Aihe: Minni merihädässä - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Minni merihädässä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minni merihädässä

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 491)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

glof kirjoitti: (5.12.2012 13:42:22)

Mikä syy sulla ts on noin voimakkaasti aliarvioida vastapuolta? Olen aivan varma, että meidän goffareiden joukossa on myös keskivertoa fiksumpaa porukkaa. Jos kaikki olis sun selityksistä sekaisin kuin seinäkellot, niin onko se vika kuitenkin selittäjässä? Tämä on keskustelupalsta. Mitä järkeä on keskustella keskustelupalstalla, jos me kaikki voidaan vuorotellen soittaa sulle ja kysyä se aukoton totuus?

Mielestäni on opettajan tehtävä saada oppilas ymmärtämään mitä halutaan opetella. Aikaisempaan viestiini Golfinn vastasi erittäin asiallisesti, mutta sun vastaus oli ’No ainakin se, että et osannut tuosta edes linkkiä tehdä’. Opetetaanko muutes pro koulutuksessa mitään kollegiaalisuudesta? Sulla on hyviä mielipiteitä, mutta olet kyllä hel****n ylimielinen.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä sekä väärin tehtyjä linkkejä.

Ei, vaan yksinkertaisesti käytettävissä olevissa viestinnän mahdollisuuksissa. Ei siis mitään tekemistä ylimielisyyden kanssa. Puhelimessa ja vaikkapa skypen näytöltä kuvaa jakaen sen sitten voi selittää vähän ymmärrettävämmin, kuten varsinkin myös livenä.

Mä en ymmärrä taas sitä, että multa tivataan tarkennusta, vaikka olen sen ihan riittävästi kuvaillut. Muutaman kanssa tänäänkin asiasta jutellut, eikä heillä ollut vaikea ymmärtää mitä noilla sanavalinnoillani tarkoitin. Parempi siis että ne jotka niistä kiinni saavat, pohtivat asiaa sen kautta ja taas jos ei valkene, parempi kun jättävät näkemykseni omaan arvoonsa… koskee myös pariskunta Kakkoa, joista ainakin toinen näitä tarinoita lueskelee 😉

Ja ihan oikeesti oisit voinu sen linkin linkkinä laittaa ja vieläpä mieluummin sinne oikeelle puolelle juutuubia ton mobiilin sijaan. SItäkin voi pitää ylimielisyytenä ettei viitsi tullaisia tehdä kunnolla.

Golfinn kirjoitti: (4.12.2012 23:46:07)
    Erittain asiallista ja hyvaa tuohtumista!

ts:lla on kieltamatta hieman tapana heittaa kaiken maailman vihjailuita tanne eika sitten selvittaa niita sen enempaa. Samalla han kritisoi varsin epaammattimaisin sanoin ja termein toisia, paaasiassa dataa, asioista mita han itse tekee aivan samalla tavalla. Itse toivoisin tuollaiseen selkeaa muutosta kun kaveri on kuitenkin (ainakin taalla golfpisteessa) ’julkkis-pro’. Kaikenmaailman vittuilu ja riidan haastaminen joka puolella eri keskustelupalstoja on aika ala-arvoista.

Mina olen puolestani luvannut Minnille, etten enaa ruodi hanen ja meidan asioita julkisesti, varsinkaan millaan keskustelupalstalla. Pidan siita lupauksesta kiinni. Se ei kuitenkaan esta minua sanomasta aina jotain hyvin yleista haneen liittyvissa asioissa, niin kun esim tassa. Menematta siis yksityiskohtiin ja henkilokohtaisuuksiin. Toivon, etta ymmarratte. Tama on Minnin toive asiasta.

Tasta kesalla 2007 alkaneesta noin vuoden ajanjaksosta voin sanoa sen verran, etta juuri ennen sita Minni oli varmasti yhta eksyksissa pelinsa kanssa kun on juuri nytten. Puolivahingossa sitten satuin paikalle ja yhteistyomme alkoi eraalta itarannikon rankelta. Vajaa tunti rankella kaksistaan ja minulla oli varsin hyva kasitys siita missa mennaan. Homma lahti hyvin liikkeelle ja molemmat oli hyvin tyytyvaisia tilanteeseen. Myos tyoskentely Rauhalan kanssa oli todella antoisaa tammoselle tavalliselle jampalle.

Se mita sina kesana alettiin Minnin kanssa tekemaan (siis se ryhma alkoi tekemaan), alkoi kantaa yllattavankin nopeasti hedelmaa. Jonkun ts:nkin luulisi ymmartavan sen, etta tollaset jutut on pitkia ja isoja projekteja, joissa monella tekijalla on sanansa. Se kuitenkin, etta siita hetkesta lahtien Minni ei minun kanssani missannut kun yhden cut:in (yhden paskan kierroksen takia), oli kahdessa isossa turnauksessa ihan top-10n tuntumassa ja oli seuraavana kevaana ja kesana LPGAn top-20 ja top-30 joukossa rahalistalla seka meni ja voitti Finnair Mastersin, niin se kertoo kylla siita, etta kun vuoden sisaan laitetaan tollanen onnistumisputki, niin asioita oli tehty oikein. Niin svingillisesti, pelillisesti kuin muutenkin. Pelkkaan svingiin on aina ihan turha tuijottaa!

Mutta ei siita sen enempaa. Svingista kuitenkin sanon sen, etta siella kylla tiedettiin tasan tarkkaan mita matti ja sen eteen tehtiin paljon, paljon toita. Ja mina en rehellisesti muista (caddievihkot ei ole enaa mulla kaytettavissa) kun yhden kerran kun Minni vetas pahasti vasemmalle, josta tulikin sitten tupla korttiin. Se oli Kanadan avoimissa, kymppi tii jne… Sikali harmi, etta Minnilla oli siina turnauksessa vikalla reijalla reilun metrin putti top-kasiin.

Eli vaikka ts nakee vaikka mita sen aikojen svingissa, niin varsin hyvin han pelasi pitkan ajanjakson. Pelasi paljon tyyliin, missa ei paljon misseja ollut.

Mutta niin kun olen sanonut jo monesti, siina on paljon muutakin kun svingi, kun tuon tason pelaajat pelaavat toureilla. Ja siella on joukossa sellasiakin juttuja, mita mina tein hanelle, mista hanella itsellakaan ei ole (edelleenkaan) mitaan hajua 😉 Ammattisalaisuuksia, joita oli silloin mukavaa ’kokeilla’ tuolla tasolla.

Kiitos erittäin asiallisesta viestistä! Eli keksitte jotain ja saitte palat loksahtamaan kohdilleen, jos ymmärsin rivien välistä oikein. Pelaako/ pelasiko Minni fadea ja ongelma tulee, kun pallo lähteekin kohteesta vasemmalle? Vai roota ja ongelma tulee kun kääntyykin hookiksi?

Kun katsoo Minnin tilastoja, ymmärtää hyvin mistä nimityksesi Oregonin ihme on saanut alkunsa 🙂 Valitettavasti tuota hyvää jaksoa on seurannut liian pitkä kuivakausi. Olisiko uudelle ihmeelle tilausta?

Olen päässyt seuraamaan läheltä esim. Luke Donaldin pelaamista, sekä hänen yhteistyötään gädinsä kanssa. Se joka väittää gädin tehtävän olevan laukun kantaminen, kannattaa tutustua tuohon tiimiin! Kuka muutes nykyään kiertää Minnin kanssa kentällä?

ts kirjoitti: (5.12.2012 13:52:43)

glof kirjoitti: (5.12.2012 13:42:22)

Mikä syy sulla ts on noin voimakkaasti aliarvioida vastapuolta? Olen aivan varma, että meidän goffareiden joukossa on myös keskivertoa fiksumpaa porukkaa. Jos kaikki olis sun selityksistä sekaisin kuin seinäkellot, niin onko se vika kuitenkin selittäjässä? Tämä on keskustelupalsta. Mitä järkeä on keskustella keskustelupalstalla, jos me kaikki voidaan vuorotellen soittaa sulle ja kysyä se aukoton totuus?

Mielestäni on opettajan tehtävä saada oppilas ymmärtämään mitä halutaan opetella. Aikaisempaan viestiini Golfinn vastasi erittäin asiallisesti, mutta sun vastaus oli ’No ainakin se, että et osannut tuosta edes linkkiä tehdä’. Opetetaanko muutes pro koulutuksessa mitään kollegiaalisuudesta? Sulla on hyviä mielipiteitä, mutta olet kyllä hel****n ylimielinen.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä sekä väärin tehtyjä linkkejä.

Ja ihan oikeesti oisit voinu sen linkin linkkinä laittaa ja vieläpä mieluummin sinne oikeelle puolelle juutuubia ton mobiilin sijaan. SItäkin voi pitää ylimielisyytenä ettei viitsi tullaisia tehdä kunnolla.

Olen erittäin pahoillani. Lähetin viestin iPuhelimesta, enkä tiennyt että jos menen sillä osoitteeseen youtube.com, se onkin automaattisesti jokin mobiili puoli. En myöskään saanut linkkiä tehtyä oikein puhelimella. Tämä ei nyt varmaankaan ollut sitä oleellista?

ts kirjoitti: (5.12.2012 13:52:43)

Ei, vaan yksinkertaisesti käytettävissä olevissa viestinnän mahdollisuuksissa. Ei siis mitään tekemistä ylimielisyyden kanssa. Puhelimessa ja vaikkapa skypen näytöltä kuvaa jakaen sen sitten voi selittää vähän ymmärrettävämmin, kuten varsinkin myös livenä.

Mä en ymmärrä taas sitä, että multa tivataan tarkennusta, vaikka olen sen ihan riittävästi kuvaillut. Muutaman kanssa tänäänkin asiasta jutellut, eikä heillä ollut vaikea ymmärtää mitä noilla sanavalinnoillani tarkoitin. Parempi siis että ne jotka niistä kiinni saavat, pohtivat asiaa sen kautta ja taas jos ei valkene, parempi kun jättävät näkemykseni omaan arvoonsa… koskee myös pariskunta Kakkoa, joista ainakin toinen näitä tarinoita lueskelee 😉

No nyt ollaan ytimessä. Mikä estää sua kirjoittamasta esim. omille sivuillesi artikkelin, jonka sitten linkität tänne. Käytät kuitenkin paljon aikaa tällä palstalla ’roikkumiseen’, joten siitä se ei voi olla kiinni. Tai liitä ne kuvat suoraan tänne selityksien kanssa.

Sulla on tapana heitellä ajatuksia ilmaan ilman perusteluita. Joten jos koet että sulta tivataan perusteluita, niin kannattanee joko jättää ne heitot tekemättä tai vaihtoehtoisesti antaa ne perustelut.

Lopuksi täytyy sanoa, että sun sivuilla on hyvää materiaalia harjoitteista yms. Ymmärrän että on paljon mukavampaa kertoa onnistumisista, mutta olisi opettavaista myös kuulla miksi sinne karsintafinaaliin ei päästykään? Ainakin itse odottelin pari viikkoa päivitystä matkakertomukseen.

Lopettakaa jo. Mielipiteenne on pois raiteiltaan ja täysin asiatonta.
    Minni on merihädässä ja piste.

ts

glof kirjoitti: (5.12.2012 14:07:23)
    [
    No nyt ollaan ytimessä. Mikä estää sua kirjoittamasta esim. omille sivuillesi artikkelin, jonka sitten linkität tänne. .

Mua estää asiasta enempää sanomasta se minkä olen jo moneen kertaan täällä todennut. Se estää mua myös kirjoittamasta asiasta sen kummempaa artikkeliakaan.

Eli kerran vielä, jos mä alan kirjoittaen ruotimaan ongelman yksityiskohtia, mun pitäis kertoa myös niiden ratkaisu. Sen ratkaisun esittämiseen mulla menee kasvotusten pelaajan kanssa puolisen tuntia, kun käytettävissä on kaikki opetuksen keinot. Krjoittaen sitä vaan ei pysty avaamaan, joskin jotkut jotka kehon mekaniikasta jotain ymmärtävät, näkevät sen heti vihjeenkin perusteella.

Sen lisäks mun heitot on saanut osan ihmisiä oikeesti asiaa miettimään ja jopa ottamaan yhteyttä muuta kautta. Se on hienoa ja silloin kirjoitukset ovat täyttäneet tehtävänsä.

Matkakertomus on vaikea aihe ja pahoittelut että sitä ei ole ilmestynyt. Sinne saattaa vieläkin jotain ilmestyä, mutta kisan tapahtumien valossa tehtävä ei ole helpoimmasta päästä. Tuollainen tapahtuma sisältää paljon intiimeiksi luonnehdittavia asioita ja olisi ollut helppo kirjoittaa ’köysien takaa’ mutta mukana tilanteet eläneenä haluaa kovasti harkita mitä on sopivaa kertoa ja mitä ei. Ei sillä että olisi tippaakaan kenelläkään mitään hävettävää noissa asioissa, mutta osasta vaan tulee sellaisia juttuja, jotka ovat noiden kahden kokijan keskinäisiksi tarkoitettuja ja sellaisiksi jääviä asioita. Sitten alkaa miettimään, onko rehellinen lainkaan, jos nuo sulkee ulos. Siinäpä sitä pohdittavaa.

Ainii… finaaliin ei menty, koska lyöntejä kertyi noin 1,5 liikaa per kierros. Se on pirun vähän, eikä ainakaan pelin yleistasosta jäänyt tuo asia kiinni. Pienistä, hyvin pienistä asioista ja sattumista pikeminkin.

ts kirjoitti: (5.12.2012 15:00:12)

glof kirjoitti: (5.12.2012 14:07:23)
    [
    No nyt ollaan ytimessä. Mikä estää sua kirjoittamasta esim. omille sivuillesi artikkelin, jonka sitten linkität tänne. .

Matkakertomus on vaikea aihe ja pahoittelut että sitä ei ole ilmestynyt. Sinne saattaa vieläkin jotain ilmestyä, mutta kisan tapahtumien valossa tehtävä ei ole helpoimmasta päästä. Tuollainen tapahtuma sisältää paljon intiimeiksi luonnehdittavia asioita ja olisi ollut helppo kirjoittaa ’köysien takaa’ mutta mukana tilanteet eläneenä haluaa kovasti harkita mitä on sopivaa kertoa ja mitä ei. Ei sillä että olisi tippaakaan kenelläkään mitään hävettävää noissa asioissa, mutta osasta vaan tulee sellaisia juttuja, jotka ovat noiden kahden kokijan keskinäisiksi tarkoitettuja ja sellaisiksi jääviä asioita. Sitten alkaa miettimään, onko rehellinen lainkaan, jos nuo sulkee ulos. Siinäpä sitä pohdittavaa.

Ainii… finaaliin ei menty, koska lyöntejä kertyi noin 1,5 liikaa per kierros. Se on pirun vähän, eikä ainakaan pelin yleistasosta jäänyt tuo asia kiinni. Pienistä, hyvin pienistä asioista ja sattumista pikeminkin.

No nyt heräsi uteliaisuus 🙂 ’kisan tahtumien valossa’, tarkoittaa pelaajan tippumista finaalista, kissan kuolemaa vai pettikö caddielta hermot 😉

Jokainen, joka ymmärtää kilpagolffista, tietää kuinka pieni ero tuo 1,5 lyöntiä per kierros on. Tuliko monta kolmea puttia.. Mielestäni kyllä osoititte, että eväät on olemassa ja toivottavasti jaksatte painaa taas ensi kesänä.

Kyllähän karsintojen pointti on onnistua oikeassa paikassa. Mitään keneltäkään pois ottamatta, jos tuolla karsintafinaalin fieldillä olisi pelattu koko kausi, en usko että herra Patu olisi ollut neljäs (vai viides?). Toisaalta karsinnoissa onnistuminen on hyvä osoitus siitä, että pää kestää tiukassakin paikassa.

ts

glof kirjoitti: (5.12.2012 15:29:02)
    [

No nyt heräsi uteliaisuus 🙂 ’kisan tahtumien valossa’, tarkoittaa pelaajan tippumista finaalista, kissan kuolemaa vai pettikö caddielta hermot 😉

.

Ja just niinkun oon kertonu.. heti kun jotain sanoo, niin joku tekee siitä täysin älyttömät omat tulkintansa. Sen takia en tosta Minnin jutustakaan halua enempää sanoa.

Tämä on kyllä hauska keskustelu. Kuinka kauan voi keskustella siitä, että ei halua keskustella asiasta tarkemmin. Tottakai jokaista kiinnostaisi konkretian tasolla tietää, mitkä ne ongelmat oikeesti on, jos ne on kerta hyvin tiedossa. Tosin ilmeisesti kuulostaa aika monimutkaselta aiempien viestien perusteella..

Sry OT, mutta ts:n matkakertomuksesta vielä:

Ensimmäisen karsintakierroksen matkakertomus oli viihdyttävää ja mielenkiintoista lukemista, kiitos siitä. Siinäkin riitti mielestäni tapahtumia yllinkyllin vaikkei kirjoituksessa avattu kaikkia taustoja (hyvä niin).

Tästä voisi joku golftoimittaja ottaa kopin – pelin luonteesta johtuen sensuroimaton behind the ropes -juttu kiinnostaisi varmasti suurta yleisöä. Ongelmaksi muodostuu luonnollisesti pelaajan halukkuus osallistua juttuun jossa virheet ja ehkä oman psyykkeen heikkoudet tietyissä tilanteissa tulisivat suuren yleisön tietoon.

Asetelmaa voisi verrata esim. nyrkkeilyyn jossa uskoisin olevan varsin hankalaa saada urheilijaa osallistumaan juttuun, jossa joutuisi myöntämään heikkouksia. Mutta tavanomainen diibadaaba-urheilujournalismi ei taida kohta enää kiinnostaa ketään.

ts kirjoitti: (5.12.2012 15:36:40)

glof kirjoitti: (5.12.2012 15:29:02)
    [

.

Ja just niinkun oon kertonu.. heti kun jotain sanoo, niin joku tekee siitä täysin älyttömät omat tulkintansa. Sen takia en tosta Minnin jutustakaan halua enempää sanoa.

Huomaa hymynaamat! Kirjoitettu kieli poskessa. Toki olet oikeassa, että tuosta voi vetää monenlaisia johtopäätöksiä. Ja sitähän noi Seiskat yms. laatulehdet tekee viikosta toiseen.

ts

Tääkään ei toki suoraan… tai oikeestaan mitenkään liity asiaan, mutta on loistava esimerkki viestinnän vaikeudesta, tai sitten asioiden hahmottamisesta ja 2D-harhasta.

Kolleega tuossa kertoo, miten hyvillä pelaajilla lapa taakseviennissä pysyy pitkään lyöntilinjan (?? kohdelinjan??) ulkopuolella. Rinnalle voidaan sitten ottaa aitoa mittausta muutamasta ammattilaispelurista ja katsoa miten asia todellisuudessa on

Musta vaakaviiva kuvaa kohdelinjaa ja sen yläpuolella kulkevat graafin viivat kertovat lavan olevan linjan sisäpuolella. Yhteenkään pelaajaan en vielä ole törmännyt, jolla lapa kulkisi pitkään ulkopuolella tuon viivan. Joitan heikompitasoisia kyllä, joilla se käy siellä hetken, mutta parempia en ainoatakaan.

ts kirjoitti: (5.12.2012 18:22:16)
    Tääkään ei toki suoraan… tai oikeestaan mitenkään liity asiaan, mutta on loistava esimerkki viestinnän vaikeudesta, tai sitten asioiden hahmottamisesta ja 2D-harhasta.

Kolleega tuossa kertoo, miten hyvillä pelaajilla lapa taakseviennissä pysyy pitkään lyöntilinjan (?? kohdelinjan??) ulkopuolella. Rinnalle voidaan sitten ottaa aitoa mittausta muutamasta ammattilaispelurista ja katsoa miten asia todellisuudessa on

Musta vaakaviiva kuvaa kohdelinjaa ja sen yläpuolella kulkevat graafin viivat kertovat lavan olevan linjan sisäpuolella. Yhteenkään pelaajaan en vielä ole törmännyt, jolla lapa kulkisi pitkään ulkopuolella tuon viivan. Joitan heikompitasoisia kyllä, joilla se käy siellä hetken, mutta parempia en ainoatakaan.

Ehkä lyöntilinja ja kohdelinja eivät olekaan synonyymejä.

ts

ruupe kirjoitti: (5.12.2012 19:36:49)

Sä varmaan sitten mieluusti määrittelet termin lyöntilinja? Mullakin kun oli muutama kysymysmerkki tuossa kohdassa.

Samalla voit miettiä miten 99% ihmisistä tuon asian mieltää ja mitä he lyöntilinjalla ymmärtävät. Mulle toi on loistava esimerkki kirjallisen viestinnän hankaluudesta, eikä mikään hyökkäys kolleegaa kohtaan. Toisaalta olen aivan varma, että tuon luettuaan suurin osa yrittää oikeesti työntää lapaa sen kohdelinjan ulkopuolelle ja pitää sitä siellä.

ts kirjoitti: (5.12.2012 19:59:35)

Sä varmaan sitten mieluusti määrittelet termin lyöntilinja? Mullakin kun oli muutama kysymysmerkki tuossa kohdassa.

Samalla voit miettiä miten 99% ihmisistä tuon asian mieltää ja mitä he lyöntilinjalla ymmärtävät. Mulle toi on loistava esimerkki kirjallisen viestinnän hankaluudesta, eikä mikään hyökkäys kolleegaa kohtaan. Toisaalta olen aivan varma, että tuon luettuaan suurin osa yrittää oikeesti työntää lapaa sen kohdelinjan ulkopuolelle ja pitää sitä siellä.

Nyt sinä aliarvioit meidän golfareiden kykyä ymmärtää. Jokainen vähänkin lajia harrastanut tietää, että lavan työntäminen kohdelinjan ulkopuolelle on yksi pahin virhe, mitä voi tehdä. Tiedän, mitä Piltz tarkoittaa lyöntilinjalla, mutta en edes yritä määritellä sitä sanallisesti, koska kaikki määritelmät mahdollistavat spekulatioita. Ettei olisi niin, että sinulla sattui olemaan huono hetki ja ajatuskatko iski.

ts

ruupe kirjoitti: (5.12.2012 21:58:20)

Nyt sinä aliarvioit meidän golfareiden kykyä ymmärtää. Jokainen vähänkin lajia harrastanut tietää, että lavan työntäminen kohdelinjan ulkopuolelle on yksi pahin virhe, mitä voi tehdä. Tiedän, mitä Piltz tarkoittaa lyöntilinjalla, mutta en edes yritä määritellä sitä sanallisesti, koska kaikki määritelmät mahdollistavat spekulatioita. Ettei olisi niin, että sinulla sattui olemaan huono hetki ja ajatuskatko iski.

Ei Ruupe, sä et vaan pysty sitä oikeesti selittämään, etkä varsinkaan kumoamaan sitä, että suurin osa ymmärtää sen kohdelinjana.Siitä ei sillon paljon apua ole jos sinä sen ymmärrät jollain tavoin, vaikka et määrittelemään pystykään. Hassu tilanne sinänsä.

ts kirjoitti: (5.12.2012 22:07:36)

ruupe kirjoitti: (5.12.2012 21:58:20)

Ei Ruupe, sä et vaan pysty sitä oikeesti selittämään, etkä varsinkaan kumoamaan sitä, että suurin osa ymmärtää sen kohdelinjana.Siitä ei sillon paljon apua ole jos sinä sen ymmärrät jollain tavoin, vaikka et määrittelemään pystykään. Hassu tilanne sinänsä.

Olkoon näin. Olen kuitenkin iloinen, etten kuulu tuohon suurimpan osaan.

On tämä aika sairasta keskustelua, jos ei pystytä edes määrittelemään lyöntilinjaa ja kohdelinjaa,

Kyllä viestintä on tosiaankin vaikeaa! Mikä on sisäpuoli ja mikä on ulkopuoli? Minusta nuo graafit osoittavat sen, että lapa lähtee taakseviennissä lyöntilinjan ulkopuolelle.

ts

Ballmarker kirjoitti: (6.12.2012 6:47:07)

Kyllä viestintä on tosiaankin vaikeaa! Mikä on sisäpuoli ja mikä on ulkopuoli? Minusta nuo graafit osoittavat sen, että lapa lähtee taakseviennissä lyöntilinjan ulkopuolelle.

Siis vaikka määritelmä on annettu tekstissä, osa ei pysty sitä silti ymmärtämään. Ja tänne sitten pitäs kirjotella jotain tarkempia selostuksia näkemästään???

Ja se lyöntilinjan käsite kun on vielä määrittelemättä….

GolfDigestin numerossa 8/2012 Minnillä hyvä Meriselitys merihädän syystä. Jo ensimmäinen kohta kertoo tilanteesta mihin ei kyllä liity lyöntilinja vaan aivan muu mieleen ja peliin vaikuttava tekijä.

Veikkaukseni on että, Mikan ’lyöntilinja’ on se rata, mitä pitkin lapa tulee palloon downswingissä. Kohdelinja se ei voi millään olla. Toisaalta se voisi olla kyllä pelaajan oma näkymä lavan suhteesta kohdelinjaan. Kun lapa kohoaa ylöspäin maan pinnasta, voi näyttää että se kulkee kohdelinjalla tai jopa sen ulkopuolella, vaikka totuus onkin ihan ihan muuta. Ehkä olisi ollut selkeämpää puhua ranteiden ja käsivarsien toiminnasta, eikä keskittyä lavan liikerataan. Mutta toisaalta nythän on lähes pakko joka sällin tilata tuo DVD, jotta arvoitukseen saisi ratkaisun. Onneksi elämme tätä mahtavaa sosiaalisen median aikaa, joten saamme varmasti hetken kuluttua lisäinfoa herralta itseltään.

ts

duffeli kirjoitti: (6.12.2012 12:26:47)
    Veikkaukseni on että, Mikan ’lyöntilinja’ on se rata, mitä pitkin lapa tulee palloon downswingissä. .

Nii.. tuota.. linja? Eikös linja ole yleensä aika suoraviivainen käsite? Miltähän kohti tuo ’linja’ on nyt sitten määritetty? Tarkoittaako se samaa kuin path, eli 2D-linja ylhäältä nähtynä? Ja sekin piru on vielä kaareva, eikä edes lineaarisesti kaareva vaan jatkuvasti muttuva… on tää vaikeeta kun määritelmätkään ei oo selkeitä 😉

Pitäsköhän tota sittenkin tutkia sen kautta, missä käsien positiossa ja korkeudessa lavan ja käsien path risteää? Siitä vois löytyä myös sitten tuon lavan path käyrän jyrkkyydestä vastaus siihen, viekö pelaaja lapaa liikaa ulos tai sisään suhteessa käsiin.

Jos ajatellaan lähtötilannetta, eli miksi ja kenelle tuo juttu on kirjoitettu. Normipelaajat katsovat lyöntiään joko ’pään sisästään’ tai videolta FO tai DTL (meniköhän hienot lyhennykset oikein). Joten voisi ehkä kuvitella että tuo maaginen lyöntilinja on lavan rata (noin puolimetriä ennen palloa- pallolle) DTL katsottuna 2D harhalla höystettynä. Huh huh…allahan jo kirjoittamaan opusta järkevistä määritelmistä, jos sellaista ei ole vielä tekeillä.

ts

duffeli kirjoitti: (6.12.2012 12:57:20)
    Jos ajatellaan lähtötilannetta, eli miksi ja kenelle tuo juttu on kirjoitettu. Normipelaajat katsovat lyöntiään joko ’pään sisästään’ tai videolta FO tai DTL (meniköhän hienot lyhennykset oikein). Joten voisi ehkä kuvitella että tuo maaginen lyöntilinja on lavan rata (noin puolimetriä ennen palloa- pallolle) DTL katsottuna 2D harhalla höystettynä. Huh huh…allahan jo kirjoittamaan opusta järkevistä määritelmistä, jos sellaista ei ole vielä tekeillä.

Nii.. 46cm ennen palloa tuossa lyönnissä lapa on noin 9cm kohdelinjan sisäpuolella ja kun katselin samaa tilannetta bäkärin osalta, niin yhdelläkään meillä mitatuista proffista se ei näytä olevan tuonkaan linjan ulkopuolella. On tää vaikeeta 😉

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 491)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #210870 kohteessaMinni merihädässä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minni merihädässä