11.6.–18.6 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][23]
KilpailuaSuomalaista

Mitä Keimolassa tapahtuu?

Etusivu Foorumit Yleistä Mitä Keimolassa tapahtuu?

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 678)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Miksi ry:n jäseneltä pitäisi edellyttää Oy:n osakkeen tai osakkeen antaman pelioikeuden omistamista?

    Ry on itsenäinen organisaatio ja Oy on samoin. Ry hoitaa jäseniä ja Oy infraa sekä useimmiten myös palveluja.

    Pakollisuus tuo mukanaan ALV:n joka lisää sekä osakkaitten että vuokrapelioikeuksien kustannuksia.

    Ry:n muuttaminen alv:n alaiseksi ei myöskään kannata, koska seuralla ei ole vähennyskelpoisia ostoja ja alvit menisivät valtiolle ’jäsenmaksuverona’. Osakkeitten arvoa tai ostohalukkuutta homma ei ainakaan lisää.

    Jos pakollisuus on keimolalaisten laaja mielipide, niin otan osaa ja onnea matkaan. Kannattaa muistaa että osakkaat ovat itse aikanaan tehneet päätöksen siitä että jäsen voi olla ilman pakollisuutta. Toki kaikki päätökset voidaan purkaa, siitäkö tässä onkin osaltaan kysymys? Luulen kuitenkin että asialla on rimakauhu tulevia maksuja kohtaan, mutta ette te ketään saa noin vaan lisäksenne investointeja maksamaan. Idealismi ei elätä vaan hyvät suunnitelmat ja harkinta.

    mcilroi kirjoitti: (9.8.2014 23:45:22)
    Siis jos kukaan ei saa golfseuran jäsenyyttä ilman pelioikeutta jollain kentällä ( ja pitäydytään nyt vain Suomessa ), niin osakkeiden että myös vuokrapelioikeuksien kysyntä kasvaa 100% varmuudella. Ja siten siis osakkeiden hinnat nousisivat.

    Näinhän tilanne oli Suomessa 1990-luvulla. Sitten alkoi etäjäsenyyksien villi kauppa, ja kun verottajakin tulkitsi tuollaisen suljetun seuran alv-velvolliseksi niin kuvio romahti. Tosin Uudellamaalla on joitakin seuroja, jotka edelleenkin edellyttävät jäseniltään pelioikeuden lunastamista (ja maksavat alv:ia; sen merkitys ei kuitenkaan ole kovin suuri).

    Koko maata kattavaksi tuota vanhaa systeemiä ei enää takaisin saa, joten käytännössä ko. optio on poissuljettu vaihtoehto.

    mcilroi kirjoitti: (9.8.2014 23:45:22)
    Partille.
    Ei toki free riderit yhtiökokouksissa äänestä, jossei joku osakas ole heille
    valtakirjaa antanut. En tätä edes tarkoittanut.
    Yritin vääntää Putti-Possulle yksinkertaista mallia, millä osakkeiden arvon saisi nousemaan
    käyttäen vain Keimolaa esimerkkinä.

    Siis jos kukaan ei saa golfseuran jäsenyyttä ilman pelioikeutta jollain kentällä ( ja pitäydytään nyt vain Suomessa ), niin osakkeiden että myös vuokrapelioikeuksien kysyntä kasvaa 100% varmuudella. Ja siten siis osakkeiden hinnat nousisivat.
    Kyse on siis sitoutuneista golfareista ( maksavat yhtiövastikkeen tai pelioikeuden vuokran).
    Free rider= sitoutumaton golfari, joka ei välitä kentän ylläpidosta, vaan etsii mahdollisimman edullista tapaa pelata muiden ylläpitämillä kentillä.
    Ja tähän pitää saada muutos.

    Jos en ole ihan väärässä, niin Kytäjällä on kyseinen tapa (jäsenyys vain pelioikeutta vastaan) käytössä!

    En ole kyllä samaa mieltä tuosta osakkeiden arvonnoususta. Kytäjä on hyvä esimerkki – kuka edes tarvitsee Kytäjän jäsenyyttä, kun Kytäjälle pääsee pelaamaan ilman jäsenyyttäkin – ei ’free riderina’ vaan maksamalla sen mitä pyydetään (vastikkeena tai greenfeenä), joilla molemmilla ilmeisesti kenttää ylläpidetään, mikäli yhtään ymmärrän tilinpidosta. Tämä jäsenyyden sotkeminen osakkeiden omistamiseen tai niiden hintakehitykseen on kyllä niin kuuskytlukua että

    ts

    Tämä jäsenyyden sotkeminen osakkeiden omistamiseen tai niiden hintakehitykseen on kyllä niin kuuskytlukua että

    Nii.. tarkoittanet siis että se on aikaa, jolloin näitä nykyisiä ongelmia ei ollut. Olet varsin oikeassa tuossa

    PG

    JoonasKoko kirjoitti: (8.8.2014 10:37:35)
    Kivistösrä Masteriin on 15 minuuttia. Kentät hyvässä kunnossa, pelaamaan pääse hyvin eikä peilioikus ole sen kalliimpi kuin Keimolassa.

    Eli pelioikeutensa pois vuokraavalla menee Masterissa vielä huonommin, kuin Keimolassa. On maksanut osakkeestaan kolminkertaisen hinnan Keimolaan verrattuna – jopa 30 000 €, muttei saa osakkeensa pelioikeudesta vuokraa edes hoitovastikkeen hintaa! (Masterissa on vähemmän pelioikeuksia kuin Keimolassa ja mm. tästä johtuen sen hoitovastike on huomattavasti kalliimpi kuin Keimolassa).

    PG

    kasosakas kirjoitti: (8.8.2014 11:44:37)

    JoonasKoko kirjoitti: (8.8.2014 10:37:35)
    Uskoisin Keimolan etsikkoajan olevan enintään ensi vuosi, jonka jälkeen sen paikalle voi jo alkaa kaavoittamaan omakotitontteja.

    Höpö höpö, tulee muistaa että Keimola on ollut ja on tälläkin hetkellä kenttä joka pyörii lähes yksinomaan vastikkeilla.

    Keimolassa olen törmännyt yllättävän usein ihmisiin jotka olisivat halukkaita painottamaan tuota mallia entistä voimakkaammin osakekantaa pienentämällä.

    Ihan varmasti höpö höpö…

    Nykyisillä kierrosmäärillä (Kirkka 22000/kausi, Saras 25000/kausi) Keimolan osakekannan pienentäminen ei mielestäni ainakaan vielä ole ajankohtainen. Tietenkin ruuhkaakin Keimolassa joskus on, mutta näinhän on melkein joka kentällä ajoittan. Maksajia (970 osakkeenomistajaa, jotka maksavat vastiketta 1530 pelioikeudesta) ja pelaajia (osakkaat, pelioikeuksien vuokraajat sekä pelilippu- ja kultakorttipelaajat) on omasta takaa riittävästi (mielestäni juuri sopiva määrä). Keimola tulee hyvin toimeen ilman gf- pelaajiakin. Silti vastike voidaan pitää kohtuullisena.

    Keimola ja muut sellaiset pääkaupunkiseudun kentät, joiden kaikki osakkeet ovat pienosakkaiden hallussa (esim. Master?, mutta ei Pickala?) ja joissa kaikki osakkeet ovat vastikevelvollisia, voisivat hyvinkin ottaa ”privaattikentän roolin” Sarfvikin mallia seuraten. Keimolan tapauksessa se olisi samalla reilu tervetuloa-toivotus viereen rakennettavalle gf- kentälle.”Tulette suureen tarpeeseen. Meidän kenttä on täynnä omista pelaajista”

    PG

    PG kirjoitti: (10.8.2014 10:23:23)
    ’… Meidän kenttä on täynnä omista pelaajista”

    ’Omiksi pelaajiksi’ lasken myös osakkaiden ja pelioikeutettujen vieraat.

    mcilroi kirjoitti: (9.8.2014 23:45:22)
    Partille.
    Ei toki free riderit yhtiökokouksissa äänestä, jossei joku osakas ole heille
    valtakirjaa antanut.

    Yritin sanoa sitä että jäsenyys ja pelioikeus on erotettu toisistaan osakkaiden enemmistön päätöksellä ja se osakkaiden määrittelemä tapa hoitaa tämä asia kentällään. Miksi osakkaat haluaisivat nut lähteä pyörtämään tekemiään valintoja?
    Omassa seurassani tästä vapaasta jäsenyydestä olen nähnyt vain positiivisia seurauksia. Isoimpana niistä ennätysmäärä uusia junnuja ja kilpatason pelaajia.

    Jos joku haluaa masinoida liikkeen jolla osakkaat saadaan palamaan 60-luvulle niin on syytä varautua myös 60-luvun kenttä- ja pelaajamääriin. Minun ääntäni tälle liikkeelle ette tule saamaan.

    Parti,
    Palaaminen pelioikeus+jäsenyys aikaan, ei poissulkisi millään tavoin
    junnuja. Jo nyt ( uskallan väittää ) kaikilla aktiivijunnuilla on myös pelioikeus.
    Useat golfyhtiöt vuokraavat junnupelioikeuksia edullisesti.

    Taas menee jyvät ja akanat sekaisin!

    Aktiivijunnu on hyvä sana ja kuvaa tilannetta. Aktiivipelaajalle peli oikeus on jees. Siksi minullakin on osake.
    Mutta mistä lajia kokeileva junnu, Sennu tai muu pelimanni tietää tuleeko hänestä aktiivipelaaja? Pidän näitä uusia pelioikeudettomia jäseniä suurimman potentiaalin porukkaan kun joskus vuokraan tai myyn osakettani. Mielestäni olisi äärimmäisen typerää näyttää heille kämmentä tai väkisin tyrkyttää peli oikeutta.

    Enpä usko, että moni golfyhtiö panee hanttiin järjestää mahdollisuutta kokeilla
    esim. oman vanhempansa kanssa golfia.
    Lisäksi on olemassa PAr3 kenttiä (kuten Nurmijärvi), mihin pääsee jopa ilman
    green cardia. Jokaisen golfkentän ei tarvitse, eikä voi olla vastaava.

    Mutta tämä tarina alkoi siitä, millä golfosakkeiden ja vuokrapelioikeuksien arvoa ja niiden arvostusta (=hinta) saa korotettua. Ja siihen on nopein lääke pelioikeus+jäsenyys.
    Eniten asia jurppii juuri noita pelioikeudettomia, jotka Supergolfin tai pelilippuja ostamalla pelaavat.
    Heidän ”sjoitukseensa” ei voi kovin kenttäyhtiöt omia strategioitaan ja tulojansa perustaa.
    Tästä osakkeen omistajana olet varmasti samaa mieltä.

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 16:17:02)

    Mutta tämä tarina alkoi siitä, millä golfosakkeiden ja vuokrapelioikeuksien arvoa ja niiden arvostusta (=hinta) saa korotettua. Ja siihen on nopein lääke pelioikeus+jäsenyys.
    Eniten asia jurppii juuri noita pelioikeudettomia, jotka Supergolfin tai pelilippuja ostamalla pelaavat.
    Heidän ”sjoitukseensa” ei voi kovin kenttäyhtiöt omia strategioitaan ja tulojansa perustaa.
    Tästä osakkeen omistajana olet varmasti samaa mieltä.

    Enpä tiedä kuinka paljon jurppii. Itse en vastaavassa tilanteessa kiinnittäisi noihin juttuihin mitään huomiota koska noihin toimiin halukkaita osakkaita on niin vähän ja heiltä puuttuvat työkalut toteuttaa ideansa. Tiellä ovat esim kaltaiseni osakkaat.

    Helpointa tietysti olisi jatkaa osakkaiden pakkorahastus-mallilla, mutta viime vuosien tapahtumat ovat osoittaneet selvästi että mallilla ei tulevaisuutta nykyisessä muodossaan kaikilla kentillä. Kenttien olisi hyvä laatia 5-10 vuoden suunnitelma siitä miten 0-60% nykyisin osakkailta kerätystä rahasta kootaan muilla keinoin. Riippuen kentän profiilista. Tähän kuvioon kuuluu pelioikeuksien monimuotoistaminen.

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 16:17:02)
    Eniten asia jurppii juuri noita pelioikeudettomia, jotka Supergolfin tai pelilippuja ostamalla pelaavat.Heidän ”sjoitukseensa” ei voi kovin kenttäyhtiöt omia strategioitaan ja tulojansa perustaa.Tästä osakkeen omistajana olet varmasti samaa mieltä.

    Minä golfosakkeiden omistajana olen varmasti eri mieltä. On ihan meidän osakkaiden käsissä, miten mahdollistamme satunnaisten pelaajien pelaavan Superien tai pelilippujen avulla. Molemmista tulee tuloja golfyhtiölle, pelilipuista jopa enemmän €/kierros verrattuna aktiiviseen kausipelioikeuden omistajaan. Osa näistä satunnaiskävijöistä muuttuu aktiivigolfareiksi, ja ovat potentiaalisimpia golfosakkeen ostajia/vuokraajia.

    Eli mitä sinä täällä palstalla siitä kitiset, senkun menet yhtiökokoukseen ehdottamaan, että peliliput pois, gf ylöt ja Superin kanssa ei tehdä sopimusta. Osakkaiden enemmistö sitten päättää, miten mennään (pelilippujen kohdalla tarvitaan tod.näk. laajasti suostumuksia, mutta silloinkin osakkaat päättäävät).

    Parti kirjoitti: (10.8.2014 11:21:06)

    mcilroi kirjoitti: (9.8.2014 23:45:22)
    Partille.
    Ei toki free riderit yhtiökokouksissa äänestä, jossei joku osakas ole heille
    valtakirjaa antanut.

    Yritin sanoa sitä että jäsenyys ja pelioikeus on erotettu toisistaan osakkaiden enemmistön päätöksellä ja se osakkaiden määrittelemä tapa hoitaa tämä asia kentällään. Miksi osakkaat haluaisivat nut lähteä pyörtämään tekemiään valintoja?
    Omassa seurassani tästä vapaasta jäsenyydestä olen nähnyt vain positiivisia seurauksia. Isoimpana niistä ennätysmäärä uusia junnuja ja kilpatason pelaajia.

    Jos joku haluaa masinoida liikkeen jolla osakkaat saadaan palamaan 60-luvulle niin on syytä varautua myös 60-luvun kenttä- ja pelaajamääriin. Minun ääntäni tälle liikkeelle ette tule saamaan.

    Saat Parti myös minulta valtikirjan.

    Voi mitä ihmeen soopaa tuo Putti-Possu tuottaa.
    Peliput tuottaa yhtiölle…
    Jätänpä sinut jakelemmaan noita valtakirjoja omassa kuvitteellisissa gofyhtiöissä.

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 17:23:19)
    Voi mitä ihmeen soopaa tuo Putti-Possu tuottaa.
    Peliput tuottaa yhtiölle…
    Jätänpä sinut jakelemmaan noita valtakirjoja omassa kuvitteellisissa gofyhtiöissä.

    Satun tietämään tuon kohtuullisen hyvin, koska minulla on pelilippuja, joista olen maksanut vuosivastikkeena noin 50 euroa per lippu/kierros – lyhentämättömänä golfyhitölle. Sen sijaan toisessa golfyhtiössä, jossa olen osakkaana ja pelaan kausiosakkeella melko monta kierrosta, kierrosta kohden yhtiö saa vajaa 30 euroa.

    Ehdottaisin mcilroille että palaa reaalimaailmaan ja ottaa selvää asioista sekä trendeistä joissa liikutaan. Unelmat ovat unelmia ja raha on rahaa. Tosiasia ovat tosiasioita. Herätys !

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 16:17:02)
    Mutta tämä tarina alkoi siitä, millä golfosakkeiden ja vuokrapelioikeuksien arvoa ja niiden arvostusta (=hinta) saa korotettua. Ja siihen on nopein lääke pelioikeus+jäsenyys.

    Miksi jankutat tätä samaa asiaa, vaikka reaalimaailmassa tämä ei ole mahdollista. Teoriassa se onnistuisi, jos kaikki Suomen golfkentät olisivat samassa juonessa mukana. Koska käytännössä näin ei koskaan tule olemaan, ajatuksesi on epärealistinen.

    Niin, tämä pelioikeus+jäsenyys kuten asia oli ja kuten sen pitäisi olla, jurppii ei sitoutuneita. Asiasta puhuminenkin tällä ’keskustelufoorumillakin’ pelottaa!
    Vapaapelaamisen trendi tulee varmasti muuttumaan.
    PuttiPossu voisi opettaa minua kertomalla, että mikä golfyhtiö (siis golfyhtiö!) myy pelippuja
    ja saa niistä vielä 50€ / lippu?

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 19:22:04)
    PuttiPossu voisi opettaa minua kertomalla, että mikä golfyhtiö (siis golfyhtiö!) myy pelippuja
    ja saa niistä vielä 50€ / lippu?

    En ole väittänytkään, että golfyhtiö ’myy pelilippuja’, vaan että ’golfyhtiö saa pelilipuista’ 50 euroa lipulta ( = pelikierrokselta). Ensimmäisenä mieleen tulee Kytäjä, jossa vastike on 900 euroa ja pelioikeuden voi vaihtaa 20 pelilippuun, jolloin KYTÄJÄ GOLF OY saa pelilipuista 45 euroa per lippu/kierros.

    Hirsalan vuosivastiketta en löytänyt mistään, mutta lienee 1000 euron päälle. Kun pelioikeuden voi vaihtaa 20 pelilippuun, Hirsala Golf Oy saa pelilipuista yli 50 euroa per lippu.

    Nordcenter lienee tässä suhteessa vielä edellisiä kalliimpi, koska vuosivastikkeen 1.300 euroa päälle pitää maksaa 750 euroa vaihtomaksua 25 pelilippuun. Eli tekee reilu 80 euroa per lippu.

    … myönnän, että on kenttiä, joissa yhtiön kassaan kertyy vähemmän kuin tuo määrä ja eräs esimerkki on Vierumäki Golf, jossa vuosivastike on 500 euroa per 20 pelilippua = 25 euroa per pelilippu. Mutta tässäkin tapauksessa pelilipuiksi vaihtava maksaa ihan samalla tavalla yhtiövastiketta kuin nimetyn pelioikeuden lunastaja. Tämän luulisi sinunkin ymmärtävän ellet ole ihan totaalisen pihalla.

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 19:22:04)
    Niin, tämä pelioikeus+jäsenyys kuten asia oli ja kuten sen pitäisi olla, jurppii ei sitoutuneita. Asiasta puhuminenkin tällä ’keskustelufoorumillakin’ pelottaa!
    Vapaapelaamisen trendi tulee varmasti muuttumaan.
    PuttiPossu voisi opettaa minua kertomalla, että mikä golfyhtiö (siis golfyhtiö!) myy pelippuja
    ja saa niistä vielä 50€ / lippu?

    Viimeiset viestit tässä on vaihdettu pääasiassa osakkaiden kesken. Ei ole sitoutumattomat juurikaan jurppeilemaan.

    Putti-Possun tarinan ymmärtää helposti, taidat sotkea tahallasi. Hinta 50€ tulee suurella todennäköisyydellä siitä kun jakaa osakkaan Oy:lle maksaman vastikkeen pelilippujen määrällä. P-P: menikö oikein?

    Parti kirjoitti: (10.8.2014 19:45:06)
    Putti-Possun tarinan ymmärtää helposti, taidat sotkea tahallasi. Hinta 50€ tulee suurella todennäköisyydellä siitä kun jakaa osakkaan Oy:lle maksaman vastikkeen pelilippujen määrällä. P-P: menikö oikein?

    Kyllä.
    – Jos osakas nimeää pelioikeuntensa, golf oy saa vuosivastikkeen tulona tästä osakkeesta (ja alv vähennettynä loppu päätyy liikevaihdoksi).
    – Jos tämä samainen osakas vaihtaa nimetyn pelioikeutensa esim. 20 pelilipuksi, niin yhtiö saa tältä osakkaalta edelleen saman verran tuloa ja liikevaihtoa. Pelilipuista voi laskea myös lippukohtaisen tulon, jolloin vuosivastike jaetaan pelilippujen määrällä.
    – Yhtiöissä, joissa pelilippuihin liittyy lisäksi jonkin vaihtomaksu tai hallinnointimaksu, golf oy tienaa vuosivastikkeen lisäksi myös em. tuotot.
    – Golf Oy:n kannalta pelilipuissa on lisäksi sellainen etu, että verrattuna nimettyihin pelioikeuksiin, pelilipuja on vain rajallinen määrä per vuosi (yleisin kaiketi 20 kpl)

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 19:22:04)
    Niin, tämä pelioikeus+jäsenyys kuten asia oli ja kuten sen pitäisi olla, jurppii ei sitoutuneita. Asiasta puhuminenkin tällä ’keskustelufoorumillakin’ pelottaa!

    Höpö höpö, tätä asiaa on täällä vatvottu jo niin moneen kertaan, että siihen ei ole mitään uutta lisättävää.

    Kytäjän yhtiövastike on €850,- / osake (ollut ihan alusta asti)
    Pelioikeuden voi ottaa vaihtoehtoisesti
    – pelioikeutena
    – tai viime ja tänä vuonna 20 pelilippuna (täten 42,50€/ lippu)
    Kytäjän golfseuraan EI voi liittyä muu kuin pelioikeuden haltija ts. osakkeen omistaja tai pelioikeuden vuokrannut golfari

    Keimolassa D. – osakkeella saa vaihtoehdollisesti 2 x 30 pelilippua tai 2 nimettyä pelioikeutta.
    A. Osakkeella 3×30 tai 3 nimettyä pelioikeutta.
    Keimolan golfseuraan voi liittyä ilman edellä mainittua pelioikeutta!

    Ero noiden yhtiöiden pelilpuilla on se, että Kytäjällä muu kuin osakkeen omistaja tai pelioikeuden haltija on vieraspelaaja ja Keimolassa kyseinen pelipulla pelaavalla on osakkeen omistajan oikeudet.

    Golfosakkeiden omistajat ja pelioikeuden vuokraajat ovat SITOTUNEITA golfareita mutta he keillä ei ole osaketta tai vuokrapelioikeutta ja pelaa pörssistä ostamillaan lipuilla tai Supergolf jäsenyydellä ovat niitä free ridereita. Eikö vain osakkeen omistajat!?

    Niin kuin jo sanoin tässä menee jyvät ja akanat sekaisin. Lisäksi tämän sivun aihe on ’mitä keimolassa tapahtuu?’ ja minä mukaanlukien olemme kohtuullisen kaukana tästä. Tosin kaikki vaikuttaa kaikkeen, varsinkin tuo pelilippunäpräily Keimolassa saa suhteettoman suuren painoarvon, joskin aiheesta.

    Minä ryhdyn nyt seuraamaan ja jännittämään Mikko Ilosen peliä.

    Ballmarker kirjoitti: (10.8.2014 20:03:01)

    mcilroi kirjoitti: (10.8.2014 19:22:04)
    Niin, tämä pelioikeus+jäsenyys kuten asia oli ja kuten sen pitäisi olla, jurppii ei sitoutuneita. Asiasta puhuminenkin tällä ’keskustelufoorumillakin’ pelottaa!

    Höpö höpö, tätä asiaa on täällä vatvottu jo niin moneen kertaan, että siihen ei ole mitään uutta lisättävää.

    Olen samaa mieltä kuin ballmarker.

    Sen sijaan olen eri mieltä kuin mcilroi, koska minua ei jurpi ollenkaan.

    Olen pitkän linjan sitoutumaton, etäjäsen, lokki, vuodesta noin 1997 saakka. Tähän mennessä olen ollut vuosien mittaan etäjäsenenä kolmessa eri golfseurassa, tosin välillä muutaman vuoden ei jäsenyyttä ollut missään.

    Koskaan ei ole ollut osaketta eikä muutakaan pelioikeutta. Siis jo 17 vuotta ilman!
    Enkä ole myöskään sellaista kaivannut.

    Aina olen päässyt pelaamaan, siis vuodesta 1997 saakka.
    Olen luottanut pelimahdollisuuksissani siihen suureen viisauteen, joka kenttäyhtiöidn osakkailla ja heidän valitsemillaan virkamiehillä on, siis tarkoitan että olen pelannut niillä ehdoilla ja hinnoilla jotka kenttäyhtiöt ovat suuressa viisaudessaan minulta päättäneet pyytää.

    Koskaan ei ole ollut tarvetta valittaa, ruikuttaa, kadehtia, urputtaa, eikä riidellä mistään.

    Tällä hetkellä mielestäni (edelleen!) golfasiani ovat oikein hyvin, eikä edelleenkään ole tarvetta ruikuttaa mistään eikä kadehtia ketään.

    Rautalyönnit tosin voisivat putoilla paremmin griineille ;-D

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 678)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #532852 kohteessaMitä Keimolassa tapahtuu?

Etusivu Foorumit Yleistä Mitä Keimolassa tapahtuu?