Aihe: Minean reverse release kateissa? - Golfpiste.com

18.8.–25.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][10]
KilpailuaSuomalaista

Minean reverse release kateissa?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minean reverse release kateissa?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 258)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

BayStream kirjoitti: (1.8.2009 23:04:20)

Chip Greenside kirjoitti: (1.8.2009 22:14:49)

EFC kirjoitti: (1.8.2009 22:09:06)

Chip Greenside kirjoitti: (1.8.2009 21:58:29)
    Kun eilen romahti kuudesta viisi, niin tänään romahti sitten se kuudeskin. Kakko oli aivan kärkimiehiä suurin pudottaja kisassa (T31->T60).

Mä en sanois että Wikström romahti!

Kuten aiemmin (toisessa ketjussa, johon tuo edellinenkin olisi pitänyt postata) kerroin, hän romahti eilen sijalta T11, tuloksella 79, mutta selvisi toki niukasti jatkoon. Se on tietenkin erinomainen saavutus tuossa kisassa, jossa kaikki parhaat ovat mukana.

Voe voe pojjaatsiellä Suomessa, on kiva täällä porukalla naureskella näille jutuille, kun itse on paikan päällä ja siellä arvioidaan tunteella näitä pelejä. Kelithän täällä ovat normaalit Brittikelit eli tasaista päivä toisensa jälkeen, ei tuulta (varsinkaan puuskittaista), ei sadetta, leveät väylä, raffi 2 sentissä, matalat lipattomat bunkkerit, joissa vain puoli senttiä hiekkaa, jotta eguja ei tulisi. Teet viety ihan eteen…
    No se siitä, mutta provcona heitän, että tiedän muuten jotainb sellaista mitä te ette vielä tiedä, mutta toivottavasti joskus vielä tulette tietämään…

Mutta pelashan se Unskikin muutama vuosi sitten eriomaista golfia vaikka …

ts kirjoitti: (1.8.2009 23:14:14)

BayStream kirjoitti: (1.8.2009 23:04:20)

Chip Greenside kirjoitti: (1.8.2009 22:14:49)

EFC kirjoitti: (1.8.2009 22:09:06)

Chip Greenside kirjoitti: (1.8.2009 21:58:29)
    Kun eilen romahti kuudesta viisi, niin tänään romahti sitten se kuudeskin. Kakko oli aivan kärkimiehiä suurin pudottaja kisassa (T31->T60).

Mä en sanois että Wikström romahti!

Kuten aiemmin (toisessa ketjussa, johon tuo edellinenkin olisi pitänyt postata) kerroin, hän romahti eilen sijalta T11, tuloksella 79, mutta selvisi toki niukasti jatkoon. Se on tietenkin erinomainen saavutus tuossa kisassa, jossa kaikki parhaat ovat mukana.

Voe voe pojjaatsiellä Suomessa, on kiva täällä porukalla naureskella näille jutuille, kun itse on paikan päällä ja siellä arvioidaan tunteella näitä pelejä. Kelithän täällä ovat normaalit Brittikelit eli tasaista päivä toisensa jälkeen, ei tuulta (varsinkaan puuskittaista), ei sadetta, leveät väylä, raffi 2 sentissä, matalat lipattomat bunkkerit, joissa vain puoli senttiä hiekkaa, jotta eguja ei tulisi. Teet viety ihan eteen…
    No se siitä, mutta provcona heitän, että tiedän muuten jotainb sellaista mitä te ette vielä tiedä, mutta toivottavasti joskus vielä tulette tietämään…

Mutta pelashan se Unskikin muutama vuosi sitten eriomaista golfia vaikka …

Niin, nythän ollaan ihan kuralla ja alaspöin menty kun koutsi ei osaa mitään.. kierroskeskiarvo laskee ja pelin tasaisuus on vakiintumassa…
    Silti tirdän sellaista mitä sinäkään ts. et tiedä… vielä…
    Nyt nukkumaan vaikka huomanna ei tarvitse herätä ennen neljää kuten parina muuna aamuna vaan saa nukkua jopa viiteen…

ts

BayStream kirjoitti: (1.8.2009 23:30:33)

Niin, nythän ollaan ihan kuralla ja alaspöin menty kun koutsi ei osaa mitään.. kierroskeskiarvo laskee ja pelin tasaisuus on vakiintumassa…
    Silti tirdän sellaista mitä sinäkään ts. et tiedä… vielä…
    Nyt nukkumaan vaikka huomanna ei tarvitse herätä ennen neljää kuten parina muuna aamuna vaan saa nukkua jopa viiteen…

Nii.. toi mun kommentti ei kyl liittyny mitenkään pelaamiseen 😉 Vaikka Unski pelas sillonkin hyvää golfia jos vähän täsmentäis…

ts kirjoitti: (31.7.2009 9:12:59)
    Mulle tuli kovin nopeasti kuva siitä, että Scoop kysyy seuraavaa:

Jos olet opettava ammattilainen, etkö näe tuossa swingitekniikassa piirteitä, jotka ovat perussyy noihin lyöntiongelmiin?

Juuri nama swingi- ja tekniikkavirheethan johtivat yhteistyohomme… Katselin niita virheita varsin lahelta sen baut 6-7 kuukautta (joskin loppukesasta ja syksylla peli oli varsin mallikelpoista jo!) ja yhteistyomme lopuksi, viimeisella kisaviikonlopulla, sanoin hanelle kahdesta asiasta, joihin panostamalla (minun mielestani) hanen tuloskayransa lahtisi heti hyvaan nousuun. Yhteistyommehan perustui siihen, etta Timo valmentaa, mina kannan bagia ja pidan huolen, etta Tourilla hommat sujuu Timon ajatuksien mukaan. Mina en ollut valmentaja. Olen maininnut tasta aiemminkin. Jaiko nama minun sanat sinne paahan sitten soimaan vai ei, silla ei ole mitaan merkitysta, mutta seuratessani Minnia 2008 alkukaudesta, juuri nama kaksi asiaa olivat hanen pelissaan muuttuneet. Kaikki varmasti muistaa millainen tama 2008 alkukausi hanelle oli.

…ja ts jatkoi varsin hauskasti… Mun mielestä toi ei ollu lainkaan tyhmä kysymys, älykkäillä ihmisillä vaan on joskus erikoinen tapa esitteää asioita, koska he ajattelevat muidenkin ajattelevan…

Muista nyt hyva mies, ennen kun nain avoimesti vittuilet minulle taalla julkisella keskustelupalstalla, etta a) sinakin olet varsin julkinen hahmo (ainakin talla palstalla) ja tallaisilla heitoilla saatat tehda vaan hallaa ittelles ja ’statukselles’ ja kee) asuin pitkat tovit Rajamaella, joten siellapain (Rajis, Nurmijarvi, Hyvinkaa) mulla on edelleen paljon kavereita… Osa niista tietaa myos sinut (ei toki nimelta mutta ’prona’), kayttaytymisesi ja onpa yksi kaynyt sinulla oppitunnilla, joten voisin minakin silta pohjalta heittaa taalla vaikka mita sinusta, mutta vaikka en alynlahjoilla (ilmeisesti) olekaan varustettu, niin kayttaytymistapoja viela sen verran on, etta kolleegaa en julkisesti kay nimittelemaan.

ts kirjoitti: (31.7.2009 11:22:09)

Kulmis kirjoitti: (31.7.2009 11:13:07)
    Golfinn ja ts ottaa täällä taas mittaa toisistaan 🙂 Tossa taitaapi olla hieman kateutta taustalla. Golfinn, olen sinun puolellasi.

Täh?

Enkös mä vaan esittäny näkemykseni siitä, mitä Scoop tarkoitti kyssärillään.

Joo Kulmis, punasta paitaa vaan paalle ja kaydaan me tahan kulmaan valmiina iskemaan oikeen hanakasti!!! lol, ei vaan vitsi vitsi…

Ei me mun nahdakseni oteta toisistamme mittaa ollenkaan. Tapsalla on varsin omaperainen, jopa hieman yllattava tapa esittaa asioita, ollakseen tallasessakin ammatissa kun on… Noh, jokainen tavallaan. Paljon mahtuu persoonia opettavaan ammattiryhmaan!

Kulmiksen ja muiden pitais ymmartaa yksi asia: ts on juuri paassyt, tai on pikku hiljaa paasemassa siihen tilaan (ammatissaan) mihin han on jo pitkaan halunnut paasta. Samoin mina. Ne vaan on aikalailla erilaiset asemat tassa ammatissa. Tapsa on (kasittaakseni) opettavana golf-ammattilaisena kahdella golf-klubilla ja sen lisaksi hanella on pari pelaajaa valmennettavana (olenko oikeassa?). Lisaksi han tekee hirmuisesti tutkimustyota swingista ja sen mekaniikasta (korjaa jos olen vaarassa).

Itse puolestani, olen korkeantason asiakaspalvelun ja pr-tyon vahva ammattilainen, joka saa ’mehunsa’ siita, etta saa auttaa ihmisia ja nakee hymyja ihmisten naamoilla. Tasta tyosta mulla on 22 vuoden kokemus. Se taas, etta olen golf-hullu, ajoi minut tahan nykyiseen ammattiini. Kiitos siita USAn viisumi-vastaaville 😉 Siina missa Tapsan paikka on (toivottavasti) tulevaisuudessa tourilla ja swingien parissa, minun paikkani on vahvasti rankella, ehka joskus myos jollain pikkasella golf-kentalla. Saa nahda. Ma saan kiksini taalta rankelta ja ihmisten auttamisesta. Tapsa jostain ihan muusta. Mina keskityn mailojen vasaamiseen, tarjoamaan ihmisille alueen parhaan golf-ranken ja auttamaan ’joe smithia’ ja ’sheila turneria’ heidan pelissaan. Se on unelmatyoni ja sita ma teen. Muuhun mulla ei ole edes kiinnostusta. Im a simple man 😉

Scoop kirjoitti: (31.7.2009 12:01:07)

Golfinn kirjoitti: (31.7.2009 1:53:39)
    Mulla nyt kuitenkin jai vahan epaselvaksi mita mun nyt pitaa sulle perustella?

Jos olet sitä mieltä, että ei paniikkia, tää on vaan golfia, joskus kulkee, joskus ei, eikä swingimekaniikalla ole mitään tekemistä asian kanssa, niin olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten tuohon diagnoosiin olet päätynyt.

Heh heh… ainoa mita hanelta tanne suoraan lainasin oli tuo ’Ei paniikkia’, muut oli ihan omaa jutteluani asiasta. Ja ’Ei paniikkia’ sikali, etta ongelmat on tiedossa ja niiden eteen tehdaan kovasti tyota. Tietaen kuitenkin tyota tekevien ihmisten luonteet, en usko, etta siella heitellaan mailoja yhtaan mihinkaan. Aika outoa muuten, etta taalla on alalla tyoskentelevia/tyoskennelleita, jotka tulkitsevat ’Ei paniikkia’ niinkin yksinkertaisesti, kun etta asialle ei oltais tekemassa yhtaan mitaan ja hommassa edettais loysin rantein… Tahallista vaarinkasittamista vai mita? Vaikea ymmartaa… On meinaan olemassa mahdollisuus, etta se tarkottaa sita, etta tilanne on todellakin tiedostettu, sille ollaan tekemassa kovasti jotain ja sikali ’ei paniikkia’. En tieda, en ehka vaan ole tarpeeksi alykas ajattelemaan sita oikealla tavalla 😉

Se taas, etta sanoin, etta swingimekaniikalla ei ole taman asian kanssa tekemista, juontaa juurensa siihen, etta jos katselet Minnin taman kauden tuloskortteja ennen ja jalkeen sen hetken kun hanen avauksensa osui mieskatsojaa paahan, loydat sielta jotain mista vetaa yhdysviivaa siihen mita talla tarkoitin. Kaikilla meilla taman lajin parissa olevilla on swingimekaniikassa tekemista, ei nyt aleta pilkkuja viilaamaan.

’Joskus kulkee, joskus ei’… eipa olis ikina uskonut, etta tatakin pitaa jollekin golfarille selittaa. Heitas, Scoop, tahan sun viimeisen kymmenen rundin tuloskortit, niin katsotaan, milloin kulki millakin tavalla ja milloin ei. Tiikerilla ei oikeen kulkenut The Openissa… Eika Buickin ekalla kierroksella, mutta tokalla ja kolmannella kierroksella kulki jo paremmin. Joskus kulkee, joskus ei. Onko tama nyt niin iso ihme golfaajalle?

Lopuksi, kun etsit mulle yhdenkin jannun (tai plikan) tasta maailmasta, joka on pelannut just tarkkaan silla samalla swingilla kaksikin kierrosta putkeen, niin olen valmis perumaan tuon ’taa on vaan golfia’. Taa on niin pitkaan vaan golfia (tarkoittaen, etta ymmarretaan kaikki ne asiat mitka voi vaikuttaa yhteen swingiin ja pystytaan kontrolloimaan jokainen niista taydellisesti edes yhden kierroksen ajan), kunnes annetaan iron byronien alkaa pelaamaan golfia. Kukaan ei koskaan pysty swingaamaan taydellisesti jokaista swingia edes yhden kierroksen verran. Ei koskaan. Ja se on vaan golfia.

fukke diise saisse kirjoitti: (31.7.2009 15:11:46)

Benin svingityö siis perustui tähän ajatukseen ja kyllä moni muukin on lähellä sitä, mutta Ben tiesi mitä teki, muille se on vähän niin kuin tsäkää.

Tama on siis se sama jannu, joka sanoi etta ’Rundi oli hyva, jos siihen mahtui KOLME juuri sellaista swingia/lyontia kun han halusi’ ja etta ’Golf is more a game of misses than it is a game of perfection’.

Tama tietysti poikkeaa valtavasti esim ts:n opetusmetodeista ja Scoopin nakokannoista, mutta niin kun jo tuolla paljon ylempana sanoin, meita on paljon erilaisia jannuja tassa bisneksessa ja hyva niin.

…voidaankin kysyä: oletko sinä – opettavana ammattilaisena – tullut ajatelleeksi, että ehkä jotkut swingit ovat herkempiä erilaiselle vaativan kilpailutilanteen tuoman stressin aiheuttamalle emotionaaliselle kuohunnalle?

En tyoskentele talla hetkella, ja tuskinpa koskaan enaa tyoskentelen, golfarien kanssa, jotka joutuvat ’vaativan kilpailutilanteen tuoman stressin’ kanssa tekemisiin. En ole siis tata kysymysta vatvonut paassani lahellekaan samaan malliin kuin sina naytat tehneen. Silti olen kuitenkin sita mielta, etta kyllahan tassakin tilanteessa se taistelu milla tuota tilannetta saadaan edes jollain tavalla hallintaan (taydellisesti ei koskaan) tapahtuu enemman nimenomaan siella korvien valissa kuin swingissa. Tourilla on paljon pelaajia, joilla on aikaansaava swingi, mutta mentaalipuoli ei loppupeleissa toimi. Janne Kaskesta tulee loistava esimerkki siita mita ’yksi Euroopan parhaista palloniskijoista’ saa aikaan kun tosipelit alkavat. Tahan astihan ura on ollut lahes stressivapaata (ainakin verrattuna siihen mita PGA Tourille paasy ja siella pelaaminen vaatii). Janne kun plajjayttaa ittensa esim Orange Countyn Q-Schooliin ja iskee siella paivasta toiseen palloa tahtaimena leipa ja paikka ensimmaisena suomalaisena PGA Tourilla, niin siina mitataan monet taallakin lauotut ’totuudet’ swingeista ja korvien valista. Ja ettei ts kasita taas asioita vaarin, toivon sydameni pohjasta, etta Janne PGA:lle joskus viela paasee. Roopen kanssa. Jos vaan millaan mahdollista, niin aion tulla paikalle, kun han Q-Schoolissa itseaan ja peliaan mittaa.

Naa on kauniita unelmia naa tallaset, etta hiotaan se swingi niin hyvaksi, etta mentaalisia ongelmia/notkahduksia ei tule. Yleensa naita kuulee sellasten suusta, jotka miettii ihan liikaa, mutta joilla ei ole kaytannon kokemusta silta tasolta (juuri) ollenkaan. Tata tapahtuu ihan kaikilla elaman aloilla, ei yksinaan golfissa. Taalla Jenkeissahan on tuhatpain naita tallasia, jotka on aina keksimassa jotain ’ihan uutta ja mullistavaa mita kukaan muu kun mina ei ole koskaan edes tullut ajatelleeksi’… Tourilla ei ole nyt eika tule ihan vahaan aikaa olemaan ketaan, joka olisi edes lahella sita mita Tiiger on mentaalipuolella. Han on ihan omassa luokassaan silla puolella, mutta silti hankin on helvetin hermostunut aina ykkostiilla. Silti, mainitkaa nyt yksikin loistava palloniskija, joka on hanet peitonnut majorin vikalla rundilla vikassa ryhmassa, mano a mano. Ei niita ole. Korvien vali, pojjaat, korvien vali…

Muistan 90-luvun taitteesta kun juttelin Bo Svenssonin kanssa pitkaan (tai itse asiassa kuuntelin hanta kyllastymiseen asti) kuinka han on vihdoin kasittanyt tietynlaisen filmitekniikan ja kun han ohjaa/tekee seuraavan Delta Forcen ja tekee siina ’sita ja tata’, jota ei koskaan MILLOINKAAN ole nahty filmihistoriassa, niin filmimaailma suurin piirtein pysahtyy ja saa uuden kaanteen… Kadet ja suu kavi… Eipa tullut Bo:n ohjaamaa maailmaa mulistavaa Delta Forcea eika tullut muitakaan huikeita filmeja (Imdb:n mukaan hanen eka ohjauksensa oli sellanenkin klassikko kun ’Kung Fu: The Legend Continues’ (1996-1998)… tv-sarjan yksi jakso.

En kuitenkaan vahattele Scoop sun juttujas, jos tasta sellanen kuva tulee. En. Sussa on vahan samaa kun Rauhalassa, eli vaikka en kaikkea ihan nielematta hyvaksykaan, siella on paljon sellasia asioita, jotka on massasta eri tavalla ajateltuja ja jotka panee minutkin miettimaan. Pidan siita, vaikka naenkin monet asiat eri tavalla.

ts

Golfinn kirjoitti: (2.8.2009 2:29:58)

…ja ts jatkoi varsin hauskasti… Mun mielestä toi ei ollu lainkaan tyhmä kysymys, älykkäillä ihmisillä vaan on joskus erikoinen tapa esitteää asioita, koska he ajattelevat muidenkin ajattelevan…

Muista nyt hyva mies, ennen kun nain avoimesti vittuilet minulle taalla julkisella keskustelupalstalla,

Ja nyt ihan vilpitön kysymys Golfinn:

Miten hemmetissä kukaan saa tuon lauseen kohdistumaan itseensä ja varsinkaan vittuiluna? Tuossa lauseessa nostan yksinkertaisesti esiin Scoopin älykkyyden, joka pistää hänet esittämään asioita tavalla, jota ainakin hemmetin usein joudun itse pitkään pureseklemaan tajutakseni.

Kuinkahan monta muuta kysymystäni ja tekstiäni olet onnistunut tulkitsemaan itseesi kohdistuvaksi vittuiluksi täysin aiheetta.

Golfinn kirjoitti: (2.8.2009 2:29:58)
    Osa niista tietaa myos sinut (ei toki nimelta mutta ’prona’), kayttaytymisesi ja onpa yksi kaynyt sinulla oppitunnilla, joten voisin minakin silta pohjalta heittaa taalla vaikka mita sinusta, mutta vaikka en alynlahjoilla (ilmeisesti) olekaan varustettu, niin kayttaytymistapoja viela sen verran on, etta kolleegaa en julkisesti kay nimittelemaan.

Tuossa on sinuölle oiva esimerkki aidosta huonosta vittuilusta, joka on lisäksi herjaavaa ja kohdistuu törkeästi toisen persoonaan ja ammattitaitoon. Ja yhden kaverin tunnilla käynnin perusteella ’voisit heittää minusta vaikka mitä’ Voi herran jumala… millon pääset vaipoista ja tutista eroon?

ts

Golfinn kirjoitti: (2.8.2009 4:32:49)

fukke diise saisse kirjoitti: (31.7.2009 15:11:46)

Benin svingityö siis perustui tähän ajatukseen ja kyllä moni muukin on lähellä sitä, mutta Ben tiesi mitä teki, muille se on vähän niin kuin tsäkää.

Tama on siis se sama jannu, joka sanoi etta ’Rundi oli hyva, jos siihen mahtui KOLME juuri sellaista swingia/lyontia kun han halusi’ ja etta ’Golf is more a game of misses than it is a game of perfection’.

Tama tietysti poikkeaa valtavasti esim ts:n opetusmetodeista ja Scoopin nakokannoista, mutta niin kun jo tuolla paljon ylempana sanoin, meita on paljon erilaisia jannuja tassa bisneksessa ja hyva niin.

Mistä helvatista sä tiedät mun opetusmetodeista yhtään mitään? Sä todellakin oot tulkintojen ja johtopäätösten mestari ja esität niitä täysillä, vaikka todellisuudessa taustalla ei ole hitusen vertaa tietoa aiheesta. Viisaan miehen touhuja…

ts

Golfinn kirjoitti: (2.8.2009 7:13:44)

…voidaankin kysyä: oletko sinä – opettavana ammattilaisena – tullut ajatelleeksi, että ehkä jotkut swingit ovat herkempiä erilaiselle vaativan kilpailutilanteen tuoman stressin aiheuttamalle emotionaaliselle kuohunnalle?

Janne Kaskesta tulee loistava esimerkki siita mita ’yksi Euroopan parhaista palloniskijoista’ saa aikaan kun tosipelit alkavat. Tahan astihan ura on ollut lahes stressivapaata (ainakin verrattuna siihen mita PGA Tourille paasy ja siella pelaaminen vaatii). Janne kun plajjayttaa ittensa esim Orange Countyn Q-Schooliin ja iskee siella paivasta toiseen palloa tahtaimena leipa ja paikka ensimmaisena suomalaisena PGA Tourilla, niin siina mitataan monet taallakin lauotut ’totuudet’ swingeista ja korvien valista. Ja ettei ts kasita taas asioita vaarin, toivon sydameni pohjasta, etta Janne PGA:lle joskus viela paasee. Roopen kanssa. Jos vaan millaan mahdollista, niin aion tulla paikalle, kun han Q-Schoolissa itseaan ja peliaan mittaa.

Mutta eihän nuo kaksi asiaa ole millään tavoin rinnastettavissa. Jos luet mun kirjoitukseni tuosta, mikä lopulta vaikuttaa peliin, se on hemmetin vahvasti mentaalissävytteinen juttu, jossa etäisyydenhallinta (luottamus siihen) on kaikki kaikessa.

Mä en rupea julkisuudessa valmennettavieni teemistä sen syvällisemmin ruotimaan, mutta toi Gantin viimeinen kierros, kärryn kahvassa kiinni, antoi loistavan kuvan mihin pitää töissä keskittyä jatkossa. Ja edelleen… se on paljon helpompi tehdä, kun painetilanne ei vaikuta täyteen lyöntiin. Vai onko… se jää nähtäväksi.

Nimetön

fukke diise saisse kirjoitti: (1.8.2009 22:05:06)
    Tää on muuten aivan uskomaton paikka tää Suomi, täällä ei oteta kantaa oikein mihinkään oikeesti tärkeeseen asiaan. Tuli vaan mieleen, että heitin muutamia asioita mun mielestä Suomen golfin kannalta tärkeimmästä asista, niin vittu kukaan ei ota kantaa.

Taas kesän alussa tultiin Suomeen ja nuorimmaiseni treenaa erään hyvin menestyneen joukkueen mukana futista, ennen kuin palaa takaisin Jenkkilään. Totean, että molemmin puolin Atlanttia on kolkuteltu maajoukkueen portteja, ja päätös pitää tehdä ennen 21-v-joukkuetta. Se ratkaisu tulee olemaan helppo.

Erään treenin jälkeen poikani tuli kertomaan, että mikä on kun treeneissä joku homma ei onnistu, niin se jätetään sikseen. Valmentaja totetaa että ’kyl se siitä’ ja sitten mennään pukukoppiin. Poikani keksi siihen itse oma-aloitteisesti nimityksen. Tämä maa on ’kyl se siitä Suomi’. Täällä ei tosiaankaan haluta tiedostaa ongelmaa eikä poistaa sitä. Ei millään tasolla.

Sitten puhutaan, että meillä on sananvapaus. Täällä ei ole kenelläkään mitään sanottavaa, täällä on vaan hyssyttelijöitä. Ei täällä ole oikeesti edes kokeiltu sananvapautta. Jos joku tosiaan haluasi jotain sanoa, sitä vapautta ei todennäköisesti olisi. Vittu puhukaa runkvistit.

Olen kyllä jossain määrin samaakin mieltä, mutta mutta….
    Olen kertonut täällä, että joidenkin teoriaosaamisessa on mielestäni puutteita.
    En ole huomannut, että kovinkaan suurella innolla olisi haluttu selvittää näitä
    puutteita. Oletko sinä halunnut? Vai katsotko, että puutteita ei sinulla ole?

Olen omasta mielestäni yrittänyt toteuttaa tuota kaipaamaasi sananvapautta täällä
    palstalla sillä seurauksella, että varsin monin keinoin sanomisiani pyrittiin rajoittamaan.
    En kuitenkaan muista, että olisit tilanteeseen mitenkään puuttunut. Pikemminkin
    päinvastoin.

ts

data kirjoitti: (2.8.2009 12:57:27)

Olen omasta mielestäni yrittänyt toteuttaa tuota kaipaamaasi sananvapautta täällä
    palstalla sillä seurauksella, että varsin monin keinoin sanomisiani pyrittiin rajoittamaan.
    päinvastoin.

Ei kai kukaan ole missään vaiheessa sun sananvapautta rajottanu. Päinvastoin mä muistan kymmeniä asiallisia kysymyksiä, joita sulle on esitetty ja haluttu perusteluja väitteille. Yhteenkään ei ole tullut vastausta. Jan nyt kerrot, että niitä asioita ei ole haluttu selvittää??? Outoa….

Nimetön

ts kirjoitti: (2.8.2009 13:51:15)

päinvastoin.

Ei kai kukaan ole missään vaiheessa sun sananvapautta rajottanu. Päinvastoin mä muistan kymmeniä asiallisia kysymyksiä, joita sulle on esitetty ja haluttu perusteluja väitteille. Yhteenkään ei ole tullut vastausta. Jan nyt kerrot, että niitä asioita ei ole haluttu selvittää??? Outoa….

Jos arvokasta tietoa ei saa foorumeilta, kuten yleensä asianlaita on, niin sittenhän sitä
    kai hakee muualta. Ainakin, jos halua on. Yksi mahdollisuus on hakea oppia ulkomailta vaikkapa Harmonilta, kuten eräs kollegasi on tehnyt.

ts

data kirjoitti: (2.8.2009 16:46:36)

päinvastoin.

Jos arvokasta tietoa ei saa foorumeilta, kuten yleensä asianlaita on, niin sittenhän sitä
    kai hakee muualta. Ainakin, jos halua on. Yksi mahdollisuus on hakea oppia ulkomailta vaikkapa Harmonilta, kuten eräs kollegasi on tehnyt.

Eiköhän tässä ole haettu arvokasta tietoa vuosien varrella aika hemmetin monesta lähteestä ja tavoilla, joita ei ole edes jenkkilässä saatavilla (vielä)

Mutta tuohan ei mitenkään (taaskaan) liittynyt aiheeseen, jossa kerroit, etttä sinun sananvapauttasi on rajoitettu kysymällä sinulta asioita. Eikös tuo ole aika skitso yhtälö?

Nimetön

ts kirjoitti: (2.8.2009 16:59:32)

data kirjoitti: (2.8.2009 16:46:36)

päinvastoin.

Eiköhän tässä ole haettu arvokasta tietoa vuosien varrella aika hemmetin monesta lähteestä ja tavoilla, joita ei ole edes jenkkilässä saatavilla (vielä)

Mutta tuohan ei mitenkään (taaskaan) liittynyt aiheeseen, jossa kerroit, etttä sinun sananvapauttasi on rajoitettu kysymällä sinulta asioita. Eikös tuo ole aika skitso yhtälö?

Eli uskot itse jo tietäväsi asiat riittävän hyvin. No tässä varmaan vastaus Fukken alkuperäiseen marinaan siitä, että Suomessa ei selvitetä asioita. Ne ovat ilmeisesti usein omasta mielestä jo selvitetty. Eikös vaan?

No eikö esim. se, että joukolla väitetään häiriköksi (trolli), tähtää siihen, että
    sanomiset rajoittuisivat. En myöskään ymmärrä, mikä muu tarkoitus voisi olla henkilökohtaisuuksiin menemisellä aina hetkinä, jolloin esitän näkemyksiä, joita on vaikea asialinjalla kumota.

Tämä perustelujen vaadinta taholtanne on, kuten olen aiemmin kertonutkin, puhtaasti väittelytekninen linja. Tiedätte, että en tule foorumeilla mitään luentoja pitämään, joten pyritte kehittämään tilanteesta jonkinlaisen edun itsellenne.

ts

data kirjoitti: (2.8.2009 17:39:11)
    En myöskään ymmärrä, mikä muu tarkoitus voisi olla henkilökohtaisuuksiin menemisellä aina hetkinä, jolloin esitän näkemyksiä, joita on vaikea asialinjalla kumota.

Ainoa näkemys minkä olet esittänyt on, että noi äijät puhuu paskaa eikä ymmärrä pallon lyömisestä mitään. Toistuvasti. Perustelematta.

Kaikki muu tossa tekstissä olikin sitten oman mielikuvitukses tuotetta.

No eikö esim. se, että joukolla väitetään häiriköksi (trolli), tähtää siihen, että
    sanomiset rajoittuisivat. En myöskään ymmärrä, mikä muu tarkoitus voisi olla henkilökohtaisuuksiin menemisellä aina hetkinä, jolloin esitän näkemyksiä, joita on vaikea asialinjalla kumota.

Tämä perustelujen vaadinta taholtanne on, kuten olen aiemmin kertonutkin, puhtaasti väittelytekninen linja. Tiedätte, että en tule foorumeilla mitään luentoja pitämään, joten pyritte kehittämään tilanteesta jonkinlaisen edun itsellenne.

Äitiiiiiiiii, noi kiusaa mua :).

Ei tulla varmasti mitään sinulta näkemään saati jotain luentoja kuulemaan. Eihän sulla ole minkäänlaista näyttöä muutakuin leukojesi louskuttamisesta. Joskus oli se joku tietokoneohjelmasi netissä mutta sekin on poistunut. Varmaan loppuunmyyty.

Mutta ei sen puoleen, osaat kyllä joskus ihan asiaakin kirjoittaa, aikas harvoin vaan. Selkeisiin kysymyksiin et viitsi edes vaivautua vastaamaan vaan kiertelen jollain omituisella tavalla. Että älä äijä itke!

Nimetön

Mozze kirjoitti: (2.8.2009 18:33:10)

Ei tulla varmasti mitään sinulta näkemään saati jotain luentoja kuulemaan. Eihän sulla ole minkäänlaista näyttöä muutakuin leukojesi louskuttamisesta. Joskus oli se joku tietokoneohjelmasi netissä mutta sekin on poistunut. Varmaan loppuunmyyty.

Mutta ei sen puoleen, osaat kyllä joskus ihan asiaakin kirjoittaa, aikas harvoin vaan. Selkeisiin kysymyksiin et viitsi edes vaivautua vastaamaan vaan kiertelen jollain omituisella tavalla. Että älä äijä itke!

Jos hieman vaivaudut seuraamaan keskustelun kulkua, niin huomaat, että en itke.
    Nimittäin… Fukke ihmetteli, miksi sananvapaus ei toteudu. Minä ihmettelin sitten,
    miksi hän ei aina reagoi asiaan yhtä kiivaasti. Tämähän ei ole itkemistä vaan
    ihmettelyä, miksi ristiriitaisuutta jutuissa ilmenee.

Sen jälkeen ts asetti minut tilanteeseen, jossa jouduin väitteitäni perustelemaan. Huomaatko? Aluksi en kertonut lainkaan yksityiskohtia väittämistäni sanomisteni rajoitusyrityksistä, vaan vasta pakotettuna. Nyt voit vain kotona pohtia, olinko suunnitellut asioiden kulun juuri noin sinunlaisiasi kirjoittajia ajatellen.

ts

data kirjoitti: (2.8.2009 19:27:54)

Nimittäin… Fukke ihmetteli, miksi sananvapaus ei toteudu. Minä ihmettelin sitten,

Sen jälkeen ts asetti minut tilanteeseen, jossa jouduin väitteitäni perustelemaan. Huomaatko? Aluksi en kertonut lainkaan yksityiskohtia väittämistäni sanomisteni rajoitusyrityksistä, vaan vasta pakotettuna. Nyt voit vain kotona pohtia, olinko suunnitellut asioiden kulun juuri noin sinunlaisiasi kirjoittajia ajatellen.

Mitä helvettiä sä sekoilet…..

Sun sanomisias on rajottanu ainoastaan pään sisäpiulella olevat asiat. Tai niiden puute. Kaikki on päinvastoin vaatinu sua niistä kerrtomaan, mutta tyhjin tuloksin.

Mikä hitto se olikaan se sana miks XXL:n mukaan täällä ei ketään saanu sanoa…

data kirjoitti: (2.8.2009 19:27:54)

Mozze kirjoitti: (2.8.2009 18:33:10)

Mitähän tähän nyt uskaltas vastata kun sulla on varmaan jo vastaus valmiina.

Kun et osaa vastata kysymyksiin, niin heitän yhden lisää.
    Mikä toi trollijuttu oli? Onko sua haukuttu trolliksi? Oletko trolli?

En tosiaankaan ole tällä foorumilla kovin suurella innolla itsestäni puutteita etsinyt. Minusta ei se ole olennaista, onko minulla niitä vain ei. Olennaista on esittää vastakkainen argumentti ja perustella se. Sitä todellakin täältä kaipaan. Rohkea keskustelu ja omien näkökantojen esiin tuonti vie tietoutta eteenpäin. Valitettavasti sellaiseen keskusteluun ei ole Suomessa koskaan päästy eikä päästä vieläkään.

Kollegojeni keskuudessa ei saa svingitekniikan tiimoilta mitään responssia, kaikki tuntuvat olevan omissa poteroissaan – ikään kuin pelkäävät paljastaa tietämättömyyttään. Mutta tietämättömyyttä ei ole olemassakaan, kaikilla on jotain ajatuksia, jos vain haluavat niitä esittää. Tässä maassa ihmisillä on joku kumma pelko, ’mitä jos oma esitys ei olekaan oikea’. Oikeesti sillä ei ole mitään väliä.

Golfin piirissä on tuhansia ja tuhansia ihmisiä, jotka luulevat keksineensä jotain ja kuten Golfinn mainitsi, ja he tulevat muille kertomaan, että salaisuus on löytynyt. Olennaista ei ole se, mitä he tulevat kertomaan. Olennaista on se, että heillä on joku tarve etsiä ja etsiä. Miksi? No siksi, että heille totuutena esitetyt opit eivät toimi, niissä on jokin helvetinmoinen ristiriita. Kuitenkin sille asialle on oltava jokin syy.

Funtsikaa esimerkiksi, että Tom Watson melkein voitti Openin ja viime vuonna Greg Norman. Kenny Perry melkein voitti Mastersin. Miten on mahdollista, että vähän väliä joku eläkeläinen panee nuoret kuntosalihirmut 6-0. Naurettavina perusteluina kuulee, että heillä pää kestää tai kuinka kovia jäbiä he ovat. Miten se yhtäkkiä muuttuu. Miksei Tom Watson melkein voittanut viime vuonna ja Greg Norman tänä vuonna. Onko heidän pään kestävyys muuttunut. Ei mene mun tajuntaan.

Asialle on oltava jokin syy, ja minä olen omana näkökantanani moneen kertaan tuonut esille, miten tsäkä ratkaisee aivan liian paljon sen, kuinka ihminen on oppinut lyömään palloa. Näin ihmisistä tulee tsäkällä absoluuttisesti hyviä svingaajia ja pelimiehiä. Sitten he tekevät jotain, mikä välillä sekottaa svingin ja välillä saa sen kasaan. Kun absoluuttisesti hyvin svingaavat tour-pelaajat saavat Swing thought -palettinsa kasaan (eivät ole siis vähään aikaan treenanneet hyvää lihaskäskytyssarjaa rikkovia haroitteita), he ovat iskussa. Silloin tulee voittoja, oli fyysinen kunto, ikä, terveys tai mentaalinen vireys mikä tahansa. Sama pätee Minniin, Mikkoon ja kaikkiin muihin. Jos palettia ei ala pian löytymään, absoluuttinen hyvyys (siis svingin pohja) alkaa murentua. Sieltä nousu vaatii sitten monta peräkkäistä tsäkällä oikein kasattua Swing thought -palettia, eli aina vaikeampaa. Siksi olisi hyvä myöntää ongelmat heti kun ne ovat. Pääsisi nopeammin asioihin kiinni.

En ole siis ruotinut puutteitani tällä foorumilla, mutta golfuran varrella ja svingin tutkimuksessa olen harrastanut itsekritiikkiä sitäkin enemmän. Kun aikanaan nuorena innokkaana kahden lajin maajoukkuetason urheilijana (futis ja mäkihyppy) päätin satsata golfiin, aloitin vain paiskimaan palloja. Toinen täysi pelikausi ja voitin SM:n, jonka innoittamana aloin treenaamaan systemaattisesti ja golfoppien mukaan. Tasoitukseni kävi nollassa ja alkoi sitten nousemaan yhdellä vuodessa. Yritin saada selville, mistä satunnaiset blokit ja läpilyönnin tahmeus johtuvat, mutta en saanut keneltäkään mitään järkevää vastausta. Kun tasoitus oli lähellä viittä, päätin äkkiä liittyä PGA:han, ennen kuin tasoitus nousee yli silloisen jäsenyysrajan. Samalla päätin, etten pelaa yhtään kisaan, ennen kuin tiedän miten vitussa sitä palloa pitää lyödä.

Ajattelin, että silloiset Suomen huiput tietäisivät sen ja päätin pestautua maajoukkueen kapteeniksi ja liiton vamennuspäälliköksi. Luulin, että sillä tavoin pääsisin heidän svingimaailmaansa ja selvittäisin, miksi itse löin päin persettä. Valitettavasti tulin huomaamaan, että heidän päänsä oli aivan tyhjiä. Heidän päässään ei liikkunut mitään muuta kuin hedelmäpelit, kalastaminen, hienot kellot, autot ja naiset.

No olin kuitenkin saanut hyvän koulutuksen virallisista golfopeista, kirjojen kautta ja kuuntelemalla jätkien liturgioita. Jotain pystyin myös näyttämään. Jostain syystä minua pidettiin svingin tietäjänä ja ollessani pro mulla oli aina varauskirjat täynnä. Kukaan ei kuitenkaan kehittynyt. Kaikki oppilaat löi päin helvettiä ja päätin lopettaa opettamisen ennen kuin kaikki oppilaat lopettaa golfin. Sen verran minussa on ollut puutteita että olen lyönyt golfpalloa teknisestä näkökulmasta kaikkien eniten väärin koko maailmassa, koska harjoittelin eniten maailmassa ja väärään suuntaan. Olen myös ollut maailman huonoin opettaja, koska kaikkien oppilaiden kehitys meni alaspäin.

Kuten kerran ennenkin sanoin toistan sen nyt. Olen ollut golftekniikan hallinnassa syvemmällä perseessä kuin kukaan muu. Sitten kun sen tajusin ja lähdin tulemaan samaa reittiä ulos, niin jotenkin säälittää, kun näkee, että jengi tulee pitkät valot päällä vastaan.

Kerrassaan mainio kirjoitus!

Mulla kun on taysin nolla-tietous Suomen golfista siihen aikaan kun itse siella noilla palleilla vaikutit, niin kerrotko mulle vahan sen aikasesta suomalaisesta ammattigolfista. Siis muutakin kun tossa jo kerroit. Keta silloin pelasi maajoukkueessa ja Suomen karjessa, missa jannut pelasi kisoja ja milla menestyksella. Ja montako jannua Suomessa oli sellasia, jotka oli silla tasolla, etta voi kutsua ammattilaiseksi tai edes karki-amatooriksi? Ja missa mentiin maajoukkueena noin niin kun eurooppalaisessa skenessa…? Itte vetelin viela tohon aikaan korista ja jefua (molempia SM-tasolla) eika golfista ollu muuta kokemusta kun pari 9-reikaista rundia hyvassa kaljapierussa, jossain pain Australian outbackia… 😉

Jos on jotain mita ei viitti julkisella palstalla kertoa, niin pane meilia tuttuun mestaan: kauheeveto@yahoo.com

ts kirjoitti: (2.8.2009 10:32:33)
    Ja yhden kaverin tunnilla käynnin perusteella ’voisit heittää minusta vaikka mitä’ Voi herran jumala…

Ei oo toi sisaltalukeminen sulle se vahvin laji? Lues uudestaan ja mieti. Siina miettimisessa kun oot ainakin ittes mielesta aikamoinen guru… Sen kaverin oppitunti ei muuta kun vahvistanut sita mita olin sinusta jo aiemmin kuullut ja mita olen sinun kayttaymisesta taaltakin naina vuosina oppinut. Ei se kenellekaan mikaan uutinen ole, hyva mies.

Tutit ja vaipat ei muuta kun sitten vahvistaneet tata kasitysta. Tapsalta puuttuu pahasti tua tahdikkuus!

Mista mahtaa johtua tuo yliherkkyys, asioiden mustavalkoisuus, toisten herjaus ja itsensa jatkuva korostaminen?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 258)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #225440 kohteessaMinean reverse release kateissa?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minean reverse release kateissa?