Aihe: Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?

Etusivu Foorumit Yleistä Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 59)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä heräsin eilen ns. kasakan nauruun kun osallistuin kauden ekaan kisaan vuoden peliatuon jälkeen ( olkapää oli pipi 2012 ja siihen 3 x kortisonia ). Alla oli kolme kiekkaa 2013 joista eka jo toukokuussa. Alle 100 lyönnin taisin päästä kerran ja eilen säiden jo viilennettyä tuli todellinen pohjanoteeraus ( varmaan huonoin tulos ikinä ). Olen käynyt 6 kertaa rangella ja +24 asteessa kolme viikkoa sitten kaikki näytti vielä hyvältä. Mikä on sellainen educated guess tässä asiassa ?

Kolme. Tämä oli vain guess, ei educated sellainen.

Eiköhän tuo riipu pelitasosta ja ole myös melko yksilökohtaista.

Riippuu pelaajan historiasta. Jos hän on pelannut -90-luvulla peräkkäisiä ysejä alle sadan lyönnin, menee ne nytkin alle underin.

Onko sulla tekniikka säilynyt, ts. onko lyönnit suunnilleen yhtä pitkiä kuin ennen? Siis, ettei olkapäävaurio estä vanhaa swingiä?

Mulla oli myös joskus vuosien tauko, ja hcp about 20
    Mulla vaati ehkä noin 5 kertaa kentällä + 20 sankoo rangella + vähä puttaamista jotta rupesin taas olemaan melkein samoissa.

Vois ajatella että ehkä toistoina 1000 swingiä + 1000 chippiä/puttia?

jos lyönti on lyhentyny, sitten voi olla pahempi tilanne, kannattaa käydä proolla.

Mulla kierrosmäärät putoaa ja treenimäärät vähenee, mutta tulokset paranee. Kummaa.

Lavantauti kirjoitti: (19.9.2013 15:38:49)
    Mulla kierrosmäärät putoaa ja treenimäärät vähenee, mutta tulokset paranee. Kummaa.

Mulla kierrosmäärä kasvaa, harjoittelumäärät ja -laatu ja tavoitteellisuus kasvaa, lyönti paranee ja tulos huononee. Vielä kummallisempaa.

Kuuma putteri kirjoitti: (19.9.2013 15:22:10)
    Onko sulla tekniikka säilynyt, ts. onko lyönnit suunnilleen yhtä pitkiä kuin ennen? Siis, ettei olkapäävaurio estä vanhaa swingiä?

Mulla oli myös joskus vuosien tauko, ja hcp about 20
    Mulla vaati ehkä noin 5 kertaa kentällä + 20 sankoo rangella + vähä puttaamista jotta rupesin taas olemaan melkein samoissa.

Vois ajatella että ehkä toistoina 1000 swingiä + 1000 chippiä/puttia?

jos lyönti on lyhentyny, sitten voi olla pahempi tilanne, kannattaa käydä proolla.

Tässä oli sellainen opiskelusessio välissä ja edellisenä päivänä oli pelannut frisbee golfia ( jossa kiertoliike tapahtuu toiseen suuntaan..jossa tein 2 pirkkoa kierrokselle ). Ongelma oli että drive oli edelleen pitkä mutta rutiinit oli kateissa ja rautalyönneistä puuttui kokonaan osumatarkkuus…siis ihan palloon osumisesta lähtien..väittäisin että ruhon kiertäminen oikealle oli jotenkin estynyt rennosti..sitä liikettä ei yhtään auta se että mailat on bladet joissa jäykät varret.

Luulen, että muutaman kierroksen tahdilla ei voi enää hallita noin vaikeuta mailoja..jos driveri ja puu 4 on varmimmat työvälineet niin paluu kehäpainotteisiin reguvartisiin rautoihin on edessä. Näille välineille mun pitäis pelata kerran viikossa ja treenata kerran viikossa myös rangella.

Voi myös olla että pitää tehdä valinta golfin ja frisbee golfin välillä jos aikoo tosissaan pelata golfia. Molemmat vie vartalokierron äärimmilleen ja mun tapauksessa vastakkaisiin suuntiin.

ts

Tasamaan tuuppari kirjoitti: (19.9.2013 15:57:43)

Mulla kierrosmäärä kasvaa, harjoittelumäärät ja -laatu ja tavoitteellisuus kasvaa, lyönti paranee ja tulos huononee. Vielä kummallisempaa.

Mä pelaan nykyään 81-83 joka kerta, treenasin tai en, pelasin hyvin tai huonosti, oli rundeja alla tai ei… ja tämä vaikka olisin ennen muutamaa viimestä väylää joko +10 tai -2, niin tuohon tulokseen päättyy rundi.

Alistukaamme siis kohtaloomme, ja Jugi myös. Se johtuu vaan huonoudesta Jugi ja siitä että et osaa tätä peliä. Hassua että vastaus on näin yksinkertainen, eikös vaan?

ts kirjoitti: (20.9.2013 8:16:33)

Mä pelaan nykyään 81-83 joka kerta, treenasin tai en, pelasin hyvin tai huonosti, oli rundeja alla tai ei… ja tämä vaikka olisin ennen muutamaa viimestä väylää joko +10 tai -2, niin tuohon tulokseen päättyy rundi.

Alistukaamme siis kohtaloomme, ja Jugi myös. Se johtuu vaan huonoudesta Jugi ja siitä että et osaa tätä peliä. Hassua että vastaus on näin yksinkertainen, eikös vaan?

Sanotaan näin että osaan pelin 100%sesti, mutta en osaa toimeenpanna sitä kentällä..varsinkaan kisassa. Esimerkkinä on eagle_chippiyritys kuppiin kun olin noin 50 m lipusta..jalat oli kuten chipissä, mutta löin kuitenkin pitchin…duffi ja pallo veteen. Tämä kertoo mielestäni huonosta rutiinista.

Tais olla toppi sittenkin ..ja lopputulos 9 ….reiällä jossa kahden lyönnin jälkeen olin 50 m päässä.

ts

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 9:58:24)

Sanotaan näin että osaan pelin 100%sesti, mutta en osaa toimeenpanna sitä kentällä..varsinkaan kisassa. Esimerkkinä on eagle_chippiyritys kuppiin kun olin noin 50 m lipusta..jalat oli kuten chipissä, mutta löin kuitenkin pitchin…duffi ja pallo veteen. Tämä kertoo mielestäni huonosta rutiinista.

Kiitos Jugi.. loppupäivä meneekin tässä kahvinpärskeitä siivotessa.

Toppi tai duffi, ihan sama, veteen ne päätyy aina molemmat.
    Mutta kyllä mua vähän harmittaa Jugi sun puolestas, kun noin hyvälle eaglepaikalle olit draiverilla ja puunepalla päässyt.

Lavantauti kirjoitti: (20.9.2013 10:37:43)
    Mutta kyllä mua vähän harmittaa Jugi sun puolestas, kun noin hyvälle eaglepaikalle olit draiverilla ja puunepalla päässyt.

Kuvaisko sana kokovartalokipsi tilannetta ?

ts

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 10:57:47)

Ei oikeestaan. Enemmänkin se, että meillä monilla edes välttävästi osaavilla tuon matkan sisäpuolelta olevia eagle paikkoja on usein 3 tai 4 joka rundilla. Ja sitten on niitä ihan oikeitakin eagle paikkoja, joskus metristä, joskus viidestä. Jos femmalla joutuu yli 50m päästä kolmatta lyömään, on yleensä jo ryssitty joku lyönti ennen sitä.

ts kirjoitti: (20.9.2013 11:06:32)

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 10:57:47)

Ei oikeestaan. Enemmänkin se, että meillä monilla edes välttävästi osaavilla tuon matkan sisäpuolelta olevia eagle paikkoja on usein 3 tai 4 joka rundilla. Ja sitten on niitä ihan oikeitakin eagle paikkoja, joskus metristä, joskus viidestä. Jos femmalla joutuu yli 50m päästä kolmatta lyömään, on yleensä jo ryssitty joku lyönti ennen sitä.

Se on totta tuolla sangin seiskalla on vain mittaa 438 m keltasilta joten päällekin olisi jo slice avauksella + rauta 5 näpyllä voinut päästä teoriassa.

sangin 7

Sapettaa kuitenkin että ei 50 metriä lopussa selvittänyt alle 7 lyönnillä.

Kuuma putteri kirjoitti: (19.9.2013 15:22:10)

Olkapää ei ole vaivana..mutta kieltämättä vasen polvi on ollut viikon silloin tällöin kipee..pitäiskö sen kanssa mennä lekurille ?

Muuten Sangin 12:lla olin 230 teeltä ja jälleen 40 m chippi/pitsi epäonnistui ja 6 lopputulema. Eaglea ( muka ) chippasin siinäkin.

Saatan kuvitella miltä Jugista tuntuu. Olen itsekin ollut nyt toista kautta hyvin vähillä pelaamisilla. Viime kaudella kaksi rundia autolla. Tällä kaudella kaksi rundia autolla ja nilkuttaen puoli tusinaa puolikkaita. Viimeisen puolikkaan pelasin lauantaina illan suussa.

Pelaamattomuudestako johtuu, kun avaukset karkailivat pitkin Varsinais-Suomea. Ykköselle kuitenkin poki. Sitten tein jonossa viisi paria ja huom! ilman yhtään greeniosumaa. Siis avaukset edelleen missä sattuu, mutta pitkillä raudoilla lyöminen oli häikäisevän hyvää, pääsin aina lähelle greeniä. Sitten cippasin taianomaisesti tyveen ja upottelin vertaansa hakevalla menestyksellä putteja.

Kunnes kohtalo puuttui peliin. Kutosen greenillä nostaessani palloa kupista, huomasin pallon vaihtuneen. Sen oli täytynyt tapahtua silloin kun cippasin palloa synkästä raffista. Koska olen itse itseni seuratuomari, määräsin itselleni kaksi rangaistuslyöntiä jotka jätin merkkaamatta, koska en täyttänyt korttia. Tästä syystä en myöskään allekirjoittanut väärää tulosta. Siitä huolimatta diskasin itseni.

Edellä kuvattu mielestäni viestii siitä, että kun on aikanaan sisäistänyt golfin fundamentit, ei parinkaan vuoden pelaamattomuus kovinkaan paljoa vaikuta, paitsi avauksiin, kun tulee vähän repäistyä. Lisäksi tuo itsensä diskaaminen kertoo, että golfin syvin olemus on sisäistetty ja toiminta on mentaalisesti kurinalaista. Ja mitään ei selitellä.
    .

KL

Johtaja XXL kirjoitti: (20.9.2013 13:34:24)
    Saatan kuvitella miltä Jugista tuntuu. Olen itsekin ollut nyt toista kautta hyvin vähillä pelaamisilla. Viime kaudella kaksi rundia autolla. Tällä kaudella kaksi rundia autolla ja nilkuttaen puoli tusinaa puolikkaita. Viimeisen puolikkaan pelasin lauantaina illan suussa.

Pelaamattomuudestako johtuu, kun avaukset karkailivat pitkin Varsinais-Suomea. Ykköselle kuitenkin poki. Sitten tein jonossa viisi paria ja huom! ilman yhtään greeniosumaa. Siis avaukset edelleen missä sattuu, mutta pitkillä raudoilla lyöminen oli häikäisevän hyvää, pääsin aina lähelle greeniä. Sitten cippasin taianomaisesti tyveen ja upottelin vertaansa hakevalla menestyksellä putteja.

Kunnes kohtalo puuttui peliin. Kutosen greenillä nostaessani palloa kupista, huomasin pallon vaihtuneen. Sen oli täytynyt tapahtua silloin kun cippasin palloa synkästä raffista. Koska olen itse itseni seuratuomari, määräsin itselleni kaksi rangaistuslyöntiä jotka jätin merkkaamatta, koska en täyttänyt korttia. Tästä syystä en myöskään allekirjoittanut väärää tulosta. Siitä huolimatta diskasin itseni.

Edellä kuvattu mielestäni viestii siitä, että kun on aikanaan sisäistänyt golfin fundamentit, ei parinkaan vuoden pelaamattomuus kovinkaan paljoa vaikuta, paitsi avauksiin, kun tulee vähän repäistyä. Lisäksi tuo itsensä diskaaminen kertoo, että golfin syvin olemus on sisäistetty ja toiminta on mentaalisesti kurinalaista. Ja mitään ei selitellä.
    .

Ihailtavaa itsekuria ja tinkimätöntä golfin olemuksen sisäistämistä!

Ei mikään ihme, että viime viikonloppuna ollessani etuoikeutettuna kentällä seuraamassa viehkojen ja ennen kaikkea taidokkaiden MID-naisten golfillisia suoritteita muuan seurasi jäsen estoitta kehui erästä seurasi aiempaa kapteenia. Saattoi hän tarkoittaa jotakuta muutakin kuin Sinua, mutta siinä tapauksessa hän vain saattoi vilpittömästi erehtyä.

Herrasmiehenä en kuitenkaan tohtinut kysyä tarkemmin, koska nykyisten ja tulevien lakien valossa likimain mikä tahansa lähestyminen voidaan katsoa seksuaaliseksi häirinnäksi, (tarkoitus)peristä riippumatta. Tyydyin siis vain nyökkäilemään hyväksyvästi katse häveliäästi käännettynä omiin kenkiini. Siitä syystä en myöskään tiedä kuka pelaajista oli kyseessä, tai oliko kyseessä pelaaja ylipäätään. Joku kuitenkin puhui ja kuvittelin, että minulle. Saatoin erehtyä, mutta mitäs siitä. Errare humus estonia.

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 12:02:37)
    Muuten Sangin 12:lla olin 230 teeltä ja jälleen 40 m chippi/pitsi epäonnistui ja 6 lopputulema. Eaglea ( muka ) chippasin siinäkin.

Golfhan on helppoa tiiltä noin 50 metrin etäisyydelle griinistä. Vasta sen jälkeen menee vaikeaksi.

ts

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 15:58:35)

Golfhan on helppoa tiiltä noin 50 metrin etäisyydelle griinistä. Vasta sen jälkeen menee vaikeaksi.

Hemmetti..mä kun luulin että noita sieniä kasvaa vaan tuolla pohjosempana…

ts kirjoitti: (20.9.2013 16:31:53)

Kyllä Uudeltamaaltakin sieniä löytyy….

Varmaan kannattaa tehdä sen ’varma böödi luetaan usein poki’ rinnalle uusi esim; ’epävarma eagle on lopulta tuplapar’ tms.

Ei vaiskaan 1998 tein muutaman ysi rundin paariin ja tuskin koskaaan tein GIRejä..aina chippi ja putti..se tatsi löytyy vielä takaan sen. Vaatii vaan 3 kiekkaa per päivä kuten 1998 tai ainakin chippi treenin alle greenien nopeuden testaamiseksi.

ts kirjoitti: (20.9.2013 8:16:33)

Mutta et Sankivaarassa 18 koloa syksyllä takaan sen..olen kerran pelannut täällä 80sen ja silloin pitää jo haista mieheltä. Puistokentillä Nivalassa ja Siikajoella mä pelasin jo ilman treeniä alle 100..täällä tuli nyt unohtumaton 125 !

ts

-no eagle- kirjoitti: (20.9.2013 17:16:47)

Mutta et Sankivaarassa 18 koloa syksyllä takaan sen..olen kerran pelannut täällä 80sen ja silloin pitää jo haista mieheltä. Puistokentillä Nivalassa ja Siikajoella mä pelasin jo ilman treeniä alle 100..täällä tuli nyt unohtumaton 125 !

Juu en varmaankaan. Johan noi sienet seudulla saa pään sekasin ja selän rikki. Lienevät regulaarivartisia sieniä.

Mutta tuota… eiköhän meidän pelitaidoissa Jugi sentään ole sellainen 30 lyöntiä eroa noin ihan normitilanteessa ja silleen. Oikeesti sun tason kaverilta pitäs ottaa puheoikeus… ehkä nuo mailatkin pois ennen isompien vahinkojen syntyä.

ts

Ballmarker kirjoitti: (20.9.2013 17:08:17)

ts kirjoitti: (20.9.2013 16:31:53)

Kyllä Uudeltamaaltakin sieniä löytyy….

Huomasin teksteistäsi juu. Toivottavasti eivät leviä tänne Hämeen puolelle. Ois hirveetä ympäristölle jos kaikki ajautuis tohon samaan jamaan.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 59)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #413011 kohteessaMinimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?

Etusivu Foorumit Yleistä Minimimäärä kierroksia jolla pelitaito säilyy ?