14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Mikä pelastaa golfin?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä pelastaa golfin?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 217)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ihmettelen kyllä itsekin suuresti näitä 4,5-5 tunnin keskusteluja. Pelaan itsekin joka vuosi tuon yli 50 kierrosta ja aika harvoin neljä tuntia ylittyy. No viikonloppuisin ylittyy kun ns. sunnuntaigolfarit on kentillä. Tällöinkään ei puhuta kuitenkaan yli 4,5 tunnin ylityksistä.

    Kentän voi kiertää juoksematta noin 2,5 tuntiin. Kokemusta on muutamaan otteeseen. Ennätys taitaa olla 2h15min…..eikä siinäkään tarvinnut yhtään juoksuaskelta ottaa.

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 15:16:49)

    Tommy Armour kirjoitti: (21.3.2014 14:26:44)
    Sir Smokki puhu nyt kyllä ihan kakkaa. Alle 4-tunnin kierros ei ole suinkaan suu vaahdossa painamista bägiä juoksujalkaa vetäen vaan rauhallista kävelyä, mutta ei löntystelyä ja odottelua. Eikä se ole varsinkaan katoavaa kansan perinnettä vaan tulevaisuutta. Alle 3-tunnin kierroksellakaan ei tarvitse ottaa yhtään juoksuaskelta.

    Pelaan joka vuosi yli 50 kierrosta ja niitä pelivuosiakin alkaa olla takana riittämiin. Niinpä tiedän kyllä mistä puhun. Esimerkiksi viime vuonna ei tullut pelattua yhtään alle 4 tunnin kierrosta normaaliolosuhteissa. Tavanomainen kierrosaika meidän kentällä on 4,5 tuntia – 5 tuntia.

    Olen kyllä pannut merkille, että kyseinen tahti aiheuttaa näppylöitä joillekin vieraspelaajille. Hyppivät kutakuinkin tasajalkaa ja kehuvat, kuinka heidän oma kenttänsä rullaa hyvin.

    Millään muotoa en ole näiltä tasajalan hyppijöiltä haluamassa evätä heidän oikeuttaan pelata kierros neljään tuntiin. Pelatkoon omaa peliään siellä omalla kentällään. Minulle sopii kuitenkin oikein hyvin, että aikaa riittää myös jutteluun, auringosta nauttimiseen ja luonnon ihailemiseen.

    Tämä on juuri sitä moninaisuutta, joka on lisääntymässä, eikä vähentymässä.

    Voi kun ei koskaan joutuisi sinun perään kentälle.

    Sir Smokki ei tiettävästi ole kuullut sanontaa ’puhua suu vaahdossa’. Jos olisi, hän tod.näk. ymmärtäisi, että vaahtosuut eivät olekaan alle neljän tunnin pelaajia, vaan juuri niitä 4,5-5 tuntia kentällä seurustelevia, suu vaahdossa höpisijöitä..

    Ketjun avaaja seon perustelee kenttien lyhentämistä mm. sillä, että ihmisillä ei ole nykyisin aikaa 18 reiän kierroksiin. Nyt kiinnostaa, miksi ei? Mitä nykyihminen menee tekemään sen max.1,5 tunnin ajaksi, mikä säästyy kuuden reiän pelaamiselta?

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 15:50:05)
    Voi kun ei koskaan joutuisi sinun perään kentälle.

    Ihan sama aika kuluu kierroksella, pelaatko edellä vai perässä. Ei minulla ole tapana jättää edellämenevän ryhmän perään yhtään enempää tilaa, kuin mitä turvallinen pelaaminen vaatii.

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 15:02:36)

    Tommy Armour kirjoitti: (21.3.2014 14:26:44)
    Sir Smokki puhu nyt kyllä ihan kakkaa. Alle 4-tunnin kierros ei ole suinkaan suu vaahdossa painamista bägiä juoksujalkaa vetäen vaan rauhallista kävelyä, mutta ei löntystelyä ja odottelua. Eikä se ole varsinkaan katoavaa kansan perinnettä vaan tulevaisuutta. Alle 3-tunnin kierroksellakaan ei tarvitse ottaa yhtään juoksuaskelta.

    Olen täysin samaa mieltä. Missä maailmassa tää smokkailee, jos pitää suu vaahdossa neljä tuntia kentällä vetelehtiä? Ymmärrän, jos kyse on sairaasta vanhuksesta ja pelaa ilman autoa.

    Tässähän tämä taitaa olla sanottunakin. Itse en kuulu näiden sairaiden vanhusten joukkoon, mutta kyllä niitä siellä kentällä nykyään on aivan riittämiin. Golf nyt vain sattuu olemaan laji, joka sopii aivan erityisen hyvin eläkeläisille. Puolet greencard-kurssilaisista on nykyään saanut mailat eläkkeellejäämislahjaksi.

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 15:16:49)
    Pelatkoon omaa peliään siellä omalla kentällään. Minulle sopii kuitenkin oikein hyvin, että aikaa riittää myös jutteluun, auringosta nauttimiseen ja luonnon ihailemiseen.

    Tämä on juuri sitä moninaisuutta, joka on lisääntymässä, eikä vähentymässä.

    Tällainen ei todellakaan kuulu golfkentälle. Mene kaltaistesi kanssa jonnekin muualle ihailemaan luontoa ja nauttimaan auringosta. Mikäli ei kykene kävellessä juttelemaan, niin jossakin on vikaa.

    Tällainen ’moninaisuus’ ei todellakaan voi lisääntyä, sillä se jos jokin tuhoaa kaiken viihtymisen lajin parissa. Toivottavasti valvoja ohjaa nämä elämäntapaintiaanit pois toisten jaloista. Suosittelen uimarantoja auringosta nauttimiseen, erämaita luonnon ihailemiseen ja kahvilan pöytää jutusteluun, mikäli näitä toimintoja varten pitää kentällä peliä hidastaa.

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 17:33:55)
    Tällainen ei todellakaan kuulu golfkentälle. Mene kaltaistesi kanssa jonnekin muualle ihailemaan luontoa ja nauttimaan auringosta. Mikäli ei kykene kävellessä juttelemaan, niin jossakin on vikaa.

    Voi ystävä kallis – minä olen kaltaisteni kanssa laittanut rahaa likoon. Meillä on oma golf-kenttä, golf-seura ja klubitalo. Ihailemme luontoa, nautimme auringosta ja viihdymme porukassa. Osakkeet menevät hyvin kaupaksi, velkoja ei ole ja elämä hymyilee. Kuka se on, joka tulee sanomaan, ettei meidän tapa pelata golfia ole ihan hyvä tapa?

    No niin, nyt on taas päästy tähän ikuisuusaiheeseen toistamaan niitä jo niin tuttuja argumentteja.

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 17:44:57)
    Voi ystävä kallis – minä olen kaltaisteni kanssa laittanut rahaa likoon. Meillä on oma golf-kenttä, golf-seura ja klubitalo. Ihailemme luontoa, nautimme auringosta ja viihdymme porukassa.
    Osakkeet menevät hyvin kaupaksi, velkoja ei ole ja elämä hymyilee. Kuka se on, joka tulee sanomaan, ettei meidän tapa pelata golfia ole ihan hyvä tapa?

    Noihan se menee !

    Useimmilla klubeilla se valvojakin on omaa porukkaa eikä juurikaan poikea muiden mietteistä, joten rauhassa saa nauttia elämästä, ihailla ja katsella Sekä tyylikkäästi vanheta ja eläköityä.

    PS Lopettakaa se meuhkaaminen niistä eläkeläisistä. Itse vanhenetta ihan samaa vauhtia – mutta tuskin pääsette eläkkeelle noille stressitasoilla ja nykypolitiikan menolla. Tosin osa ei koskaa teistä nopeista meuhkaajista pääse edes eläkkeelle :)) mitä moninaisimmista syistä.

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 17:44:57)

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 17:33:55)
    Tällainen ei todellakaan kuulu golfkentälle. Mene kaltaistesi kanssa jonnekin muualle ihailemaan luontoa ja nauttimaan auringosta. Mikäli ei kykene kävellessä juttelemaan, niin jossakin on vikaa.

    Voi ystävä kallis – minä olen kaltaisteni kanssa laittanut rahaa likoon. Meillä on oma golf-kenttä, golf-seura ja klubitalo. Ihailemme luontoa, nautimme auringosta ja viihdymme porukassa. Osakkeet menevät hyvin kaupaksi, velkoja ei ole ja elämä hymyilee. Kuka se on, joka tulee sanomaan, ettei meidän tapa pelata golfia ole ihan hyvä tapa?

    Voi hyvä herra Smokki, niin meilläkin on ja olemme rakentaneet kentän golfinpelaamista varten, klubitalon isoine terasseineen saunomista, ruokailua, kahvittelua, seurustelua ja jutustelua varten. Meillä on kuitenkin huomattavasti paremmat tavat golfinpelaamisen suhteen, josta olen tekstisi luettuani hyvin onnellinen. Meillä kukaan ei ole golfin takia joutunut talousvaikeuksiin, eivätkä sijoituksemme ole menneet eivätkä mene hukkaan.

    Olen siis iloinen siitä tosiasiasta, että tuollainen tuuppaaminen ei meillä ole tullut tavaksi, ehkä se johtuu vahvoista perinteistä, sillä meidän yhteisömme on teidän vastaavaa vanhempi ja parempi.

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:03:36)

    Olen siis iloinen siitä tosiasiasta, että tuollainen tuuppaaminen ei meillä ole tullut tavaksi, ehkä se johtuu vahvoista perinteistä, sillä meidän yhteisömme on teidän vastaavaa vanhempi ja parempi.

    Tuosta voisi todeta, että ’Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli.. !! ’

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:03:36)
    Olen siis iloinen siitä tosiasiasta, että tuollainen tuuppaaminen ei meillä ole tullut tavaksi, ehkä se johtuu vahvoista perinteistä, sillä meidän yhteisömme on teidän vastaavaa vanhempi ja parempi.

    Minä olen kyllä tuosta vahvasti eri mieltä. Olen teillä pelannut sen puolisen tusinaa kertaa kahden viimekauden aikana ja jokainen kerta on ollut tuskallista odottelua kun muutaman väylän päässä on ollut joku etanalauma. Yhden kerran 13 avausta odotellessani jouduin jopa 15 greeille saapuvia kentäntukkijoita asiasta huomauttamaan. Vaikka etanointi ärsyttää minua suunnattomasti, hyvin harvoin kutenkaan alan siitä huomauttelemaan, enemmän varmaan pitäisi, mutta sillä kerralla jopa minun kynnys ylittyi.

    Voi olla että kyse on vaan ollut erittäin huonosta tuurista, mutta 6/6 vaikuttaa jo siltä että siihen ei huono tuuri enää voi vaikuttaa. Kyseessä olleet arki-iltalähdöt noin klo 18 aikoihin.

    MarX kirjoitti: (21.3.2014 18:12:33)

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:03:36)

    Olen siis iloinen siitä tosiasiasta, että tuollainen tuuppaaminen ei meillä ole tullut tavaksi, ehkä se johtuu vahvoista perinteistä, sillä meidän yhteisömme on teidän vastaavaa vanhempi ja parempi.

    Tuosta voisi todeta, että ’Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli.. !! ’

    Hyvin todettu. Epäselväksi tosin jäi, nuoliko se koira niitä mukavuuden halusta vai pakosta.

    ts

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 16:57:21)
    Puolet greencard-kurssilaisista on nykyään saanut mailat eläkkeellejäämislahjaksi.

    Pitkästä aikaa pääsee lataamaan ihan täysillä: MISTÄ NÄITÄ OIKEEN SIKIÄÄ????

    ts

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 16:57:21)
    Puolet greencard-kurssilaisista on nykyään saanut mailat eläkkeellejäämislahjaksi.

    Pitkästä aikaa pääsee lataamaan ihan täysillä: MISTÄ NÄITÄ OIKEEN SIKIÄÄ????

    Sir Smokki kirjoitti: (21.3.2014 16:57:21)

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 15:02:36)

    Tommy Armour kirjoitti: (21.3.2014 14:26:44)
    Sir Smokki puhu nyt kyllä ihan kakkaa. Alle 4-tunnin kierros ei ole suinkaan suu vaahdossa painamista bägiä juoksujalkaa vetäen vaan rauhallista kävelyä, mutta ei löntystelyä ja odottelua. Eikä se ole varsinkaan katoavaa kansan perinnettä vaan tulevaisuutta. Alle 3-tunnin kierroksellakaan ei tarvitse ottaa yhtään juoksuaskelta.

    Olen täysin samaa mieltä. Missä maailmassa tää smokkailee, jos pitää suu vaahdossa neljä tuntia kentällä vetelehtiä? Ymmärrän, jos kyse on sairaasta vanhuksesta ja pelaa ilman autoa.

    Tässähän tämä taitaa olla sanottunakin. Itse en kuulu näiden sairaiden vanhusten joukkoon, mutta kyllä niitä siellä kentällä nykyään on aivan riittämiin. Golf nyt vain sattuu olemaan laji, joka sopii aivan erityisen hyvin eläkeläisille. Puolet greencard-kurssilaisista on nykyään saanut mailat eläkkeellejäämislahjaksi.

    Jos näin on, niin mailakauppiailla ei ole huolen häivää jatkossakaan.

    GolfNiilo kirjoitti: (21.3.2014 16:06:15)
    Mitä nykyihminen menee tekemään sen max.1,5 tunnin ajaksi, mikä säästyy kuuden reiän pelaamiselta?

    Vastaan tähän. Nykyihmisellä on kiire päästä kotiin twiittailemaan ja hoitelemaan tietokoneella yhteyksiä facebookissa ja linkedin’issä. Hyvin usein on myös tilanne päällä ja osakekaupat sekä lento- ja hotellivaraukset on ehdittävä siinä netissä hoitaa. Sen jälkeen on vielä käytettävä aikaa syventymiseen uusimpiin bisnes- ja golfjulkaisuihin. Joskus on myös ehdittävä vaihtaa pari sanaa vaimon kanssa ja kyseltävä lapsilta mitä kuuluu. Ja autokin on pesetettävä. Että kiirettä pitää.

    Eihän golfin harrastaminen oikeastaan sovi ollenkaan alle 60-vuotiaille.

    Ballmarker kirjoitti: (22.3.2014 5:31:00)
    Vastaan tähän. Nykyihmisellä on kiire päästä kotiin twiittailemaan ja hoitelemaan tietokoneella yhteyksiä facebookissa ja linkedin’issä. Hyvin usein on myös tilanne päällä ja osakekaupat sekä lento- ja hotellivaraukset on ehdittävä siinä netissä hoitaa. Sen jälkeen on vielä käytettävä aikaa syventymiseen uusimpiin bisnes- ja golfjulkaisuihin. Joskus on myös ehdittävä vaihtaa pari sanaa vaimon kanssa ja kyseltävä lapsilta mitä kuuluu. Ja autokin on pesetettävä. Että kiirettä pitää.

    Eihän golfin harrastaminen oikeastaan sovi ollenkaan alle 60-vuotiaille.

    Eikö noista suurinta osaa voisi ulkoistaa vaikka Intiaan, niinkuin nykyaikana kaikki ICT hommat. Se tuleeko siitä mitään on ihan toinen juttu, mutta periaatteessa tulee halvemmaksi ja antaa lisää aikaa vaikka golfkierrokseen. !

    Kommentti ’nopeaan’ pelaamiseen:

    Ainakin itselleni on ihan sama, meneekö täyteen 18 reiän golfkierrokseen (matkoineen kotoa kentälle ja takaisin + rangekäynti & lämmittelyt, ehkä olut jälkeenpäin) yhteensä 5 vai 6 tuntia. Se on joka tapauksessa pitkä aika. Mulle on ihan sama onko itse kierros 3:45 tai 4:15, kun kumminkin joutuu varaamaan melkein koko illan, tai puoli päivää viikonloppuna.

    Mutta tässä tuntuu olevan eri näkemyksiä, joillekin vissiin se 6 tunnista säästetty 30 min lienee hyvinkin tärkeä.

    Puolikkaaseen kierrokseen menee matkoineen 3 tuntia, se on jo olennaisesti lyhyempi.

    Kuuma putteri kirjoitti: (22.3.2014 10:24:56)
    Kommentti ’nopeaan’ pelaamiseen:

    Ainakin itselleni on ihan sama, meneekö täyteen 18 reiän golfkierrokseen (matkoineen kotoa kentälle ja takaisin + rangekäynti & lämmittelyt, ehkä olut jälkeenpäin) yhteensä 5 vai 6 tuntia. Se on joka tapauksessa pitkä aika. Mulle on ihan sama onko itse kierros 3:45 tai 4:15, kun kumminkin joutuu varaamaan melkein koko illan, tai puoli päivää viikonloppuna.

    Mutta tässä tuntuu olevan eri näkemyksiä, joillekin vissiin se 6 tunnista säästetty 30 min lienee hyvinkin tärkeä.

    Puolikkaaseen kierrokseen menee matkoineen 3 tuntia, se on jo olennaisesti lyhyempi.

    Uskoisin että useimmille niinkään merkityksellistä ei olekaan tuo kierrokseen käytetty aika vaan se että kierros etenee mahdollisimman ’luonnollisesti’ siten että ei joudu juurikaan odottelemaan ja että koko ajan ei ole takanakaan kuumakalleja jaloille lyömässä jos kenttä on edessä olevilla väylillä täysi eikä ohittaminen ole mielekästä. Ei liity mitenkään golfin pelastamiseen, mille en tosin näe mitään tarvettakaan.

    Nopeaan pelaamiseen:
    Itselläni on väliä sille kauanko täysi kierros kestää koska:
    1. Jos kierros kestää yli 4 tuntia, se tietää odottelua, mikä häiritsee pelirytmiä, mikä häiritsee tuntumaa, mikä tappaa fiiliksen jne….
    2. Töissä käyvä ihminen pääsee normitöistä kentälle aikaisintaan 17 ja näin ollen järkevää on varata aika noin 18. Jos kierros kestää 5 tuntia, niin eipä ole montaa kertaa kesässä mahdollisuutta pelata arkena täyttä rundia.

    Kun itse aloitin golfin 1989, minulle sanottiin erittäin hyvin kierroksen kestosta: saa ja pitää kiertää rauhassa, pitää keskustella normaalisti, ei pidä juosta, pitää nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta jne, mutta jos jokainen ennakoi omat vuoronsa siten, että ei ole yhtään hetkeä jolloin kukaan ei tee mitään peliin liittyvää, kierros kestää 3 – 3,5 tuntia vaikka joisi kaljat puolessa välissä. Pitää edelleen paikkansa! Turha selittää että 3,5 tunnin kierros mennään hosuen! Kaikki jotka ei ehdi siihen ilman hosumista, katsokaa peiliin!

    Pitäisikö pitkästä aikaa aloittaa taas oma ketju ’Hidas pelaaminen’? Ehkäpä se pelastaa golfin…

    Tsak Noris kirjoitti: (22.3.2014 12:05:03)
    Nopeaan pelaamiseen:
    Itselläni on väliä sille kauanko täysi kierros kestää koska:
    1. Jos kierros kestää yli 4 tuntia, se tietää odottelua, mikä häiritsee pelirytmiä, mikä häiritsee tuntumaa, mikä tappaa fiiliksen jne….
    2. Töissä käyvä ihminen pääsee normitöistä kentälle aikaisintaan 17 ja näin ollen järkevää on varata aika noin 18. Jos kierros kestää 5 tuntia, niin eipä ole montaa kertaa kesässä mahdollisuutta pelata arkena täyttä rundia.

    Kun itse aloitin golfin 1989, minulle sanottiin erittäin hyvin kierroksen kestosta: saa ja pitää kiertää rauhassa, pitää keskustella normaalisti, ei pidä juosta, pitää nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta jne, mutta jos jokainen ennakoi omat vuoronsa siten, että ei ole yhtään hetkeä jolloin kukaan ei tee mitään peliin liittyvää, kierros kestää 3 – 3,5 tuntia vaikka joisi kaljat puolessa välissä. Pitää edelleen paikkansa! Turha selittää että 3,5 tunnin kierros mennään hosuen! Kaikki jotka ei ehdi siihen ilman hosumista, katsokaa peiliin!

    Jos on noin tiukkaa, ei varmaan kannata kesäisin edes yrittää duunin jälkeen. Vaikka itse kiertäisi kentän 3,5 tuntiin, on aika utopistista ajatella, että täysi kenttä (mikä on tilanne kyseisinä ajankohtina) kiertäisi kierroksen alle 4 tunnin. Aina joku ryhmistä kadottaa yhden palloista, jota on etsittävä jokunen minuutti. Kun tätä tapahtuu todennäköisesti kaikissa ryhmissä pari kertaa kierroksessa, kierrosaika venyy vääjäämättä yli 4 tunnin. On toki poikkeuskenttiä, joissa pallot eivät koskaan katoa raffeihin eikä tule muutakaan hämminkiä, jolloin täyden kentän kierros voi mennä 3,5 tuntiin, mutta melkomoisia poikkeuksia nämä ovat.

    Henkka kirjoitti: (21.3.2014 23:15:48)

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2014 18:03:36)
    Olen siis iloinen siitä tosiasiasta, että tuollainen tuuppaaminen ei meillä ole tullut tavaksi, ehkä se johtuu vahvoista perinteistä, sillä meidän yhteisömme on teidän vastaavaa vanhempi ja parempi.

    Minä olen kyllä tuosta vahvasti eri mieltä. Olen teillä pelannut sen puolisen tusinaa kertaa kahden viimekauden aikana ja jokainen kerta on ollut tuskallista odottelua kun muutaman väylän päässä on ollut joku etanalauma. Yhden kerran 13 avausta odotellessani jouduin jopa 15 greeille saapuvia kentäntukkijoita asiasta huomauttamaan. Vaikka etanointi ärsyttää minua suunnattomasti, hyvin harvoin kutenkaan alan siitä huomauttelemaan, enemmän varmaan pitäisi, mutta sillä kerralla jopa minun kynnys ylittyi.

    Voi olla että kyse on vaan ollut erittäin huonosta tuurista, mutta 6/6 vaikuttaa jo siltä että siihen ei huono tuuri enää voi vaikuttaa. Kyseessä olleet arki-iltalähdöt noin klo 18 aikoihin.

    On sulla todella kunnon periskooppi, mikäli olet sinne asti nähnyt ja myös puhelinyhteys tarvitaan.

    Old Geaser kirjoitti: (22.3.2014 12:56:48)
    Pitäisikö pitkästä aikaa aloittaa taas oma ketju ’Hidas pelaaminen’? Ehkäpä se pelastaa golfin…

    Hyvä ajatus! Kenenkään ei tarvi miettiä postauksiaan, sen kun kopioi valmiit mielipiteet niistä vanhoista ketjuista, joissa tästä aiheesta on jo ziljoonaan kertaan kaikki sanottu.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 217)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #534308 kohteessaMikä pelastaa golfin?

Etusivu Foorumit Yleistä Mikä pelastaa golfin?