Aihe: Mikä olisi hyvä huippupallo, joka olisi halpa? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Mikä olisi hyvä huippupallo, joka olisi halpa?

Etusivu Foorumit Välineet Mikä olisi hyvä huippupallo, joka olisi halpa?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 52)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Odo

Olen tutkinut netistä paljon erilaisia palloja, mutta en ole löytänyt edullista ja hyvää palloa. Titun pallot ovat yleensä hyviä, mutta hirveän kalliita. Ajattelin ostaa Taylormade TP Red-tusinan, mutta en ole varma vielä ostoksesta. Mitä olet mieltä päätöksestäni?

No ei se nyt netistä selviä mikä pallo tuntuu hyvältä. Tietysti händäri kertoisi jotain minkä tasoisesta pelaajasta on kyse ja osaako noiden pallojen ominaisuuksia hyödyntää. Lähinna ainakin täällä tuuppari osastolla lienee tärkeämpää, että pelaa samalla pallolla ja on edes vähän hajua miten se pallo saattaa käytäytyä jos joku lyönti joskus onnistuu. Jos händärisi pyörii tuolla lähellä nollaa niin tuskin tälläistä kyselisit.

Hyvä hintalaatusuhde on esim Topflite gamer pallossa. Pehmeän tuntuinen ja muutenkin käyttäytyy ihan hyvin ja hinta pyörii jossain hieman alle 20e tusina.

laitappa kookleen esim lake balls niin sieltä löytyy huippu palloja etullisesti. tuolta golfpisteen pörssistä löytyy myös näitä sukellettuja palloja, mutta härmän hintataso vaikuttaa melko kovalta. esim. miltä kuulostaa 4 tusinaa pro v1x 43 eeroa rahteineen. nämä tosin huudin ebay:stä. olivat nk. a palloja eli heidän mukaan ei kilpailukelpoisia, mutta minun mielestä huonoinkin pallo näytti siltä että kun olisin itte pelannu n.3 reikää. rohkeasti sinne vaan.

Mä tykkään tosi paljon Wilsonin Smartcore Professoniaaleista. Mukavan pehmeä, mutta lentää myös pitkälle. Eikä hintakaan ole kovin paha. Oliko se 10-20 euroa tusina?

Pave75 kirjoitti: (18.8.2008 21:59:05)
    Mä tykkään tosi paljon Wilsonin Smartcore Professoniaaleista. Mukavan pehmeä, mutta lentää myös pitkälle. Eikä hintakaan ole kovin paha. Oliko se 10-20 euroa tusina?

9,90 ja niitä pääsääntöisesti käytän, voi jätää metsään jollekin mainospalloiksi.

Niin tosiaan että ne ei oo kuitenkaan niin hyviä palloja että pitäs suunnilleen 10 min. ettiä metästä, mutta kuitenkin klubipelaajalle aika oiva valinta. Ja toinen on tämä Nike X-velocity, ihan hyviä palloja nekin, halvalla.

Wilsonin Zip pallo on kehitetty haastamaan huippupallot ja hintaa pyritaan pitamaan huokeana. Malliin siis ’pallona kuin Pro V1, hinnaltaan kuin NXT’. En oo tosin viela kokeillut. Huomenna kokeilen ja kerron tulokset.

Koko kysymys on itsessään jo niin absurdi, että ihmettelen suuresti ettei kukaan ole jo ehtinyt siitä viisastelemaan.

Ja jatko: Kaveri kyselee halpoja palloja, ja samaan hengenvetoon uhkaa ostaa tusinan TP redeja, 55€/loota.

Herätyskello ja Scannat bägiin.

ts

Lavantauti kirjoitti: (19.8.2008 0:44:26)
    Koko kysymys on itsessään jo niin absurdi, että ihmettelen suuresti ettei kukaan ole jo ehtinyt siitä viisastelemaan.

Ja jatko: Kaveri kyselee halpoja palloja, ja samaan hengenvetoon uhkaa ostaa tusinan TP redeja, 55€/loota.

Herätyskello ja Scannat bägiin.

Ja tähänkin provoon lankes yllättävän moni 🙂

Odo

Oon itse kokeillut Titun Nxt- palloja ja ne ovat ihan kelpopalloja.

Odo

Ja vielä lisäys: Taylormade TP Red on yksi, jota olen ajatellut ostaa, mutta niiden hinta on vain niin iso, joten en ole varma, kannataako ostaa niin kalliita palloja. Kuitenin olen pelannut kolme vuotta eri palloilla kuten Wilsonin Dx2 Softilla, Callawayn HX Hotilla, mutta ne eivät sovi minun lyöntityylilleni.

Vantaanportin Stadiumissa on muuten ruvettu myymään semmossia 6 pallon järviProV1 -paketteja. En nyt muista hintaa, mutta oli halvempi kuin puoli tusinaa uutena.

Odo kirjoitti: (19.8.2008 9:09:28)
    Ja vielä lisäys: Taylormade TP Red on yksi, jota olen ajatellut ostaa, mutta niiden hinta on vain niin iso, joten en ole varma, kannataako ostaa niin kalliita palloja.

Uusilla hyvillä palloilla pelaaminen on kivaa. Kannattavaa se ei ole.

Niin kahta palloo oot siis ostamassa.
    Eikäku Bridgestone 330 on pirun hyvä pallo ja aikasta palion halavempi ku ProV1. Semmosta 39 egee saa aina jostakin.

Odo

Dosto kirjoitti: (19.8.2008 11:05:48)
    Niin kahta palloo oot siis ostamassa.
    Eikäku Bridgestone 330 on pirun hyvä pallo ja aikasta palion halavempi ku ProV1. Semmosta 39 egee saa aina jostakin.

Kiitti ehdotuksesta. 🙂

Paras pallo hinta/laatusuhteeltaan minun mielestäni on Titleist ProV1x. Tusina maksaa vaan 65 ekee ovh ja aina ostan tinkimättä palloni.

Pave75 kirjoitti: (18.8.2008 21:59:05)

Näitä minäkin käyn stadiumista ostamassa ja metsään nakkelemassa. Prooveeykköset hukkuu metsään ja veteen. Näitä saa yleensä käyttää niin kauan kun pinta on ihan rikki. Eivät huku helposti ;o). Huipusta en tiedä, mutta hinta-laatusuhde on kohdallaan.

kuis Srixon AD 333, saa alle 30 tusina eikä laisinkaan hassumpi

Dosto kirjoitti: (19.8.2008 11:05:48)
    Eikäku Bridgestone 330 on pirun hyvä pallo

Niin on.
    Ja Bridgestonen e6+ ja e5+ ovat myös hyviä palloja, häviävät vain hienoisesti 330:lle ja 330s:lle. Ja ovat vielä vähäsen halvempia.

Minä luulen, että tämä pallojen kehuminen on 95 prosentille golfareita samanlainen asia kuin vaikkapa kaljoista väitteleminen. Kun pistetään sokkotesti, kukaan ei tunnista juuri mitään.

Kaljoista lienee muillakin kokemuksia. Kauan kauan sitten opiskeluaikoina, kaljojen paremmuudesta kiistely oli jokailtainen puheenaihe. Pistettiinpä lopuksi kaikki löytyvät A-kaljat samanlämpöisinä ruskean paperin sisään. Eikun maistelemaan ja maarittämään parasta. Joku irvileuka oli pistänyt joukkoon yhden keskarin. Se sattui olemaan vielä kuuluisa ’Raakelin kusi’ eli edesmennyt ’Koskenkohina’. Se voitti ylivoimaisesti ja kaljoista ei meidän porukassa sen jälkeen kiistelty.

Nimetön

Mika Hekkanen kirjoitti: (19.8.2008 19:20:12)
    Ja Bridgestonen e6+ ja e5+ ovat myös hyviä palloja, häviävät vain hienoisesti 330:lle ja 330s:lle. Ja ovat vielä vähäsen halvempia.

e5+ viime viikonloppuna Tammiston Budget Sportissa kaksi laatikkoa 39,90, en ostanut, enkä ota kantaa laatuun, enkä tiedä onko hinta vielä voimassa. Paljon siellä niitä kuitenkin oli hyllyssä

Prboy kirjoitti: (19.8.2008 19:33:47)
    Minä luulen, että tämä pallojen kehuminen on 95 prosentille golfareita samanlainen asia kuin vaikkapa kaljoista väitteleminen. Kun pistetään sokkotesti, kukaan ei tunnista juuri mitään.

Väitän kuuluvani noihin 5 prosenttiin. Aika moni tyyppi lisäkseni on käynyt pajalla lyömässä testejä launch monitoriin ja pallojen käytöksissä on oikeasti eroa.

… eri asia on sitten se, näkyvätkö nuo erot tuloskortissa …

Odo kirjoitti: (19.8.2008 9:03:24)
    Oon itse kokeillut Titun Nxt- palloja ja ne ovat ihan kelpopalloja.

Samoin NXT tourit. Lentävät pitemmälle kuin Pro V:t. Tietty jos olis pitkälyöntinen niin Pro V1x olis paras. Vaan kun noilla NXT:lläkin menee ilmassa vain vajaat 200 m :-((.
    (Myötätuulleen ja alamäkeen).

Mika Hekkanen kirjoitti: (19.8.2008 20:33:57)
    Väitän kuuluvani noihin 5 prosenttiin. Aika moni tyyppi lisäkseni on käynyt pajalla lyömässä testejä launch monitoriin ja pallojen käytöksissä on oikeasti eroa.

… eri asia on sitten se, näkyvätkö nuo erot tuloskortissa …

Totta mooses niissä palloissa on eroja. Kyllähän aika monet (ainakin naisista) mm. kovat erottavat pehmeistä. Mutta hyvin usein mielikuvat pallojen ominaisuuksista ja tuntemuksista (aivan samoin kuin kaljojenkin) syntyvät siitä, kun näkee merkin kyljestä. Saattaa jopa olla, että tiettyjä palloja lyödään tietyllä tavalla. Todelliset erot näkyvät vasta, kun on sokkotestinä tehty riittävän pitkä (= tilastollisesti merkitsevä) sarja. Tuota viimeistä ehtoa aika harvoin mitkään golflehtienkään testit täyttävät.

Minäkin olen menneenä suvena aina tarpeen vaatiessa (= silloin kun hukkaamisvaaraa ei ole) käyttänyt Titun NXT touria. Ja minusta tuntuu vahvasti siltä, että ko pallo lentää pitemmalle ja pysähtyy greenille paremmin kuin käyttämäni halvemmat pallot. Mitään todellista näyttöä minulla ei asiasta ole. Voi olla, että luulen, koska ko. pallon pitäisi toimia niin. Lisäksi titut ovat huomattavasti parempikuntoisia kuin muut palloni.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 52)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311489 kohteessaMikä olisi hyvä huippupallo, joka olisi halpa?

Etusivu Foorumit Välineet Mikä olisi hyvä huippupallo, joka olisi halpa?