Aihe: Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa? - Golfpiste.com

19.5.–26.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][15]
KilpailuaSuomalaista

Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?

Esillä 24 viestiä, 51 - 74 (kaikkiaan 74)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #452584 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (13.11.2010 18:57:41)

I.M.Noone kirjoitti: (13.11.2010 18:44:20)

Et puhunut oikeasta tavasta vaan perinteisestä tavasta aloittaa golf.Postaus 40/44.

Näin juuri. Mielestäni tuossa on melkoinen ero.

Ja perinteinen tapahan on tietysti aloittaa se kotiseurassa, joka on edelleen ainoa taho joka voi green cardin myöntää. Nimenomaan noissa seuroissa on nyt luotava sellaisia tapoja aloittaa, jolla pelaaja pääsee lajiin kiinni kohtuullisin kustannuksin ja ilman mitään tulevaisuuteen sítouttamista……

Aloittelevista golfareista, mitenköhän suuri osa kulkevat tuota kuvailemaasi reittiä. Ensin liitytään golfseuraan, sitten opetellaan peli ja sitten ruvetaan pelailemaan. Itse asiassa ei taida rajoittua pelkästään golfiin, vaan yleensäkkin yksilölajeihin?

Itse aikoinaan aloitin yhteistyökumppanin kutsumana tutustumistilaisuuteen Sarfvikiin. Tilaisuuksia veti Ville Kalliala ja muutaman kerran Tillander nuorempi. Meitä oli varmaan parisenkymmentä ’untuvikkoa’ kesäkuun keskiviikkoisin ’treenaamassa’. Ekaks en meinannut mennä, toisenkin kerran se oli vähän niin ja näin, mutta pikkuhiljaa alkoi kiinnostus kasvamaan ja siitä se lähti. Golf urani ensimmäiset 1.5v olin etäjäsen, ja pelailin GF:llä kun en muusta tiennyt. Osakkeen ostin sitten parin vuoden päästä. Omassa tuttavapiirissäni näitä ’firmankautta’ aloittelijoita on aika paljon, niin siksi kysymys.

Lisättäköön tuohon vielä se, että silloin kun GC minulle myönnettiin, olin kotiseuraton. Kortin allekirjoittajana on yksi Suomen ansioituneimmista pro:sta ja itse pelikoe pelattiin (täysi 18r) hänen silloisella kotikentällään. Tuloksenkin muistan hyvin. 106 lyöntiä punaisilta pelattuna.

#452585 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kun itse aloitin 1990-luvulla, suoritin green cardin Ringside Golfissa, vaikka en koskaan ole ollut siellä jäsenenä, eikä pelioikeutta, eikä kukaan ainakaan silloin mitään kysellyt tai vaatinut, että olisi pitänyt johonkin liittyä.

Koko green card koe oli melkoisen löysä. ’Kirjalliset’ sai täyttää kotona kirjoista katsomalla, vähän käytiin rangella + pitchipaikalla (ehkä 2 tuntia?), kierrettiin kahdestaan pron kanssa noin 4 reikää kentällä ja siinä se.

Tosin olin kokeillut sitä ennen ulkomailla ja työnantajan kautta, ja vähän myös treenaillut itsekseni, ja pallopelitaustaa on ennestään.

Silti ihmettelen suuresti, kun nykyään valitetaan että ’green card -kurssit’ ovat huonoja, kun 1990-luvulla ainakaan minulle ei edes mitään kunnon kurssia pidetty, vaan siis muutama yksityistunti kuten yllä kuvaan. Olisiko ollut ehkä 2 x 2 tuntia yhteensä?

Mitenkähän 1980-luvulla green cardit myönnettiin?

Tai 1970-luvulla?

#452586 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (15.11.2010 10:02:16)

Aloittelevista golfareista, mitenköhän suuri osa kulkevat tuota kuvailemaasi reittiä. Ensin liitytään golfseuraan, sitten opetellaan peli ja sitten ruvetaan pelailemaan. Itse asiassa ei taida rajoittua pelkästään golfiin, vaan yleensäkkin yksilölajeihin?

Mun kokemuksen mukaan noin 97% kulkee tuota reittiä. Tosin kokemushan on vain kahdelta kentältä ja omista kursseistani, eli tilastoa siitä on paha tehdä.

Sen verran tuossa taas kuitenkin tekstissäsi asia väärstyy, että ei kai missään ole sanottu, että ensin pelaaja liittyisi johonkin seuraan?

Enemmänkin kuvio menee niin, että hakeudutaan sellaselle kentälle kurssille ja aloittamaan, johon on joko sijainnillinen tai sosiaalinen yhteys jotain kautta olemassa. Kurssin jälkeen sitten harjoitellaan siellä ja opetellaan peliä, jonka varsin luonnollinen jatkumo on sitten liittyä siihen seuraan ja hankkia kentän vaatimat pelaamiseen oikeuttavat kuviot kuntoon.

#452587 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

70-luvun alussa, kun ajauduin lajin piiriin kolme väylää oli valmiina, kolme melkein valmiina ja viimeiset kolme juuri otettu työn alle. Silloin känsäisillä käsillä ja terveellä järjellä oli enemmän käyttöä kuin minkään värisellä kortilla. Korttisysteemi oli ehkä tarpeen aikana, jolloin golfosakkeen omistaminen oli arvostetumpaa kuin peli itse. Itse en ole vielä keksinyt, mitä arvboa green card olisi lisännyt kun muinoin aloitin pelaamisen.

#452588 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (15.11.2010 10:57:04)

MacG kirjoitti: (15.11.2010 10:02:16)

Mun kokemuksen mukaan noin 97% kulkee tuota reittiä. Tosin kokemushan on vain kahdelta kentältä ja omista kursseistani, eli tilastoa siitä on paha tehdä.

Sen verran tuossa taas kuitenkin tekstissäsi asia väärstyy, että ei kai missään ole sanottu, että ensin pelaaja liittyisi johonkin seuraan?

Enemmänkin kuvio menee niin, että hakeudutaan sellaselle kentälle kurssille ja aloittamaan, johon on joko sijainnillinen tai sosiaalinen yhteys jotain kautta olemassa. Kurssin jälkeen sitten harjoitellaan siellä ja opetellaan peliä, jonka varsin luonnollinen jatkumo on sitten liittyä siihen seuraan ja hankkia kentän vaatimat pelaamiseen oikeuttavat kuviot kuntoon.

Kun olit yleistänyt käsitystäsi niin siitä sai helposti sen kuvan että näin se menee, siksi kysyin. Nyt tarkensit että kokemukset ovat 97% omiasi ja kahdelta kentältä.

Enhän minäkään omassa tekstissäni missään kohdin väittänyt että seuraan pitäisi kuulua, kysymyksiähän ne oli.

Jos oma kirjoittamani ’taas’ vääristää, ja ’taas’ olen ymmärtänyt kirjoitustasi väärin, niin miten tämä allaoleva olisi pitänyt ymmärtää?

ts kirjoitti: (13.11.2010 18:57:41)

Ja perinteinen tapahan on tietysti aloittaa se kotiseurassa, joka on edelleen ainoa taho joka voi green cardin myöntää.

Sitäpaitsi se ei ole edes totuudenmukainen. Green cardin voi myöntää aika moni, tasoituskortin vain kotiseura.

#452589 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

2tenorille. Nyt vaikuttas tolta kantilta, et rinkussa olis ollut vähän löysä `R C` kurssi. Samassa paikassa 2002 kurssin käyneenä, voin todeta ettei se nyt noin helposti käynyt. Ensin oli 4 pv kurssi jossa käytiin osa-alueet läpi, sit kirjalliset sen jälkeen 4 väylää. Eka virallinen kierros sit rinkussa 62 bp joten ei huono kurssi…;)

#452590 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

turbo kirjoitti: (15.11.2010 12:33:23)
    2tenorille. Nyt vaikuttas tolta kantilta, et rinkussa olis ollut vähän löysä `R C` kurssi. Samassa paikassa 2002 kurssin käyneenä, voin todeta ettei se nyt noin helposti käynyt. Ensin oli 4 pv kurssi jossa käytiin osa-alueet läpi, sit kirjalliset sen jälkeen 4 väylää. Eka virallinen kierros sit rinkussa 62 bp joten ei huono kurssi…;)

Totta puhuen, kurssi oli varmaan löysä siksi että sama pro oli vetänyt firman golfkerhon tutustumiskurssin, johon olin osallistunut. Eli olin siis ainakin hiukan tuttu. Mutta se firman kurssi ei siis ollut mikään virallinen GC kurssi.

Kyllä minäkin mielestäni ’kurssin’ jälkeen palloon osuin riittävästi ja säännöt osasin suunnilleen, etiketin kanssa tietenkin menee vähän aikaa ennen kuin kaikki on takaraivossa ’älä astu toisen puttilinjalle’, ’mieti valmiiksi sillä aikaa kun toiset lyö’ jne mutta ei niitä kaikkia voi kurssilla opettaa.

Vuosi oli ehkä 1995 tai 96, en muista tarkkaan, kun en ruvennut edes heti golfia harrastamaan.

Mutta eipä kai kannata 15 vuoden takaisista asioista meteliä nostaa.

#452591 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (15.11.2010 12:15:38)

Sitäpaitsi se ei ole edes totuudenmukainen. Green cardin voi myöntää aika moni, tasoituskortin vain kotiseura.

Nyt kannattaisi lukea kyllä säädökset tuolta osin. Green cardin voi myöntää vain kotiseura. Mitään velvoitetta hyväksyä jossain muualla täytetty pahvi ei ole. Ja tämä kohta tullee tiukentumaan vielä alkavana vuonna.

#452592 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (15.11.2010 12:53:59)

Nyt kannattaisi lukea kyllä säädökset tuolta osin. Green cardin voi myöntää vain kotiseura. Mitään velvoitetta hyväksyä jossain muualla täytetty pahvi ei ole. Ja tämä kohta tullee tiukentumaan vielä alkavana vuonna.

Luin sen ja nyt kysyisin miten tämän pitäisi ymmärtää.

Otetttu Golf.fi Green Card määräyksistä, viimeinen lause:

’Seuroilla on mahdollisuus tehdä sopimus jonkun toisen seuran kanssa tai tasokkaan kurssien järjestäjän kanssa koulutuksesta ja Green Card -suoritusten vastaanotosta.’

Oman korttini allekirjoittaja on V. Kalliala, kahden lapseni kortin on allekirjoittanut eräs nimekäs entinen ammattilainen, ja vaimoni kortin eräs toinen PGA-poro. Kenelläkään meistä ei tuolloin ollut kotiseuraa.

#452593 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lopetin golfin toistaiseksi.
    Erosin seurasta perjantaina, enkä aio toistaiseksi liittyä uuteen.
    Lähistöllä olevalle par3-kentälle pääsen ilmankin, sekä puttigriinille ja rangelle.
    Ulkomaillakaan tuskin kyselevät, onko kortit kunnossa.

ts:
    Mutta jos joskus taas haluan liittyä seuraan, milläs perusteella uusi seura antaa minulle HCP-kortin? Kai ne jonkun vanhan pahvin hyväksyy?

Green card -pöytäkirja tuskin lienee tallella, mutta viimeisimmän HCP-kortin aion säilyttää, jos ei muuten niin saavat sitten jälkeläiset perinnönjaossa ihmetellä että ’jaa paappa on joskus golfiakin pelannut’

#452594 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

MacG kirjoitti: (15.11.2010 13:10:21)

Aika vaihtelevaa on ollut tuo GC myöntäminen eikä tasoituskorttikaan mikään ongelma ole ollut:
    – olen ollut näkemässä noin 15 vuotta sitten, kun GC on suoritettu ravintolan kabinetissa konjakkiryyppyä vastaan
    – käydessäni Englannissa Richard Lewisin kielikurssilla, jossa oli 9r kenttä vieressä, kentän pro piti kursseja, joiden tuloksena eräs kaverini sai ikuisen jäsenkortin kyseiselle kentälle. Tämän perustella hän sai Suomessa hcp-kortin
    – Eräs tuttavani oli vaihto-oppilaana USAssa, jossa pelasi public kentällä ilman mitään kursseja. Suomeen tultuaan hän ’ilmoittautui’ golfseuraan ja sai hcp-kortin
    – eräs tuttavani Suoritti GC-kortin Hiekkaharjussa, mutta liittyi etäseuraan, josta sai hcp-kortin. Sitten liittyessään Etelä-Suomen golfseuraan, hän tietenkin sai tämän uuden seuran hcp-kortin ilmoittamalla tasoituksensa

Eli aika vaihtelevilla tavoin GC ja hcp-kortit ovat vuosien varrella syntyneet.

#452595 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

2tenori kirjoitti: (15.11.2010 13:27:37)
    ts:
    Mutta jos joskus taas haluan liittyä seuraan, milläs perusteella uusi seura antaa minulle HCP-kortin? Kai ne jonkun vanhan pahvin hyväksyy?

En ole ts mutta vastaan kumminkin; tottakai ne hyväksyy, eikä tarvitse olla edes Suomessa myönnetty. Jos joku jotain muuta väittää, niin puhuu p..kaa.

Niin kuin sanottu, golf urani alussa olin etäjäsen, ei niille tarvinnut muuta kuin kertoa että olin suorittanut GC:n ja maksaa jäsenmaksun eivät mokomat perineet edes liittymismaksua ;-).

Nykyiseen seuraan kun liityin, riitti heille tieto seurasiirrosta. Ei ollut puhettakaan kuka, missä ja milloin oli GC:n myöntänyt.

#452596 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Putti-Possu kirjoitti: (15.11.2010 13:38:38)

Aika vaihtelevaa on ollut tuo GC myöntäminen eikä tasoituskorttikaan mikään ongelma ole ollut:
    – olen ollut näkemässä noin 15 vuotta sitten, kun GC on suoritettu ravintolan kabinetissa konjakkiryyppyä vastaan
    – käydessäni Englannissa Richard Lewisin kielikurssilla, jossa oli 9r kenttä vieressä, kentän pro piti kursseja, joiden tuloksena eräs kaverini sai ikuisen jäsenkortin kyseiselle kentälle. Tämän perustella hän sai Suomessa hcp-kortin
    – Eräs tuttavani oli vaihto-oppilaana USAssa, jossa pelasi public kentällä ilman mitään kursseja. Suomeen tultuaan hän ’ilmoittautui’ golfseuraan ja sai hcp-kortin
    – eräs tuttavani Suoritti GC-kortin Hiekkaharjussa, mutta liittyi etäseuraan, josta sai hcp-kortin. Sitten liittyessään Etelä-Suomen golfseuraan, hän tietenkin sai tämän uuden seuran hcp-kortin ilmoittamalla tasoituksensa

Eli aika vaihtelevilla tavoin GC ja hcp-kortit ovat vuosien varrella syntyneet.

My point exactly!

ja syntyvät edelleen. Ihan älyvapaata ruveta väittämään että pelkästään jonkun seuran kautta olisi GC mahdollinen, kun kaikki tiedämme että näitä kirjoitellaan vähän siellä sun täällä.

#452597 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

ts kirjoitti: (15.11.2010 12:53:59)

Luin sen ja nyt kysyisin miten tämän pitäisi ymmärtää.

Otetttu Golf.fi Green Card määräyksistä, viimeinen lause:

’Seuroilla on mahdollisuus tehdä sopimus jonkun toisen seuran kanssa tai tasokkaan kurssien järjestäjän kanssa koulutuksesta ja Green Card -suoritusten vastaanotosta.’

Oman korttini allekirjoittaja on V. Kalliala, kahden lapseni kortin on allekirjoittanut eräs nimekäs entinen ammattilainen, ja vaimoni kortin eräs toinen PGA-poro. Kenelläkään meistä ei tuolloin ollut kotiseuraa.

Kovin valikoiden lainasit:

Lyöntitaidon ja pelitaidon suoritus

Pelaaja selviytyy pelitaidon suorituskokeesta helpommin, jos hänellä on mahdollisuus olla mukana virallisen tasoituksen omaavan pelaajan pelikierroksella caddienä tai muuten ennen pelitaidon koetta.

Lyöntitaidon suoritukset merkitään Golftaidon suorituskorttiin. Golftaidon suorituksesta pitää huolta ja kirjaa pelaajan kotiseura. Seuroilla on oikeus ottaa maksu kursseista ja Green Cardin suorituksesta. Kaikissa kokeissa on virallisen suorituksen vastaanottajan oltava läsnä. Hän allekirjoituksellaan vahvistaa kunkin osasuorituksen hyväksymisen.

ja jatkuu

Green Card -määräykset

Golftaidon suorituksen vastaanottaa pelaajan kotiseura. Pelaajan osasuoritukset merkitään Golftaidon suoritus – Green Card -korttiin. Green Cardin suorittamisella pelaaja on tällöin selviytynyt A) golfin golfkäytöstä, B) sääntö-jä ja C) pelitaitoa koskevista kaikista kokeista SGL:n määräysten mukaisesti.

Mutta toki tuohon kysymykseesi vastaus on, että miksipä ei voisi. Silloinhan tuo ulkopuolinen taho toimii tuon kotiseuran valtuuttamana. Mitään velvollisuutta silti hyväksyä tuota ilman sopimusta jossain muualla suoritettua ei ole.

#452598 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

ts:

Sotket nyt vaan green cardin ja tasoituskortin toisiinsa. Eihän tuolla vihreällä kortilla ole mitään virkaa sen jälkeen kun pelaaja on lajin aloittanut. Vai haaveiletko saavasi uudelleen händärin 54 kun palaat pelaavaksi?

#452599 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

MacG kirjoitti: (15.11.2010 13:45:49)
    [
    My point exactly!

ja syntyvät edelleen. Ihan älyvapaata ruveta väittämään että pelkästään jonkun seuran kautta olisi GC mahdollinen, kun kaikki tiedämme että näitä kirjoitellaan vähän siellä sun täällä.

On se ihan älytön väite juu. Ja vieläpä sellaiselta, joka on tuota tehnyt toistakymmentä vuotta.

Mistä näitä oikeen sikiää…

Mutta hienoa tosin kuulla sekin, että jos aikansa toimitaan sääntöjen vastaisesti, se onkin sallittua ja hyväksyttävää. Riittääkös esim pallon potkimisen laillistamiseen se, että potkii sitä vuoden ennen joka lyöntiä?

No jospa nyt herrat hyvät kuitenkin miettisivät mikä ero on hyväksymisellä ja kirjoittamisella.

#452600 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (15.11.2010 13:55:18)

MacG kirjoitti: (15.11.2010 13:45:49)
    [
    My point exactly!

On se ihan älytön väite juu. Ja vieläpä sellaiselta, joka on tuota tehnyt toistakymmentä vuotta.

Mistä näitä oikeen sikiää…

Mutta hienoa tosin kuulla sekin, että jos aikansa toimitaan sääntöjen vastaisesti, se onkin sallittua ja hyväksyttävää. Riittääkös esim pallon potkimisen laillistamiseen se, että potkii sitä vuoden ennen joka lyöntiä?

No jospa nyt herrat hyvät kuitenkin miettisivät mikä ero on hyväksymisellä ja kirjoittamisella.

Vaikka kuinka yritän kanssasi käydä asiallista keskustelua, se ei vaan näytä onnistuvan. Emmä tajuu.

Yritetään vielä kerran, ja tätä kysyn koska en oikeasti tiedä enkä yritä provosoida;

Nämä säädökset joihin viittaat, kenen tekemiä nämä ovat ja miten ’virallisia’ nämä ovat, vai ovako ne pelkkiä suosituksia? Jotenkin vaikea uskoa että V. Kallialan tasoinen kaveri lähtisi rikkomaan sääntöjä, tekemään jotain epärehellistä/epäeettistä tms tämän lajin puitteissa (tai missään muussakaan). Puhumattakaan tuosta toisesta huippuammattilaisesta jonka mainitsin.

Minua ei tarvitse herroitella, mutta tuota viimeistä heittoasi tai vihjailuasi en ymmärrä lainkaan. Ville kirjoitti korttini, enkä epäile hetkeäkään etten olisi sitä ansainnut, sen verran hyvän opetuksen olin saanut ennen kokeeseen (kierrosta) menoa + vielä monta arvokasta ’tipsiä’ rundin aikana. Sama koskee myös vaimoni että poikieni korttien hyväksyntää.

Putti-Possun kuvaamat myöntämisperusteet ovat olleet hyvinkin arvelluttavia ja minunkin mielestäni täysin väärin.

#452601 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (15.11.2010 13:52:18)

ts:

Sotket nyt vaan green cardin ja tasoituskortin toisiinsa. Eihän tuolla vihreällä kortilla ole mitään virkaa sen jälkeen kun pelaaja on lajin aloittanut. Vai haaveiletko saavasi uudelleen händärin 54 kun palaat pelaavaksi?

No en haaveile 54:stä.
    Suunnittelin, että palaan pelaavaksi, sitten kun tuo 9 reiän par3 alkaa mennä 30 tai alle, mutta voi olla että ei harjoitusaika riitä siihen eliniän aikana ;-D

Muutenkin helpompi lähteä pelaamaan pariksi tunniksi kuin viideksi. Ja siellä ei katsele kukaan nenän vartta pitkin, eikä tenttaa että missäs sun golfosake on.

#452602 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

No minäpä väännän sen kerran vielä.

Jos minulle tulee joku esittämään vaikkapa Villen kirjoittaman kortin, toivotan henkilön tervetulleeksi muitta mutkitta, koska luotan Villen ammattitaitoon täysin. Valta tuosta päätöksestä, hyväksytäänkö kortti vai ei, on kuitenkin kotiseuralla, joka on sen siirtänyt minulle.

Jos taas jostain korttitehtaasta tulee pelaaja tarjoamaan sitä pahvia, en koskaan hyväksy ilman pelikoetta, koska kokemukset ovat sen opettaneet. Olen vielä täysin hullu tuon suhteen, ja yleensä valvon tuollaisen korttikokeen jopa veloituksetta, mutta kannan vastuutani tuosta valtuutuksesta kotiseurani jäsenistön suuntaan.

Kortin voi siis kirjoittaa kuka tahansa, mutta sen kelpaamisesta päättää se seura, johon tuo pelaaja liittyy.

Tuossa green card kortissa itsessään on tuo teksti, että vain pelaajan kotiseura voi hyväksyä suorituksen. Tuo asia tosin tulee tiukentumaan monessa suhteessa tulevana vuonna ja esimerkiksi kaikista suorituksista tehdään lista liittoon, jossa pitää näkyä myös suorituksen vastaanottaneen nimi. Samoin judutaan liittoon ilmoittamaan ne henkilöt, ketkä seurassa saavat kortteja kirjoittaa.

#452603 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (15.11.2010 14:39:21)

Jos minulle tulee joku esittämään vaikkapa Villen kirjoittaman kortin, toivotan henkilön tervetulleeksi muitta mutkitta, koska luotan Villen ammattitaitoon täysin. Valta tuosta päätöksestä, hyväksytäänkö kortti vai ei, on kuitenkin kotiseuralla, joka on sen siirtänyt minulle.

Jos taas jostain korttitehtaasta tulee pelaaja tarjoamaan sitä pahvia, en koskaan hyväksy ilman pelikoetta, koska kokemukset ovat sen opettaneet. Olen vielä täysin hullu tuon suhteen, ja yleensä valvon tuollaisen korttikokeen jopa veloituksetta, mutta kannan vastuutani tuosta valtuutuksesta kotiseurani jäsenistön suuntaan.

Kortin voi siis kirjoittaa kuka tahansa, mutta sen kelpaamisesta päättää se seura, johon tuo pelaaja liittyy.

Tuossa green card kortissa itsessään on tuo teksti, että vain pelaajan kotiseura voi hyväksyä suorituksen. Tuo asia tosin tulee tiukentumaan monessa suhteessa tulevana vuonna ja esimerkiksi kaikista suorituksista tehdään lista liittoon, jossa pitää näkyä myös suorituksen vastaanottaneen nimi. Samoin judutaan liittoon ilmoittamaan ne henkilöt, ketkä seurassa saavat kortteja kirjoittaa.

Kiitos!

Päästiinpähän tähän loppujen lopuksi, bravo!

Eli päästiin siis konsensukseen, seura ei myönnä mitään, vaan seurassa toimiva pro, tai muun ’tasokkaan kurssien järjestäjän kanssa’sovittu yhteistyö, ja näinollen kotiseurattomallakin voi olla GC taskussaan.

Se että ylläpidät(te) korkeaa standardia jäseniksienne pyrkivien suhteen on hienoa. Tämä saatta kuitenkin joissakin tapauksissa kääntyä myös teitä vastaan, kun harvemmissa paikoissa kuulemani ja kokemuksieni mukaan tällaista ’testaamista’ tehdään. Varsinkaan silloin jos jäseneksi pääsee ainoastaan osakkeen ostamisen kautta (harvemmin nykyään).

Mites muuten ne tyypit jotka vuokraavat teiltä oskkeen (en tiedä onko näitä?). Testaatko nämäkin?

#452604 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

MacG kirjoitti: (15.11.2010 15:09:33)

ts kirjoitti: (15.11.2010 14:39:21)

Kiitos!

Eli päästiin siis konsensukseen, seura ei myönnä mitään, vaan seurassa toimiva pro, tai muun ’tasokkaan kurssien järjestäjän kanssa’sovittu yhteistyö, ja näinollen kotiseurattomallakin voi olla GC taskussaan.

Onko tämä ollut sinulle jotenkin epäselvää?

Siis se, että Green Cardin myöntää pelikokeen vastaanottaja, siis pro, ja tasoituskortin myöntää seura, siis ei pro. Jälkimmäinen tosin voi antaa painavan suosituksensa kortin myöntämiseen tai sen myöntämättä jättämiseen, kuten ts tuossa yllä kuvaili.

Kaikki GC:n suorittajat ovat ensin kotiseurattomia GC taskussaan. Muunlaisen menettelyn ei pitäisi edes olla mahdollista, ellei joku halua olla seuran jäsen ilman jäsen- ja tasoituskorttia, siis maksaa siitä, että saa kuulua seuraan, muttei pelata.

#452605 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Kyllä sen kortin edelleen myöntää seura, joka tosin on esim Virvikissä minut valtuuttanut tuon suorituksen hyväksymään.

Ja kotiseurallisia kortinsuorittajiakin on yllättävän paljon.

Pelioikeuden hankkiminen ei ole koskaan vaikuttanut päätökseeni kortin myöntämisestä, vaan kyllä se on puhtaasti kentällä selviytyminen kriteerinä. Ja vuosien varrella olen todellakin maksanut tuosta periaatteestani ison kasan rahaa, ollen silti tyytyväinen olotilaani. Lonkalta voisin heittää tiedossa olevan sellaiset 200 tapausta, jotka ovat kurssipaikakseen valinneet sellaisen, josta kortin saa automaattisesti. Kuinkahan paljon sitten onkaan niitä, jotka eivät ole tiedossani.

Edelleen katson kuitenkin hommakseni opettaa golfia, enkä tienata rahaa helpoimmalla mahdollisella tavalla.

#452606 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (15.11.2010 15:20:35)

MacG kirjoitti: (15.11.2010 15:09:33)

Kiitos!

Onko tämä ollut sinulle jotenkin epäselvää?

Siis se, että Green Cardin myöntää pelikokeen vastaanottaja, siis pro, ja tasoituskortin myöntää seura, siis ei pro. Jälkimmäinen tosin voi antaa painavan suosituksensa kortin myöntämiseen tai sen myöntämättä jättämiseen, kuten ts tuossa yllä kuvaili.

Kaikki GC:n suorittajat ovat ensin kotiseurattomia GC taskussaan. Muunlaisen menettelyn ei pitäisi edes olla mahdollista, ellei joku halua olla seuran jäsen ilman jäsen- ja tasoituskorttia, siis maksaa siitä, että saa kuulua seuraan, muttei pelata.

Ei hetkeksikään ollut!

Ts. viestissään ilmoitti että kotiseurat myöntävät GC:t, jonka minä kyseenalaistin (viesti nro 51). Samoin kuin sinä, totesin sen että seura tosiaankin myöntää HCP-kortin eikä GC:n. Ts ei ollut aluksi tästä samaa mieltä, joskin lopuksi pääsimme jonkinäköiseen yhteisymmärrykseen (vaikkei suoranaisesti myöntänytkään olevansa väärässä). 😉

En minäkään itseasiassa tuolla maailmalla olisi tarvinnut jäsenyyttä (tasoituskorttia) minnekkään, useille kentille riittää pelkkä GC.

#452607 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (15.11.2010 15:50:31)
    Kyllä sen kortin edelleen myöntää seura, joka tosin on esim Virvikissä minut valtuuttanut tuon suorituksen hyväksymään.

Tää nyt menee tosi OT, mutta jos jotain nyt sattuisi, esim. joku pelaaja lyö toistaan mailalla päähän ja tää tyyppi loukkantuu vakavasti tai jopa kuolee. Ensisijaisestihan vamman aiheuttaja (tai miksei myös vammaantunut) vastaa teostaan, mutta asiaa tarkemmin tutkittaessa, kumpaa voidaan pitää osasyyllisenä puutteelliseen koulutukseen ja sitäkautta epäsuorasti vamman aiheuttumiseen. GC:n allekirjoittanutta pro:ta (joka hyvin usein toimi kentillä omana firmana) vai seura jossa tämä pro toimii?

OT niin kuin sanottu mutta kuiteski.

Esillä 24 viestiä, 51 - 74 (kaikkiaan 74)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #452557 kohteessaMikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?