Aihe: Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?

Etusivu Foorumit Yleistä Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 59)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (20.9.2013 17:50:21)

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 17:08:17)

ts kirjoitti: (20.9.2013 16:31:53)

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 15:58:35)

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 12:02:37)
    Muuten Sangin 12:lla olin 230 teeltä ja jälleen 40 m chippi/pitsi epäonnistui ja 6 lopputulema. Eaglea ( muka ) chippasin siinäkin.

Golfhan on helppoa tiiltä noin 50 metrin etäisyydelle griinistä. Vasta sen jälkeen menee vaikeaksi.

Hemmetti..mä kun luulin että noita sieniä kasvaa vaan tuolla pohjosempana…

Kyllä Uudeltamaaltakin sieniä löytyy….

Huomasin teksteistäsi juu. Toivottavasti eivät leviä tänne Hämeen puolelle. Ois hirveetä ympäristölle jos kaikki ajautuis tohon samaan jamaan.

Et sitten olekaan/asukaan Hyvinkäällä?

ts

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 18:35:08)
    [

Nii.. ei aina kannattais kuunnella kaikkia ihmisten puheita…

ts kirjoitti: (20.9.2013 18:52:22)

[

Niin… joo…

Muuten, olen edelleenkin sitä mieltä, että golfin vaikeimmat lyönnit ovat chipit ja putit, varsinkin putit. Mutta tietenkin tämä on subjektiivinen mielipide ja perustuu vain omaan surkeahkoon lähipeliini.

ts

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 18:58:35)

ts kirjoitti: (20.9.2013 18:52:22)

[

Niin… joo…

Muuten, olen edelleenkin sitä mieltä, että golfin vaikeimmat lyönnit ovat chipit ja putit, varsinkin putit. Mutta tietenkin tämä on subjektiivinen mielipide ja perustuu vain omaan surkeahkoon lähipeliini.

Hyvä niin. Olis kiva nähdä sun laitavan niitä 300m draiveja keskelle latua. Nehän on niitä helppoja lyöntejä…samoin kuin 200m raudat lipulle.

EFC

.mutta kieltämättä vasen polvi on ollut viikon silloin tällöin kipee..pitäiskö sen kanssa mennä lekurille ?

Sorry OT, mutta kyllä se lääkärin diagnoosia helpottaa jos meet polven kanssa.

ts

EFC kirjoitti: (20.9.2013 19:14:10)

.mutta kieltämättä vasen polvi on ollut viikon silloin tällöin kipee..pitäiskö sen kanssa mennä lekurille ?

Sorry OT, mutta kyllä se lääkärin diagnoosia helpottaa jos meet polven kanssa.

Aina sunkin pitää olla sotkemassa näitä asiakeskusteluja…

ts kirjoitti: (20.9.2013 19:04:02)
    Olis kiva nähdä sun laitavan niitä 300m draiveja keskelle latua. Nehän on niitä helppoja lyöntejä…samoin kuin 200m raudat lipulle.

Tollaisia tekevät ammattilaiset. Et voi olettaa, että tällainen jo hieman ikääntynyt tumpelo yltäisi noihin mittoihin. Mutta tiiltä väylään osuminen on mulle kyllä helpompaa kuin kolmen metrin putin upottaminen.

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 19:48:19)

Olis kiva nähdä sun laitavan niitä 300m draiveja keskelle latua. Nehän on niitä helppoja lyöntejä…samoin kuin 200m raudat lipulle.

Tollaisia tekevät ammattilaiset. Et voi olettaa, että tällainen jo hieman ikääntynyt tumpelo yltäisi noihin mittoihin. Mutta tiiltä väylään osuminen on mulle kyllä helpompaa kuin kolmen metrin putin upottaminen.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että jo yhden metrin puttien upottaminen on vaikeampaa kuin avauksen osuminen väylälle. Avaukset tosin harvemmin yli 200 m tuntuvat enää lentävän, mutta useimmiten väylälle.
    Chipit ja bunkkerilyönnit ovat sitten täyttä painajaista ja ei tunnu harjoittelukaan mitään auttavan.

ts

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 19:48:19)

Siinäpä se.. niiden kunnollisten avausten saavuttaminen kun on niin pirun paljon vaikeempaa kun lähipeli. Ikää on toki hyvä käyttää tekosyynä, kunnes joutuu rinnakkain sennutourin kavereiden kanssa ja 10v vanhempi ukko painaa 50m pataan avauksessa. Mutta väylään voi toki osua hyvinkin näpydraivilla, se vaan ei ole mikään kriteeri arvioitaessa lyöntien vaikeutta. Niinkun ei itse asiassa ole mikään muukaan.

Joo vähän yli 20 pelikierrosta takana tosin kenttiä on kierretty varmaan reilut satakertaa, niin pari bufferiin ja loput ei, siis alle. Siis noin 20 kierrosta kaudessa ei riitä tason ylläpitämiseen. Tosin, jos historia toistaa itseään niin mä pelaan kauden parhaan kierroksen marraskuun alkupuolella 0-5 asteen lämpötilassa ja räntä/vesisateessa. Näin on käynyt nyt neljänä vuotena peräjälkeen, mulle ei vaan sovi liian lämpimät pallot, niihin ei saa otetta millään;)

pekham kirjoitti: (20.9.2013 20:05:15)

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että jo yhden metrin puttien upottaminen on vaikeampaa kuin avauksen osuminen väylälle. Avaukset tosin harvemmin yli 200 m tuntuvat enää lentävän, mutta useimmiten väylälle.
    Chipit ja bunkkerilyönnit ovat sitten täyttä painajaista ja ei tunnu harjoittelukaan mitään auttavan.

Siihen auttaa satavarmasti ’PDA-Tohtori Sykerö’ joka opetaa oikean tekniikan ja ottaa rahat pois, mutta tulostakin tulee. Ei se auta jos treenaa vääriä asioita vaikka kuinka paljon itsekseen tai kaveriporukassa, Menee aina vaan hullummaksi yleensä..

KL kirjoitti: (20.9.2013 15:54:39)

Ei mikään ihme, että viime viikonloppuna ollessani etuoikeutettuna kentällä seuraamassa viehkojen ja ennen kaikkea taidokkaiden MID-naisten golfillisia suoritteita muuan seurasi jäsen estoitta kehui erästä seurasi aiempaa kapteenia. Saattoi hän tarkoittaa jotakuta muutakin kuin Sinua, mutta siinä tapauksessa hän vain saattoi vilpittömästi erehtyä.

Minä toivon vilpittömästi, että hän ei erehtynyt, vaan tarkoitti tätä entistä kapteenia, jonka jäljiltä seuran talous oli pitkään sekaisin. Sama mies pyrkii vieläkin puuttumaan asioihin, ja tuomitsemaan asiat pelaajan hyväksi.

Olen vilpittömästi kanssasi samaa mieltä: MID-naiset ovat golfin suola ja miksei myös pippuri. Ihania, maailmaa nähneitä naisia, jotka, kuten mainitsit, lyövät palloa taidokkaasti. Toivottavasti meidän tyttö pärjäsi.

No voi voi; taas tuli OT! KL:n vika!

ts kirjoitti: (20.9.2013 17:48:54)

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 17:16:47)

Mutta et Sankivaarassa 18 koloa syksyllä takaan sen..olen kerran pelannut täällä 80sen ja silloin pitää jo haista mieheltä. Puistokentillä Nivalassa ja Siikajoella mä pelasin jo ilman treeniä alle 100..täällä tuli nyt unohtumaton 125 !

Juu en varmaankaan. Johan noi sienet seudulla saa pään sekasin ja selän rikki. Lienevät regulaarivartisia sieniä.

Mutta tuota… eiköhän meidän pelitaidoissa Jugi sentään ole sellainen 30 lyöntiä eroa noin ihan normitilanteessa ja silleen. Oikeesti sun tason kaverilta pitäs ottaa puheoikeus… ehkä nuo mailatkin pois ennen isompien vahinkojen syntyä.

Joo mä pelasinkin 80 Sangilla kun olin saanut vaihdettua stiffit varret niihin vanhoihin offset kuokkiin…eli siis varret joita olin jo alussa niihin himiöinyt ja jotka niissä myyjän mukaan alussa olikin…mutta kuulemma sitten pingin reguvarret olivatkin stiffimmät kuin muilla ja ostin ne ( kun huomasin että myyjä olikin puhunut muunneltua totuutta )..kun ei muita ollut joskus 1997.

Vaikee ymmärtää mitä vois olla isompi vahinko…mutta noi stiffit ylikevyellä lavalla varustetut CG-1 kuokat ei nappase näillä kierrosmäärillä. Olet oikeassa en tällä haava pese sua varmaankaan….mutta se 80 kierroksella olin vielä 5 yli 16 jälkeen. Siitä on nyt 5 vuotta. Sillä todistin itselleni sen että pääsen ( olisin päässyt ) singeliin jos vaan välineet olisivat olleet oikeat heti alussa.

Mä luulen että toi polvi meni rullahiihtelyssä ja selkä samoin..se mikrotärinä pitkäkestoisessa rasituksessa ei ole oikein hyväksi…pyöräilen enemmän nykyään….se sopii mulle.

Rauski kirjoitti: (20.9.2013 20:31:37)
    Joo vähän yli 20 pelikierrosta takana tosin kenttiä on kierretty varmaan reilut satakertaa, niin pari bufferiin ja loput ei, siis alle. Siis noin 20 kierrosta kaudessa ei riitä tason ylläpitämiseen. Tosin, jos historia toistaa itseään niin mä pelaan kauden parhaan kierroksen marraskuun alkupuolella 0-5 asteen lämpötilassa ja räntä/vesisateessa. Näin on käynyt nyt neljänä vuotena peräjälkeen, mulle ei vaan sovi liian lämpimät pallot, niihin ei saa otetta millään;)

20 on varmaan minimi..uskoisin näin siis kerran viikossa pelikautena.

Eläkeikä pitenee!

ts

Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.9.2013 16:35:39)
    Eläkeikä pitenee!

Oho..Ulla vetäny korkin auki jo keskellä päivää.

24/7 mennään.

Jos ei sovi niin sitten ei sovi.

KL

Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.9.2013 16:49:38)
    24/7 mennään.

Jos ei sovi niin sitten ei sovi.

Tämä on erinomainen kommentti, sopii lähes tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ja jos ei sovi, niin sitten ei sovi.

Jos haluaa kuulla mitä uskomattomampia selityksiä, kannattaa mennä keilahallille. Sama homma on varmaankin golfissa. Jos on synnynnäinen lahjakas, ei oo pakkopullaa hakata palloa. Jos ei osaa, pitää vain myöntää et ei osaa. Moni ei vaan ei suostu tätä tekemään.

almera kirjoitti: (23.9.2013 20:45:07)
    Jos haluaa kuulla mitä uskomattomampia selityksiä, kannattaa mennä keilahallille. Sama homma on varmaankin golfissa. Jos on synnynnäinen lahjakas, ei oo pakkopullaa hakata palloa. Jos ei osaa, pitää vain myöntää et ei osaa. Moni ei vaan ei suostu tätä tekemään.

Tämä olisi se helpoin vastaus jolla pro tai välinemyyjä selviää kaikesta, kun ei tarvi mitään opetettavan erikoistarpeita kuunnella tai havaita.

Väitän että osaan lyödä koska sain 281 m pallon teeltä ( Siikajoella kun + 24 C 1 kk sitten ) ja pysymään keskellä väylää. Myöskin vuosi sitten ST Michael kisassa upotin kisassa 25 m chipin sisään ( kun kaverit veti ensin päältä ja alta ohi samasta suunnasta ) ja teamimme pelasi pariin. Olen myös lukemattomia kertoja pelannut ysin pariin tai yksi yli. Nyt ei vaan kulje tällä haavaa.

-no eagle- kirjoitti: (24.9.2013 8:42:09)
    Myöskin vuosi sitten ST Michael kisassa upotin kisassa 25 m chipin sisään ….

Noita onnekkaita chippejä voi huonoiltakin pelaajilta mennä kuppiin jopa useammin kuin kerran vuodessa….

Olen myös lukemattomia kertoja pelannut ysin pariin tai yksi yli. Nyt ei vaan kulje tällä haavaa.

Kyllä ne lukemattomat 2 kertaa on tällä foorumilla valitettavasti luettu jo moneen kertaan.

ts

[

Väitän että osaan lyödä koska sain 281 m pallon teeltä ( Siikajoella kun + 24 C 1 kk sitten ) ja pysymään keskellä väylää.

Tämä on kyllä suurin todiste pelaajan kyvystä lyödä palloa mitä ikuna on minulle vastaan tullut.

ts kirjoitti: (24.9.2013 12:43:38)

Väitän että osaan lyödä koska sain 281 m pallon teeltä ( Siikajoella kun + 24 C 1 kk sitten ) ja pysymään keskellä väylää.

Tämä on kyllä suurin todiste pelaajan kyvystä lyödä palloa mitä ikuna on minulle vastaan tullut.

Minun mielestäni Par hcp1-väylällä on vielä kovempi mittari.

Lavantauti kirjoitti: (24.9.2013 12:51:43)

ts kirjoitti: (24.9.2013 12:43:38)

Minun mielestäni Par hcp1-väylällä on vielä kovempi mittari.

Näin on. Pelkkä ajatuskin hcp1- väylästä saa tuupparin ihon kananlihalle ja kämmenet hikoamaan.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 59)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #413038 kohteessaMinimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?

Etusivu Foorumit Yleistä Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?