Aihe: Mitä Golf antaa ja kasvattaako se meissä jotakin ? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Mitä Golf antaa ja kasvattaako se meissä jotakin ?

Etusivu Foorumit Yleistä Mitä Golf antaa ja kasvattaako se meissä jotakin ?

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Muutamien latenttien vammojen takia olen huomannut, että minusta ei voi enää tulla PGA pelaajaa ( harmillista ), mutta silti kuljen kentällä ja unelmoin eaglesta ja muista hyvistä kolopallosuorituksista. Eilen olin driven jälkeen unelma paikassa; lyhyen chipin päässä lipusta ja kuinka ollakkaan tuli jälleen kärki osuma lobberilla ja pallo karkas ja poki oli tulos. Tätä golffissa riittää ja se on hienoa. Mielestäni se kasvattaa nöyryyttä ja pyrkimystä jonkin sortin perfektionismiin…haasteet ei voi kertakaikkiaan loppua. Lisäksi saa liikuntaa, rasva palaa ja mahdollisesti tapaa kivoja ihmisiä. Myöskin tällä haavaa tuntuu siltä, että Virpiniemessä on parempi ( erityisesti hinta/laatusuhde ) lounasruoka kuin yliopistokaupungin ravintoloissa. Salaatin kastike oli suorastaan taivaallista. Toki Oulussa on muutama gourmet ravintola, mutta aika ne ovat aika hintavia. Niin ja mielestäni olen urheilullisen kivasti päivettynyt. Yleensä pelikauden loputtua myös hyvin energinen aloittamaan talvisen duunin tosissani. Tennis, futis, rullahiihtely ja pyöräily varmaan antaa saman, mutta eivät mielestäni omaa samaa älyllistä jännitettä kuin golf.

double-eagle kirjoitti: (31.7.2007 16:15:08)
    Myöskin tällä haavaa tuntuu siltä, että Virpiniemessä on parempi ( erityisesti hinta/laatusuhde ) lounasruoka kuin yliopistokaupungin ravintoloissa. Salaatin kastike oli suorastaan taivaallista.

Sipon ruokia kehtaa kehua!

Golf ei anna mitään vaan ottaa ja vie kaiken. Mahtaakohan se just olla kasvattavaa? En jaksa uskoa sitäkään, täsä mitää opi.

On totta golf vie kaiken ja siitä on kirjoitettu oikein monta hauskaa kirjaa.

Toisaalta golf ’kasvattaa’ luonnettasi, jos antaa siihen mahdollisuuden.
    Kevyt rehellinen, puolueeton itsetutkiskelu kierroksen jälkeen:
    mitä tein, miten reagoin, mihin luulin pystyväni, mihin asetin tavoitteeni….

Golfkierros paljastaa parhaimmat/pahimmat puolet ihmisestä. 18 reikää on pitkä aika näytellä jotain muuta kuin on aidosti. Jos vielä peli ei kulje näkee loistavasti ihmisen reagointitavan turhautumiseen, suhtautumisen sääntöjen noudattamiseen, ympäristön ja pelitoverien huomioimiseen.

Golf on hauskaa ajanvietettä, ja kilpatasolla kiistatta teknisesti/taktisesti/mentaalipuolella erittäin vaativa peli. Valitettavasti siitä puuttuu fyysinen elementti, mikä ns oikeista lajeista löytyy.

Juuri tuon fyysisen ’täysillä revityksen’ puute on pääsyy siihen, miksi golfiin ei itselläni lopulta muodostunut sellaista intohimoa kuin joihinkin maila/joukkuepeleihin, vaikka alkuhuumassa muutaman vuoden yritinkin uskotella itselleni golfin olevan se juttu.

Ei golf muuta elämää varten mitään anna, paitsi joitain hauskoja pelihetkiä. Se kyllä ottaa – liian paljon aikaa, ja vie joiltain ihmisiltä järjen valon.

J.J. kirjoitti: (31.7.2007 19:58:11)
    … , ja vie joiltain ihmisiltä järjen valon.

Totta. Jos sitä nyt aluperin oli ollutkaan.

Nimetön

J.J. kirjoitti: (31.7.2007 19:58:11)
    Golf on hauskaa ajanvietettä, ja kilpatasolla kiistatta teknisesti/taktisesti/mentaalipuolella erittäin vaativa peli. Valitettavasti siitä puuttuu fyysinen elementti, mikä ns oikeista lajeista löytyy.

Juuri tuon fyysisen ’täysillä revityksen’ puute on pääsyy siihen, miksi golfiin ei itselläni lopulta muodostunut sellaista intohimoa kuin joihinkin maila/joukkuepeleihin, vaikka alkuhuumassa muutaman vuoden yritinkin uskotella itselleni golfin olevan se juttu.

Mä luulen, että tämän fyysisen elementin löytyminen on aika tavalla pelaajasta
    kiinni. 100 metriä voi juosta 20 sekuntiin tai 10 sekuntiin. Palloa voi lyödä
    ilmassa 300 metriä tai 150 metriä. Fyysinen elementti voi eri suorittajien välillä
    poiketa valtavasti. Golf tarjoaa hyvän fyysisen elementin, jos haluaa ja pystyy.

data kirjoitti: (31.7.2007 20:57:31)
    Mä luulen, että tämän fyysisen elementin löytyminen on aika tavalla pelaajasta
    kiinni. 100 metriä voi juosta 20 sekuntiin tai 10 sekuntiin. Palloa voi lyödä
    ilmassa 300 metriä tai 150 metriä. Fyysinen elementti voi eri suorittajien välillä
    poiketa valtavasti. Golf tarjoaa hyvän fyysisen elementin, jos haluaa ja pystyy.

Niin siis tatsi jota golffissa tarvitaan syntyy vain pelaamalla…pitkä rullahiihtely pelin alla ja score on pilalla.

Jos treeni on mailoilla liian kevyttä ala tehdä harkka swinjejä kahdella mailalla yhtäaikaa !

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #475512 kohteessaMitä Golf antaa ja kasvattaako se meissä jotakin ?

Etusivu Foorumit Yleistä Mitä Golf antaa ja kasvattaako se meissä jotakin ?