Aihe: Minean reverse release kateissa? - Golfpiste.com

18.8.–25.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][10]
KilpailuaSuomalaista

Minean reverse release kateissa?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minean reverse release kateissa?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 258)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Golfinn kirjoitti: (31.7.2009 0:05:40)

Scoop kirjoitti: (30.7.2009 22:50:39)
    Siis hetkinen. Etkö sä olekaan ammattilainen?

…hetkinen… njjaaaahhh…. uuuumph….. oon joo! Eiks ookki kiva! 😉

Mä en nyt ihan ymmärtänyt tuota vastausta. Vai meneeks noi projututkin vaan samaan kastiin namedroppinging kanssa? Itsensäkorostusta vai jopa ihan vain läppää läpän vuoksi? Ja jos jutuissa nyt kuitenkin on ihan oikeasti pohjaa, niin siinä tapauksessa saadaan varmasti myös hieman perusteluja noille sun näkemyksille. Sen verran absurdeja ne tässä tapauksessa ovat.

Golfinn kirjoitti: (31.7.2009 0:05:40)

Scoop kirjoitti: (30.7.2009 22:50:39)
    Siis hetkinen. Etkö sä olekaan ammattilainen?

…hetkinen… njjaaaahhh…. uuuumph….. oon joo! Eiks ookki kiva! 😉

Mä en nyt ihan ymmärtänyt tuota vastausta. Vai meneeks noi projututkin vaan samaan kastiin namedroppinging kanssa? Itsensäkorostusta vai jopa ihan vain läppää läpän vuoksi? Ja jos jutuissa nyt kuitenkin on ihan oikeasti pohjaa, niin siinä tapauksessa saadaan varmasti myös hieman perusteluja noille sun näkemyksille. Sen verran absurdeja ne tässä tapauksessa ovat.

Eikohan, Scoop, taalla ole ihan muut kundit tehneet siita itsensakorostuksesta taidetta, en mina. Sulta tuli tyhma kysymys, johon vastasin yhta tyhmasti. Ei kai se mikaan salaisuus ole, etta mun ammattinimike on golf-ammattilainen? Siina mitaan ihmeellista ole…

Golfinn kirjoitti: (31.7.2009 1:20:04)
    Eikohan, Scoop, taalla ole ihan muut kundit tehneet siita itsensakorostuksesta taidetta, en mina. Sulta tuli tyhma kysymys, johon vastasin yhta tyhmasti. Ei kai se mikaan salaisuus ole, etta mun ammattinimike on golf-ammattilainen? Siina mitaan ihmeellista ole…

Eli kiertelet varsinaista pointtia vähättelemällä kysymystä ja antamalla puutaheinää vastauksen? Lainaan sinua itseäsi toisesta asiayhteydestä: varsin tyypillinen responssi… Toki golfliikkeen myyjäkin on golfammattilainen, mutta kun kerran olet puhunut ’opettamisesta’, ’valmentamisesta’, jne., olet tietoisesti antanut ymmärtää olevasi sanan varsinaisessa mielessä lajin ammattilainen, pro. Toistan itseäni: noi aiemmat kommentisi kaipaisivat kovasti jonkinlaisia perusteluja, jos kerran ovat ammattilaisen suusta.

Kylla, yksi kolmannes tyostani on olla ’teaching professional’. Se kay ilmi ihan mun ja ranken webbi-sivuilta. Muut duunit on omistaa maila- ja fittaus’paja’ nimeltaan BirdieFinish Golf seka johtaa tata rankesteria/golfharjoittelukeskusta taalla lantisessa osassa maata.

Mulla nyt kuitenkin jai vahan epaselvaksi mita mun nyt pitaa sulle perustella? Ehka olen yksinkertainen, mutta vahan ulalla oon nyt kylla… Sitako, etta ymmarran ja tiedan Minnin tilanteen kun olen hanen kanssaan viimeksi pari paivaa sitten keskustellut? Musta tuntuu, Scoop, etta sa et oo ymmarrettavasti kysyny multa yhtaan mitaan muuta kun, etta ’ookko sa ammattilainen?’

Laheta mulle vaikka meili (kauheeveto@yahoo.com), jos menee pahasti ohi aiheen.

ts

Mulle tuli kovin nopeasti kuva siitä, että Scoop kysyy seuraavaa:

Jos olet opettava ammattilainen, etkö näe tuossa swingitekniikassa piirteitä, jotka ovat perussyy noihin lyöntiongelmiin?

Mun mielestä toi ei ollu lainkaan tyhmä kysymys, älykkäillä ihmisillä vaan on joskus erikoinen tapa esitteää asioita, koska he ajattelevat muidenkin ajattelevan…

Nimetön

ts kirjoitti: (31.7.2009 9:12:59)

Jos olet opettava ammattilainen, etkö näe tuossa swingitekniikassa piirteitä, jotka ovat perussyy noihin lyöntiongelmiin?

Mun mielestä toi ei ollu lainkaan tyhmä kysymys, älykkäillä ihmisillä vaan on joskus erikoinen tapa esitteää asioita, koska he ajattelevat muidenkin ajattelevan…

Niinpä muuten. Kun oikein tarkkaan katsoo, niin onhan siinä Minnin swingissä aika
    paljon ellei peräti runsaasti samoja piirteitä kuin maailman huipuilla. Mutta kuinkas älykäs sitten tarvitsee olla ymmärtääkseen, että syyt huonoihin lyönteihin johtuisi noista yhtäläisyyksistä.

data kirjoitti: (31.7.2009 10:01:00)
    Niinpä muuten. Kun oikein tarkkaan katsoo, niin onhan siinä Minnin swingissä aika
    paljon ellei peräti runsaasti samoja piirteitä kuin maailman huipuilla. Mutta kuinkas älykäs sitten tarvitsee olla ymmärtääkseen, että syyt huonoihin lyönteihin johtuisi noista yhtäläisyyksistä.

heheheheheheh ….. taas se alkaa!!!!!!!

Golfinn ja ts ottaa täällä taas mittaa toisistaan 🙂 Tossa taitaapi olla hieman kateutta taustalla. Golfinn, olen sinun puolellasi.

ts

Kulmis kirjoitti: (31.7.2009 11:13:07)
    Golfinn ja ts ottaa täällä taas mittaa toisistaan 🙂 Tossa taitaapi olla hieman kateutta taustalla. Golfinn, olen sinun puolellasi.

Täh?

Enkös mä vaan esittäny näkemykseni siitä, mitä Scoop tarkoitti kyssärillään.

ts kirjoitti: (31.7.2009 9:12:59)

Tosta lainauksesta ei varmaan mikään osu muhun, mutta löisköhän se Minnie tulosta yrittäessään ne drivensa silmät kiinni. 😉

Kuulostaa toi tuupparistakin niin tutulta:
    – Rankella ja lämmitellessä kaikki oli vielä ihan hyvin, mutta…

Ite oon huomannu, että silloin tulee parasta kentällä, kun lämmittelyssä ei osu edes palloon. ???

Golfinn kirjoitti: (30.7.2009 21:44:42)

Ihan hyva, etta et lahde julkisesti naista asioista puhumaan. Kyse nyt kun on ihan muusta kun mekaanisesta swingiongelmasta. Ja siitahan sulla ei varsinkaan tassa kohtaa ole sen kummempaa tietoa.

Tyhmänä vaan kysyn, että tarkottaaks tää golfinnin lausunto, ettei saa paljastaa Minnin olevan pieniin päin?

Golfinn kirjoitti: (31.7.2009 1:53:39)
    Mulla nyt kuitenkin jai vahan epaselvaksi mita mun nyt pitaa sulle perustella?

Jos olet sitä mieltä, että ei paniikkia, tää on vaan golfia, joskus kulkee, joskus ei, eikä swingimekaniikalla ole mitään tekemistä asian kanssa, niin olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten tuohon diagnoosiin olet päätynyt. Täysin riippumatta oletko ’jutellut Minnin kanssa pari päivää sitten vai et, ja siten ymmärrät ja tiedät mikä hänen tilanteensa on’… Mä taas veikkaan, että siellä vietetään unettomia öitä, paiskitaan mailoja, väännetään itkua ja kiroillaan koko laji alimpaan helvettiin. Ja niin varmaan pitääkin. Se olisi täysin luonnollinen ja perusteltu reaktio.

Kyllä ts mut tulkitsi aika oikein. Korvien välistä tietysti on kysymys. Se on ihan triviaali toteamus, koska myös kaikki motorinen säätely tapahtuu korvien välissä. Vaan sen lisäksi motoriikkaa, emootioita (= niitä hädän tuntemuksia ja jännittämistä, joista Minni itsekin puhuu) ja havaitsemista (joka toimii lähteenä tilannetulkinnoille) prosessoivat ja niitä ohjaavat neuroverkot ovat osin päällekäisiä, tietystä lokalisaatioista huolimatta. Kemiallinen, biologinen ja psykologinen nivoutuvat myös erottelemattomasti yhteen, jolloin ei voi ihan yksiselitteisesti selittää käyttäytymistason reaktioita tietyillä yksittäisillä tekijöillä. Jos minä esim. keinotekoisesti nostan adrenaliinitasoasi (varsin yleinen tapahtuma kilpailu- ja stressitilanteessa), riippuu täysin asiayhteydestä ja sinun tulkinnastasi koetko sen myönteisesti vai negatiivisesti – pakenetko vai hyökkäätkö. Identtinen kemiallinen muutos johtaa siis täysin erilaiseen lopputulokseen. Ja kun kaiken tämän peruskaman ottaa huomioon, voidaankin kysyä: oletko sinä – opettavana ammattilaisena – tullut ajatelleeksi, että ehkä jotkut swingit ovat herkempiä erilaiselle vaativan kilpailutilanteen tuoman stressin aiheuttamalle emotionaaliselle kuohunnalle?

Hyvästä esimerkistä käy mainitsemasi David Duval. Kaverilla on varsin yksilöllinen swingi; erittäin vahva takakäden grippi ja suljettu lapa topissa, joiden kompensaationa vahva manipulaatio palloon tulossa. Tuloksena, against all odds, systemaattinen power fade. Vaan Davidillä alkoikin (osin edellä mainitussa vartalokompensaatioista johtuen) selkä vaivata. Aluksi lähes havaitsematon kipu ja jännitys siirtyi automaattisesti lihastyöhön (kyllä, keho osaa suojata itseään, kun poikkeamia järjestelmän toiminnassa havaitaan), jonka seurauksena Davidin transitiovaihe alkoi pikkuhiljaa muuttua. Tämän seurauksena Davidin kriittinen kompensaatio alkoi pettää, ja palli alkoi singahtaa vasemmalle, kauas vasemmalle. Se oli jotain, mitä ei ollut koskaan tapahtunut. Mahtoi herättää hämmentäviä hädän tunteita. Pelko moisen toistumisesta johti uuteen kompensaatioon, jolloin mukaan tuli huikeita blokkeja oikealle. Loppujen lopuksi molemmat vaihtoehdot olivat ihan yhtä todennäköisiä. Seurauksena jatkuva epäily ja epävarmuus (vrt. kohonnutta adrenaliinia koskeva tulkinta), joka osaltansa vain pahensi tilannetta, jopa motorisen toteutuksen tasolla (kyllä, psykologinen tila voi myös automaattisesti ohjata lihastyöstöä). Tuon tilan aktivoituminen saattoi olla kiinni vain pelkästä havainnosta, näköedustuksesta, siitä onko palli tiillä vai ruoholla. Jälkiviisaasti voisikin nyt kysyä, oliko Davidin swingimekaniikka tuolta osin liian herkkä. Ja yhtä lailla voi kysyä, olisiko tilanne toinen, jos tuo herkkyys ja sen yhteys muihin ongelmiin olisi tunnistettu ajoissa, ja sille tehty jotakin. Ja nyt voi miettiä miten Minnin tilanne on kauden aikana kehittynyt. Satunnaisista häröilyistä systemaattiseen pelin pettämiseen loppukierroksilla ja siitä edelleen täydelliseen floppiin…

Toivottavasti sinä, Golfinn, olet siis saanut Minniltä täysin väärää tietoa siitä, että ’kaikki hyvin, ei paniikkia – välillä kulkee, välillä ei’. Niin ajateltuna mikään ei tule muuttumaan.

ts

Voi hemetti… mä oon tienny sun kyvyt ajatella asioita, mutta toi kirjotus oli jotain aivan loistavaa.

Ja taas yleisesti, siis ei Minnin tapaukseen kantaa ottaen:

Mentaalipuolen jutut on nostettu liian suureen arvoon valmennuksessa ja niiden taakse on jopa helppo piiloutua. Mä en pätkän vertaa väheksy niitä, mutta niitä ei todellakaan voi rakentaa tyhjän päälle. Toisekseen ne on hemmtin paljon yksinkertaisempia juttuja, kuin usein ymmärretään.

Ilman luottamusta omaan lyöntiin, ei voi rakentaa mentaalista vahvuutta. Luottamus omaan lyöntiin taas rakentuu tietoisuudesta omasta tekemisestä ja oman kehon toiminnasta swingissä. Kun aidosti alkaa ymmärtämään swingissä tapahtuvat liikkeet, pystyy myös treenaamaan tekniikan kuosiin ja sitä kautta luomaan automaation, jolloin ei tuolla mentaalisella vahvuudella ainakaan pitkän pelin osalta ole enää niin suurta mekitystäkään.

Scoop kirjoitti: (31.7.2009 12:01:07)

Golfinn kirjoitti: (31.7.2009 1:53:39)
    Mulla nyt kuitenkin jai vahan epaselvaksi mita mun nyt pitaa sulle perustella?

Jos olet sitä mieltä, että ei paniikkia, tää on vaan golfia, joskus kulkee, joskus ei, eikä swingimekaniikalla ole mitään tekemistä asian kanssa, niin olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten tuohon diagnoosiin olet päätynyt. Täysin riippumatta oletko ’jutellut Minnin kanssa pari päivää sitten vai et, ja siten ymmärrät ja tiedät mikä hänen tilanteensa on’… Mä taas veikkaan, että siellä vietetään unettomia öitä, paiskitaan mailoja, väännetään itkua ja kiroillaan koko laji alimpaan helvettiin. Ja niin varmaan pitääkin. Se olisi täysin luonnollinen ja perusteltu reaktio.

Kyllä ts mut tulkitsi aika oikein. Korvien välistä tietysti on kysymys. Se on ihan triviaali toteamus, koska myös kaikki motorinen säätely tapahtuu korvien välissä. Vaan sen lisäksi motoriikkaa, emootioita (= niitä hädän tuntemuksia ja jännittämistä, joista Minni itsekin puhuu) ja havaitsemista (joka toimii lähteenä tilannetulkinnoille) prosessoivat ja niitä ohjaavat neuroverkot ovat osin päällekäisiä, tietystä lokalisaatioista huolimatta. Kemiallinen, biologinen ja psykologinen nivoutuvat myös erottelemattomasti yhteen, jolloin ei voi ihan yksiselitteisesti selittää käyttäytymistason reaktioita tietyillä yksittäisillä tekijöillä. Jos minä esim. keinotekoisesti nostan adrenaliinitasoasi (varsin yleinen tapahtuma kilpailu- ja stressitilanteessa), riippuu täysin asiayhteydestä ja sinun tulkinnastasi koetko sen myönteisesti vai negatiivisesti – pakenetko vai hyökkäätkö. Identtinen kemiallinen muutos johtaa siis täysin erilaiseen lopputulokseen. Ja kun kaiken tämän peruskaman ottaa huomioon, voidaankin kysyä: oletko sinä – opettavana ammattilaisena – tullut ajatelleeksi, että ehkä jotkut swingit ovat herkempiä erilaiselle vaativan kilpailutilanteen tuoman stressin aiheuttamalle emotionaaliselle kuohunnalle?

Hyvästä esimerkistä käy mainitsemasi David Duval. Kaverilla on varsin yksilöllinen swingi; erittäin vahva takakäden grippi ja suljettu lapa topissa, joiden kompensaationa vahva manipulaatio palloon tulossa. Tuloksena, against all odds, systemaattinen power fade. Vaan Davidillä alkoikin (osin edellä mainitussa vartalokompensaatioista johtuen) selkä vaivata. Aluksi lähes havaitsematon kipu ja jännitys siirtyi automaattisesti lihastyöhön (kyllä, keho osaa suojata itseään, kun poikkeamia järjestelmän toiminnassa havaitaan), jonka seurauksena Davidin transitiovaihe alkoi pikkuhiljaa muuttua. Tämän seurauksena Davidin kriittinen kompensaatio alkoi pettää, ja palli alkoi singahtaa vasemmalle, kauas vasemmalle. Se oli jotain, mitä ei ollut koskaan tapahtunut. Mahtoi herättää hämmentäviä hädän tunteita. Pelko moisen toistumisesta johti uuteen kompensaatioon, jolloin mukaan tuli huikeita blokkeja oikealle. Loppujen lopuksi molemmat vaihtoehdot olivat ihan yhtä todennäköisiä. Seurauksena jatkuva epäily ja epävarmuus (vrt. kohonnutta adrenaliinia koskeva tulkinta), joka osaltansa vain pahensi tilannetta, jopa motorisen toteutuksen tasolla (kyllä, psykologinen tila voi myös automaattisesti ohjata lihastyöstöä). Tuon tilan aktivoituminen saattoi olla kiinni vain pelkästä havainnosta, näköedustuksesta, siitä onko palli tiillä vai ruoholla. Jälkiviisaasti voisikin nyt kysyä, oliko Davidin swingimekaniikka tuolta osin liian herkkä. Ja yhtä lailla voi kysyä, olisiko tilanne toinen, jos tuo herkkyys ja sen yhteys muihin ongelmiin olisi tunnistettu ajoissa, ja sille tehty jotakin. Ja nyt voi miettiä miten Minnin tilanne on kauden aikana kehittynyt. Satunnaisista häröilyistä systemaattiseen pelin pettämiseen loppukierroksilla ja siitä edelleen täydelliseen floppiin…

Toivottavasti sinä, Golfinn, olet siis saanut Minniltä täysin väärää tietoa siitä, että ’kaikki hyvin, ei paniikkia – välillä kulkee, välillä ei’. Niin ajateltuna mikään ei tule muuttumaan.

Joo, siitäkin huolimatta, että joku taas laukaisee, että kaverit pesaa toisiaan sanoi mitä sanoin, niin sanon, että scoop on hereillä ja tajuaa sata litraa siitä mistä on kyse.

Ja kaikki on todellakin kiinni korvien välistä – nimenomaan siksi – että golftekniikan exe-tiedosto ja ovat siellä – siis korvien välissä. Sen kummemmin toistamatta täälläkin jauhettua tekniikkaa ja rr-juttuja yritän taas selventää, mistä on kyse.

Ja voi helvetti, taas pitää perustaa koko juttu Benin lausumaan downswingistä. Mulla ei oo tässä kirjaa, mutta muistini mukaan se menee jotenkiin näin ’….golf swing is one unbroken thrust from top of the swing all the way down and through the ball…’. Minun mielestäni tämä tarkoittaa sitä, että varsinaisen lyöntiliikkeen aikana ei ole mitään sellaista toimivaa lihasryhmää, lihas/vastalihas-paria tai yksittäistä lihasta, jonka supistus-/vapautus-/venytys-tila MUUTTUU downswingin aikana. Benin svingityö siis perustui tähän ajatukseen ja kyllä moni muukin on lähellä sitä, mutta Ben tiesi mitä teki, muille se on vähän niin kuin tsäkää.

Olennaista on se, että tavoittelemisen arvoisessa downswingissä ihminen ei joudu ajoittamaan yhtään mitään, ei siis pidättelemään tai vapauttamaan, ei myöskään odottamaan ja mäiskäyttämään, ei myöskään venyttämään ja supistamaan. Mitään ei siis tarvitse ajoittaa oikeaan hetkeen, ei rangellä eikä kentällä eikä paineessa. Jostain syystä kaikki golfopit kuitenkin kertovat että ’pidä kulmat ja vapauta ranteet’. Jos tällaista ajoittamista joutuu tekemään, niin svingi on erittäin herkkä haavoittumaan.

Olemme puhuneet täällä paljon RR:stä, joka perustuu mm. siihen, että ihminen tekee vasemmalla kädellä releasen vastaista työtä koko svingin ajan, ja lyö oikealla kädellä alusta loppuun saakka (tämä pelkistetysti, yksityiskohtia on mutta aika ei riitä). Nämä edellä mainitut lihastyöt eivät vaadi ajoittamista, vaan svingin hiominen on ainoastaan lyöntiin myötävaikuttavien vartalon ja raajojen lihasten intensiteetin sovittamista. Se mitä ja millä voimalla tehdään, tapahtuu samanlaisena koko svingin ajan. Jos pelaajalla on korvien välisessä exe-tiedostossa tallennettuna oikean lihakset ja oikeat voimakkuudet, draivit eivät eksy metsiin, eikä tule muitakaan pelonsekaisisten kompensaatioliikkeiden aiheuttamia mokia, vaan voi ns. keskittyä skooraamaan.

Otan riskin (anteeksi Timo) ja veikkaan mistä Minnin ongelmat syntyvät. Hänellä on absoluuttisesti hyvä tekniikka, joka juontaa siitä, että hän on omaksunut Villen valvonnassa perusasiat aika lailla oikein (tiesi hän sitä tai ei). Lisäksi Timo pääsi pelastamaan hänet puoskareiden kynsistä ammattilaisuran alkuvaiheissa. Ainoa asia, mistä hän on saanut itsekin kuulla vuosien saatossa, on erittäin upraitti bäkäri, mikä edellyttää vasemman puolen pitämistä kurissa, muuten oikea puoli pääsee painamaan päälle ja kääntölaukauksia syntyy. Minnin svingissä vasen puoli pääsee lipumaan alta, jos hän tekee harjoittelussan jotain sellaista, joka edistää ylävartalon kiertoa (esim. lukee Leadbetteriä), supistaa vasemman puolen laajuutta (esim. yrittäessään päästä helpommin läpi), yrittää aikaistaa releaseä (esim. sallimalla krossauksen ennen osumaa) tai muuten vaan hyväksyy sen, että vasen käsivarsi saa rullata vastapäivään downsingin aikana (esim. pyrkii estämään chicken swingin). Siis Minnin svingi on erittäin herkkä kainaloonvetohukeille ja niitä pelkääkseen hän välillä blokkaa oikealle. Lähipelissä tätä pelkoa ei ole, koska kolme metriä vasemmalle lipusta ei ole outtia.

Kokonaan toinen juttu on se, miksi upraitti bäkäri annettin olla. Se johtui siitä että hento tyttö haki ylhäänltä apuja mailanpään vauhtiin, ja sen korjaamiseksi hänelle olisi pitänyt kertoa, mistä se vauhti korvataan, jos mailaa ei saa viedä niin ylös. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta tämä on vain fakta.

Minni on siis lähtenyt harjoittelussaan kokeilemaan jotain, mikä ei ole pysynyt kontrollissa, ja sen seurauksena exe-tiedoston asetukset on tällä hetkellä hakusessa, mikä saattaa korjaantua huomenna, ja sitten kun paletti on taas tsäkällä tai tiedostaen kohdallaan, niin Minni pääsee käyttämään mentaalisia vahvuuksiaan, pokkaa palkintoja ja kavereita on taas perkeleesti. Se, kuinka monta kertaa hän voi tehdä harjoittelussaan näitä syrjähyppyjä, riippuu siitä, miten hän vahvistaa svingiään silloin kun se toimii.

Korostan, että tämä on minun omaa spekulaatiota, enkä ole jutellut kenenkään sisäpiiriläisen kanssa eivätkä he varmaan tämän jälkeen enää moikkaakaan minulle.

paljon paljon asiaa rohkeilta kavereilta…jos mä tietäsin enempi golfist voisin aatella itekin tuonsuuntaisia…mä en vaa uskaltais sanoo sitä!

ttr

Scoop kirjoitti: (31.7.2009 12:01:07)

Siinäpä onkin mielenkiintoinen kysymys. Sinulla on valmennettava, jolla on varsin erilainen, mutta mahdollisesti paikkoja rikkova svingi. Siitä huolimatta sillä syntyy mm. 59 lyönnin kierros, maagisia lähestymisprosentteja ja (lähes) ainoana pelaajana on pudottaa itse Tiikerinkin maailmanlistan ykkösen paikalta pois, lähtisitkö jotain muuttamaan? Siis ennen kuin on pakko?

ttr kirjoitti: (31.7.2009 21:01:30)
    Siinäpä onkin mielenkiintoinen kysymys. Sinulla on valmennettava, jolla on varsin erilainen, mutta mahdollisesti paikkoja rikkova svingi. Siitä huolimatta sillä syntyy mm. 59 lyönnin kierros, maagisia lähestymisprosentteja ja (lähes) ainoana pelaajana on pudottaa itse Tiikerinkin maailmanlistan ykkösen paikalta pois, lähtisitkö jotain muuttamaan? Siis ennen kuin on pakko?

Tosi paha… Tikrukin on tehnyt paljon muutoksia PGA:lle tultuaan. Faldo on kai klassisin esimerkki siitä, mitä kun.

Voihan se olla, että ’ei mitään hätää’ on vaan tiedotus, ihmettelevälle kansalle ja kyselijöille.

Taustalla ollaan tekemässä uusia asioita ja ajetaan sisään jotain, joka rikkoo luottamuksen vanhaan ’huonompaan tekemiseen’ ja hyvään scooraamiseen, mutta ei haluta kertoa, missä oikeesti mennään. Treenatessa menee ihan OK, mutta en tajuu, mikä kisassa on, ettei lähde.

Sitten, kun tulee (jos se tulee) taas se 62 kisassa, niin kerrotaan, että nyt se, mitä ootte ihmetelleet purskahti ketsuppina ulos.

ts

ttr kirjoitti: (31.7.2009 21:01:30)

Ton takia on hemmetin tärkeetä, että perusteet opitaan oikein heti alusta asti. Toisaalta huipulle edenneet pelaajat on niin taitavia, että aika äkkiä ne muutoksen omaksuis.

Kun eilen romahti kuudesta viisi, niin tänään romahti sitten se kuudeskin. Kakko oli aivan kärkimiehiä suurin pudottaja kisassa (T31->T60).

Tää on muuten aivan uskomaton paikka tää Suomi, täällä ei oteta kantaa oikein mihinkään oikeesti tärkeeseen asiaan. Tuli vaan mieleen, että heitin muutamia asioita mun mielestä Suomen golfin kannalta tärkeimmästä asista, niin vittu kukaan ei ota kantaa.

Taas kesän alussa tultiin Suomeen ja nuorimmaiseni treenaa erään hyvin menestyneen joukkueen mukana futista, ennen kuin palaa takaisin Jenkkilään. Totean, että molemmin puolin Atlanttia on kolkuteltu maajoukkueen portteja, ja päätös pitää tehdä ennen 21-v-joukkuetta. Se ratkaisu tulee olemaan helppo.

Erään treenin jälkeen poikani tuli kertomaan, että mikä on kun treeneissä joku homma ei onnistu, niin se jätetään sikseen. Valmentaja totetaa että ’kyl se siitä’ ja sitten mennään pukukoppiin. Poikani keksi siihen itse oma-aloitteisesti nimityksen. Tämä maa on ’kyl se siitä Suomi’. Täällä ei tosiaankaan haluta tiedostaa ongelmaa eikä poistaa sitä. Ei millään tasolla.

Sitten puhutaan, että meillä on sananvapaus. Täällä ei ole kenelläkään mitään sanottavaa, täällä on vaan hyssyttelijöitä. Ei täällä ole oikeesti edes kokeiltu sananvapautta. Jos joku tosiaan haluasi jotain sanoa, sitä vapautta ei todennäköisesti olisi. Vittu puhukaa runkvistit.

EFC

Chip Greenside kirjoitti: (1.8.2009 21:58:29)
    Kun eilen romahti kuudesta viisi, niin tänään romahti sitten se kuudeskin. Kakko oli aivan kärkimiehiä suurin pudottaja kisassa (T31->T60).

Mä en sanois että Wikström romahti!

EFC kirjoitti: (1.8.2009 22:09:06)

Kuten aiemmin (toisessa ketjussa, johon tuo edellinenkin olisi pitänyt postata) kerroin, hän romahti eilen sijalta T11, tuloksella 79, mutta selvisi toki niukasti jatkoon. Se on tietenkin erinomainen saavutus tuossa kisassa, jossa kaikki parhaat ovat mukana.

ts

Milläs hemmetillä puhut, kun äijä tyhjentää pajatson heti laakista?

No vastaanväittäjiltäkin tais mennä jauhot suuhun tossa kohti, ni nekään ei saa ees provoa aikaseks.

Chip Greenside kirjoitti: (1.8.2009 22:14:49)

EFC kirjoitti: (1.8.2009 22:09:06)

Kuten aiemmin (toisessa ketjussa, johon tuo edellinenkin olisi pitänyt postata) kerroin, hän romahti eilen sijalta T11, tuloksella 79, mutta selvisi toki niukasti jatkoon. Se on tietenkin erinomainen saavutus tuossa kisassa, jossa kaikki parhaat ovat mukana.

Voe voe pojjaatsiellä Suomessa, on kiva täällä porukalla naureskella näille jutuille, kun itse on paikan päällä ja siellä arvioidaan tunteella näitä pelejä. Kelithän täällä ovat normaalit Brittikelit eli tasaista päivä toisensa jälkeen, ei tuulta (varsinkaan puuskittaista), ei sadetta, leveät väylä, raffi 2 sentissä, matalat lipattomat bunkkerit, joissa vain puoli senttiä hiekkaa, jotta eguja ei tulisi. Teet viety ihan eteen…
    No se siitä, mutta provcona heitän, että tiedän muuten jotainb sellaista mitä te ette vielä tiedä, mutta toivottavasti joskus vielä tulette tietämään…

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 258)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #225369 kohteessaMinean reverse release kateissa?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Minean reverse release kateissa?