voi avata oman ketjun. As simple as that.

Ja jos on jotain kirjoitettavaa pelkästään ketjun aiheen vierestä tai ulkopuolelta, niin sille voi avata oman ketjun. As simple as that.

Noudatat näköjään itse vanhaa ohjetta: ’Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon.’

Keskivartalolihas harjoituksia varten mulla on

1. Raskas nyrkkeilysäkki
    (keskivartalosta lähteviä painavia iskuja ikään kuin löisit sitkeästi läpi säkistä)
    2. 16 kg kahvakuula
    (ei käsillä vaan keskivartalolla nostoja heijauksena pään korkeudelle)
    3. Seinä
    (vatsaltaan, jalat seinää vasten nousuja ’kävellen’ seinälle niin ylös kuin voi ja takaisen lähelle lattiaa)
    4. Lattia
    (lankku -harjoitus eli suorana käsien, kevennettynä kyynärpäiden) ja jalkaterien varassa)
    5. Vahvistettu 45 kg:n pitkänomainen hiekkasäkki
    (jota heijaan oikealta kyljeltä vasemmalle ja takaisin vähän jaloillakin ponnistaen mutta jälleen keskivartalo oleellisena.

Kutakin minuutin sarjoina tuntumaa hakien sen verran kierroksia kuin sopivasti kuntoon asettuu…

GIR

Kyllä kotonakin pystyy ihan hyvin ja monipuolisesti treenaamaan jos vain on joitain perusvälineitä. Ongelmana monella on kuitenkin yleensä tilan puute, mutta jos tila ei ole ongelma niin ihan ok perustreenivehkeet saa varsin kohtuuhinnalla.

Tietysti hyvä kuntosali on aina parempi, mutta eivät nekään ole ilmaisia ja lisäksi kuntosalille on yleensä enemmän tai vähemmän matkaa kotiovelta. Kuntosalin hyvä puoli on kyllä lisäksi se, että kun sinne asti pääsee niin ’sosiaalinen paine’ panee myös treenaamaan riittävän kovaa. Kotona on varsin helppo alkaa löysäilemään ja jääkaappikin lähettää usein kutsuvia viestejä jo treenisessiota valmisteltaessa.

Itsellä on kotona penkki, talja, säkki, juoksumatto, kuntopyörä sekä läjä erilaisia (käsi/levy)painoja.

GIR kirjoitti: (14.8.2009 10:37:21)
    Tietysti hyvä kuntosali on aina parempi, mutta eivät nekään ole ilmaisia ja lisäksi kuntosalille on yleensä enemmän tai vähemmän matkaa kotiovelta. Kuntosalin hyvä puoli on kyllä lisäksi se, että kun sinne asti pääsee niin ’sosiaalinen paine’ panee myös treenaamaan riittävän kovaa. Kotona on varsin helppo alkaa löysäilemään ja jääkaappikin lähettää usein kutsuvia viestejä jo treenisessiota valmisteltaessa.

Tottakai…onhan mullakin salikortti. Sitä vaan on niinkun tönkkösulattu muikku salitreenin jälkeen.

Jätin pihaamme tahallaan 24×7 metrisen tasaisen alueen ilman istutuksia pelkälle nurmelle jotta voi treenata myös swingiä pöödipalloilla kun huvittaa ja sää sallii.

Salitreeniä kannattaa golfarin tehdä *todella* harkiten ja tietäen mitä on tekemässä. Golf kun on lajina aivan erityistä koordinaatiota, hermotuksen herkkyyttä ja osin pitkäkestoista kestävyyttä, mutta varsin vähän voimaa vaativaa -> ei ole mitään järkeä tehdä jotain jäykistävää maksimivoimatreeniä.

Paljon parempi olisi treenata jotain jossa tulee samalla liikkuvuutta, tasapainoa, koordinaatiota, peruskuntoa (mailapelit, telinevoimistelu jne). Tai jos nyt salille vältämättä haluaa, miettiä joka vehje ja liike golfinomaisesti, käyttää niitä simulovia laitteita, tehdä ehkä välillä vatsoja ja selkiä pidempää sarjaa ja jättää levytangot rauhaan.

Tärkeintä tietysti on että kuuntelee itseään mikä sopii ja mikä ei.

Joo, J.J.:n kaa kovasti samaa mieltä + mahdollisen voimakestävyysharjoittelun painottamista keskivartaloon pikemminkin kuin käsiin, mitä taisin edellisellä viestilläni alleviivatakin =).

Paini ja budot voisivat olla myös mukava osa tätä harjoittelua…

GIR

Pakko heittää pieni vastine noihin ’varokaa golfarit kuntosalitreeniä ettei lihakset kasva liikaa’ juttuihin, sillä ne ovat yleensä sellaisia rysäkeppien vuohotuksia ja ovat melkein poikkeuksetta irti realimaailmasta 😉

On tietysti tärkeää, että kuntosalilla (ja muuallakin) treenataan järkevästi, ettei tule turhia loukkaantumisia. Mutta on turha kuvitella että lihasmassan kasvu karkaisi yllättäen käsistä tavallisilla luomumenetelmillä. Joten aika huoletta saa treenata ilman, että golf siitä kärsii …tai voihan sitä tietysti yrittää käyttää liiallista hauiksen kasvua tekosyynä kun svingi ei oikein luista.

Mulla on himassa käsipainot ja punttipenkki tankoineen. Mutta ei niissä kyllä mitään KIVAA oo!! Kovvoo hommoo tuo patin kasvattaminen…

J.J. kirjoitti: (14.8.2009 11:03:38)
    Salitreeniä kannattaa golfarin tehdä *todella* harkiten ja tietäen mitä on tekemässä. Golf kun on lajina aivan erityistä koordinaatiota, hermotuksen herkkyyttä ja osin pitkäkestoista kestävyyttä, mutta varsin vähän voimaa vaativaa -> ei ole mitään järkeä tehdä jotain jäykistävää maksimivoimatreeniä.

Itse taas olen huomannut sellaista golfkentillä, että useinmiten ne hartioistaan leveemmät sällit tuppaa lyömään sitä palloa normituupparia aika selvästi pidemmälle.

Ei tuo salitreenin haitallisuus, tai oikeammin haitallisuuden riski mikään uskonasia ole, vaan tutkimustulos.

Kyse ei ole siitä että lihasmassa kasvaisi liikaa. Sen sijaan vaarana on, että liikeradat supistuvat + koordinaatio kärsii jos treenaa liikaa tai väärin, unohtaa alku- ja varsinkin loppuverryttelyt ja venyttelyt jne.

Jos treenaa oikein pitäen huolta noista, tottakai voimasta on hyötyä. Näkeehän vaikka Tiikeristäkin että salilla on käyty, mutta taatusti tarkkaan tietäen miten pitää reenata ja mitä ei missään tapauksessa kannata tehdä.

Pituuslyöjille voiman ja varsinkin räjähtävän nopeusvoiman hankinta taatusti kannattaa. Sen sijaan en kyllä näe, miten saisin wedget tai edes rautavitoset sen lähemmäksi lippua, tai putin sisään, vaikka penkiltä tai jalkaprässistä alkaisi nousisi vaikka mitä.

Wayne Gretzky sanoi uransa aikana, että alkaa käydä salilla heti kun näkee levytangon tekevän maalin. Sovellettuna sopii golfiinkin 🙂

Mulla on yksi kuntoiluväline. Tai itseasiassa kolme. Yksi on autossa, yksi duunissa tietokoneen vieressä ja yksi takin taskussa.

Mä treenaan silloin tällöin työmatkalla ja töissä silloin kun pinnaa kiristää. Auttaa kummasti myös road ragen hallinnassa.

KAs tämmönen:

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308485 kohteessaMitä kivoja treenilaitteita omistat lihaskunnon ylläpitoon ?

Etusivu Foorumit Välineet Mitä kivoja treenilaitteita omistat lihaskunnon ylläpitoon ?