Aihe: Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa? - Golfpiste.com

19.5.–26.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][15]
KilpailuaSuomalaista

Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 74)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #452559 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mulli kirjoitti: (12.11.2010 16:58:25)
    Kenelle nuo ’halpapelaajat’ ja ’sitoutumattomat’ on sitten se ongelma ? En ole koskaan ymmärtänyt tätä (en tosin ole paljoa tätä asiaa seuranut).
    Jos kentällä pelataan ’liian halvalla’ niin nostetaan sitä GF maksua. Kenttähän (eli osakkaat) ne hinnat saa päättää. Mikä ihmeen ongelma tässä nyt on on ylipäätänsäkään ?

Kenttäkapasiteettia on liikaa ja liian moni haluaa tinkiä yhtiövastikkeista. Sen johdosta kenttäyhtiöt tekevät tiukkoja budjetteja ja yrittävät kaikin keinoin saada paikalle satunnaispelaajia. Kun tuote on liiaksi sama, ainoaksi kilpailukeinoksi jää hinnan polkeminen. Jos itse nostaa hintaa, pelaajat karkaavat naapurikentälle halvempien hintojen perään. Jos lasket hintoja ne tulee meille, mutta naapurikenttä nokittaa huomenna vielä halvemmalla. Ihan perinteinen kaava siis.

SItten ’vanhanliitonmiehille’ mieleen, että tehdään niin kuin ennen vanhaan, että sovitaan kimpassa, ettei kukaan myy halvalla etenkään näille jotka etsivät halvinta tapaa pelata satunnaisia kierroksia. Ryhdytään keksimään kuviota, jossa tämä yhteityö pystyttäisiin verhoamaan ry-yhdistys-suositus-yms hässäkän taakse.

Unohdetaan luken KiVi:n erinomaiset sivut, missä ihan selvällä SUomen kielellä, todetaan tunnusmerkit, mistä talonpoikaisjärjellä voi päätetellä että LAITON KARTELLI

#452560 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

mulli kirjoitti: (12.11.2010 16:58:25)

Eli kertoisiko joku, mikä ihmeen syy Golfliitolla on rukata noita ohjeistuksiaan yleensä mihinkään suuntaan ? Mikä tässä nyt on se koko alkuperäinen ongelma ja mistä sen voi diagnotisoida ?

Alkuperäinen ongelma on se, että monien osakkaiden mielestä tuolla halvalla hinnalla pelaa väärää väkeä, eli sellaista porukkaa, jolla ei ole tarjota itsellään kenttää vastavierailua varten.

Tästä on koko ongelma lähtenyt liikkeelle.

He ovat valmiit hyväkymään siis vieraikseen nykyhinnoilla ne pelaajat, joiden kentille he pääsevät vastvuoroisesti itse vierailemaan, mutta eivät näitä sitoutumattomia, joilla ei ole tarjota kuin rahaa. Sen vuoksi ei haluta yleisesti nostaa hintoja, koska se koskisi myös tuota ensinmainittua ryhmää, vaan erotella nuo kaksi joukkoa toisistaan ja hinnoitella vierailumaksut sen mukaisesti.

#452561 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Putti-Possu kirjoitti: (12.11.2010 17:31:15)
    [

SItten ’vanhanliitonmiehille’ mieleen, että tehdään niin kuin ennen vanhaan, että sovitaan kimpassa, ettei kukaan myy halvalla etenkään näille jotka etsivät halvinta tapaa pelata satunnaisia kierroksia. Ryhdytään keksimään kuviota, jossa tämä yhteityö pystyttäisiin verhoamaan ry-yhdistys-suositus-yms hässäkän taakse.

Eikös vanhanliiton porukka ole juurikin päätänyt, että ei myydä todelliseen hintaan vaan halvemmalla?

Ja kenttäkapasiteetista on oikeesti pulaa ainakin etelässä. Jos halutaan esim nuorisotyötä ja kilpagolfia viedä tosissaan eteenpäin, tarvitaan etelään 15-30 kenttää lisää hyvin nopealla aikavälillä.

#452562 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Selkeästi kuvasit ongelman luonteen, TS.

Käytännössä tuosta vastavuoroisuusperiaatteesta luovuttiin jo aikaa sitten kun pelaamista vapautettiin myös niille, joilla ei osaketta omistuksessa ollut. Tuota junaa ei kyllä enää saa pysähtymään saati käännettyä – samalla kun pelaaminen vapautettiin, antauduttiin markkinatalouden vietäväksi. Sitoutumattomien pelaajien määrä vain on jo niin suuri, ettei markkinoita pysty enää ilman käynnissäolevan kriisin tyyppisiä ilmiöitä kontrolloimaan. Mutta nou hätä – eiköhän tästä saada ainakin pidemmälle profiloituneita kenttiä tähänkin maahan ja kaikille pelihaluisille tulee paikka löytymään.

#452563 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Putti-Possu kirjoitti: (12.11.2010 17:31:15)
    Unohdetaan luken KiVi:n erinomaiset sivut, missä ihan selvällä SUomen kielellä, todetaan tunnusmerkit, mistä talonpoikaisjärjellä voi päätetellä että LAITON KARTELLI

Olenkohan jotenkin saanut sekoitettua ajatukseni.

Oisko sittenkin immeisillä menny vellit ja puurot ja puurokauhat sekaisin.

Tuossa Laiton Kartelliasiassa.

Eikö vaan kuulemani ja joidenkin artikkelien mukaan se ’KiWin’ tutkinta ole kohdistumassa siihen erään alan toimijan karsintaan (ymmärrykseni mukaan S-golf ja kokous Porvoon kaffelassa) ja sen täytyy olla nostettu esiin jo kuukausia sitten. ’KiWi’ ei satavarmasti lähtene leikkiin mukaan kuulopuheiden ja kirkolla hevoismiesten tietotomistosta tulleiden juttujen kanssa, hyökkäämään niinku Suomalainen potkupalloilija pitkä ja perään..

Tämä Keskuskomedian juttu taas on ollu kuuma potaatti vain näillä palstoilla eikä sillä ole juurikaan mitään tekoa ’KiWi’ asian kanssa ainakaan toistaiseksi.

Josko joku nostaa sen esille Kivissä niin varmaan ottaa aikaa tutkia sitä ennenkun tullaan komiasti julkisuuteen lehdissä tai oikein ’Sontaluukussa’.

Sellaisenaan koko mietintö on mielestäni älytön kun ei tiedetä sairautta niin annetaan lääkettä varoiksi, mutta se on toinen juttu.

Jos luulen ymmärtäneeni asian väärin niin korjatkaa ihmeessä oikealle tielle.

#452564 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Onneksi Janne kirjoittaa kuin raivopäinen – se riittää, tämän omankin asian ajamiseksi.

#452565 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No se ongelma tuppaa olemaan sellaiselle henkilölle kuin Antti Peltoniemelle. Kyseinen kaveri oli myös ehdottanut Ruuhikoskella, että tulisi valaa podium sementistä siihen klubitalon viereen, jossa voisi pitää palkintojen jaot. Mieleeni ei vaan tuu yhtään golfkipailua, jossa jaettaisiin palkinnot samalla tavalla kuin jossain yleisurheilukisoissa. Eli Antin päätökset on vähän omanlaatuisia, joten älkäämme hänestä välittäkö. =)

#452566 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mulli kirjoitti: (12.11.2010 9:55:38)
    Mielestäni tuollaisten älyllisesti laiskojen kommenttien aika Golf:ssa saisi olla vähitellen ohi. Suurin osa ihmisistä ymmärtää, miten demokraattisetkin päätöselimet aina antavat tilaa myös pienen piirin junttaamiin päätöksiin.

Golfissa vai täällä keskustelussa? On vaan niin Vennamolaista toi sun kommentointi. Totta helvetissä lobataan, mutta toi pieni piiri ei voi yksistään saada aikaan minkäänlaista muutosta tässä asiassa, vaan päätökset tehdään isommalla joukolla. Jos joku nyt tekee ehdotuksia ja suosituksia, niin ei se tarkoita sitä että niihin lähdetään mukaan. Seuroissa ja yhtiöissä tehdään päätöksiä, joihin ei näiden mainitsemiesi henkilöiden koura yllä. Valtaa pitävät golfyhtiöiden omistajat ja seurat, eivätkä nämä ’liitonmiehet’.
    Lisäksi mua häiritsee tapa jolla puhutaan golfliitosta. Golfliitto ei ole pelkästään tämä työryhmä, saati sitten päiväkahviporukka Porvoosta. Golfliiton toimihenkilöinä työskentelee ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä tämän negatiivisen julkisuuden ja ’sitoutumattomien ajojahdin’ kanssa, vaan he tekevät päivittäin tärkeää työtä suomalaisen golfin, nuorisotyön ja kilpagolfin hyväksi.

#452567 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

TeesHot kirjoitti: (12.11.2010 22:48:24)

Golfissa vai täällä keskustelussa? On vaan niin Vennamolaista toi sun kommentointi. Totta helvetissä lobataan, mutta toi pieni piiri ei voi yksistään saada aikaan minkäänlaista muutosta tässä asiassa, vaan päätökset tehdään isommalla joukolla. Jos joku nyt tekee ehdotuksia ja suosituksia, niin ei se tarkoita sitä että niihin lähdetään mukaan. Seuroissa ja yhtiöissä tehdään päätöksiä, joihin ei näiden mainitsemiesi henkilöiden koura yllä. Valtaa pitävät golfyhtiöiden omistajat ja seurat, eivätkä nämä ’liitonmiehet’.
    Lisäksi mua häiritsee tapa jolla puhutaan golfliitosta. Golfliitto ei ole pelkästään tämä työryhmä, saati sitten päiväkahviporukka Porvoosta. Golfliiton toimihenkilöinä työskentelee ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä tämän negatiivisen julkisuuden ja ’sitoutumattomien ajojahdin’ kanssa, vaan he tekevät päivittäin tärkeää työtä suomalaisen golfin, nuorisotyön ja kilpagolfin hyväksi.

Olen sen ikäluokan kaveri että tuo Vennamolaisuus ei sano minulle oikein yhtään mitään. Jos sinulla oli jotain pointtia heitossasi, niin tarkenna ihmeessä.

Minä nyt vieläkin kysyn mikä se ongelma on ? Mikä on halpa-pelaamista ? Jos minä maksan alle 700 rajoittamattomasta pelioikeudesta ja muistaakseni meidän seurassa maksaa GF 45 euroa eli kiertäisin samalla rahalla about 15 kierrosta vuodessa. Yleensä pelaan
    40-50 kierrosta vuodessa, joka maksaisi GF maksuina 2200 euroa vuodessa. Eli minähän se pummi olen verrattuna GF pelaajaan. Vai kuormittaako minun pelaamiseni kenttää jotenkin vähemmän ? Mites mun yksi kaveri kun se höylää yleensä 100 kierrosta/v, sehän vasta halpa-pelaaja on.

’Golfliiton toimihenkilöinä työskentelee ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä tämän negatiivisen julkisuuden ja ’sitoutumattomien ajojahdin’ kanssa, vaan he tekevät päivittäin tärkeää työtä suomalaisen golfin, nuorisotyön ja kilpagolfin hyväksi.’

Jos golfliitto tekee mainitsemiasi asioita, sehän varmaan ihan OK, mutta miksi sitten se sekaantuu tähän asiaan mistä me keskustellaan ? Mitä se sitten tutkii edes koko asiaa, asettaa työryhmiä jossa tutkitaan tapoja estää ’halpa-pelaamista’ ja ’sitoutumattomuutta’ ?

Se Supergolfiko tässä se ongelma on ? Miksi kentät sitten ovat myynneet noille osakkeita vai GF:n ostamisellako se pyörii ja jos niin, miten se voi olla mahdollista ?

Jos yksityiset kentät haluaa nostaa GF maksujaan, niin siitä vaan. Kannattaa varmaan kuitenkin olla tarkkana, miten kenttä tuon hoitaa eli onko sillä oikeasti edellytyksiä korkealle GF maksulle. Minä en esim todellakaan jatkossakaan maksa yli 80 euron GF:tä kuin Linnaan ja Kytäjälle. Huipukentistä olen valmis maksamaan, mutta joku normi Suomikenttä, ei toivoakaan. Mieluummin jo hyppää koneeseen ja menee kiertämään esim Italian kenttiä muutamaksi päiväksi.

#452568 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mulli kirjoitti: (13.11.2010 13:47:38)

Se Supergolfiko tässä se ongelma on ? Miksi kentät sitten ovat myynneet noille osakkeita vai GF:n ostamisellako se pyörii ja jos niin, miten se voi olla mahdollista ?

Käytännössä joka paikassa pyörii kentän ja supergolfin kahdenvälisin sopimuksin. Esim. Rauskikin täällä kertoi, että oli ihan hyvä diili niille, kun Superi osti kauden alussa jokaiselle pelipäivälle muutaman lähtöajan, joita sitten itse myy eteenpäin. Näin kenttä sai kauden alussa helposti budjetoitavaa rahaa ja lisää pelaajia.

Monet kentät ovat kieltäytyneet yhteistyöstä Superin kanssa ja näillä kentillä firma ei toimi.

Tästä syystä mun mielestä toi superin syyllistäminen kaikesta tuntuu aika hassulta.

#452569 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (12.11.2010 17:48:01)

Alkuperäinen ongelma on se, että monien osakkaiden mielestä tuolla halvalla hinnalla pelaa väärää väkeä, eli sellaista porukkaa, jolla ei ole tarjota itsellään kenttää vastavierailua varten.

Tästä on koko ongelma lähtenyt liikkeelle.

He ovat valmiit hyväkymään siis vieraikseen nykyhinnoilla ne pelaajat, joiden kentille he pääsevät vastvuoroisesti itse vierailemaan, mutta eivät näitä sitoutumattomia, joilla ei ole tarjota kuin rahaa. Sen vuoksi ei haluta yleisesti nostaa hintoja, koska se koskisi myös tuota ensinmainittua ryhmää, vaan erotella nuo kaksi joukkoa toisistaan ja hinnoitella vierailumaksut sen mukaisesti.

No mites tässä tapauksessa käsitellään Ry-pohjaisilta kentiltä tulijoita ? Kuuluuko nekin jatkossa samaan paaria-luokkaan kuin ’sitoutumattomat’ ? Niillähän on periaatteessa ’kenttä tarjota’ vaikkeivat sitä itse omistakaan.

Eli siis tarkoituksena on laittaa ’sitoutumattomat tms’ tiettyyn karsinaan, että niiden GF hintoja voidaan nostaa. Se lisäisi osakas-kenttien osakkeiden arvostusta, oletettavasti ainakin niin kai toivotaan. Vaikuttaa muuten hiukka osakemarkkinoiden manipuloinnilta, muuten sivumennen sanottuna. Mutta miten tämäkään auttaa sitä osakaskentillä pelaava golfaria, joka on ostanut sen osakkeen pelaamista, eikä sijoittamista varten ? Oletetaanko että se paaria-luokka tuo jatkossa lisää kassavirtaa, nostettujen GF:n ansiosta ja näin pienentää esim osakkaiden hoitovastiketta ? Siis luuleeko joku aidosti näin ?

Eikö yleensä aloitteleva golfari ole joku 18-25 v, ehkä muita urheilulajeja ennen harrastanut ja nyt etsii uutta yksilölajia. Sattuneesta syystä esim. lätkähän loppuu suurimmalta osalta tuossa iässä :). Miten oletetaan että tuon ikäiset maksaa jotain
    60-80 euron GF:tä ? No way.

Entäs joku muu ryhmä, vaikka 40-50 v toimistotyötä tms tekevät naiset. Luuleeko joku että sen turpeen kuoppimisen aloittamista kiihdyttää, joku 60-80 euron GF ?

Eli mitä tällä ehdotuksella nyt oikein todella haetaan ? Miksi Golfliitto sitä ajaa, jos sen toimialaan kuuluu harrastajien lisääminen, koska nämä suunnitellut toimet tulevat tekemään ihan päinvastaista ?

Minä en vain yksinkertaisesti ymmärrä logiikkaa tässä touhussa … mut antaa olla. .. olkoon viimeinen viesti tästä asiasta.

#452570 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

mulli kirjoitti: (13.11.2010 14:53:09)

Minä en vain yksinkertaisesti ymmärrä logiikkaa tässä touhussa … mut antaa olla. .. olkoon viimeinen viesti tästä asiasta.

Ei ’vanhanliitonmiehet’ tartte mitään logiikkaa. Ne on tottunnu siihen että pikkuporukassa tehdään hulluja päätöksiaä ja sit kerrotaan julki että on sovittu. jos terttee jotain ’perustella’ nii laitetaa komedia pystyyn ja annetaan selvät ongelmat joita sit perustellaan.

#452571 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eli mitä tällä ehdotuksella nyt oikein todella haetaan ? Miksi Golfliitto sitä ajaa, jos sen toimialaan kuuluu harrastajien lisääminen, koska nämä suunnitellut toimet tulevat tekemään ihan päinvastaista ?

… köyhät kyykkyyn tai sauvakävelemään … muutenhan tästä voisi tulla koko kansan laji, jolloin klubilla voi törmätä vaikka mihinkä hanttapuliin

#452572 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Eikö yleensä aloitteleva golfari ole joku 18-25 v, ehkä muita urheilulajeja ennen harrastanut ja nyt etsii uutta yksilölajia. Sattuneesta syystä esim. lätkähän loppuu suurimmalta osalta tuossa iässä :). Miten oletetaan että tuon ikäiset maksaa jotain
    60-80 euron GF:tä ? No way.

Ei todellakaan ole. Väittäisin oman vaatimattoman kokemukseni perusteella, että tuo on selkeästi pienin ryhmä lajia aloittavista. Ylivoimaisesti.

#452573 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Entäs joku muu ryhmä, vaikka 40-50 v toimistotyötä tms tekevät naiset. Luuleeko joku että sen turpeen kuoppimisen aloittamista kiihdyttää, joku 60-80 euron GF ?

Minkä hemmetin takia joka ainoa postaus on niin vääristelty tai muuten kokonaisuudesta pihalla oleva ja vääristelevä? Eikö millään saada sellaista aikaiseksi, että olisi jotain faktoja edes pohjalla?

Onko tuo sitoutumatomuuden ajatus jo pesiytynyt niin syvälle, että perinteistä tapaa aloittaa golf ei enää tunnisteta lainkaan, vaan oletusarvona on liittyminen etäjäseneksi ja pelaaminen green feellä?

#452574 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    tmv

ts kirjoitti: (13.11.2010 15:12:34)
    Ei todellakaan ole. Väittäisin oman vaatimattoman kokemukseni perusteella, että tuo on selkeästi pienin ryhmä lajia aloittavista. Ylivoimaisesti.

Ainakin itse olen nähnyt eniten kentillä hippasen alle 30 ja about 40 välissä lajin aloittaneita. Ja itsekin osun tuohon haarukkaan kun ekan kerran golfmailan otin käteen. Mikähän on tilastollisesti fakta tästä?

#452575 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

tmv kirjoitti: (13.11.2010 16:26:35)

Ainakin itse olen nähnyt eniten kentillä hippasen alle 30 ja about 40 välissä lajin aloittaneita. Ja itsekin osun tuohon haarukkaan kun ekan kerran golfmailan otin käteen. Mikähän on tilastollisesti fakta tästä?

Joo.. aika paljon on reiluja kolmekymppisiä ja vajaita nelikymppisiä ollut liikkeellä 😉

#452576 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ai selkeästi pienin ryhmä kaikista aloittavista. Kai sinulla on sieltä Golfliitosta esittää jotain faktaakin tuon tueksi ?

Itse aloitin tuolla tavalla, ilmeisesti se aiheutti perspektiivi-virheen.

Taitavasti muuten ohjasit keskustelun taas sivuraiteelle, puutut sivuseikkoihin yms.

Mikä on sitten se oikea tapa pelata golfia ja aloittaa golf ?

#452577 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

mulli kirjoitti: (13.11.2010 17:53:08)

Ai selkeästi pienin ryhmä kaikista aloittavista. Kai sinulla on sieltä Golfliitosta esittää jotain faktaakin tuon tueksi ?

Taitavasti muuten ohjasit keskustelun taas sivuraiteelle, puutut sivuseikkoihin yms.

Mistä helvetin golfliitosta mä nyt mitään pystyn esittämään. Mulla ole liiton kanssa ollu minkäänlaista tekemistä vuosikausiin ja sillonkin vedin vain yhtä valmennusryhmää.

Kirjoituksessasi on täyttä totta yksi kohta. Se on tuo perspektiivi-virhe, mutta esim se että olisin jotenkin vienyt asiaa sivuraitelle meni täysillä metsään. En myöskään puhunut sanaakaan oikeasta tavasta aloittaa golf.

Mistä näitä oikeen sikiää…

#452578 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (13.11.2010 17:58:01)

mulli kirjoitti: (13.11.2010 17:53:08)

Mistä helvetin golfliitosta mä nyt mitään pystyn esittämään. Mulla ole liiton kanssa ollu minkäänlaista tekemistä vuosikausiin ja sillonkin vedin vain yhtä valmennusryhmää.

Kirjoituksessasi on täyttä totta yksi kohta. Se on tuo perspektiivi-virhe, mutta esim se että olisin jotenkin vienyt asiaa sivuraitelle meni täysillä metsään. En myöskään puhunut sanaakaan oikeasta tavasta aloittaa golf.

Et puhunut oikeasta tavasta vaan perinteisestä tavasta aloittaa golf.Postaus 40/44.

#452579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

I.M.Noone kirjoitti: (13.11.2010 18:44:20)

Et puhunut oikeasta tavasta vaan perinteisestä tavasta aloittaa golf.Postaus 40/44.

Näin juuri. Mielestäni tuossa on melkoinen ero.

Ja perinteinen tapahan on tietysti aloittaa se kotiseurassa, joka on edelleen ainoa taho joka voi green cardin myöntää. Nimenomaan noissa seuroissa on nyt luotava sellaisia tapoja aloittaa, jolla pelaaja pääsee lajiin kiinni kohtuullisin kustannuksin ja ilman mitään tulevaisuuteen sítouttamista. Tuokin on työryhmän esityksessä. Määräaikaisia pakettje, joiden aikana kenttä voi osoittaa olevansa tuon pelaajan arvoinen ja saada siten hänet myöhemmin sitoutumaan tiukemmin.

#452580 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen sen ikäluokan kaveri että tuo Vennamolaisuus ei sano minulle oikein yhtään mitään. Jos sinulla oli jotain pointtia heitossasi, niin tarkenna ihmeessä.

Minä nyt vieläkin kysyn mikä se ongelma on ? Mikä on halpa-pelaamista ? Jos minä maksan alle 700 rajoittamattomasta pelioikeudesta ja muistaakseni meidän seurassa maksaa GF 45 euroa eli kiertäisin samalla rahalla about 15 kierrosta vuodessa. Yleensä pelaan
    40-50 kierrosta vuodessa, joka maksaisi GF maksuina 2200 euroa vuodessa. Eli minähän se pummi olen verrattuna GF pelaajaan. Vai kuormittaako minun pelaamiseni kenttää jotenkin vähemmän ? Mites mun yksi kaveri kun se höylää yleensä 100 kierrosta/v, sehän vasta halpa-pelaaja on.

’Golfliiton toimihenkilöinä työskentelee ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä tämän negatiivisen julkisuuden ja ’sitoutumattomien ajojahdin’ kanssa, vaan he tekevät päivittäin tärkeää työtä suomalaisen golfin, nuorisotyön ja kilpagolfin hyväksi.’

Jos golfliitto tekee mainitsemiasi asioita, sehän varmaan ihan OK, mutta miksi sitten se sekaantuu tähän asiaan mistä me keskustellaan ? Mitä se sitten tutkii edes koko asiaa, asettaa työryhmiä jossa tutkitaan tapoja estää ’halpa-pelaamista’ ja ’sitoutumattomuutta’ ?

Jos yksityiset kentät haluaa nostaa GF maksujaan, niin siitä vaan. Kannattaa varmaan kuitenkin olla tarkkana, miten kenttä tuon hoitaa eli onko sillä oikeasti edellytyksiä korkealle GF maksulle. Minä en esim todellakaan jatkossakaan maksa yli 80 euron GF:tä kuin Linnaan ja Kytäjälle. Huipukentistä olen valmis maksamaan, mutta joku normi Suomikenttä, ei toivoakaan. Mieluummin jo hyppää koneeseen ja menee kiertämään esim Italian kenttiä muutamaksi päiväksi.

Anteeksi, mutta nyt jäi epäselväksi oliko tää koko litania mulle tarkoitettu, kun lainailet tässä kirjoituksiani? Voisitko osoittaa mulle sen lauseen, jossa olen puhunut halpapelaamisesta, sitoutumattomasta golfista tai vihjailen aiheesta yhtään mitään. En ole sanallakaan ottanut kantaa tähän aiheeseen! Ainoastaan kehoittanut tutustumaan liiton organisaatioon ja prosesseihin, missä, milloin ja ketkä päätöksiä tekevät.

#452581 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

En ole kirjoittanut noin. Lueppa hkgolf viestiketju uusiksi ja katso keitä tässä pitäisi lainailla. 🙂

hkgolf kirjoitti: (13.11.2010 14:30:50)

Käytännössä joka paikassa pyörii kentän ja supergolfin kahdenvälisin sopimuksin. Esim. Rauskikin täällä kertoi, että oli ihan hyvä diili niille, kun Superi osti kauden alussa jokaiselle pelipäivälle muutaman lähtöajan, joita sitten itse myy eteenpäin. Näin kenttä sai kauden alussa helposti budjetoitavaa rahaa ja lisää pelaajia.

Monet kentät ovat kieltäytyneet yhteistyöstä Superin kanssa ja näillä kentillä firma ei toimi.

Tästä syystä mun mielestä toi superin syyllistäminen kaikesta tuntuu aika hassulta.

#452582 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tulee mieleen tuosta kielenkäytöstä, että siellä päässä juttelee joku teini vaikka tuskin näin oikeasti asia on. Tämän jatkaminen on turhaa. Luin noita muita postauksiasi muihin ketjuihin (mm se sääntökeskustelu oli humoristinen) ja tulin johtopäätökseen, että et tiedä kirjoittamistasi asioista mitään.

#452583 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

mulli kirjoitti: (15.11.2010 8:18:51)

Tulee mieleen tuosta kielenkäytöstä, että siellä päässä juttelee joku teini vaikka tuskin näin oikeasti asia on. Tämän jatkaminen on turhaa. Luin noita muita postauksiasi muihin ketjuihin (mm se sääntökeskustelu oli humoristinen) ja tulin johtopäätökseen, että et tiedä kirjoittamistasi asioista mitään.

Näin se varmasti menee. Järkyttävintähän tässä on se, että siitä huolimatta olen opettanut niitä muille jo toistakymmentä vuotta.

Mutta katsos kun tässä tekee aika tiukasti töitä ja kirjoittelee samalla, niin aina ei jaksa älyllisesti laiskoille leperrellä vaan tulee pari lievää voimasanaa sekaan. Sinä sen sijaan voit onnitella itseäsi hienosta suorituksesta, sillä kommenttisi jäljiltä on varmasti monen päivä alkanut iloisen naurun merkeissä. Se on aina hyvä tapa aloittaa päivä.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 74)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #452581 kohteessaMikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä tässä Suomi Golfissa nyt on niin vaikeaa?