-
JulkaisijaArtikkelit
-
KL kirjoitti: (9.2.2014 12:33:30)
Tätä minä olen jo muutaman vuoden kummastellut, kun pelit ja vehkeet ovat olemassa, mutta kukaan (??) ei niitä halua käyttää.
Pitääkin kysellä asiasta.
Ettei vaan tämä uusi minulle, heti ilmatteeks jokapaikkaan ilman rajoituksia olis se pulma. Voi olla että softantekijä haluaa muutaman kympin vastikkeeksi palveluksistaan, ja sehän ei sovi nykygolffaavaan maailmaan..
Ennen kai se härpäke piti olla mukana, nyt näyttää softa toimivan noissa vanhanaikaisissa iPhone, na Android puhe-elimissä . Tulis vaan nykyaikaisillekin käyttiksille kuten Jollaan ja Winkkariin..
Vierumäellä on Greeni ollut käytössä jo muutaman vuoden.
Kokemukset pelinopeuden valvonnassa kuulemani mukaan hyvät.pöljä kirjoitti: (9.2.2014 12:48:52)
Kokemukset pelinopeuden valvonnassa kuulemani mukaan hyvät.Jaetaanko siellä ’härpäkkeet ’ ryhmille mukaan vai pelittääkö nuo kännysovellukset.
Kummallekaan kentälle männävuonna ei noita ’härpkkeitä’ tarjoiltu mukaan meidän ryhmille.
Tosin ei siellä mitään ongelmaa pelinopeuden suhteen ollutkaan. .Valvonta on hyvä ja erilaiset apuvälineet tervetulleita. Samalla pitäisi tietysti noiden valvojien käydä pienimuotoinen asiakaspalvelukoulutus sekä antaa heille kunnon valtuudet tehdä asioita.
Yhtä tärkeää olisi luoda mahdollisuudet pelin sujuvuudelle. Tässä muutama mahdollinen toimenpide:
– varataan osa lähtöajoista aloittelijoille ja pidennetään heidän osaltaan lähtöväliä
– ’parempia’ pelaajia voisi yhteen lähtöön laittaa 5 ilman että vaikuttaa oleellisesti mihinkään
– Kentät on mitä on, mutta ehkä noilla uusilla mittausvälineillä voisi saada aiempaa paremmin selville mitkä ovat ongelmakohtia. Ongelmakohta voi olla joku muu kuin missä ruuhkat ilmenevät.
– annetaan caddiemasterille oikeus ryhmittää lähtöryhmiä uudelleen, mikäli kenttä on ruuhkainenMarX kirjoitti: (9.2.2014 13:08:28)
pöljä kirjoitti: (9.2.2014 12:48:52)
Kokemukset pelinopeuden valvonnassa kuulemani mukaan hyvät.Jaetaanko siellä ’härpäkkeet ’ ryhmille mukaan vai pelittääkö nuo kännysovellukset.
Kummallekaan kentälle männävuonna ei noita ’härpkkeitä’ tarjoiltu mukaan meidän ryhmille.
Tosin ei siellä mitään ongelmaa pelinopeuden suhteen ollutkaan. .
Härpäkeet ovat Greenin valmistamat, niitä annetaan satunnaisesti eri ryhmille. Eihän sitä ole järkevää joka ryhmään laittaa.
Caddie master näkee koneeltaa ’sumput’ ja lähettää kenttäisännän sitä purkamaan.Greeni:stä hyvät kokemukset pelaajana. Helppo käyttää tilastointiin ym. yksi toivomus kuitenkin olisi ……Windows versiota kaivataan kovasti paljon!!!
Night Driver kirjoitti: (8.2.2014 10:55:33)
Minulle kenttä on tukkoinen jos en saa sieltä järkevää peliaikaa saman päivän aikana kun haluan mennä pelaamaan. Mieluiten siten, että kun ajan kentälle niin puolen tunnin sisällä pääsee pelamaan ilman ennakkovarauksia.
Jotakuinkin näin.
EFC kirjoitti: (9.2.2014 21:28:28)
Minulle kenttä on tukkoinen jos en saa sieltä järkevää peliaikaa saman päivän aikana kun haluan mennä pelaamaan. Mieluiten siten, että kun ajan kentälle niin puolen tunnin sisällä pääsee pelamaan ilman ennakkovarauksia.
Jotakuinkin näin.
Tämä olisi hienoa. Minkälaiseen kausikustannukseen herrat olisivat valmiita ?
Yritin selvittää Golfboxin lähtöaikatietojen avulla Keimolan Saraksen, Rinkun ja Sarvikin Old Coursen tukkoisuutta elokuussa 2013. Lähdöt klo 8:00-17:50. Talman tietoja en pystynyt selvittämään.
……………………………………………..Keimola………….. Rinkku…….Sarfvik
Tyhjiä lähtöjä…………………………….18 %…………………6 %……….50 %
Täysiä lähtöjä…………………………….42 %……………….67 %………10 %
Vajaita lähtöjä…………………………….40 %……………….27 %………40%
Vajaan lähdön koko keskim………….2,33…………………?…………….2,0
Kierroksia…………………………………. 4900………………..?………….2700Kilpailuihin ja yritystapahtumiin varatut lähdöt on laskettu täysiksi (4 pelaajaa/lähtö eli vähän yläkanttiin). Sarfvikissa ei ollut tuolloin kilpailuja eikä yritystapahtumia.
Klubipelaaja kirjoitti: (7.2.2014 23:09:20)
…onko talma tukkoinen ?
……………………………..…voiko olla niin, että pelaajaprofiili aiheuttaa tukkoisuutta?
Johtopäätökseni on: Jos Keimola on tukkoinen, Talma on tukkoisempi ja Rinkku tukkoisin. Sarfvik on selvästi alitukkoinen. Tukkoisuusihanne voisi ehkä olla se, että lähdöistä 1/3 on tyhjiä, 1/3 täysiä ja 1/3 vajaita, joissa keskimäärin 2 pelaajaa/lähtö, kuten Sarfvikissa.
Tukkoisuus on myös korvien välissä. Siinä mielessä pelaajaprofiililla on merkitystä.
Suositut kentät ovat tukkoisia ja rumalla ilmalla rumalla kentällä on tilaa. Jos haluat välttää tukoksia, mene huonokuntoiselle kentälle pelaamaan sateella.
Tutkiskelin vielä GolfBoxin ajanvaraustietoja elokuulta 2013 Keimolan Kirkka B:n osalta.
klo………………… 8:00 – 14:50……….. 15:00 – 18:50 (ei la)
Tyhjät lähdöt ………….33 %……………………….13 %
Täydet lähdöt…………26 % ……………..…….34 %Lähdöissä 8:00-14:50 on mukana kaikki viikonpäivät, lähdöissä 15:00-18:50 ei ole mukana lauantaita.
Karkeasti:
Lähdöistä 8-15 kolmasosa ja lähdöistä 15-19 kahdeksasosa on tyhjiä.
Lähdöistä 8-15 neljännes ja lähdöistä 15-19 kolmannes on täysiä.Lähdöt 15-19 on koettu ruuhkaisiksi, mutta lähtöjä 8-15 ei. Tyhjiä lähtöjä lisäämällä voidaan tukkoisuus poistaa. Kolmannes tyhjiä lähtöjä, kolmannes täysiä lähtöjä ja vajaissa lähdöissä keskimäärin kaksi pelaajaa tarkoittaa 50% täyttöastetta ja ruuhkattomuutta. Siihenkö pitäisi pyrkiä?
Suositut kentät ovat tukkoisia ja rumalla ilmalla rumalla kentällä on tilaa. Jos haluat välttää tukoksia, mene huonokuntoiselle kentälle pelaamaan sateella.
Tai puoli kierrosta lauantai-iltana, itse olen suosinut tätä.
Joskus on yksin mennessäni vähän joutunut jopa kyselemään mihin aikaan olisi joku muu lähdössä, että saisi pelikaveria (kun mulla ei tartte kaverina olla aina ne samat naamat, vaan pikemminkin mieluummin eri pelaajia, joiltakin voi oppiakin jotain, ehkä ;-D
PG kirjoitti: (11.2.2014 10:21:39)
Tutkiskelin vielä GolfBoxin ajanvaraustietoja elokuulta 2013 Keimolan Kirkka B:n osalta.klo………………… 8:00 – 14:50……….. 15:00 – 18:50 (ei la)
Tyhjät lähdöt ………….33 %……………………….13 %
Täydet lähdöt…………26 % ……………..…….34 %Lähdöissä 8:00-14:50 on mukana kaikki viikonpäivät, lähdöissä 15:00-18:50 ei ole mukana lauantaita.
Karkeasti:
Lähdöistä 8-15 kolmasosa ja lähdöistä 15-19 kahdeksasosa on tyhjiä.
Lähdöistä 8-15 neljännes ja lähdöistä 15-19 kolmannes on täysiä.Lähdöt 15-19 on koettu ruuhkaisiksi, mutta lähtöjä 8-15 ei. Tyhjiä lähtöjä lisäämällä voidaan tukkoisuus poistaa. Kolmannes tyhjiä lähtöjä, kolmannes täysiä lähtöjä ja vajaissa lähdöissä keskimäärin kaksi pelaajaa tarkoittaa 50% täyttöastetta ja ruuhkattomuutta. Siihenkö pitäisi pyrkiä?
En ehkä lähtisi ’tyhjiä lähtöjä’ lisäämään. Sen sijaan olis järkevää pyrkiä löytäämään keinoja, joilla pelaajat, joiden ajankäyttö on ’vapaampaa’ voisivat mennä pelaamaan noilla ’tyhjillä lähdöillä’. Erilaiset kannustimet olisivat tervetulleita. Samoin aivan hyvin voisi olla enemmän rajoituksia tilastollisesti ruuhkaisimpaan aikaan. Näitä voisivat olla esimerkiksi tiukemmat tasoitusrajat, pienemmät ryhmät, pidempi lähtöväli.
’Tyhjempänä aikana’ voisi lähdössä olla sitten vaikka enemmän kuin 4 pelaajaa.
Klubipelaaja kirjoitti: (10.2.2014 21:40:12)
Jotakuinkin näin.
Itse olisin valmis maksamaan 2-3 kertaa nykyisen vastikkeen
Tutkiskelin vielä GolfBoxin ajanvaraustietoja elokuulta 2013 Keimolan Kirkka B:n osalta.Käsittääkseni keimolassa on kentänhoitokäytäntö jonka johdosta osa tee-ajoista ei ole varattavissa vaan on varattuna pelkästään kentänhoitoon, muistathan huomioida sen?
kasosakas kirjoitti: (11.2.2014 11:40:55)
Jotakuinkin näin.
Itse olisin valmis maksamaan 2-3 kertaa nykyisen vastikkeen
Tämä on konkreettinen ja selkeä ehdotus. Ainakin olisin valmis kannattamaan tälläistä tavoitetta. Millä keinoin tämä maksuvalmius voitaisiin aidosti toteuttaa/hyödyntää.
-jos maksaa pelioikeudekseen esim kolmen osakkeen vastikkeen ja omistaa niistä ainakin yhden niin saa varata lähtöjä tyhjäksi edelläoleviin ryhmiin 2kpl. Näin saadaan väljyyttä.
kentällä on varattuna haluttu aika nimetylle pelaajalle ja sen saa täyttää tuntia enn en lähtöä jos pelaaja ei ole vahvistanut tuloaan.
jos pelaaja on maksanut 10 po:ta niin jonkin ajan voi varata kiinteästi yhdelle pelaajalle.
Miten tarjoaisimme näille maksuhalukkaille muutakin kuin tyhjää korulausetta maksujen vastikkeeksi.kasosakas kirjoitti: (11.2.2014 11:46:36)
Tutkiskelin vielä GolfBoxin ajanvaraustietoja elokuulta 2013 Keimolan Kirkka B:n osalta.
Käsittääkseni keimolassa on kentänhoitokäytäntö jonka johdosta osa tee-ajoista ei ole varattavissa vaan on varattuna pelkästään kentänhoitoon, muistathan huomioida sen?
Varausaikoina hoitojuna kulki maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin B:llä klo 7-7:30 ja A:lla klo 8:30-10:00. Huomioitu on. Ei vaikuttanut B:n lähtöjen täyttöprosentteihin, koska tarkastelujakso alkoi vasta klo 8:00.
Edelliseen viestiini lisäyksenä vielä se, että vajaan lähdön keskikoko oli B:llä 2,27 pelaajaa. Lähtöjen keskimääräinen täyttöaste oli klo 8-15 lähdöissä n. 50% ja klo 15-17 lähdöissä n. 65%.
Lienee selvää, että klo 8-15 ei B:llä ole voinut olla jatkuvaa ruuhkaa (kolmannes lähdöistä tyhjiä ja vain neljännes täysiä, täyttöaste 50%). Muutama poikkeuspäivä kuitenkin on (kuten myös A:lla ja Saraksella).
Jatkuvasta ruuhkasta ei voida puhua myöskään klo 15-19 lähdöissä, mutta 6-7 erittäin suosittua iltaa löytyy, jolloin kaikkien kenttien täyttöaste ylitti 85 %. (Esim. ti 6.8. A 99 %, B 100 % ja Saras 94 %).
Näin yhtäkkiä +50%, mutta ehdoista riippuen ja kentän hyvästä rullaamisesta vois maksaa enemmänkin.
EFC kirjoitti: (11.2.2014 20:53:41)
Näin yhtäkkiä +50%, mutta ehdoista riippuen ja kentän hyvästä rullaamisesta vois maksaa enemmänkin.
Tuolla aiemmin tarjottiin enemmän. Mutta kyllä tuo +50 % luultavasti riittää aika pitkälle. Itse äänestin osakaskyselyssä kentän sulkemisen puolesta, mutta samoin ajattelevia ei ollut riittävästi. Eli toiveajattelua taitaa olla.
koska itsellänikin on tarkoitus myydä viimeisetkin keimolan osakkeet pois +10v hautomisen jälkeen, en viitsi avata keskustelua tuon hoitojunan toteutumista, taikka keskittyä argumentoinnissa relevanttiin Saras + A vaikutukseen peliaijoista,
sen ajattelin kumminkin mainita että oma näkemykseni on että hoitojuna järjestely varaa pois pelikäytöstä noin 3000-4000 lähtöaikaa / 18reikää / kausi. riippuen hoitojuna aikajakson pituudesta.
ja että keimolan tukkoisuus johtuu pitkälti kahdesta seikasta
1)hoitojuna
2) järjestelmään kirjaamattomat lähdötkohtaa kaksi on pakko kommentoida sen verran että viimeisten vuosien aikana ei ole ollut mitenkään poikkeuksellista että olen pelannut kierroksen täydessä neljän hengen ryhmässä, mutta golfbox on vielä illallakin väittänyt että lähdössä oli ollut vain 2-3 henkilöä.
Klubipelaaja kirjoitti: (11.2.2014 21:27:25)
EFC kirjoitti: (11.2.2014 20:53:41)
Tuolla aiemmin tarjottiin enemmän. Mutta kyllä tuo +50 % luultavasti riittää aika pitkälle. Itse äänestin osakaskyselyssä kentän sulkemisen puolesta, mutta samoin ajattelevia ei ollut riittävästi. Eli toiveajattelua taitaa olla.
todennäköisesti tuo +50% toisi jo mukavan väljän kentän useimpien Suomalaisten yhtiöiden kohdalla, koska jos se toteutettaisiin alentamalla osakepääomaa lunastamalla ja mitätöimällä osakkeita ( pelioikeuksineen) se pudottaisi pelioikeutettujen määrän tasoon 500 / 18 reikää
jos joku vakaa kenttäyhtiö kohtuullisella sijainnilla kykenisi tarjoamaan tuon, uskoisin ostavani osakkeen heti.
ok Tapiola täyttää tuon kriteerin – tällä hetkellä, mutta itse ajattelin katsoa muutaman vuoden ja seurata mikä se todellinen toteutuva linja on tulevaisuudessa.
1)väljyys ja korkeahkot vastikkeet
vai
2) tukkoinen GF-helvetti koska pihit osakkaat haluavat minimoida vastikkeen.Night Driver kirjoitti: (8.2.2014 10:55:33)
Minulle kenttä on tukkoinen jos en saa sieltä järkevää peliaikaa saman päivän aikana kun haluan mennä pelaamaan. Mieluiten siten, että kun ajan kentälle niin puolen tunnin sisällä pääsee pelamaan ilman ennakkovarauksia.Tuota systeemiä käytin Keimolassa kahdeksan vuotta ja se onnistui minulle aina. Olisi onnistunut varmaan viime kesänäkin ainakin melkein aina, jos olisin siellä pelannut.
Minulle kenttä on tukkoinen, jos haluan mennä pelaamaan, enkä ole avannut 1. teellä puolen tunnin sisällä kotoa lähdöstäni. Ilman ennakkovarauksia. Eikä kierros kestä 3,5 tuntia pidempään.
Tarkistin viime kesän tilanteen GolfBoxista. Päiviä 1.) ti 18.6., 2.) la 27.7., 3.) su 11.8 ja 4.) su 18.8. lukuun ottamatta olisin päässyt pelaamaan korkeintaan puolen viiveellä, jos olisin tullut klubille klo 10 (satunnaisesti valittu, mutta minulle hyvin sopiva aika). Vain 178 kierrokseen olisivat pelini jääneet viime kesänä Keimolassa ilman etukäteen tehtyä varausta…
1.) Haastajan Tour. Kaikki kentät varattu.
2.) Captains Cup. Kentät A ja B varattu. Saras -lähdöt täynnä tuohon aikaan.
3.) Mastaruuskilpailut. A ja B varattu. Saras tynnä tuohon aikaan
4.) Lähdöt kaikilla kentillä varattu tuohon aikaan.Jos viime kaudella (touko-lokakuussa) olisin saapunut Masteriin, Rinkkuun, Sarfvikiin tai Keimolaan joka päivä klo 10, niin kuinka monta kertaa en olisi päässyt pelaamaan viimeistään klo 10:30?
GolfBoxista se selviää. Master 16 kertaa. Rinkku 62 kertaa. Sarvik 0 kertaa, Keimola 4 kertaa. Mikä näistä neljästä on todennäköisesti eniten ja mikä vähiten tukkoinen?
PG kirjoitti: (12.2.2014 19:16:34)
Jos viime kaudella (touko-lokakuussa) olisin saapunut Masteriin, Rinkkuun, Sarfvikiin tai Keimolaan joka päivä klo 10, niin kuinka monta kertaa en olisi päässyt pelaamaan viimeistään klo 10:30?GolfBoxista se selviää. Master 16 kertaa. Rinkku 62 kertaa. Sarvik 0 kertaa, Keimola 4 kertaa. Mikä näistä neljästä on todennäköisesti eniten ja mikä vähiten tukkoinen?
Mielenkiintoista statistiikka olet löytänyt. Kyllä noiden perusteella valistunut kenttäyhtiön vetäjä pystyy päättelemään monenlaisia asioita ja rakentamaan kiinnostavia paketteja.
Tuohon kysymykseesi liittyen, se kuinka täysi kenttä on, on vain toinen puoli tukkoisuudesta. Toinen puoli syntyy siitä, kuinka siellä pelataan. Tästä onkin sitten mielipiteitä laidasta paitaan. Itse olen sitä mieltä, että mitä parempi pelaaja, sitä sujuvampaa pelaaminen lähtökohtaisesti on. Kääntäen, mitä korkeammalla tasoituksella pelaajat keskimäärin pelaavat, sitä tukkoisempaa eteneminen on. Vieraspelaajien määrä on myös asiaan vaikuttava asia, koska eivät tunne kentän finessejä.
Itse olen noista mainitemistasi kentistä pelannut vain Masterissa ja Sarfvikissa.
Masterissa en kokenut minkäänlaista tukkoisuutta. Sarfvikin uudemmalla kentällä oli aikalailla tukkoista ja viimeisen reiän avauspaikalla meitä oli jonossa 4 ryhmää. Tuolla kierroksella jo pari kertaa aiemmin jonotettiin oikein urakalla ja sen seuraksena paikalliset poistuivat klubille. Vanha kenttä sen sijaan on niin ’aakee laakee’, että vaikea on kuvitella siellä tukkoisuutta syntyvän.
-
JulkaisijaArtikkelit