Aihe: Miljardi urheilusta palkkana! F1 ei ole urheilua. - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][22]
KilpailuaSuomalaista

Miljardi urheilusta palkkana! F1 ei ole urheilua.

Etusivu Foorumit Yleistä Miljardi urheilusta palkkana! F1 ei ole urheilua.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 113)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt on pakko vetää vastapalloon, niin naurettavasta asiasta täällä nyt kuumennutaan.

    Otetaan tämä yksi, sapattivapaalta palannut liian laiha Suomen parhaaksi urheilijaksikin (ehkä) valittu mies, jonka niin sanottu urheilusuoritus on alle kymmenen sekuntia ja sekin tehdään painovoiman avulla, tosin sitä taidolla vastustaen. Lajinsa parhaita vieläkin.

    Ja sitten se toinen laji mitä tämä heppu harrastaa. Muuta ei tarvita kuin reaktionopeutta ja voimaa sen verran, että jaksaa pitää kaasupolkimen pohjassa muutaman sekunnin. Urheilua ehkä sekin.

    Siis onko tämä urheilija kun hiki ei tule vaikka kummoisessa helteessä lajiansa harrastaisi.

    Oma lajini golfin lisäksi oli (silloin joskus) vertaileva erotiikka ja se vasta hikoilemaan pistikin. Silti ei tietääkseni lasketa urheiluksi.

    duffer kirjoitti: (7.1.2010 17:23:06)
    Nyt on pakko vetää vastapalloon, niin naurettavasta asiasta täällä nyt kuumennutaan.

    Oma lajini golfin lisäksi oli (silloin joskus) vertaileva erotiikka ja se vasta hikoilemaan pistikin. Silti ei tietääkseni lasketa urheiluksi.

    Meinaatko, että kymmenen minuutin välein omat nyytit tyhjäksi ja väliaikana sulatetaan kanssakilpailijoiden sauvat kätösiin?

    Kokeilkaapas tuota – täällä vinkuvat mikkihiiret!!

    duffer kirjoitti: (7.1.2010 17:23:06)
    Nyt on pakko vetää vastapalloon, niin naurettavasta asiasta täällä nyt kuumennutaan.

    Oma lajini golfin lisäksi oli (silloin joskus) vertaileva erotiikka ja se vasta hikoilemaan pistikin. Silti ei tietääkseni lasketa urheiluksi.

    Miten tuo vertailevan erotiikan suoritus (silloin joskus) suoritettiin? Oliko niin maan perskaleesti aisan harrastajia yhtä aikaa vai tapahtuiko tuo suoritus mahdollisesti peräkkäisinä päivinä, viikkoina tai kuukausina? Eikös tuossa jälkimmäisessä tapauksessa tuo päivän kunto pääse vaikuttamaan, syvällisemmän vertailun, lopputulokseen.

    Itsellä tuolla ei niin väliä, koska suoritus itsessään on ohi niin nopeasti, ettei siinä mitään vertailuja ehdi tehdä – hyvä kun ehtii tyhjentyä:-)

    Moottoriurheilu ja nimenomaan FI
    F1:ssä ei voita paras kuljettaja vaan perseen alla oleva hyvä auto.
    Auton osuus on ratkaisevin tekijä nimenomaan F1. Voi olla jopa yli 70%
    Kuten Kimi sanoi: vain voittaja autolla hän palaa takaisin F1:iin
    Kimi tietää että auton osuus siinä ratkaisee eikä hänen taitonsa (kuntonsa)
    Moottoriurheilu on välineurheilua eikä muuta.
    Huonolla vehkeellä ei voita vaikka kuski olisi kuinka hyvä.
    Mielestäni urheilu on laji jossa henkilö on ratkaiseva tekijä. (Golf menee F1 edelle)

    Se siitä

    ts

    MattMa kirjoitti: (9.1.2010 6:26:26)
    Moottoriurheilu ja nimenomaan FI
    F1:ssä ei voita paras kuljettaja vaan perseen alla oleva hyvä auto.
    Auton osuus on ratkaisevin tekijä nimenomaan F1. Voi olla jopa yli 70%
    Kuten Kimi sanoi: vain voittaja autolla hän palaa takaisin F1:iin
    Kimi tietää että auton osuus siinä ratkaisee eikä hänen taitonsa (kuntonsa)
    Moottoriurheilu on välineurheilua eikä muuta.
    Huonolla vehkeellä ei voita vaikka kuski olisi kuinka hyvä.
    Mielestäni urheilu on laji jossa henkilö on ratkaiseva tekijä. (Golf menee F1 edelle)

    Se siitä

    Nii.. ja toihan ei voi johtua siitä, että ne ukot on kaikki niin kovassa fyysisessä kunnossa?

    PG

    MattMa kirjoitti: (9.1.2010 6:26:26)
    Moottoriurheilu on välineurheilua eikä muuta.
    Huonolla vehkeellä ei voita vaikka kuski olisi kuinka hyvä.

    Monet urheilulajit ovat välineurheilulajeja. Välineellä on ilman muuta oma vaikutuksensa tuloslistaan, toisissa lajeissa enemmän, toisissa vähemmän. Juha Mieto hiihti pitkään puusuksilla, kun muut olivat jo ajat sitten siirtyneet muovisuksiin. Muutama voitto saattoi jäädä saavuttamatta sen takia, että kavereilla oli paremmat välineet. Nyt kuiskitaan, että itävaltalaisten ylivoima mäkihypyssä johtuu hyppyhaalareista. Ne ovat muka paljon paremmat, kuin muilla.

    Kuulantyönnössä väline on kaikilla samanlainen, mutta tässäkin lajissa voiton voi pukata mörssäri, jolla MattMan mukaan ei pitäisi olla mahdollisuuksia (MattMa 6.1.2010 9:36:58:’Urheilussa ei menesty kotletti (läskitarzan)’.). Mika Halvari oli aika pulska poika, mutta kilpaili maailman huipulla aikoinaan. Mielestäni kilpailijan fyysinen olemuskaan ei ratkaise sitä, onko kyse urheilusta vai ei.

    Huipputasolla kilpailevat ovat mitä suurimmassa määrin urheilijoita välineurheilussakin. Hyvänä esimerkkinä mainittakoon F1. Formulakuljettajaksi ei pääse kuka tahansa, ei edes hyvä ratin pyörittäjä. Hänen pitää olla huippu jo silloin, kun ensimmäisen kerran tarttuu F1:n rattiin. Rivien välistä voisi lukea, että F1 ärsyttää MattMaa. En minäkään pahoillani olisi, vaikka F1 kiellettäisiin tai se jostain muusta syystä loppuisi. Silti on pakko tunnustaa, että F1 on urheilua ja F1-kuskit ovat huippu-urheilijoita.

    MattMa kirjoitti: (9.1.2010 6:26:26)Mielestäni urheilu on laji jossa henkilö on ratkaiseva tekijä. (Golf menee F1 edelle)

    Onko jonkin urheilulajin harrastaminen urheilua vai ei, ei riipu niinkään välineistä eikä harrastajan tasosta, vaan enemmänkin harrastajastan omista lähtökohdista(sitoutuminen, tavoitteellisuus, harrastamiseen uhrattu aika yms). Uskon, että golf voisi muuttua MattMallekin urheiluksi, jos hän ottaisi tavoitteekseen nykyisen tasoituksensa alentamisen alle kahdenkymmenen ensi kesän aikana. Ammattilaisen kallista golfsettiä ei silti kannata hankkia. Silloin tasoitus todennäköisesti vain nousisi, eikä laskisi, siinä määrin välineurheilua golfkin sentään on.

    PG kirjoitti: (9.1.2010 12:59:28)
    Onko jonkin urheilulajin harrastaminen urheilua vai ei, ei riipu niinkään välineistä eikä harrastajan tasosta, vaan enemmänkin harrastajastan omista lähtökohdista(sitoutuminen, tavoitteellisuus, harrastamiseen uhrattu aika yms). Uskon, että golf voisi muuttua x.x:kin urheiluksi, jos hän ottaisi tavoitteekseen nykyisen tasoituksensa alentamisen alle kahdenkymmenen ensi kesän aikana. Ammattilaisen kallista golfsettiä ei silti kannata hankkia. Silloin tasoitus todennäköisesti vain nousisi, eikä laskisi, siinä määrin välineurheilua golfkin sentään on.

    Jospa -no eagle- voisi vastata tietämättömälle?

    tgc

    Pieni kommentti Rautakouran kcal/30 min. -listasta. Siinä on mennyt aikaa ja tupakkaa, mutta pari pahaa virhettä on jäänyt:

    – tietojen lähde puuttuu kokonaan

    – koko lista on täyttä huuhaata

    Maailman kovimmat urheilulajit ovat fyysisesti – eikä järjen käyttökään ole kiellettyä – sulkapallo, soutu ja täyden matkan triathlon yhdessä vuorikiipeilyn kanssa (Veikka Gustafsson). Tämä perustuu johtavien urheilulääkärien väitöskirja-tutkimukseen, jonka (englanninkielistä) nimeä en enää muista.

    Salibandyn luku 145 on ihan täyttä pötyä, melkein sata lisää niin sitten… (joo, on valmentajan paperit ja tietous).

    Lopuksi muistelen Heikki Kovalaista, joka toissa kesänä kävi muutaman kuukauden treenillä heittämässä New Yorkin maratonin kohtalaisen hyvällä ajalla.

    KL

    tgc kirjoitti: (13.1.2010 19:37:38)
    Maailman kovimmat urheilulajit ovat fyysisesti – eikä järjen käyttökään ole kiellettyä – sulkapallo, soutu ja täyden matkan triathlon yhdessä vuorikiipeilyn kanssa (Veikka Gustafsson). Tämä perustuu johtavien urheilulääkärien väitöskirja-tutkimukseen, jonka (englanninkielistä) nimeä en enää muista.

    Fyysinen vertailu ei ole kovin helppoa. Jo parikymmentä vuotta sitten lukaisin listan, jossa sulkapallo noteerattiiin rankimmaksi pallopeliksi, muita urheilulajeja siinä ei ollut. Uppopalloa ei ko. listassa ollut lainkaan ja pidän sitä edelleen ylivoimaisesti rankimpana palloilulajina.

    Mitä sitten tarkoittaa fyysisesti kova laji? Onko pyöräily kovaa, vaikka siinä saa välillä lasketella alamäkiä lainkaan polkematta? Mikä tekee vuorikiipeilystä niin kummoisen lajin? Siinähän leiriydytään alvariinsa. Entä soutu vs. sulkapallo? Soutajat eivät lepää ensimmäistäkään sekuntia startista maaliin, mutta sulkapalloilijat vetävät henkeä tuon tuostakin.

    Entäpäs hiihto? Viime Tourin 3650 metrin nousu kirvoitti katkeria kommentteja mm. Koivurannalta. Eikö kunto kestänyt, kun ei saanut välillä lasketella jonkun parempikuntoisen peesissä alamäkeä..?

    Mitenkäs pikaluistelu? Siinäkään ei saa hengähtää sen hetken vertaa, kuten ei myöskään uinnissa.

    Äh, ei tästä selvää saa eikä varmaan ole tarkoituskaan. Sitä paitsi jokainen urheilee oman suorituskykynsä puitteissa. Jollekin voi sauvakävely tasamaalla olla suorituskyvyn ylärajoilla.

    tgc kirjoitti: (13.1.2010 19:37:38)
    Pieni kommentti Rautakouran kcal/30 min. -listasta. Siinä on mennyt aikaa ja tupakkaa, mutta pari pahaa virhettä on jäänyt:

    – tietojen lähde puuttuu kokonaan

    – koko lista on täyttä huuhaata

    Maailman kovimmat urheilulajit ovat fyysisesti – eikä järjen käyttökään ole kiellettyä – sulkapallo, soutu ja täyden matkan triathlon yhdessä vuorikiipeilyn kanssa (Veikka Gustafsson). Tämä perustuu johtavien urheilulääkärien väitöskirja-tutkimukseen, jonka (englanninkielistä) nimeä en enää muista.

    Salibandyn luku 145 on ihan täyttä pötyä, melkein sata lisää niin sitten… (joo, on valmentajan paperit ja tietous).

    Lopuksi muistelen Heikki Kovalaista, joka toissa kesänä kävi muutaman kuukauden treenillä heittämässä New Yorkin maratonin kohtalaisen hyvällä ajalla.

    Hyvä lähdeviite on sulla sitten siinä. ’ Joku tutkimus minkä nimee mä en tiiä mut englanniksi’
    ’johtavat urheilulääkärit’?
    Ekana loppusuoralla stetoskooppia tiputtamatta?

    Kaikkein kovin laji energiankulutuksen kannalta on raju vesiripuli. Ja istumalla. Juokseminen ei paljon vaikuta energiankulutukseen mutta on melko näyttävää.

    Telkkarissa on tullut mielenkiintoisia dokkareita Mt Everestin retkikunnista. Ohut ilma ja kylmyys ovat yllättävän paljon energiaa syövä yhdistelmä. Pelkkä leirissä makoilu syö energiaa niin paljon että paino putoaa liian alas ellei syö PALJON. Puhumattakaan siitä kun lähdetään kiipeämään.

    Rajut on kyllä kavereiden eväätkin. Veikka G:n lemppariruoka oli nuudelikeitto: Puolet voita, puolet oliiviöljyä ja siihen muutama pieni nuudelinkappale kellumaan. Maistui kuulemma ihan ok:lta kun siihen tottui 🙂

    tgc

    Lisäyksenä Partin täyttä asiaa sisältävään tekstiin vuorikiipeilystä, laittaisin vielä jatkuvan hengenvaaran.
    Taitaapa laji johtaa tilastoja tässä sangen murheellisessa mielessä. Lähes hapettomassa ilmanalassa, jossakin + – 50 asteen pakkasessa, myrskytuulessa, jolloin et pääse teltasta mihinkään, vaara koko ajan sairastua ja kiivetessä mahdollisuus että jokainen askel voi johtaa railoon ja muodostua näin samalla omiksi hautajaisiksi – siinä muutama päällimmäinen sadoista huomioon otettavista seikoista.

    Joku alan asiantuntija voinee kertoa minkä ennätyksen kiipeilystä eläkkeelle jäänyt Veikka Gustafsson juuri sai päätökseen. Näin kyllä hänen kertovan siitä teeveessä; hän valloitti maailman kaikki yli 8000 m korkeat vuorenhuiput, joita oli kaiketi ehkä 17 kpl (kiitos jos joku pistää tarkemmat luvut).

    Autourheilusta mielipiteitä ylöspanneet ovat jatkuvasti kirjoittaneet, että kuskin on oltava/ei tarvitse olla nopea.
    Ehkä asiaa auttaa kun käytetään oikeaa termiä; formulakuskin, ralliautoilijan tai vaikkapa jokamieskuskin nopeus on yhtä kuin nopeat refleksit yhdistettynä ajosilmään ja rohkeuteen josta alalla puhutaan ’kantista’.
    Täällä Tampereella meillä on oikein mainio Formula-K -sisäautorata. Tuli Vauhdin Maailma -lehden testissä toiseksi Mika Salo -circuitin jälkeen.
    Asiakkaille myydään vain 20 minuutin ajopaketteja. Miksi näin lyhyitä? kysyin kerran kassalla olleelta Risto Virtasen faijalta.
    – No kato, ei kukaan jaksa vetää täysiä yhtään pitempään. Huonokuntoinen sippaa jo viidessä minuutissa.

    F-1 kisa kestää n. 1t 15min.

    Muuten, harvinaisen monet kaikenmaalaiset autourheilun huiput pitävät sesongin ulkopuolella yhtenä kuntoilumuodoista juuri golfia.

    tgc kirjoitti: (15.1.2010 19:28:42)
    Ehkä asiaa auttaa kun käytetään oikeaa termiä; formulakuskin, ralliautoilijan tai vaikkapa jokamieskuskin nopeus on yhtä kuin nopeat refleksit yhdistettynä ajosilmään ja rohkeuteen josta alalla puhutaan ’kantista’.
    Täällä Tampereella meillä on oikein mainio Formula-K -sisäautorata. Tuli Vauhdin Maailma -lehden testissä toiseksi Mika Salo -circuitin jälkeen.
    Asiakkaille myydään vain 20 minuutin ajopaketteja. Miksi näin lyhyitä? kysyin kerran kassalla olleelta Risto Virtasen faijalta.
    – No kato, ei kukaan jaksa vetää täysiä yhtään pitempään. Huonokuntoinen sippaa jo viidessä minuutissa

    Kanttiin vetäminen tarkoittaa vetomiesten puolella täydellistä puusilmäisyyttä..

    S-Kart on edelleen aivan mainio neppisrata. vaikkakin Virtanen vaihdetaan samantein Virtalaan..

    Opi ottamaan taustoista selvää ennenkuin päästät mehusi valumaan näppäimistölle!

    Mistään mitään tiedä, mutta silti pitää päästä pätemään.. Ihme PELLE.

    Muuten, harvinaisen monet kaikenmaalaiset autourheilun huiput pitävät sesongin ulkopuolella yhtenä kuntoilumuodoista juuri golfia.

    tgc kirjoitti: (15.1.2010 19:28:42)
    Muuten, harvinaisen monet kaikenmaalaiset autourheilun huiput pitävät sesongin ulkopuolella yhtenä kuntoilumuodoista juuri golfia.

    Lukuunottamatta heitä, jotka oikeasti menestyy autourheilun jalolla saralla..

    Golf on wannabee – jääkiekkoilijoiden ja rattimiesten luvattu välikausilaji.. MOT.

    tgc kirjoitti: (13.1.2010 19:37:38)
    Tämä perustuu johtavien urheilulääkärien väitöskirja-tutkimukseen, jonka (englanninkielistä) nimeä en enää muista.

    Sinä, parahin tgc – olet pelkkä pitkäkalsari ilman toista punttia.. et muista mitään, et osaa sanoa mitään uutta, jankkaat samaa vanhaa rapaa BaaderMeinhofWagenista ja siitä kuinka joskus ennen jeesusta Sinullakin oli kaikki kohdallaan..

    Ennen oli ennen ja nyt on nyt – vaikk’ ois tukka päästä lähtenyt. Vaan kumpi läksii ennen.. hiusto vahi äly?

    tgc kirjoitti: (13.1.2010 19:37:38)
    Tämä perustuu johtavien urheilulääkärien väitöskirja-tutkimukseen, jonka (englanninkielistä) nimeä en enää muista.

    Ennen oli ennen ja nyt on nyt – vaikk’ ois tukka päästä lähtenyt. Vaan kumpi läksii ennen.. hiusto vahi äly?

    Veikkaisin toista, vaan saatan olla väärässäkin.. jos kumpaakaan ei ole syntymässä suotu niin menköön viemäristä etsimään ittiään.

    Minusta se on urheilua kun ja jos jossain muodossa ..siis verrattuna jonkun toisen vastaavalla tavalla tekemään suoritukseen teen ’paremman’ tai sitten huonomman tuloksen.
    Oli sitten kysymys nopeammasta-pitemmästä-pienemmästä-suuremmasta jne suoritustuloksesta. Jossain mielessä voisi ajatella että vastaavasti samoin kriterein myös käyttäen jotain välikappaletta ( esim F1..pikaluistelu-laskovarjohyppy..jne)

    Mutta tärkein pointti urheilussa on minusta se että siinä voi ja tehdään se että verrataan omaa tekemistä-tulosta jne johonkin toisen tekemään.. Ei siis mihinkään tilastoon !

    Mitä mieltä olet Ulla tästä määrittelystä ?

    Tilpehööri kirjoitti: (16.1.2010 15:26:09)
    Muuten, harvinaisen monet kaikenmaalaiset autourheilun huiput pitävät sesongin ulkopuolella yhtenä kuntoilumuodoista juuri golfia.

    Pimeän lauantai-illan ratoksi pistän tietokilpailun pystyyn: Nimeä kaksi jonkun muun lajin huippu-ammattilaista jota ovat yrittänet ansaita rahaa myös golfia pelaamalla.

    Tilpehööri kirjoitti: (16.1.2010 15:26:09)
    Muuten, harvinaisen monet kaikenmaalaiset autourheilun huiput pitävät sesongin ulkopuolella yhtenä kuntoilumuodoista juuri golfia.

    Pimeän lauantai-illan ratoksi pistän tietokilpailun pystyyn: Nimeä kaksi jonkun muun lajin huippu-ammattilaista jota ovat yrittänet ansaita rahaa myös golfia pelaamalla.

    KL

    Koff ari kirjoitti: (16.1.2010 17:49:13)
    Minusta se on urheilua kun ja jos jossain muodossa ..siis verrattuna jonkun toisen vastaavalla tavalla tekemään suoritukseen teen ’paremman’ tai sitten huonomman tuloksen.
    Oli sitten kysymys nopeammasta-pitemmästä-pienemmästä-suuremmasta jne suoritustuloksesta. Jossain mielessä voisi ajatella että vastaavasti samoin kriterein myös käyttäen jotain välikappaletta ( esim F1..pikaluistelu-laskovarjohyppy..jne)

    Mutta tärkein pointti urheilussa on minusta se että siinä voi ja tehdään se että verrataan omaa tekemistä-tulosta jne johonkin toisen tekemään.. Ei siis mihinkään tilastoon !

    Onko siis kirppupeli myös urheilua?

    Heh, tämä alkaa olla yhtä pitkää kuin leveää…

    Jos se sinusta on niin silloin se on..En ole kirppujen kanssa pelannut 😀

    Parti kirjoitti: (16.1.2010 19:39:53)

    Tilpehööri kirjoitti: (16.1.2010 15:26:09)
    Muuten, harvinaisen monet kaikenmaalaiset autourheilun huiput pitävät sesongin ulkopuolella yhtenä kuntoilumuodoista juuri golfia.

    Pimeän lauantai-illan ratoksi pistän tietokilpailun pystyyn: Nimeä kaksi jonkun muun lajin huippu-ammattilaista jota ovat yrittänet ansaita rahaa myös golfia pelaamalla.

    Tsekkoslovakialainen karvapallon läiskijä Ivan ainakin yritti tosissaan.

    Kun lukee tämän ’Tilbehöörin’ juttuja, niin ainakin minulle tulee mieleen, että tyypin jalka osuu yöastiaan joka aamu kun hän nousee sängystä.

    EFC

    Chip Greenside kirjoitti: (16.1.2010 20:32:40)

    Parti kirjoitti: (16.1.2010 19:39:53)

    Pimeän lauantai-illan ratoksi pistän tietokilpailun pystyyn: Nimeä kaksi jonkun muun lajin huippu-ammattilaista jota ovat yrittänet ansaita rahaa myös golfia pelaamalla.

    Tsekkoslovakialainen karvapallon läiskijä Ivan ainakin yritti tosissaan.

    Joo, Lendl osallistui villillä kortilla ja huonolla menestyksellä Tsekissä taannoin käytyyn kisaan. Muistelisin että Michael Jordan yritti myös golfin parissa? ja sama hemmon tais yrittää myös baseballin parissa. Eikun hitto… Toi toinen onkin Nigel Mansel?

    Nigel oli toinen listalla.
    Ivan tuli listani ulkopuolelta joten toinen itäblokin karvapallisti odottaa paljastamistaan.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 113)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #392046 kohteessaMiljardi urheilusta palkkana! F1 ei ole urheilua.

Etusivu Foorumit Yleistä Miljardi urheilusta palkkana! F1 ei ole urheilua.