Aihe: Minni merihädässä - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Minni merihädässä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minni merihädässä

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 491)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Rauski kirjoitti: (1.12.2012 21:22:43)Ihan turha jatkaa ja muillekin pelaajille lähinnä helpotus jos lopettaa kesken, sanoisin jopa suotavaa. Kaikille käy joskus niin ettei se peli nyt oikein kulje yhtään mihinkään. Toki on niitäkin ollut joilla kaikki toivo meni jo muutamalla ekalla väylällä ja pelaavat iloisesti loppuun saakka.

En ymmärrä minäkään, että kenen etu on pelata loppuun asti helevatan huonot kaksi kierrosta. Sadistista muille ja masokististista itselle. Minkälaista esimerkkiä keskeytyksellä näytetään ja kenelle?

Q8 kirjoitti: (2.12.2012 21:31:32)

Rauski kirjoitti: (1.12.2012 21:22:43)Ihan turha jatkaa ja muillekin pelaajille lähinnä helpotus jos lopettaa kesken, sanoisin jopa suotavaa. Kaikille käy joskus niin ettei se peli nyt oikein kulje yhtään mihinkään. Toki on niitäkin ollut joilla kaikki toivo meni jo muutamalla ekalla väylällä ja pelaavat iloisesti loppuun saakka.

En ymmärrä minäkään, että kenen etu on pelata loppuun asti helevatan huonot kaksi kierrosta. Sadistista muille ja masokististista itselle. Minkälaista esimerkkiä keskeytyksellä näytetään ja kenelle?

Elikkä sun mielestä aina kun näyttää siltä, että jatkopaikkaa ei tule niin numerolappu vaan pois rinnasta. Siellä olisi toisen kierroksen loppupuolella jo tarve muutamalle kymmenelle merkkarille.

Chip Greenside kirjoitti: (2.12.2012 21:57:55)

Q8 kirjoitti: (2.12.2012 21:31:32)

Rauski kirjoitti: (1.12.2012 21:22:43)Ihan turha jatkaa ja muillekin pelaajille lähinnä helpotus jos lopettaa kesken, sanoisin jopa suotavaa. Kaikille käy joskus niin ettei se peli nyt oikein kulje yhtään mihinkään. Toki on niitäkin ollut joilla kaikki toivo meni jo muutamalla ekalla väylällä ja pelaavat iloisesti loppuun saakka.

Elikkä sun mielestä aina kun näyttää siltä, että jatkopaikkaa ei tule niin numerolappu vaan pois rinnasta. Siellä olisi toisen kierroksen loppupuolella jo tarve muutamalle kymmenelle merkkarille.

Aina?

En usko mihinkään henkimaailman lukkoihin kun ei ne henget onnistuneessakaan lyönnissä mailassa roiku. Toki jos avun saa noitatohtorilta, niin hyvä on mutta jotenkin helpompi on arvella että tekniikka ei oikein ole parhaalla mahdollisella tasolla tai ainakin se on muuttunut aiempaan verrattuna. Toisaalta kyllä tuon tasoinen peluri lähijoukkoineen paikallistanee ongelman ja korvaavat toimenpiteet tulevat tehtäväksi. Olisi kiva tietää kuinka kauan ongelma on ollut olemassa ja mikä se konkreettisesti on sekä miten valmentajat ovat yrittäneet ongelmaa poistaa. Joka tapauksessa kysymyksessä on erittäinen valovoimainen fin golffari jolle voi toivoa vain pelkkää hyvää ja onhan se kausi ensi vuonnakin !

ts

Rauta 1 kirjoitti: (3.12.2012 8:59:15)
    Olisi kiva tietää kuinka kauan ongelma on ollut olemassa ja mikä se konkreettisesti on sekä miten valmentajat ovat yrittäneet ongelmaa poistaa. !

Mä nään sen ainakin selkeesti jo vuosilta 2008 olevissa kuvissa ja videoissa. Mun mielestä se on ollut kyllä siellä pidempäänkin, mutta ehkä se jossain vaiheessa ei sitten häirinnyt niin paljon.

Muistaakos joku miltä vuodelta se Minnin haastattelu IL:ssä oli, jossa kertoi nähneensä oman swinginsä ja ’itkuhan siinä pääsi’ Miksi sitä ei sitten sen jälkeen oikeesti korjattu? Eikö nähdä noin selkeetä tilannetta?

ts kirjoitti: (3.12.2012 9:30:59)

Rauta 1 kirjoitti: (3.12.2012 8:59:15)
    Olisi kiva tietää kuinka kauan ongelma on ollut olemassa ja mikä se konkreettisesti on sekä miten valmentajat ovat yrittäneet ongelmaa poistaa. !

Mä nään sen ainakin selkeesti jo vuosilta 2008 olevissa kuvissa ja videoissa. Mun mielestä se on ollut kyllä siellä pidempäänkin, mutta ehkä se jossain vaiheessa ei sitten häirinnyt niin paljon.

Muistaakos joku miltä vuodelta se Minnin haastattelu IL:ssä oli, jossa kertoi nähneensä oman swinginsä ja ’itkuhan siinä pääsi’ Miksi sitä ei sitten sen jälkeen oikeesti korjattu? Eikö nähdä noin selkeetä tilannetta?

Tässä tuele itku, mutta ei taida olla oikea, liian tuore.

Kerro mulle Tapsa mita sina naet tuossa svingissa, joka pitaisi ehdottomasti muuttaa. Ma voin sitten kertoa tehtiinko sen eteen toita vuonna 2007.

Ihan mielenkiinnosta vaan, silla kylla siella tiedettiin varsin hyvin mita piti tehda ja sen eteen tehtiin aika pirusti hommia. Tuloksena oli varsin hyva ajanjakso tyton uralla…

ts

Golfinn kirjoitti: (3.12.2012 18:20:21)

Kerro mulle Tapsa mita sina naet tuossa svingissa, joka pitaisi ehdottomasti muuttaa. Ma voin sitten kertoa tehtiinko sen eteen toita vuonna 2007.

Ihan mielenkiinnosta vaan, silla kylla siella tiedettiin varsin hyvin mita piti tehda ja sen eteen tehtiin aika pirusti hommia. Tuloksena oli varsin hyva ajanjakso tyton uralla…

Ei ainakaan näy yhtään parempana tuon aikakauden swingeissä

Siita paastaakin oivasti siihen, etta miksi sitten vajaavaisellakin svingilla pelaajat menestyvat. Mutta se onkin ihan eri juttu sitten se.

En kylla kysynyt sulta sita nakyko parempaa vai ei, vaan mita SINA nait/naet siina.

ts

Golfinn kirjoitti: (3.12.2012 21:59:54)
    Siita paastaakin oivasti siihen, etta miksi sitten vajaavaisellakin svingilla pelaajat menestyvat. Mutta se onkin ihan eri juttu sitten se.

En kylla kysynyt sulta sita nakyko parempaa vai ei, vaan mita SINA nait/naet siina.

Enkös mä kertonut pariinkin kertaan. Ei kai tuota harjaantuneelle silmälle yksityiskohtasemmin tarvi selittää?

Kerro meille tolloille, jos vaikka opittaisi jotain. Linkki johonkin swingivideoon vielä mukaan, niin unohtuu pakkanen hetkeksi.

ts kirjoitti: (4.12.2012 9:29:59)

Golfinn kirjoitti: (3.12.2012 21:59:54)

Enkös mä kertonut pariinkin kertaan. Ei kai tuota harjaantuneelle silmälle yksityiskohtasemmin tarvi selittää?

No jos sen jo olet pariinkin kertaan kertonut, niin laita linkki tai ota tähän copy pastella. Mikä vatun keskustelupalsta tää on. Kerro sää niin määkin kerron tyylistä ei ole mitään hyötyä, varsinkin kun vastaus on vain että en kerro kun oon jo kertonut. Sen jälkeen onkin hyvä haukkua toista ja vedota vuosien takaisiin tapahtumiin.

Ei tänne ole pakko kirjoittaa jos ei ole mitään annettavaa! Erittäin mielelläni kuulisin mielipiteenne ja erittäin mielelläni katsoisin Minnin swingiä nauhalta, etenkin kun saisin isojen poikien mielipiteet asiasta!

Siinä on linkki. Mikä tässä on pielessä ts? Mitä golfinn teitte asioiden parantamiseksi, jotka ts:n mukaan on pielessä? Mistä johtuu että tuolla lyönnillä on menestytty aikanaan hyvin, mutta nyt ollaan vuoristoradassa? Mikä oli mentaalinen tila silloin verrattuna tähän päivään?

Kertokaa meille taviksille mitä ne teidän harjaantuneet silmät näkee!

Saikos joku noita näkyviin, mä en. Toisaalta tuolla sivulla kaksi on ts kertonut mitä lähtisi tutkimaan.

Erittain asiallista ja hyvaa tuohtumista!

ts:lla on kieltamatta hieman tapana heittaa kaiken maailman vihjailuita tanne eika sitten selvittaa niita sen enempaa. Samalla han kritisoi varsin epaammattimaisin sanoin ja termein toisia, paaasiassa dataa, asioista mita han itse tekee aivan samalla tavalla. Itse toivoisin tuollaiseen selkeaa muutosta kun kaveri on kuitenkin (ainakin taalla golfpisteessa) ’julkkis-pro’. Kaikenmaailman vittuilu ja riidan haastaminen joka puolella eri keskustelupalstoja on aika ala-arvoista.

Mina olen puolestani luvannut Minnille, etten enaa ruodi hanen ja meidan asioita julkisesti, varsinkaan millaan keskustelupalstalla. Pidan siita lupauksesta kiinni. Se ei kuitenkaan esta minua sanomasta aina jotain hyvin yleista haneen liittyvissa asioissa, niin kun esim tassa. Menematta siis yksityiskohtiin ja henkilokohtaisuuksiin. Toivon, etta ymmarratte. Tama on Minnin toive asiasta.

Tasta kesalla 2007 alkaneesta noin vuoden ajanjaksosta voin sanoa sen verran, etta juuri ennen sita Minni oli varmasti yhta eksyksissa pelinsa kanssa kun on juuri nytten. Puolivahingossa sitten satuin paikalle ja yhteistyomme alkoi eraalta itarannikon rankelta. Vajaa tunti rankella kaksistaan ja minulla oli varsin hyva kasitys siita missa mennaan. Homma lahti hyvin liikkeelle ja molemmat oli hyvin tyytyvaisia tilanteeseen. Myos tyoskentely Rauhalan kanssa oli todella antoisaa tammoselle tavalliselle jampalle.

Se mita sina kesana alettiin Minnin kanssa tekemaan (siis se ryhma alkoi tekemaan), alkoi kantaa yllattavankin nopeasti hedelmaa. Jonkun ts:nkin luulisi ymmartavan sen, etta tollaset jutut on pitkia ja isoja projekteja, joissa monella tekijalla on sanansa. Se kuitenkin, etta siita hetkesta lahtien Minni ei minun kanssani missannut kun yhden cut:in (yhden paskan kierroksen takia), oli kahdessa isossa turnauksessa ihan top-10n tuntumassa ja oli seuraavana kevaana ja kesana LPGAn top-20 ja top-30 joukossa rahalistalla seka meni ja voitti Finnair Mastersin, niin se kertoo kylla siita, etta kun vuoden sisaan laitetaan tollanen onnistumisputki, niin asioita oli tehty oikein. Niin svingillisesti, pelillisesti kuin muutenkin. Pelkkaan svingiin on aina ihan turha tuijottaa!

Mutta ei siita sen enempaa. Svingista kuitenkin sanon sen, etta siella kylla tiedettiin tasan tarkkaan mita matti ja sen eteen tehtiin paljon, paljon toita. Ja mina en rehellisesti muista (caddievihkot ei ole enaa mulla kaytettavissa) kun yhden kerran kun Minni vetas pahasti vasemmalle, josta tulikin sitten tupla korttiin. Se oli Kanadan avoimissa, kymppi tii jne… Sikali harmi, etta Minnilla oli siina turnauksessa vikalla reijalla reilun metrin putti top-kasiin.

Eli vaikka ts nakee vaikka mita sen aikojen svingissa, niin varsin hyvin han pelasi pitkan ajanjakson. Pelasi paljon tyyliin, missa ei paljon misseja ollut.

Mutta niin kun olen sanonut jo monesti, siina on paljon muutakin kun svingi, kun tuon tason pelaajat pelaavat toureilla. Ja siella on joukossa sellasiakin juttuja, mita mina tein hanelle, mista hanella itsellakaan ei ole (edelleenkaan) mitaan hajua 😉 Ammattisalaisuuksia, joita oli silloin mukavaa ’kokeilla’ tuolla tasolla.

Rauski kirjoitti: (4.12.2012 23:36:07)
    Saikos joku noita näkyviin, mä en. Toisaalta tuolla sivulla kaksi on ts kertonut mitä lähtisi tutkimaan.

Mee Rauski youtubeen ja kirjoita pelaajan nimi hakuun. Jo loytyy.

KL

Mitä et saanut näkyviin? Videoita vai svingivirheitä? Edelliset sain, jälkimmäisiä en edes yrittänyt etsiä, niistä kun en mitään ymmärrä.

ts

glof kirjoitti: (4.12.2012 23:09:58)
    [

Siinä on linkki. Mikä tässä on pielessä ts? !

No ainakin se, että et osannut tuosta edes linkkiä tehdä.

Ja kyllä mä olen sanonut ihan tarpeeksi tuosta asiasta. Liikesuunnat on ristissä ja voimat ei työskentele samaan suuntaan vaan rikkovat toistensa linjoja. Se on lyhyesti kerrottu ja silti sata kertaa enemmän kuin oregonin ihmeen pitkässä viestissä, jossa ei sanottu ytään mitään, jos itsekehut jättää pois.

Se miks mä en lähde tuota enempää ruotimaan on se, että jos ei tuosta jo kerrotusta ymmärrä, todennäköisesti ei ymmärrä myöskään selitettynä sen paremmin. Sitten alkaa kokemukseni perusteella vääristelyn ja väärinkäsitysten sarja, joka on loputon suo.

Kyllä täällä on 2 kpl jotka sapeleita kalistelee. Suomalaisen golfvalmentamisen perisynti on tekniikka virheiden korjaaminen. Joskus tuntuu että pelaaja lyö palloa vaikka kuinka hyvin niin valmentajat löytävät siitä korjattavaa. Varsinkin takavuosina liiton valmennus oli tällaisilla raiteilla. Nuoret tuli leireiltä pää pyörällä kysymään omalta valmentajalta että olemmeko kokoajan tehneet kaiken näin väärin? Tästä löytyy muita keskusteluja.
    Kuulun siihen joukkoon joka ei usko menttaali hömpötyksiin. Tämä laji on koville pojille/tytöille. Jos yläpää ei pysy kehityksen mukana niin voi heittää pyyhkeen kehään. Kun pelaaja saa onnistumisia niin sitä kautta yläpää voi kehittyä/lukot aueta paremmalle tekemiselle. Minni tarvitsee tällähetkellä juuri näitä onnistumisia. Hän on näyttänyt mihin pystyy jo aiemmin. Nyt vain dubaihin pää pystyssä ja kääntää vastoinkäymiset vahvuudeksi. Kokeneena urheilijana hän pystyy siihen.
    PS: laita TS niitä linkkejä tänne ja niele ylpeytesi niin saadaan pidettyä tämä ketju edes hiukan lyhyempänä.

juza21 kirjoitti: (5.12.2012 8:12:34)
    Kuulun siihen joukkoon joka ei usko menttaali hömpötyksiin. Tämä laji on koville pojille/tytöille. Jos yläpää ei pysy kehityksen mukana niin voi heittää pyyhkeen kehään.

Kuinka se nyt sitten oikeasti on, uskot vai et usko?

ts

juza21 kirjoitti: (5.12.2012 8:12:34)

PS: laita TS niitä linkkejä tänne ja niele ylpeytesi niin saadaan pidettyä tämä ketju edes hiukan lyhyempänä.

Siis mitä linkkejä? Eikä mulla mitään nieltävänä tässä ole. Ihan selkeesti olen kertonut jo moneen kertaan mikä asiassa mättää ja jos ei se noista sanoista löydy, ei se varmasti löydy selitettynäkään.

Toisekseen tekniikkavirhe on yhdyssana, eikä niiden korjaaminen ole suomalaisen golfvalmennuksen perisynti, vaan näprääminen pienten yksityiskohtien ympärillä kun isot linjat ovat hukassa. Ja oikeesti… ei siellä mj-leireillä nyt sit kuitenkaan juurikaan hyvin palloa lyöviä pelaajia ole näkynyt. Tosin siihen puuttuminen pelaajan kautta ei varmasti ole mj-valmentajan tehtävä.

Dubaissa ei sitte ole yhtään suomalaista.
    En usko. Itseluottamus ja menttaalipuolen valmennus ei kulje käsikädessä.
    Kun oikein kävin keskustelua läpi niin sieltä löytyi 2 sivulta minnin svingin analysointia.
    TS:ltä lainattua:

Jospa mieluummin vaikka yleisellä tasolla mitä pelaajasta tutkisin, niin ei tarvi kehenkään henkilöön mennä.

Ensin katsoisin käsinopeuden ja sen muutoksen, eli miten kovaa vasen ranne kulkee osuma-alueella. Sen rinnalle nostaisin tuon käden liikesuunnan osuma-alueella ja sen jälkeen lähtisin tutkimaan miten kehon liikkeet tukevat noiden kahden asian saavuttamista.

Käsinopeuden hidastumisen saaminen alas vaatii käsien tietyn liikesuunnan, joka ei ole kohteen suunta. Jotta ne taas pystyvät theokkaasti tuohon suuntaan liikkumaan (ja saamaan lavan pysymään pitkään suorassa) pitää löytää kehosta tasapainottavat voimaliikkeet. Siinä taas on vasemman jalan ja lonkan käyttö avainasemassa.

Kuulostaa ehkä näin monimutkaiselta, mutta lopulta äärettömän yksinkertaisista liikkeistä on kysymys, kunhan vaan saa sen tiedon ensin.

Tarkoitit ilm. tätä?

Golfinn kirjoitti: (4.12.2012 23:47:30)

Mee Rauski youtubeen ja kirjoita pelaajan nimi hakuun. Jo loytyy.

Noihan mä laitoin jo joskus aikaisemmin, ei siellä nyt oikein kunnolla mtään ole näkyvissä.

’Suomalaisen golfvalmentamisen perisynti on tekniikka virheiden korjaaminen.’
    Tuo särähtää korvaan aika pahasti. Jos tekniikkavirhe on oikeasti olemassa, niin eiköhän se silloin ole syytä korjata. Muuten käy helposti kuin tässä esimerkissämme. Lahjakas pelaaja pärjää tekniikkavirheistä huolimatta hyvän tatsin ja runsaan harjoittelun siivittämänä (arvaus, oikeasti ei mitään tietoa). Sitten kun homma sakkaa, on takaisin raiteille pääsy helvatan paljon hankalampaa, kuin teknisesti solidimmalla. Turha tekniikkanäpertely on sitten aivan eri asia, mutta isoihin virheisiin on syytä tarttua nopeasti. Ja mitä aikaisemmassa vaiheessa swingiä virheliike tapahtuu, sen tuhoisammat ovat seuraukset ketjureaktiona lisääntyneiden myöhempien kompensaatioiden vuoksi. Olisit TS voinut kyllä hieman avata tuota liikesuunta-analyysiäsi. Kyllä konkretia on aina muodissa ja perusjampoille huomattavasti miellyttävämpää ja selvempää luettavaa. Toisaalta ymmärrän kyllä haluttomuutesi, kun tietää millaista suoltamista näillä palstoilla niskaasi on satanut. Ja onhan tämä koko ketju hieman absurdi sinun ja amerikanihmeen kannalta. Kaksi kirjoittajaa, joilla olisi todennäköisesti eniten annettavaa eivät voi sitä ääneen sanoa, koska se ei olisi ammattimaista ketjun kohdetta ja hänen valmentajaansa kohtaan. Onneksi meitä muita ei rajoita muu, kuin moderaattorin pyyhekumi. Joten eiköhän nosteta kissaa reippaasti pöydälle. Rajoittuneesta videoaineistosta huolimatta ilmoitan täten kaikille, myös Minnille itselleen, että ainakin tuossa 2008 jenkkivideossa hartiat kiertyvät backswingissä väärällä tasolla. Tämä johtaa automaattisesti väärään käsivarsien liikkeeseen.

ts

Niin ja jos joku oikeesti on kiinnostunu tuosta asiasta mun mielipiteen kuulemaan, niin mun yhteystietojen löytäminen ei pitäs hirveen hankala aihe olla.

Mutta jos mä kertosin tuon asian tässä yksityiskohtasemmin, pitäis mun kertoa myös miten se korjataan. Sitä kun sitten yrittäis selittää tänne kirjottaen, olis kaikki sekasin kuin seinäkellot. Pahimmassa tapauksessa sitten se ymmärrettäis totaalisen väärin ja johtais vääriin korjausliikkeisiin. Ne tas jotka tuosta voimien ristiinmenosta asian ymmärtävät, voivat viedä asiaa siltä osin eteenpäin, muiden ei tarvitsekaan 😉

ts kirjoitti: (5.12.2012 10:32:02)
    Niin ja jos joku oikeesti on kiinnostunu tuosta asiasta mun mielipiteen kuulemaan, niin mun yhteystietojen löytäminen ei pitäs hirveen hankala aihe olla.

Mutta jos mä kertosin tuon asian tässä yksityiskohtasemmin, pitäis mun kertoa myös miten se korjataan. Sitä kun sitten yrittäis selittää tänne kirjottaen, olis kaikki sekasin kuin seinäkellot. Pahimmassa tapauksessa sitten se ymmärrettäis totaalisen väärin ja johtais vääriin korjausliikkeisiin. Ne tas jotka tuosta voimien ristiinmenosta asian ymmärtävät, voivat viedä asiaa siltä osin eteenpäin, muiden ei tarvitsekaan 😉

Mikä syy sulla ts on noin voimakkaasti aliarvioida vastapuolta? Olen aivan varma, että meidän goffareiden joukossa on myös keskivertoa fiksumpaa porukkaa. Jos kaikki olis sun selityksistä sekaisin kuin seinäkellot, niin onko se vika kuitenkin selittäjässä? Tämä on keskustelupalsta. Mitä järkeä on keskustella keskustelupalstalla, jos me kaikki voidaan vuorotellen soittaa sulle ja kysyä se aukoton totuus?

Mielestäni on opettajan tehtävä saada oppilas ymmärtämään mitä halutaan opetella. Aikaisempaan viestiini Golfinn vastasi erittäin asiallisesti, mutta sun vastaus oli ’No ainakin se, että et osannut tuosta edes linkkiä tehdä’. Opetetaanko muutes pro koulutuksessa mitään kollegiaalisuudesta? Sulla on hyviä mielipiteitä, mutta olet kyllä hel****n ylimielinen.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä sekä väärin tehtyjä linkkejä.

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 491)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #210828 kohteessaMinni merihädässä

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minni merihädässä