Aihe: Miksi omistaa osake? - Golfpiste.com

9.6.–16.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][27]
KilpailuaSuomalaista

Miksi omistaa osake?

Etusivu Foorumit Yleistä Miksi omistaa osake?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 301)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • EFC

KL kirjoitti: (4.11.2008 18:40:35)

Minä ostin oman osakkeeni muistaakseni vuonna -97 enkä myy sitä pois niin kauan kuin sillä on jotakin arvoa. Hinta oli sen verran halpa. Toistaiseksi olen saanut siitä sen mitä halusinkin, niin pelillisesti, rahallisesti, toiminnallisesti kuin yhtiöllisestikin.

Ja pahoittelen etukäteen kuivakan asiallista vastaustani, luultavasti odotit jotakin lennokkaampaa noin niinkuin ylipäätään.

Jotakuinkin samat perusteet mulla ton osakkeen kanssa ja kyllä: odotin lennokkaampaa 😉

EFC kirjoitti: (4.11.2008 23:09:29)

KL kirjoitti: (4.11.2008 22:53:44)
    Millä klubilla sitten on jäseniä? Olen aina luullut, että seurassa voi olla jäseniä ja klubilla istutaan, syödään, juodaan ja seurustellaan. Mutta että klubilla olisi jäseniä?

Usein olen kuullut kysyttävän: Mihin klubiin kuulut? ja vastaus on normaalilta ihmiseltä jonkun seuran nimi.

Mää oon jäsenenä parissakin golfklubissa. 🙂

kebax kirjoitti: (4.11.2008 23:23:43)

EFC kirjoitti: (4.11.2008 23:09:29)

KL kirjoitti: (4.11.2008 22:53:44)
    Millä klubilla sitten on jäseniä? Olen aina luullut, että seurassa voi olla jäseniä ja klubilla istutaan, syödään, juodaan ja seurustellaan. Mutta että klubilla olisi jäseniä?

Usein olen kuullut kysyttävän: Mihin klubiin kuulut? ja vastaus on normaalilta ihmiseltä jonkun seuran nimi.

Mää oon jäsenenä parissakin golfklubissa. 🙂

GOLFSEURA — on yhteenliittymä, jolle maksat vastiketta vuosittain (jäsenmaksu) lunastaaksesi helposti paikallisen maan (SGL) tasoituskortin, jonka esittämällä pääset pelaamaan ilman suuria selityksiä rahaa vastaan monilla Suomen kentillä?

GOLFKLUBI — on yhteenliittymä, jossa saman tai erimieliset golfia ’rakastavat’ persoonat sietävät rakentavasti toisiaan ja samalla lisäävät yhteistätieto tai -luulo pääomaa vaihtamalla mielipiteitä keskenään. Spontaanisti he pystyvät rakentamaan tai järjestämään jopa virtuaalisia tai todellisia jäsentapahtumia. Lisäksi he tuovat toisilleen heti kaikki uudet ’hyvät/pahat’ golfuutiset sekä muut ilmiöt yhteisesti pohdittaviksi.

Golfseura jäsenyys ja Golfklubin jäsenyys …

Klubi – club – 1 nuija, maila 2 pelikortissa pata 3 kerho, klubi (verbi teonsana) nuijia, hakata, lyödä (lähde: suomi-englanti-suomi sanakirja) tai jotain muuta 🙂

Vähän tyhmä ajatus: maksan ’pakko’jäsenmaksun golfseuraan tasoituskortin takia, mutta HALUAN kuulua useisiin golfklubeihin esim. golfpiste.com virtuaali ’golfklubiin’

ps siedetäänkö rakentavasti kaikkia meitä vai onko me / ne gp.com keskustelussa?

Ei kuitenkaan ihan hirveän hyvin tuon Kultarannan systeemi ole toiminut kuitenkaan. Sillä oli niin lähellä syvää kyykkyä kenttäyhtiö, joka olisi lienee tapahtunutkin, ellei yksi hieman rahakkaampi huonekalu-ketjun Leinonankita pääjehu olisi estänyt kentän, jolla jonkun verran omistusta omaa, olisi maksanut hieman ’ennakkoja’, ettei olisi lööpit saanut hienoa otsikkoa hänen omistamansa kentän nurin menosta.

Joten ongelmia sitä tuntuu tuollaisella ehkä hieman vapaammallakin systeemillä toimivalla kentällä olla.

No itseasiassa mä lähtisin ennemminkin peesaamaan kooällää tässä asiassa ennemmin kuin hyppäisin miss wetken sel.. öö.. kelkkaan. Kyllähän se klupitalo on aika pitkälle toinen koti jossa viihtyy hyvässä seurassa useimmiten pelireissuilla mutta noin muutenkin on helppo piipahtaa kaffelle eli huurteiselle. Ei sille tälläiset virtuaaliset klupitalot oikein millään pärjää, vaikka mukaviahan ne ovat nämätkin seurailla noin varsinkin näin likemmäs offseasonin aikaan tai ainakin sinnepäin.

MacG kirjoitti: (4.11.2008 19:15:49)

Joku viittasi tennis-, lätkä- ym. halleihin. Nämä ovat oivia esimerkkejä siitä miten P&P periaate toimii, ihan aloituspisteestä toimivaan kokonaisuuteen asti.

No ei ne kyllä ole. Harvassa on esim. lätkähallit, jotka on pärjänneet ilman yhteiskunnan tukea, niin perustamis- kuin käyttövaiheessa.

KL

Dosto kirjoitti: (5.11.2008 8:51:38)

MacG kirjoitti: (4.11.2008 19:15:49)

Joku viittasi tennis-, lätkä- ym. halleihin. Nämä ovat oivia esimerkkejä siitä miten P&P periaate toimii, ihan aloituspisteestä toimivaan kokonaisuuteen asti.

No ei ne kyllä ole. Harvassa on esim. lätkähallit, jotka on pärjänneet ilman yhteiskunnan tukea, niin perustamis- kuin käyttövaiheessa.

Klaukkalassa rakensivat jäähallin joitakin vuosia sitten harrastajien omilla rahoilla. En tiedä onko sen ylläpitoon sen jälkeen herunut rahaa kunnalta. Aika vaatimaton paja, mutta toimii.

Tosin on KAFAllakin oma golfkenttä pihallaan. Ja Aplelilla. Puhtaita P&P-kenttiä.

KL

TooMuchPutts kirjoitti: (5.11.2008 1:09:15)
    Ei kuitenkaan ihan hirveän hyvin tuon Kultarannan systeemi ole toiminut kuitenkaan. Sillä oli niin lähellä syvää kyykkyä kenttäyhtiö, joka olisi lienee tapahtunutkin, ellei yksi hieman rahakkaampi huonekalu-ketjun Leinonankita pääjehu olisi estänyt kentän, jolla jonkun verran omistusta omaa, olisi maksanut hieman ’ennakkoja’, ettei olisi lööpit saanut hienoa otsikkoa hänen omistamansa kentän nurin menosta.

Tässä vaiheessa on pakko tunnustaa, etten ymmärrä ylläolevan kappaleen viestiä. Tai sitten ymmärrän, mutta varma en voi olla. Vissiin mielikuvituksen puutetta.

– Mikä olisi kenties tapahtunut (’olisi lienee tapahtunutkin’) ?
    – Mitä se pääjehu oikein esti (’pääjehu olisi estänyt kentän’) ?

Siis joku laittoi rahaa huonosti menevään kenttäyhtiöön, jottei se olisi mennyt nurin ja jottei pääjehulle olisi tullut huonoa mainosta? Niinkö?

KL kirjoitti: (5.11.2008 9:28:55)
    … Klaukkalassa rakensivat jäähallin joitakin vuosia sitten harrastajien omilla rahoilla. …

Älä sotke asioita enempää kuin ne ovat. MacGhän hakee juurikin sellaista esimerkkiä jäähalleista joita harrastajat eivät itse rakenna. Hän ei halua osallistua jäähallin rakentamiseen ja ylläpitoonkin vain käyttämällä hallia kertamaksulla.

KL

kebax kirjoitti: (5.11.2008 9:52:02)

KL kirjoitti: (5.11.2008 9:28:55)
    … Klaukkalassa rakensivat jäähallin joitakin vuosia sitten harrastajien omilla rahoilla. …

Älä sotke asioita enempää kuin ne ovat. MacGhän hakee juurikin sellaista esimerkkiä jäähalleista joita harrastajat eivät itse rakenna. Hän ei halua osallistua jäähallin rakentamiseen ja ylläpitoonkin vain käyttämällä hallia kertamaksulla.

Niinpäs onkin. Mutta jonkun siihen kenttään on kumminkin rahaa laitettava, ei se ilmaiseksi rakennu.

Pääseeköhän sinne Klaukkalan halliin green feellä?

KL kirjoitti: (5.11.2008 9:35:35)

TooMuchPutts kirjoitti: (5.11.2008 1:09:15)

Tässä vaiheessa on pakko tunnustaa, etten ymmärrä ylläolevan kappaleen viestiä. Tai sitten ymmärrän, mutta varma en voi olla. Vissiin mielikuvituksen puutetta.

– Mikä olisi kenties tapahtunut (’olisi lienee tapahtunutkin’) ?
    – Mitä se pääjehu oikein esti (’pääjehu olisi estänyt kentän’) ?

Siis joku laittoi rahaa huonosti menevään kenttäyhtiöön, jottei se olisi mennyt nurin ja jottei pääjehulle olisi tullut huonoa mainosta? Niinkö?

Enpä muuten ihmettele, ettet tuosta kirjoituksestani selkeää kuvaa saanut. Yöaikaan ei näköjään kannattaisi yrittää kirjoitella mitään missä on yhtään asiaa, tuntuu hieman ajatus ja ainakin kirjoitustaito pätkineen.
    Villi heittohan tuo kaiken kaikkiaan oli, mutta näin olen itselleni antanut kertoa, jotta muut osakkaat eivät olleet valmiita pumppaamaan lisää rahaa kenttäyhtiöön. Yhtiön sen hetkisellä varallisuudella taas ei olisi voitu toimintaa jatkaa nykyisenlaisena, eli suurehko lisäraha oli enemmän kuin tarpeen. Onneksi sellaista löytyi ja homma rullaa.
    Eli kyllähän sä sieltä sinänsä ne pointit kuitenkin löysit, vaikka tarina oli äärimmäisen huonolla suomella ja sekavasti kirjoitettu… pahoitteluni

[
    Pääseeköhän sinne Klaukkalan halliin green feellä?

Pääsee kyllä, tosin ei kulje green feen vaan jäämaksun nimellä, eli vapaita lähtöaikoja(kulkevat jäävuoron nimellä) voi kyllä varata ja ovat valmiita niitä käyttöön antamaan. Tosin Prime Time ajat ovat kyllä suht hyvin kausimaksun maksaneiden hallussa

ts

Eikun tuota… ajattelin, että voiskos joku ilmottautua, joka ei ole päässyt pelaamaan Suomessa GF:llä ~haluamaansa aikaan. Tapahtumat ja kisat eivät kelpaa esteeksi, koska niitä olisi varmaan tuollaisella GF.pohjaisella vielä paljon enemmän.

Eli tähän ketjuu ilmoittautumiset niiden osalta, kenen lähtöajan ovat osakkaanretkut vieneet ja siten estäneet rakkaasta lajista nauttimisen. Rupeais varmaan sillon tuo P&P kentän todellinen kapasiteetin tarve hahmottumaan.

Minulle ei ole avautunut, että miksi meille halutaan lisää P&P-kenttiä. Ei minulla ole mitään niitä vastaankaan, mutta näillä markkinoilla niiden businesslogiikka ei avaudu juuri nyt.

Eri asia tietty on, jos joku kenttä menee konkurssiin ja sen toiminta organisoidaan uudelleen.

Jos lajin pariin on muutaman vuoden kuluessa tulossa valtava määrä ihmisiä, niin tuolla voisi _oikeasti_ olla tilausta. Valtaosa aktiiveista on nyt huolehtinut pelijärjestelyistään siihen malliin, että homma toimii.

Itse maksan vuokrapelioikeudestani 490 euroa vuodessa. Tämän lisäksi 50 km säteellä löytyy niin paljon valinnanvaraa, että en kaipaa yhtään lisää kenttiä. Ja minä asun sentään ihan huitsin nevadassa. Tämän asian jakaa kanssani varmaan aika monta kymmentä tuhatta harrastajaa… koko golfkultturimme on vain nyt rakentunut tähän struktuuriin.

Lisäksi olemassa olevilla kentillä on just nyt niin paljon haasteita liike- ja harrastustoiminnassa, että markkinat eivät kaipaa enää sekoittamista.

Vertailu Pohjois-Amerikan ilmasto-, väestö- ja taloustilanteeseen on aika absurdia. Markkinamme toimivat aivan totaalisesti eri pelisäännöillä. Ei voi puolustella hanketta sillä, että Toronton ympäristössäkin homma toimii niin – ei se vain toimi!

Tsekataan asia uudestaan about kymmenen vuoden päästä.

Palataanpa joonan tekemään avaukseen:

joona kirjoitti: (3.11.2008 12:14:50)
    Mitä merkitystä on enää omistaa golfosaketta paitsi kentän rahoittajana. Pelaamaan pääsee nykyään niin edullisesti vuokraamalla pelioikeus.

Minustakin alkaa tuntua siltä että osakkeenomistaja on enää pelkkä golfyhtiön rahoittaja. Olen osakkeenomistajana eräässä eteläsuomalaisessa golfyhtiössä, tänään sain kuulla tuttavaltani että paikallislehdessä oli juttu että golfyhtiönjohto aikoo rakentaa yhtiön maille loma-asuntoja ! Tämä tarkoittaa sitä että taas joudutaan maksamaan ekstraa normaalin yhtiövastikkeen lisäksi. Osakeyhtiölakia en tunne kovin hyvin mutta kai oskkeenomistajillakin on jonkinmoinen sananvalta asiaan ? Toivottavasti joku lakia tunteva voisi valaista asiaa.
    Haluan pelata rauhassa golffia, en gryndata !

Taisi muuten sen Klaukkalan jäähallin kanssa käydä niin, että se ajautui talousvaikeuksiin ja on nykyään kunnan hallussa eli veronmaksajien omistuksessa. Että ei toiminut p&p noilla leveysasteilla. Hjalliksen halli taitaa olla ainoa p&p-halli ja sinnekään ei gf-pelaajia kaivata. Niinkuin ei Bökarsiinkaan.

tuhto66 kirjoitti: (4.11.2008 9:14:50)

JuKo kirjoitti: (3.11.2008 15:59:51)
    Millä kentällä osakkeen hinta on kaksinkertaistunut viimeisen viiden vuoden aikana?

Esimerkiksi TapiolaGolf.

Olen tehnyt ’hyviä tilejä’ golfosakkeilla ostamalla ja myymällä oikeaan aikaan.

Ja koskakohan siellä Tapiola-Golfissa pelataan golffia??? vuonna 2011????? jos pelataan!

duffer kirjoitti: (5.11.2008 15:12:08)
    Taisi muuten sen Klaukkalan jäähallin kanssa käydä niin, että se ajautui talousvaikeuksiin ja on nykyään kunnan hallussa eli veronmaksajien omistuksessa. Että ei toiminut p&p noilla leveysasteilla. Hjalliksen halli taitaa olla ainoa p&p-halli ja sinnekään ei gf-pelaajia kaivata. Niinkuin ei Bökarsiinkaan.

Ja taisi olla Hjalliksen hallissakin, että julkisia rahoja oli mukana ainakin tontin osalta. Tiedän yhden hallin Suomessa, jonka perusti puhtaasti yksityinen, mutta voi olla, että sitäkin on kaupunki subventoinut sitten käytön aikana.

Ei tainnut Hjalliksenkaan halli nousta ilman yhteiskunnan tukea, vai muistanko väärin?

Ilmottaudun henkilöksi joka on jäänyt vaille haluamaansa lähtöaikaa GF-Pelaajana, aika olisi ollut mahdollinen 4h myöhemmin…

GM oli puhelimessa erittäin ystävällinen, mutta jämäkkä selittäessään ettei kentällä jousteta GF pelaajien aikarajoituksista eikä jäsenten oikeuksista.

Ilahduon tuosta niin kovin että ostin ko. kentältä osakkeet samalla viikolla perheeni tarpeisiin, vilpittömästi toivoen ettei käytäntö muuttuisi lähivuosien aikana.

EFC

Hjalliksen halli taitaa olla ainoa p&p-halli ja sinnekään ei gf-pelaajia kaivata. Niinkuin ei Bökarsiinkaan.

Kyllä Areenalle pääsee kuka tahansa kurvailemaan maksua vastaan.

Jäävuorot

EFC kirjoitti: (5.11.2008 18:27:36)

Hjalliksen halli taitaa olla ainoa p&p-halli ja sinnekään ei gf-pelaajia kaivata. Niinkuin ei Bökarsiinkaan.

Jäävuorot

4 hengen lähtö luistelee siis 4 tuntia 80 euron icefiillä per naama. Olikos laskelmani oikein ja kertooko se jotain P&P konzeptista?

EFC

kebax kirjoitti: (5.11.2008 18:52:59)

Jäävuorot

4 hengen lähtö luistelee siis 4 tuntia 80 euron icefiillä per naama. Olikos laskelmani oikein ja kertooko se jotain P&P konzeptista?

Niin noi hinnat on tuntihintoja, eikä siis kurvailijoiden määrä hintaa ratkaise. Areena siis alkaen 190e/h.

EFC kirjoitti: (5.11.2008 19:33:57)

kebax kirjoitti: (5.11.2008 18:52:59)

Jäävuorot

Niin noi hinnat on tuntihintoja, eikä siis kurvailijoiden määrä hintaa ratkaise. Areena siis alkaen 190e/h.

Persana, mää kattoinkin harjotushallin hintoja jotka siis tiettyyn aikaan 80/h. Josta siis icefiiksi laskin 80 euroa 4 hengen lähtö 4 tuntia pernassu. Ite areenan fii onkin aikas paljo suolasempi. Joo-o.

Golfinn kirjoitti ???

Itse maksan vuokrapelioikeudestani 490 euroa vuodessa. Tämän lisäksi 50 km säteellä löytyy niin paljon valinnanvaraa, että en kaipaa yhtään lisää kenttiä. Ja minä asun sentään ihan huitsin nevadassa.

Eli siis siellä Huitsin Nevadassakin on joku rakentanut kenttiä ?? mutta kuka ne on maksanut ?? ja millä vastikkeella..he pelaa tuskin siis sinäkään saat halvemmalla…eikun edullisemmin kuin itse osakkaat pelioikeuden ?

Minun olettamus on että ne jotka omistaa osakkeita mutta ei itse pelaa voivat vuokrata niitä edullisemmin kuin mitä klubeilla on tarjolla sinne jätettyinä..kärsikööt sitten tappionsa nahoissaan kun eivät ymmärrä omistuksensa arvoa. Aika näyttää mihin mennään mutta osaltani pidän kiinni siitä ettei muut voi pelata sillä kentällä HALVEMMALLA kuin minä omistajana..se tulee näkymään yhtiökokouksessa..vaikka kentän maita oltaisiin kuinka myymässä asuntoalueen alle..gryndereille ! Ja piste

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 301)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #400310 kohteessaMiksi omistaa osake?

Etusivu Foorumit Yleistä Miksi omistaa osake?